PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10416
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: PSV

Bericht door mattie » vr sep 16, 2022 5:03 pm

999 schreef:
vr sep 16, 2022 4:48 pm
Proef ik hier uit dat de RVC vind dat Psv dringend geld nodig heeft ?.
Denk het wel.. tel daarbij op , want bij Mainport kan je nu ook ff geen euro lenen , want de aanjager is zelf nu verdachte
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58828
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV

Bericht door 999 » vr sep 16, 2022 5:57 pm

mattie schreef:
vr sep 16, 2022 5:03 pm
999 schreef:
vr sep 16, 2022 4:48 pm
Proef ik hier uit dat de RVC vind dat Psv dringend geld nodig heeft ?.
Denk het wel.. tel daarbij op , want bij Mainport kan je nu ook ff geen euro lenen , want de aanjager is zelf nu verdachte
Ja, al moet je in Nederland altijd maar weer even afwachten of justitie een " zaak " heeft of dat het weer wat losse flodders zijn .. Al zou het wel lachen gieren brullen zijn mocht Psv hier ook bij betrokken zijn :)

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33442
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: PSV

Bericht door zeux » vr sep 16, 2022 9:12 pm

De Jong exit.
PSV en technisch directeur De Jong uit elkaar wegens geschil over verkoopbeleid
16 september 2022 21:12

PSV heeft vrijdagavond definitief afscheid genomen van John de Jong als technisch directeur. Zijn contract is per direct ontbonden, nadat er bij de raad van commissarissen door onenigheid over het verkoopbeleid onvoldoende vertrouwen was in een verdere samenwerking.

De raad van commissarissen van PSV verwijt De Jong dat hij een dringend advies om Cody Gakpo te verkopen naast zich neer heeft gelegd. De sterspeler leek lange tijd voor een miljoenenbedrag op weg naar de Premier League, maar bleef uiteindelijk toch bij PSV.

Volgens het AD en VI ging De Jong, die bij zijn beslissingen steun kreeg van de gehele directie, met het behouden van Gakpo in tegen het advies van de rvc. Zij wilden dat Gakpo óf Ibrahim Sangaré werd verkocht met het oog op de financiën over het boekjaar 2022/2023.

"Ik heb na een hectische laatste week van het transferwindow een evaluatie gehad met de raad van commissarissen", vertelt Brands, de algemeen directeur van de club. "Daaruit is naar voren gekomen dat er bij de rvc unaniem een vertrouwensbreuk is ontstaan met betrekking tot het functioneren van De Jong."

Volgens Brands heeft De Jong zelf de beslissing genomen om te vertrekken. "Na enkele dagen bedenktijd heeft John aangegeven dat er voor hem een onmisbare vorm van back-up is weggevallen. We hebben de zaak met het grootst mogelijke respect afgesloten en wensen John oprecht het allerbeste."
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

LucaS
Berichten: 53549
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door LucaS » vr sep 16, 2022 9:53 pm

Zelfs onze rvc is daadkrachtiger :ajaxsmiley.gif:
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40923
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » vr sep 16, 2022 10:39 pm

Dit is niet het hele verhaal. Gakpo koos er vooral zelf voor om uiteindelijk niet last minute naar een andere club te gaan nadat United geen optie meer bleek. Dat was tenminste zijn verhaal.

Dan kan John de Jong of wie dan ook roepen dat hij verkocht moet worden maar de speler gaat daar zelf ook nog over.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10416
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: PSV

Bericht door mattie » za sep 17, 2022 9:15 am

999 schreef:
vr sep 16, 2022 5:57 pm
mattie schreef:
vr sep 16, 2022 5:03 pm
999 schreef:
vr sep 16, 2022 4:48 pm
Proef ik hier uit dat de RVC vind dat Psv dringend geld nodig heeft ?.
Denk het wel.. tel daarbij op , want bij Mainport kan je nu ook ff geen euro lenen , want de aanjager is zelf nu verdachte
Ja, al moet je in Nederland altijd maar weer even afwachten of justitie een " zaak " heeft of dat het weer wat losse flodders zijn .. Al zou het wel lachen gieren brullen zijn mocht Psv hier ook bij betrokken zijn :)
Denk het wel , want Meneer zit nog steeds vast...

