PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » wo jun 23, 2021 8:47 pm

Wat de overeenkomst ook precies is. Dat geeft toch te denken. Willen ze dan zo graag van die jongen af?

Ik ben benieuwd hoe het plaatje van Schmidt eruit ziet op het middenveld als ze allemaal fit zijn.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51683
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » wo jun 23, 2021 9:05 pm

Jinne schreef:
wo jun 23, 2021 8:33 pm
Zonder bonussen zelfs transfervrij :smallgrin.gif:
Brighton wilde 10M en neemt genoegen met 0. Alleen in d’n Rik’s wereld.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: PSV

Bericht door Jöhnk » wo jun 23, 2021 9:16 pm

Jinne schreef:
wo jun 23, 2021 8:33 pm
Zonder bonussen zelfs transfervrij :smallgrin.gif:
No cure no pay. :hypocrite.gif:

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: PSV

Bericht door De Dominee » wo jun 23, 2021 9:51 pm

wimpey schreef:
wo jun 23, 2021 9:05 pm
Jinne schreef:
wo jun 23, 2021 8:33 pm
Zonder bonussen zelfs transfervrij :smallgrin.gif:
Brighton wilde 10M en neemt genoegen met 0. Alleen in d’n Rik’s wereld.
Precies. Wat een fabeltjes weer. Welke club laat een speler met contract gratis gaan?! Helemaal niemand. Zeker niet nadat je eerst 10mlm vraagt.

Dat mensen dit geloven... Mijn god.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » wo jun 23, 2021 11:12 pm

Iedereen daar gelooft dat, hoor. Warm nest, gevulde koeken...

Feit blijft trouwens dat deze speler daar geen potten heeft kunnen breken.

wimpey
Berichten: 51683
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » do jun 24, 2021 8:02 am

Volgens mij was Pröpper tot aan vorig seizoen basisspeler daar. Afg. seizoen geblesseerd. Ik zie hem graag spelen, hij heeft een mooie stijl en kan gewoon goed voetballen.

Lijkt me wel een dingetje voor de brainies trouwens. Götze, Ginkel, Pröpper: die spelen niet zo veel wedstrijden he.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » do jun 24, 2021 10:11 am

De Dominee schreef:
wo jun 23, 2021 9:51 pm
wimpey schreef:
wo jun 23, 2021 9:05 pm
Jinne schreef:
wo jun 23, 2021 8:33 pm
Zonder bonussen zelfs transfervrij :smallgrin.gif:
Brighton wilde 10M en neemt genoegen met 0. Alleen in d’n Rik’s wereld.
Precies. Wat een fabeltjes weer. Welke club laat een speler met contract gratis gaan?! Helemaal niemand. Zeker niet nadat je eerst 10mlm vraagt.

Dat mensen dit geloven... Mijn god.
Ik vind het zo apart, het is hun geld toch niet? :confused.gif:

Het gaat om een relatief lage transfersom, die de toekomst van PSV niet in gevaar zal brengen. Waarom erover liegen?

wimpey
Berichten: 51683
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » do jun 24, 2021 12:02 pm

Brighton heeft voor Pröpper en Locadia destijds fors betaald. Dan vragen ze voor Pröpper 10M en dan geven ze 'm voor niets weg. Vast... Enige scenario waarbij die vlieger op zou gaan, is dat de brainies die lui een speler geven. Doan ofzo.

In de tussentijd ga ik op huizenjacht in Oud-Zuid, met d'n John als makelaar en d'n Rik als voetveeg. Bel bij Van Basten aan en vraag 'm wat ie voor z'n toko aan het Vondelpark wil. 7M? Daar gaan we over praten.... Ik zet 'm een paar uur met d'n John in de woonkamer en dan krijg ik die toko voor niks. Misschien krijgt Bassie nog een oprotpremie, als het huis aan m'n wensen voldoet.

En dan mag d'n Rik iets leuks opschrijven zodra de deal 'kogeltje rond' is. :drecul.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV

Bericht door 999 » do jun 24, 2021 12:11 pm

wimpey schreef:
do jun 24, 2021 12:02 pm
Brighton heeft voor Pröpper en Locadia destijds fors betaald. Dan vragen ze voor Pröpper 10M en dan geven ze 'm voor niets weg. Vast... Enige scenario waarbij die vlieger op zou gaan, is dat de brainies die lui een speler geven. Doan ofzo.

In de tussentijd ga ik op huizenjacht in Oud-Zuid, met d'n John als makelaar en d'n Rik als voetveeg. Bel bij Van Basten aan en vraag 'm wat ie voor z'n toko aan het Vondelpark wil. 7M? Daar gaan we over praten.... Ik zet 'm een paar uur met d'n John in de woonkamer en dan krijg ik die toko voor niks. Misschien krijgt Bassie nog een oprotpremie, als het huis aan m'n wensen voldoet.

