PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » di dec 22, 2020 8:43 pm

Mbesv krijgt meer pingels dan de kakkies in 2016/17.

De KNMB weet al wie kampioen wordt.

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » di dec 22, 2020 8:49 pm

Marillion schreef:
di dec 22, 2020 8:41 pm
Ik voorspel dat Ajax tot twee keer toe een hele serieuze kluif gaat hebben aan PSV. Ze kunnen ons pijn doen het hun snelle aanvallers. Gelukkig is dat andersom ook van toepassing. Kan zomaar twee keer een doelpuntenfestijn worden.
Dat zeker. Aardig wat snelheid voorin maar ik vind het vrij pover hoor.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » di dec 22, 2020 9:20 pm

Dat zijn wij ook. Ik kijk niet persé met veel vertrouwen uit naar die ontmoetingen.

De sterke en zwakke plekken van beide teams staan precies tegenover elkaar. Hopelijk valt de beslissing op het middenveld en stellen wij dat deze keer op met de rentree van Kudus als noodzakelijk puzzelstuk. Met Gravenberch, Kudus en Klaassen zouden we het daar moeten kunnen winnen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: PSV

Bericht door peter » di dec 22, 2020 11:18 pm

Wat is dit voor belachelijke penalty joh. Hij raakt toch eerst de bal?

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: PSV

Bericht door Gezond verstand » wo dec 23, 2020 3:34 am

Lionel schreef:
di dec 22, 2020 9:52 am
Alleen Malen zou bij ons in de basis staan toch?
zelfs daar ben ik niet van overtuigd.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: PSV

Bericht door peter » wo dec 23, 2020 8:07 am

Nogmaals, we vergelijken de jongens van 1-2 jaar geleden ten opzichte van de spelers van PSV nu. De Neres van nu is nog altijd wat bleu en komt terug van een blessure. Gakpo is op dit moment gewoon beter in vorm. Tagliafico heb ik dit jaar pas één goeie wedstrijd zien spelen. Doet die Max het veel slechter? Labyad staat in het gros van onze wedstrijden in de basis. Mazraoui ligt er nu (alweer) uit. Ik snap dat onze jongens 2 jaar geleden de pannen van het dak speelden tegen Real Madrid. Maar als je kijkt naar de laatste 1-2 jaar, dan vind ik er een hele hoop die best wel vaak door de ondergrens heen zakken. En daar moet je op vergelijken. In het hier en nu.

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » wo dec 23, 2020 9:46 am

Ik kijk naar de wedstrijd en ik schrijf wat ik zie. PSV verloor dit jaar o.a. met 1-4 van PAOK. Zo hard door de ondergrens zijn wij niet gegaan.

Gisteren heb ik in de eerste helft echt niks ontdekt van klasse bij iemand van PSV.

Die Max geeft 10 voorzetten per helft. Dat er dan eentje voor de voeten van een spits valt kan gebeuren.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: PSV

Bericht door Gezond verstand » wo dec 23, 2020 10:13 am

Peter schreef:
wo dec 23, 2020 8:07 am
Nogmaals, we vergelijken de jongens van 1-2 jaar geleden ten opzichte van de spelers van PSV nu. De Neres van nu is nog altijd wat bleu en komt terug van een blessure. Gakpo is op dit moment gewoon beter in vorm. Tagliafico heb ik dit jaar pas één goeie wedstrijd zien spelen. Doet die Max het veel slechter? Labyad staat in het gros van onze wedstrijden in de basis. Mazraoui ligt er nu (alweer) uit. Ik snap dat onze jongens 2 jaar geleden de pannen van het dak speelden tegen Real Madrid. Maar als je kijkt naar de laatste 1-2 jaar, dan vind ik er een hele hoop die best wel vaak door de ondergrens heen zakken. En daar moet je op vergelijken. In het hier en nu.
Ik vergelijk met het nu. Labyad speelt omdat Kudus geblesseerd is. Neres is goed op de weg terug, die krijgt weer z'n vorm. En als je dan zo'n druistige Malen ziet dan vraag ik me af waarom men hem zo hoog inschat. Zelfde verhaal met die dikke Mo, leek een uitzonderlijk talent maar is dit seizoen een heel stuk minder (en zwaarder).
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » wo dec 23, 2020 10:37 am

Hij is inderdaad echt te dik hoor. Kan echt niet. Ben benieuwd hoe hij erbij loopt op 10 januari na 5 dagen kerst.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » wo dec 23, 2020 11:22 am