John de Jong weg.. laat mij raden uit de koker van RvC of uit de koker van geld verslinder Brands komt de nieuwe
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40923
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » za sep 17, 2022 9:25 am

Brands is opvallend stil op het moment. Terwijl hij als AD volgens mij toch de eindverantwoordelijke is binnen de club.

John de Jong maakte op mij nooit een sterke indruk. Hij mocht dat misschien de titel van TD hebben. In de praktijk leek hij vooral op pad te gaan met het boodschappenlijstje van de trainer of de AD. Dan is het dus gek dat de boodschappenjongen naar huis moet met een dubieus verhaal over het blokkeren van een transfer. Zeker omdat de speler in kwestie dus publiekelijk heeft aangegeven dat hij zelf had besloten om niet te gaan. Had hij ja gezegd was Gakpo nu speler van Leeds.

Kortom, ik geloof niet dat dit de reden achter zijn vertrek is. Ik denk dat ze weinig aan hem missen dus in die zin begrijp ik wel dat de club afscheid wilde nemen. Maar vertel dan gewoon hoe het zit. Is dit dan een beetje een mislukte poging om hem zonder imagoschade buiten de deur te zetten?
Nil volentibus arduum

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: PSV

Bericht door Andriy Demchenko » za sep 17, 2022 10:00 am

Marillion schreef:
za sep 17, 2022 9:25 am
Brands is opvallend stil op het moment. Terwijl hij als AD volgens mij toch de eindverantwoordelijke is binnen de club.

John de Jong maakte op mij nooit een sterke indruk. Hij mocht dat misschien de titel van TD hebben. In de praktijk leek hij vooral op pad te gaan met het boodschappenlijstje van de trainer of de AD. Dan is het dus gek dat de boodschappenjongen naar huis moet met een dubieus verhaal over het blokkeren van een transfer. Zeker omdat de speler in kwestie dus publiekelijk heeft aangegeven dat hij zelf had besloten om niet te gaan. Had hij ja gezegd was Gakpo nu speler van Leeds.

Kortom, ik geloof niet dat dit de reden achter zijn vertrek is. Ik denk dat ze weinig aan hem missen dus in die zin begrijp ik wel dat de club afscheid wilde nemen. Maar vertel dan gewoon hoe het zit. Is dit dan een beetje een mislukte poging om hem zonder imagoschade buiten de deur te zetten?

Ik denk dat je redelijk de spijker op de kop slaat.

https://www.youtube.com/watch?v=-5_4s6AbvrE&t=1959s [32,20 exemplarisch]
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: PSV

Bericht door generaal » za sep 17, 2022 10:23 am

Ik denk dat de RVC De Jong al veel langer wilde wippen. Met de witwasperikelen rond Van Eerd komt de discussie over het opmerkelijke vertrek van JDJ niet slecht uit als publieke bliksemafleider.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58828
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV

Bericht door 999 » za sep 17, 2022 10:51 am

John de Jong slachtoffer bestuurscrisis PSV
John de Jong

EINDHOVEN Een bestuurlijke crisis bij PSV heeft directeur voetbalzaken John de Jong de kop gekost. Het uitblijven van een topverkoop in de transferwindow van deze zomer heeft geleid tot een vertrouwenscrisis tussen een deel van de raad van commissarissen van de Eindhovense club en de directie, waarop De Jong is afgerekend. Splijtzwam is de beslissing van de directie om uiteindelijk geen verkoop van Cody Gakpo of Ibrahim Sangaré door te drukken, zoals de opdracht van de raad van commissarissen luidde.

Hoewel het een gezamenlijk directiebesluit was om niet in te gaan op de biedingen van Leeds United en Southampton op Gakpo is alleen De Jong het slachtoffer geworden en kunnen algemeen directeur Marcel Brands en commercieel directeur Frans Janssen blijven zitten. De biedingen waren naar de inschatting van De Jong niet dusdanig dat ze niet geweigerd konden worden.