En dan mag d'n Rik iets leuks opschrijven zodra de deal 'kogeltje rond' is. :drecul.gif:
Officieel: Davy Pröpper keert terug bij PSV
23 juni 2021 21:00 - PSV.nl
Foto: Pro Shots

PSV heeft via de officiële kanalen de terugkeer van Davy Pröpper bevestigd. De middenvelder heeft een contract voor twee seizoenen getekend in het Philips Stadion. In zijn eerdere periode bij PSV kwam hij al tot 89 officiële wedstrijden waarin hij tot 22 doelpunten en 20 assists kwam. Sinds 2017 speelde hij voor het Engelse Brighton & Hove Albion. Daar kwam hij in vier seizoenen tot 121 wedstrijden.

Het Eindhovens Dagblad meldt daarbij dat PSV hem voor een prikkie heeft kunnen ophalen. Pröpper heeft namelijk transfervrij de overstap gemaakt. Uiteindelijk zal PSV via eventuele bonussen maximaal 2 miljoen euro hoeven te betalen voor de middenvelder. Deze zijn bovendien gemeten over twee jaar.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » do jun 24, 2021 1:50 pm

Waar die Rik zich voor leent... In ruil voor primeurtjes onzin verkondigen om de achterban te beïnvloeden. Pröpper is natuurlijk níet gratis, maar PSV legt liever niet uit waar het geld vandaan komt.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV

Bericht door 999 » do jun 24, 2021 5:00 pm

Lars Kornetka vertrekt bij PSV, Jens Wissing aangesteld als nieuwe assistent-trainer
24 juni 2021 17:37 - PSV.nl
Foto: Pro Shots
Lars Kornetka vertrekt bij PSV, Jens Wissing aangesteld als nieuwe assistent-trainer; image source: Pro Shots

PSV heeft via de officiële kanalen bekend gemaakt dat Jens Wissing komend seizoen assistent-trainer zal zijn van Roger Schmidt. De Duitser komt over van Borussia Mönchengladbach. Hij zal daarmee Lars Kornetka opvolgen die vanwege privéomstandigheden vertrekt bij PSV. Naast Wissing zal Schmidt komend seizoen geassisteerd worden door André Ooijer, Jörn Wolf, Boudewijn Zenden en Jens Wissing.

Videoanalist Alex Abresch en fysiotherapeut Elseline Lafeber zijn ook vertrokken bij de club. Videoanalisten Pier Tensen en Ginola van Alflen zijn daarom toegevoegd aan de staf van het eerste elftal, net zoals sportvoedingsdeskundige Nicolas Paraskevopulos. De medische staf is uitgebreid met fysiotherapeuten Nick van de Vorst en Steffen Lutz.

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: PSV

Bericht door GangstaRiB » vr jun 25, 2021 10:22 am

Vind het wel erg zuur worden in dit topic. PSV koopt gewoon aardige spelers voor weinig geld. Geen restwaarde, waarom zou dat een probleem moeten zijn?

Risico dat ik voor PSV zie is het Feyenoord scenario toen ze Makaay, Hofland etc binnenhaalden. Bleek er ineens toch wel heel veel sleet op te zitten. Maar bij Propper kan ik dat niet goed inschatten.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » vr jun 25, 2021 2:37 pm

Zuur? Ik vind PSV volgen juist komisch. Vermaak me er kostelijk mee. :neutral.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » vr jun 25, 2021 4:09 pm

GangstaRiB schreef:
vr jun 25, 2021 10:22 am
Vind het wel erg zuur worden in dit topic. PSV koopt gewoon aardige spelers voor weinig geld. Geen restwaarde, waarom zou dat een probleem moeten zijn?

Risico dat ik voor PSV zie is het Feyenoord scenario toen ze Makaay, Hofland etc binnenhaalden. Bleek er ineens toch wel heel veel sleet op te zitten. Maar bij Propper kan ik dat niet goed inschatten.
Je geeft gelijk al een deel van het antwoord op je eigen vraag. Aanvullend daarop. Als je teveel spelers hebt zonder restwaarde verklein je ook de kans dat je uberhaupt kunt profiteren van mooie uitgaande transfers. Je hebt nu eenmaal slechts elf posities. Stel dat je op al die posities een speler zonder restwaarde zou opstellen dan weet je dus vrijwel zeker dat je geen inkomsten hoeft te verwachten uit de transfermarkt. Dat is een risico.

Het bewaken van de juiste balans hierin is voor een club daarmee belangrijk. Win je prijzen met deze spelers en komt er op die manier geld binnen dan is het niet direct een probleem. Maar lukt dat niet dan ga je dus gelijk op twee vlakken het schip in. Dan kan het ineens snel gaan.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » vr jun 25, 2021 4:12 pm

Oude bekenden terughalen loopt meer dan eens verkeerd af. Het is sowieso moeilijk voor spelers die een grote competitie gewend zijn om zich op te laden voor Zwolle uit.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » vr jun 25, 2021 4:17 pm

Dat komt er inderdaad ook nog eens bij. Spelers die het hoogtepunt van hun loopbaan zeer waarschijnlijk al achter de rug hebben versus spelers die nog echt ambitieus zijn om beter te worden en zich te ontwikkelen.