Hij lijkt nu toch echt wel op de weg terug. Aan hem uiteraard de taak om die lijn nu ook door te trekken zodat hij weer op het niveau van vorig seizoen komt.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV

Bericht door 999 » di dec 29, 2020 12:10 pm

Koersvast op titeljacht
Investeren verleidelijk richting 25e titel, maar Roger Schmidt moet blijven schuiven bij PSV
door Robin Jongmans

PSV sloot het voetbaljaar 2020 af met een setje extra vleugels voor de titelrace. Die kwamen in de vorm van de twee verliespunten die titelconcurrent Ajax leed bij Willem II (1-1). Het verschil tot de koploper van de Eredivisie is nog maar een puntje, in aanloop naar de clash om plek één op 10 januari. Een uitnodiging tot opportuun winterbeleid?

Na de komst van Mario Götze pal voor de zomerse transferdeadline was het kasboekje van technisch manager John de Jong in principe vol gepend en verzegeld voor het lopende seizoen. Als een club er halverwege het seizoen zo goed op staat, is het verleidelijk extra te investeren. Zeker in de wetenschap dat er met een titel en bijkomende Champions League-deelname een pot met veertig miljoen euro wacht. Maar wordt PSV daar beter van?

Wintermarkt

Wensen zijn er altijd en die liggen vooral op de backposities. Trainer Roger Schmidt legde vlak voor de winterbreak lachend uit dat hij onder elke positie van zijn elftal een rijtje namen kan invullen, maar bij die van links- en rechtsback al strandt na de namen Philipp Max en Denzel Dumfries. Die twee zijn wel de vliegtuigmotoren op de vleugels van PSV: essentieel om het elftal te laten vliegen.

Een back-up back vinden die er direct kan staan bij hun afwezigheid? Dan zou PSV uitkomen in de meer ervaren categorie, met bijvoorbeeld een speler als Ricardo Rodriguez, die een jaar terug van AC Milan werd gehuurd. Maar zulke spelers worden niet gehaald als plan-B, zeker niet gezien het financiële plaatje. Een (jonge talentvolle) vleugelverdediger die in beginsel genoegen neemt met een plek achter één van de twee? Daarvan heeft PSV er al twee. Rechtsback Shurandy Sambo (19) en de Noorse linksback Fredrik Oppegard (18) krijgen deze periode de kans te laten zien of zij al kunnen aanhaken bij het eerste elftal. De coach kan bovendien schuiven met Viergever, Thomas, Hendrix, Mauro Junior, Teze en Boscagli.

PSV en Schmidt nemen zich voor geen actief wintertransferbeleid te voeren en denken bij gebrek aan perspectief hooguit mee aan de uitgaande kant. De belangrijkste winst zal zitten in behoud van sleutelspelers en de weer opgeleefde Mohamed Ihattaren. Op korte termijn hoopt de club zijn contract en dat van captain Dumfries op te waarderen en verlengen. Daarover is het met Mino Raiola, zaakwaarnemer van beiden, in gesprek. Eerder werd verlengd met Jordan Teze (medio 2024) en de inmiddels potentiële international Cody Gakpo (2025). Eran Zahavi, Erick Gutierrez, Ryan Thomas, Armando Obispo en Marco van Ginkel keren bovendien terug van blessures. Het devies? ’Laat Schmidt maar schuiven’. En dat gaat de coach tot nu toe vrij aardig af.

Trainer

Heel voetbalminnend Nederland was benieuwd naar Roger Schmidt. PSV zou Vollgas gaan, maar juist de trainer zelf trapte af en toe op de rem in de titelrace. Het meest opvallende waren de ’zorgdragende’ wissels van zijn gevaarlijkste spelers de laatste tijd. De coach, die onder meer via de vingertoppen bloedmonsters afneemt waaraan waardes zijn af te lezen wat de spierschade betreft, doet daarmee iets ongewoons in Nederland. Hij handelt als een trainer van een Europese topclub, terwijl hij daar selectiebreed de spelers niet voor leek te hebben. Maar fysiek liggen de grenzen in het huidige coronaseizoen ook in Nederland anders.