Direct na sluiting van de transferwindow ging de machtige president-commissaris Robert van der Wallen op oorlogspad om De Jong buiten te werken. Na het mislopen van de Champions League had PSV in de ogen van de rvc een topverkoop nodig om niet financieel grote risico’s te lopen. Nu die is uitgebleven, loopt de club gevaar zwaar in het rood te schieten dit seizoen, waardoor zelfs de mogelijkheid van een negatief eigen vermogen op de loer ligt. Om dat te voorkomen is het noodzakelijk dat in januari dan wel aan het einde van het seizoen, voor 1 juli, nog een klapper op de transfermarkt wordt gemaakt. Dat zal onder het bewind van een andere directeur voetbalzaken moeten gebeuren. De bij Feyenoord uitgerangeerde Frank Arnesen is inmiddels gepolst over een terugkeer bij PSV, waar hij eerder tussen 1994 en 2004 op technisch vlak de touwtjes in handen had.

Bij de voetbalmensen in de club heerst steeds meer weerstand tegen de lijn die een deel van de commissarissen onder leiding van president-commissaris Van der Wallen volgt. De miljardair, die zijn fortuin heeft gemaakt met spaarzegelacties voor supermarkten, verstevigt steeds meer zijn grip op de club en is ook de drijvende kracht geweest achter de vervanging van algemeen directeur Toon Gerbrands door Marcel Brands. De Jong is de volgende op het lijstje van Van der Wallen. De onrust aan de top komt op een beroerd moment, net voor de topper tegen Feyenoord.
De T.

Yopii
Berichten: 18351
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » za sep 17, 2022 1:00 pm

generaal schreef:
za sep 17, 2022 10:23 am
Ik denk dat de RVC De Jong al veel langer wilde wippen. Met de witwasperikelen rond Van Eerd komt de discussie over het opmerkelijke vertrek van JDJ niet slecht uit als publieke bliksemafleider.
Zou zomaar kunnen.

Bij nader inzien wilde de RVC destijds dus ook van ome Toon af.

Ach, je zet JdJ voor het blok, biedt een mooie ontslagregeling als hij zogenaamd zelf opstapt... Zo gaat het vaker.

Ik begrijp het dilemma wel, de RVC moet erop toezien dat PSV een sluitende begroting heeft. Dat wil zeggen dat de 'Techniek' moet leveren: CL voetbal of goed verkopen. Het lukte geen van beide.

PSV heeft het voordeel dat het veel meer in de luwte kan opereren dan Ajax. Stel dat een geldschieter van Ajax betrokken zou zijn bij een witwasaffaire, dan ging de T. (bijvoorbeeld) er volle bak achteraan. Over Van Eerde en PSV daarentegen hoor je niets. PSV'ers vinden al snel dat ze ook in de media achtergesteld worden, maar die rust om de club is een aanmerkelijk voordeel. Nu pas komt naar buiten dat er al lange tijd onrust is.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: PSV

Bericht door generaal » za sep 17, 2022 1:32 pm

Het verbaast mij niet en ‘Nederland’ heeft ook gewoon een gigantische laag boter op z’n hoofd. Wij als fatsoenlijke en nette mensen eten indirect in allerlei opzichten mee van de drugshandel. Gelukkig maar ook.

In de crisistijd kocht een of andere kampsjaak de ene na de andere sportschool in mijn stad op. Om zelfs vervallen pandjes compleet tot sportschool te verbouwen. Megaduur fitnessmateriaal werd na een halfjaar vervangen door allemaal nog duurder materiaal. En bij de meeste locaties was het heerlijk rustig trainen. Veel rustiger dan in de Basic Fit. Elke kleedkamer had een sauna. Het kon niet op. Voor 40 euro per maand had je onbeperkt toegang tot elke locatie.

Een kwakkelende sportschoolhouder kwam in 2013 eens een bewonderend kijkje nemen, hoe het toch kon dat deze eigenaar de ene na de andere gym succesvol leek uit te baten.

Een voormalig jaargenoot van me is intussen een bekende misdaadjournalist. Zijn redactie ligt letterlijk op loopafstand van één van de locaties. Maar natuurlijk heeft die geen flauw idee. Ik ga hem ook niet tippen.

Bottom line: de meeste leden van deze keten zijn keurige mensen. Accountants, ambtenaren, IT’ers en noem maar op. En ze hebben geen flauw idee. Die weten niet dat elke locatie ‘slapende leden’ heeft die steevast de contributie contant betalen. Noch dat de uitbater - ondanks z’n dertien luxe sportscholen vrijwel onvindbaar in de publiciteit - verstandelijk gezien een enorme pauper is die Peter Gillis op een kamergeleerde doet lijken. Die hele keten drijft op drugsgeld. Hetzelfde geldt voor heel wat garages, kapperszaken en winkeltjes.