Ervaring klinkt leuk en je moet ook wel enige balans in je elftal hebben. Maar het moet niet doorslaan.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV

Bericht door 999 » za jun 26, 2021 7:48 am

PSV loopt zeven miljoen euro mis en wil af van vierde duurste aankoop ooit

Vrijdag, 25 juni 2021 om 21:25 • Mart Oude Nijeweeme • Laatste update: 21:26

Olympiakos heeft PSV laten weten de optie tot koop in het contract van Armindo Bruma niet te lichten. De Griekse club had de mogelijkheid om de aanvaller voor zeven miljoen euro definitief over te nemen van de Eindhovenaren, maar ziet daar vanaf meldt het Eindhovens Dagblad. PSV maakt ondertussen bekend mee te zullen werken aan eventuele transfers van Joël Piroe en Timo Baumgartl, die beide kunnen uitkijken naar een nieuwe club.

Het mogelijke vertrek van Baumgartl zal vermoedelijk pijn doen in Eindhoven, daar de verdediger in de zomer van 2019 voor tien miljoen euro overkwam van VfB Stuttgart. Daarmee is hij nog altijd de vierde duurste speler aller tijden in de historie van de club. Baumgartl heeft zichzelf echter nooit onsterfelijk kunnen maken bij PSV. In zijn eerste seizoen kwam hij tot dertien optredens in de Eredivisie, terwijl zijn totaal vorig seizoen bleef steken op acht wedstrijden.

Wat betreft Bruma meldde bovengenoemd dagblad dat Olympiakos bereid was om langer door te gaan, maar vormde de hoogte van de optie tot koop een struikelblok. De Griekse club hoopte de aanvaller naar verluidt voor een lager bedrag over te nemen, mede omdat Bruma een kleine twee miljoen euro als jaarsalaris opstrijkt. Bruma werd medio 2019 door PSV voor circa twaalf miljoen euro overgenomen van RB Leipzig. De Portugees kon de hooggespannen verwachtingen niet waarmaken in Eindhoven. Hij kwam niet verder dan 21 competitieduels en scoorde slechts drie keer.

De kans is aannemelijk dat PSV Piroe wél weet te slijten. De aanvaller geniet belangstelling van Swansea City, dat bereid is om een bedrag van om en nabij de twee miljoen euro over te maken naar Eindhoven. Ondanks dat Piroe graag de overstap naar Wales maakt, is een transfer vanwege de door de Brexit veranderde regels echter nog geen uitgemaakte zaak. Ook de transfer van Maximiliano Romero naar Udinese laat nog even op zich wachten. De spits staat op het punt om verhuurd te worden, maar zag het nog niet tot een akkoord komen
Voetbal Z.

wimpey
Berichten: 51683
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » za jun 26, 2021 8:51 am

De brainies dragen nogal een last qua miskopen met zich mee. Bruma, Baumgartl (jaar verhuurd aan Union Berlin), Romero, Guti, Luckassen. Misschien dat die Sangare na de zomer wel kan voetballen. :smallgrin.gif:

Corona-tekort plus de jaarlijkse kosten voor dit rijtje spelers: ze sluiten die lening niet uit weelde af he.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV

Bericht door 999 » za jun 26, 2021 8:57 am

Daarom vragen velen zich ook af, ook Psv supporters, waar het geld vandaan komt.Als het te " verantwoorden " is hoeven ze daar toch niet zo ingewikkeld over te doen ...

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » zo jun 27, 2021 9:41 pm

Ze moeten Malen en Dumfries verkopen en eventueel Madueke ook. JdJ heeft dat duidelijk gezegd: PSV kon nu eerder handelen, dat was het grootste voordeel.

wimpey
Berichten: 51683
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » ma jun 28, 2021 7:25 am

Yopii schreef:
zo jun 27, 2021 9:41 pm
Ze moeten Malen en Dumfries verkopen en eventueel Madueke ook. JdJ heeft dat duidelijk gezegd: PSV kon nu eerder handelen, dat was het grootste voordeel.
Malen schijnt dus maar een uur te kunnen. Ook in de ED werd hij vaak gewisseld. Hij oogt ook wat papperig, niet droog getraind.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » ma jun 28, 2021 9:29 am

Denk het ook. Je kunt van alles van De Boer zeggen, maar hij is geen leugenaar.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » ma jun 28, 2021 5:55 pm

Ik heb het even niet meer zo scherp. Maar kom Malen net terug van een blessure of zo?

Gedurende het seizoen haalde Schmidt hem ook regelmatig naar de kant. Nu komt dus hetzelfde verhaal naar voren.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » ma jun 28, 2021 8:12 pm

Hij deed regelmatig maar een helft mee. Dan viel hij in de rust in of zo

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: PSV

Bericht door Trab » ma jun 28, 2021 8:35 pm

Welnee. Hij had helemaal geen blessure en heeft bijna alles gespeeld. Schmidt wisselde hem vaak 10 min voor tijd. Had gewoon een hele wedstrijd kunnen spelen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Plaats reactie