Het móét op deze manier, vindt Schmidt. „Want anders is het heel moeilijk een succesvol seizoen te spelen”, zei hij eerder. De coach vertrouwt op al zijn 31 (dat worden er meer) gebruikte spelers tot nu toe. Andersom zorgen de huidige prestaties ervoor dat de spelers op de trainer beginnen te vertrouwen én op de kwaliteiten in de spelersgroep onderling. Bij Granada (0-1) speelde de ploeg zijn beste wedstrijd van het seizoen, na acht wijzigingen tegen Sparta vier dagen eerder. Voor het eerst in vijf jaar werd Europese overwintering veiliggesteld en zit de club nog in het bekertoernooi en vol in de titelrace na de winterstop. Wordt PSV kampioen, dan zou dat (nu al) een titel van het geheel zijn.

Sensatie

Philipp Max (27) moest het equivalent van Denzel Dumfries worden op links. Voor de minimaal acht miljoen euro die aan FC Augsburg werd betaald, heeft PSV die gekregen. Als een butler bedient hij zijn spitsen, met tien assists (en drie goals) in 21 duels als statistisch bewijs. De Duitse bondscoach Joachim Löw maakte de linkspoot in november drievoudig international en bombardeerde hem daarbij tot basiskandidaat voor Die Mannschaft op het EK komende zomer.

Presteert hij daarop ook nog eens, dan loopt de transferwaardeteller in Eindhoven nog verder op. De kleine blonde powerhouse is tot dusver ook nagenoeg altijd fit gehouden.

Spitsenstrijd

De vele coronagevallen, de dip van Ihattaren én een interne spitsenklucht had Schmidt in zijn eerste half jaar te managen. In het duel bij FC Twente (1-1) was voor iedereen zichtbaar dat het niet zo boterde tussen de geweldig van een zware knieblessure teruggekeerde topscorer Malen en toptalent Noni Madueke enerzijds, tegenover de niet leverende aankoop Eran Zahavi anderzijds. Ze gunden elkaar nauwelijks iets. Schmidt ging individueel en gezamenlijk in gesprek met zijn spitsen.

„Aanvallers kijken naar het aantal goals en assists ten opzichte van elkaar en denken ook aan hun eigen doelstellingen, dat is normaal in het voetbal”, zegt Schmidt, die al zijn aanvallende spelers in zijn betoog betrekt. „In het begin was ik een beetje verrast dat ze heel erg op zichzelf gericht waren, altijd zochten naar de momenten zelf te kunnen afronden. Bij een club als PSV, waar je altijd veel spelers in the box hebt, moet je blijven zoeken naar degene die in de beste positie is. Als ze altijd samenspelen en aan het team denken, halen ze aan het einde van de rit allemaal het meeste rendement. Götze denkt bijvoorbeeld altijd aan het team en kiest voor de pass die het meest zin heeft. Het is niet zijn mindset om vóór een pass te overwegen wie er dan kan scoren.”

Aankopen

In samenwerking met ’zijn’ trainer Schmidt, heeft John de Jong als technisch manager herstelwerk verricht na de mislukte transferzomer van 2019. Zes van de acht nieuwelingen van toen zijn vertrokken. Timo Baumgartl (sloeg een verhuur aan Fulham af) blijft een weifelachtige back-up, maar Schmidt is inmiddels lyrisch over de vorig jaar ’mislukte’ Olivier Boscagli. Götze, Max, Ibrahim Sangaré en keeper Yvon Mvogo blijken stuk voor stuk versterkingen voor PSV. Bayern München-huurling Adrian Fein heeft die potentie, maar de middenvelder moet verdedigend nog volwassen worden. De eerzuchtige goaltjesdief Zahavi is de enige die nog niet voldoet.

Het leergeld van vorig seizoen leek in ieder geval betaald: PSV gaat alleen nog voor zijn A-keus. De jacht op een centrale verdediger werd gestaakt, toen de toptargets niet haalbaar bleken, Jordan Teze doorbrak en Boscagli opleefde. De zoektocht zal ook deze winter niet concreet worden, nu laatstgenoemd tweetal voorlopig wel vaart bij het vertrouwen dat het krijgt en heeft. De club houdt de dynamiek in de huidige spelersgroep het liefst onaangetast.

Kansen in 2021

PSV ging met een fitte basiself de winterstop in en kan uitgerust beginnen aan de toppers Ajax-uit (10 januari) en AZ-thuis (13 januari) om zichzelf direct op titelkoers te zetten. Sparta (uit), RKC Waalwijk (thuis), FC Volendam (uit, beker) en FC Emmen (uit) wachten voor de kraker bij Feyenoord op 31 januari. Tegen de Griekse koploper Olympiakos kan in de Europa League een eerste stap worden gezet richting de tot doel gestelde top-32 van Europa medio 2023. Maar vooral richting het best denkbare podium voor de ontwikkeling van spelers. PSV imponeert vaak nog deels, maar de ondergrens lijkt behoudens de dramatische tweede helft bij PAOK Saloniki (4-1) omhoog geschoven.

