PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: PSV

Bericht door peter » ma sep 28, 2020 9:05 pm

Haha die Rik Elfrink. Prachtig. Ik heb zijn twitter er nog even bij gepakt.

Sangaré zegt dat hij met Nicolas Isimat-Mirin en een aantal andere spelers heeft gesproken over PSV. Isimat heeft hem bijgepraat over de kampioenschappen.

Ik dacht dus dat dit een geintje van Jöhnk was. Wat een dorpsidioot joh. :drecul.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » do okt 01, 2020 10:16 am

Hoe zit het nou met dat potje van ze tegen Rosenborg vanmiddag. Winnen is groepsfase EL en verliezen is einde Europees voetbal toch?

Dan zal de penningmeester vanavond toch even met samengeknepen billen voor de televisie zitten.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: PSV

Bericht door elliquido » do okt 01, 2020 11:01 am

Marillion schreef:
do okt 01, 2020 10:16 am
Hoe zit het nou met dat potje van ze tegen Rosenborg vanmiddag. Winnen is groepsfase EL en verliezen is einde Europees voetbal toch?

Dan zal de penningmeester vanavond toch even met samengeknepen billen voor de televisie zitten.
Exact, hoewel EL geen zak oplevert zonder publiek
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door Scherrer » do okt 01, 2020 11:10 am

Je pakt gewoon 10 miljoen aan startpremie, tv-geld en winstpremies in de EL.

Nog los van dat je spelers veel meer waard worden als ze goed presteren in Europa dan alleen in de Eredivisie.

Kortom gaat ook voor PSV gewoon om tientallen miljoenen.
***

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » do okt 01, 2020 11:24 am

Niet echt, Scherrer:
De Telegraaf weet echter te melden dat er dit jaar een stuk minder geld valt te verdienen in de Europa League. "De Eindhovenaren begroten jaarlijks zo'n 5 tot 7 miljoen euro voor het behalen van de groepsfase van het tweede Europese toernooi. Maar het coronajaar 2020 maakt alles anders."

"PSV kan aan de groepsfase hooguit 1,5 tot 2 miljoen euro overhouden. Wel blijft staan dat de Europa League als etalage dient voor topspelers van PSV waar ze zich in de kijker kunnen spelen, zodat de club ze later ter compensatie voor extra miljoenen euro's kan verkopen", aldus de krant.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » do okt 01, 2020 11:31 am

Dat betekent volgens mij feitelijk dat ze het vooral van de kaartverkoop hadden moeten hebben en dat er dus nauwelijks premies zijn. Het is zo wel een heel groot verschil ten opzichte van de CL. Nu wij aan de goede kant van de streep staan lachen we erom maar het is wat mij betreft niet wenselijk want het vergroot verschillen.
Nil volentibus arduum

Mano
Berichten: 15119
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door Mano » do okt 01, 2020 12:55 pm

Ajax is druk bezig de voorsprong te vernietigen met dwaze aankopen :hypocrite.gif:

Dit seizoen is nog niet gewonnen. PSV speelt niet bijster interessant maar dat zal wel komen.
Ajax wint maar is ook nog niet om naar huis te schrijven.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door Scherrer » do okt 01, 2020 1:04 pm

wimpey schreef:
do okt 01, 2020 11:24 am
Niet echt, Scherrer:
De Telegraaf weet echter te melden dat er dit jaar een stuk minder geld valt te verdienen in de Europa League. "De Eindhovenaren begroten jaarlijks zo'n 5 tot 7 miljoen euro voor het behalen van de groepsfase van het tweede Europese toernooi. Maar het coronajaar 2020 maakt alles anders."

"PSV kan aan de groepsfase hooguit 1,5 tot 2 miljoen euro overhouden. Wel blijft staan dat de Europa League als etalage dient voor topspelers van PSV waar ze zich in de kijker kunnen spelen, zodat de club ze later ter compensatie voor extra miljoenen euro's kan verkopen", aldus de krant.
Heb het even opgezocht (en het is minder dan ik in m'n hoofd had zitten):

Startgeld voor EL is €2,9MLN, voor een gewonnen wedstrijd krijg je €570K, gelijkspel €190K, overwinteren €1MLN, etc.

De Telegraaf zal dan netto bedoelen ofzo. Vraag me wel af wat die kosten dan zijn. Bij een normale prestatie (3x winst, 1x gelijk, overwintering) pakt PSV namelijk voor de winter dus al €5,8 MLN. Hebben ze dan €4 MLN aan stadionhuur en reiskosten? Lijkt me sterk.
***

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: PSV

Bericht door elliquido » do okt 01, 2020 1:06 pm

kortom,
levert geen ruk op en je spelers kunnen geblesseerd raken (andere kant van de medaille)
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: PSV

Bericht door Andriy Demchenko » do okt 01, 2020 1:56 pm

Europees spelen heeft een hele reeks voordelen, om er maar wat te noemen;

- extra binding met je achterban
- extra exposure naat je sponsors toe
- extra wedstrijdpremies en dergelijke. Voor PSV wat het stadion in eigen beheer heeft zijn de extra accomodatiekosten vrijwel nihil.
- je spelers kunnen meer waard worden

Europa maar een beetje links laten liggen omdat de EL te weinig oplevert zoals Twente ooit deed is een kortzichtige strategie. Voor PSV staat trouwens meer op het spel, ook hun Europese ranking die bepaalt in welke potten je komt en of je geplaatsye statussen hebt of niet is essentieel. Zeker wanneer je CL voorrondes moet spelen. Als Psv niet doorkomt kelderen ze van plek 45 naar plek 75 - 80, dat kan jarenlang vervelend e gevolgen geven.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Mano
Berichten: 15119
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door Mano » do okt 01, 2020 2:13 pm