Hoe zou de economie eruit zien zonder witwassen? Ik weet wel zeker een stuk slechter. Maar natuurlijk is het niet netjes. Van Eerd wordt nu aangepakt. Maar als iedereen die er bewust van profiteert wordt vervolgd, moeten we elke Van der Valk ombouwen tot huis van bewaring.

Yopii
Berichten: 18351
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » za sep 17, 2022 1:58 pm

Wij als fatsoenlijke en nette mensen eten indirect in allerlei opzichten mee van de drugshandel. Gelukkig maar ook.
Hmm... :confused.gif:

Wat je beschrijft, herken ik verder wel. Waar bestaan al die kapsalons en winkels van die een torenhoge huur hebben en nul aanloop?

Het is overigens relatief gemakkelijk te controleren, het kost alleen mankracht. Laat twee weken iemand posten en vergelijk zijn bevindingen met de cijfers de zaak in kwestie, dan merk je snel genoeg of iets niet klopt.

Die Van Eerde zit al een tijdje vast, er zal dus wel wat aan de hand zijn. Wanneer zal de naam van PSV worden genoemd?

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: PSV

Bericht door generaal » za sep 17, 2022 2:07 pm

Yopii schreef:
za sep 17, 2022 1:58 pm
Wij als fatsoenlijke en nette mensen eten indirect in allerlei opzichten mee van de drugshandel. Gelukkig maar ook.
Hmm... :confused.gif:

Wat je beschrijft, herken ik verder wel. Waar bestaan al die kapsalons en winkels van die een torenhoge huur hebben en nul aanloop?

Het is overigens relatief gemakkelijk te controleren, het kost alleen mankracht. Laat twee weken iemand posten en vergelijk zijn bevindingen met de cijfers de zaak in kwestie, dan merk je snel genoeg of iets niet klopt.

Die Van Eerde zit al een tijdje vast, er zal dus wel wat aan de hand zijn. Wanneer zal de naam van PSV worden genoemd?
Daarmee bedoel ik dat we zo in ieder geval nog wat voordeel van die ellende hebben. Als alle baten in en rond de zakken van het uitschot bleven, hadden wij als samenleving enkel de ellende als rendement.

Nu is het nog enigszins een economische impuls die ‘iedereen’ ten goede komt.

Zelfs als PSV er niets mee te maken heeft, staat het niet goed: Ton van Veen zit namens de Jumbo notabene in de RVC.

Yopii
Berichten: 18351
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » zo sep 18, 2022 10:08 am

Ze spreken elkaar wel tegen bij PSV. Leg uit hoe het zit, zou ik zeggen. :confused.gif:

Nicolai
Berichten: 295
Lid geworden op: wo jul 23, 2008 8:17 am

Re: PSV

Bericht door Nicolai » zo sep 18, 2022 1:34 pm

Blijf mij verbazen dat Max nog altijd in de basis mag beginnen.

Yopii
Berichten: 18351
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » zo sep 18, 2022 1:42 pm

Het publiek wordt al onrustig.

Max is slecht, maar Obispo moet hem niet zo aanspelen.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: PSV

Bericht door generaal » zo sep 18, 2022 1:47 pm

Mazzelgoaltje dankzij Rotterdamse onkunde. Max is ronduit dramatisch.

Yopii
Berichten: 18351
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » zo sep 18, 2022 1:48 pm

Kon de keeper die niet hebben?

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door Rooie » zo sep 18, 2022 1:49 pm

Yopii schreef:
zo sep 18, 2022 1:48 pm
Kon de keeper die niet hebben?
Moment daarvoor in ieder geval. Bijlow oogt dit seizoen onzeker.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58828
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV

Bericht door 999 » zo sep 18, 2022 1:51 pm

Tis heel veel arbeid .

Yopii
Berichten: 18351
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » zo sep 18, 2022 1:51 pm

Bedenkelijk niveau nu...

Yopii
Berichten: 18351
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » zo sep 18, 2022 1:56 pm

Wat een fout van Timber. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58828
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV

Bericht door 999 » zo sep 18, 2022 1:56 pm

Schutteren wedstrijd :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: PSV

Bericht door Ajaciedjuh » zo sep 18, 2022 1:57 pm

Fouten festival. Al was het wel een overtreding.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Plaats reactie