Valkuilen 2021

Hoe gaan de topclubs en vooral PSV zelf om met de kwetsbaarheden van de Eindhovenaren vanaf januari? Hoe wordt ingespeeld op de ruimtes die de aanvallende backs Dumfries en Max laten? Is de ’voetballer’ Boscagli naast Teze, met de buffer Rosario-Sangaré ervoor, defensief betrouwbaar genoeg in topduels? Trainer Schmidt zal zijn ’belastbaarheidslijn’ doortrekken. Dan is het de vraag of het gegroeide vertrouwen in elkaar (hoe anders was dit tijdens de crisis een jaar geleden) de club richting het kampioenschap kan laten varen. PSV zal al snel worden getoetst richting landstitel nummer 25, die halverwege te grijpen lijkt.
De T.

Yopii
Berichten: 17875
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » za jan 09, 2021 5:19 pm

Hendrix weg, ik zal hem missen. Hij was steevast de eerste die door het ijs zakte als het niveau omhoog ging. Of doe ik Rosario dan tekort?

Wouter
Berichten: 18627
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: PSV

Bericht door Wouter » za jan 09, 2021 7:19 pm

Als ik geld over had, zou ik op PSV wedden met deze "odds": https://www.online-wedden-bookmakers.nl ... -2020.html

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: PSV

Bericht door Iniesta » za jan 09, 2021 7:20 pm

Opvallend. Teneur in de media is dat psv favouriet is


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Wouter
Berichten: 18627
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: PSV

Bericht door Wouter » za jan 09, 2021 7:24 pm

Ik denk dat de teams heel gewaagd aan elkaar zijn. Maar zo veel ruimte weggeven als Ajax vaak doet lijkt me heel gevaarlijk tegen die snelle jongens van PSV voorin. Ik ben benieuwd hoe Ten Hag dat aan gaat pakken.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: PSV

Bericht door Iniesta » za jan 09, 2021 9:43 pm

Inderdaad, maar de krakkemikkige achterhoede van psv lijkt me net zo zeer een gevaar voor de Ajax aanval

Wouter
Berichten: 18627
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: PSV

Bericht door Wouter » za jan 09, 2021 10:18 pm

Ach, we gaan morgen wel zien op wie Vitesse dit weekend inloopt. :neutral.gif:

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: PSV

Bericht door Gezond verstand » zo jan 10, 2021 8:12 am

Wouter schreef:
za jan 09, 2021 10:18 pm
Ach, we gaan morgen wel zien op wie Vitesse dit weekend inloopt. :neutral.gif:
en wie er op Vitesse uitloopt.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Wouter
Berichten: 18627
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: PSV

Bericht door Wouter » zo jan 10, 2021 9:46 am

Psst, Vitesse heeft gewonnen.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22997
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: PSV

Bericht door raymon » zo jan 10, 2021 10:06 am

Wouter schreef:Psst, Vitesse heeft gewonnen.
Psst, Vitesse staat nog steeds achter in punten.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Wouter
Berichten: 18627
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: PSV

Bericht door Wouter » zo jan 10, 2021 10:12 am

Dat betwistte toch niemand?

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22997
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: PSV

Bericht door raymon » zo jan 10, 2021 11:15 am

Wouter schreef:Dat betwistte toch niemand?
Maar dan loop je dus uit, niet in.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Wouter
Berichten: 18627
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: PSV

Bericht door Wouter » zo jan 10, 2021 11:16 am

Ehh, nee. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22997
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: PSV

Bericht door raymon » zo jan 10, 2021 11:53 am

Wouter schreef:Ehh, nee. :smallgrin.gif:
Ah wacht, ik las jouw zin verkeerd. Mea culpa.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: PSV

Bericht door Gezond verstand » zo jan 10, 2021 2:09 pm

Wouter schreef:
zo jan 10, 2021 9:46 am
Psst, Vitesse heeft gewonnen.
Op dit moment heeft PSV 1 punt meer dan Vitesse, en Ajax 2. Later vandaag heeft in ieder geval 1 van de 2 een grotere voorsprong, ergo, er loopt iemand uit vergeleken met de situatie van nu.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Plaats reactie