Denigrerend doen over Europees voetbal. :excited.gif:

Door de finale te halen in de EL hebben wij redelijk wat verdiend en kwamen al onze spelers in de lime-light.
Sinds die dag verkopen we zelfs de koffiejuf voor de hoofdprijs
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopii
Berichten: 17878
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » do okt 01, 2020 2:46 pm

Andriy Demchenko schreef:
do okt 01, 2020 1:56 pm
Europees spelen heeft een hele reeks voordelen, om er maar wat te noemen;

- extra binding met je achterban
- extra exposure naat je sponsors toe
- extra wedstrijdpremies en dergelijke. Voor PSV wat het stadion in eigen beheer heeft zijn de extra accomodatiekosten vrijwel nihil.
- je spelers kunnen meer waard worden

Europa maar een beetje links laten liggen omdat de EL te weinig oplevert zoals Twente ooit deed is een kortzichtige strategie. Voor PSV staat trouwens meer op het spel, ook hun Europese ranking die bepaalt in welke potten je komt en of je geplaatsye statussen hebt of niet is essentieel. Zeker wanneer je CL voorrondes moet spelen. Als Psv niet doorkomt kelderen ze van plek 45 naar plek 75 - 80, dat kan jarenlang vervelend e gevolgen geven.
PSV heeft de ambitie uitgesproken bij de beste 32 van Europa te behoren. Intussen zakt het alleen maar af. Wil het in de CL kans maken op een goede loting, dan moet het punten behalen in de EL.

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: PSV

Bericht door Gaizka1985 » do okt 01, 2020 2:58 pm

Gaat nog pittig worden voor ze vanavond, verwacht ik.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » do okt 01, 2020 2:59 pm

Marillion schreef:
do okt 01, 2020 11:31 am
Dat betekent volgens mij feitelijk dat ze het vooral van de kaartverkoop hadden moeten hebben en dat er dus nauwelijks premies zijn. Het is zo wel een heel groot verschil ten opzichte van de CL. Nu wij aan de goede kant van de streep staan lachen we erom maar het is wat mij betreft niet wenselijk want het vergroot verschillen.
Klopt, Ajax stelt zich sympathiek op door zichzelf slechts beperkt te versterken en af en toe de nationale clubs nog een zak geld toe te schuiven. Zo blijft het spannend. Maar normaal gesproken mag je er van uitgaan dat een financiële voorsprong betekent dat een club een voorsprong gaat nemen.

PSV moet de EL uiteraard volledig serieus nemen. Ook als het financieel fors minder interessant is dan spelen in de CL. Europees voetbal is altijd interessant voor spelers, supporters, sponsors, aanzien van de club etcetera. Dat je dan soms een keer een weinig aansprekende tegenstander krijgt moet je op de koop toenemen. Al zou ik Rosenborg niet onderschatten. Daar kunnen wij over meepraten.
Nil volentibus arduum

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: PSV

Bericht door Gaizka1985 » do okt 01, 2020 4:36 pm

Zahavi in de basis, Ihattaren weer op de bank.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » do okt 01, 2020 4:40 pm

Zou me niet verbazen als Ihattaren nog vertrekt voor het verstrijken van de transferdeadline.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV

Bericht door 999 » do okt 01, 2020 5:50 pm

Zou kunnen, maar wat kost een nog niks gepresenteerd 18 jarige opstandige Ihattaren dan ?.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » do okt 01, 2020 5:53 pm

Goede vraag. Zal dan afwegen worden wat PSV wil. Als het niet goedkomt tussen hem en de trainer zal hij niet in waarde stijgen in de loop van het seizoen. Maar hij staat natuurlijk nog wel altijd bekend als een groot talent. Neem je dan de gok dat het wel lukt met hem en Schmidt? Of pak je nu een zak geld aan in de hoop daarmee het elftal nog op een andere plek te versterken?
Nil volentibus arduum

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: PSV

Bericht door Gaizka1985 » do okt 01, 2020 6:21 pm

Of een constructie, dat beide clubs het bedrag boven de transfersom bijvoorbeeld delen in de toekomst. Stel Ajax koopt hem nu voor 10 miljoen, als Ajax hem dan in de toekomst doorverkoopt voor 40 miljoen delen Ajax en PSV de winst, beide 15 miljoen.

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: PSV

Bericht door De Dominee » do okt 01, 2020 6:23 pm

Zahavi heeft 20 min nodig voor zijn eerste goal. Ook al de paal geraakt. :excited.gif:
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » do okt 01, 2020 6:30 pm

Mvogo, Boscagli, Teze, Mauro Junior, Rosario, Hendrix (ingevallen)... dit had net zo goed de opstelling van Heracles kunnen zijn.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » do okt 01, 2020 6:41 pm

Rosenberg staat nu 19 wedstrijden 18 punten achter op de koploper.... al scoort Zahavi een dozijn goals..
IK GELOOF!!!!!!

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: PSV

Bericht door Gaizka1985 » do okt 01, 2020 7:23 pm

Die Gakpo vind ik wel aardig!

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » vr okt 02, 2020 12:45 am

Na het verhaal van Ten Hag over Tadic geloof ik ergens wel dat Ajax die Zahavi wilde hebben.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » vr okt 02, 2020 6:12 am

Prima spits :biggthumpup.gif:

Ik lees dat ze Bruma en Baumi wellicht nog kunnen lozen. Met een goede CV erbij zou hun selectie imo beter in balans zijn dan die van ons.

Met Schuurs en Timber als opties op RCV het seizoen ingaan: ik snap het oprecht niet.

Plaats reactie