PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33442
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: PSV

Bericht door zeux » ma jan 24, 2022 11:24 pm

columbus schreef:
Zeux schreef:Eerlijkheid is ook dat een flink aantal
Ajacieden op dezelfde manier woest zouden zijn als het andersom was...
Dat denk ik ook. Maar grappig blijft het wel

Had alleen niet gedacht dat alle analisten op tv, op vd Vaart na, niet wat over het spel te zeggen had. Want dat was behoorlijk beroerd.
Ja, die zouden beter moeten weten.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: PSV

Bericht door Andriy Demchenko » di jan 25, 2022 5:19 am

Zeux schreef:
ma jan 24, 2022 10:10 pm
Eerlijkheid is ook dat een flink aantal
Ajacieden op dezelfde manier woest zouden zijn als het andersom was...
De goedkope strafschop van Farfan, Vennegoor die Lobont mocht neerhoeken en dan scoren....ja ik was ook woest. Maar dit gaat verder. Hier wordt echt weer een complot opgeworpen van een niet eerlijke competitie, de KNVB die Ajax laat winnen en meer van zulks. En die jongeman staat daar niet alleen in, het calimerogehalte in Eindhoven heeft zulke belachelijke vormen aangenomen dat er al wordt gesproken dat Ajax de KNVB omgekocht heeft etc. Het is echt gewoon next level.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

wimpey
Berichten: 51786
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » di jan 25, 2022 8:44 am

https://www.ed.nl/psv/elfrink-en-de-mos ... ~a1076f28/

D'n superfan is zowaar een beetje kritisch!

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door Mano » di jan 25, 2022 8:47 am

Zijlijn-technologie is daarnaast helemaal niet rendabel. Hoe vaak komt het voor dat een bal wel/niet over de lijn is en dat daar vervolgens een doelpunt uitkomt :confused.gif:
In dit geval ook. Je kan er van alles van vinden maar na die bal, werd er nog 3 a 4x overgespeeld alvorens Maz de bal in de hoek jaagde. Kan je wel dagen lopen janken over wel/niet uit, maar je had na dat moment nog momenten genoeg om de bal te veroveren.

Feit blijft dat ze labbekak voetbal speelde. Iedereen opofferde om de opbouw van Ajax te verstoren. Dat laatste lukte alleen hadden ze hierdoor ook niemand voorin lopen die wat met een bal kon. Tegenhouden, daar was het hele team op ingesteld.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23014
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: PSV

Bericht door raymon » di jan 25, 2022 8:59 am

Mano schreef:Zijlijn-technologie is daarnaast helemaal niet rendabel. Hoe vaak komt het voor dat een bal wel/niet over de lijn is en dat daar vervolgens een doelpunt uitkomt :confused.gif:
In dit geval ook. Je kan er van alles van vinden maar na die bal, werd er nog 3 a 4x overgespeeld alvorens Maz de bal in de hoek jaagde. Kan je wel dagen lopen janken over wel/niet uit, maar je had na dat moment nog momenten genoeg om de bal te veroveren.

Feit blijft dat ze labbekak voetbal speelde. Iedereen opofferde om de opbouw van Ajax te verstoren. Dat laatste lukte alleen hadden ze hierdoor ook niemand voorin lopen die wat met een bal kon. Tegenhouden, daar was het hele team op ingesteld.
Enige puntje is dat Blinds tegenstander stopt (wat hij natuurlijk niet moet doen, spelen tot het fluitje) waarna Blind de bal terugkrijgt en zonder man in z’n nek de bal kan doorschuiven naar Danilo. Natuurlijk gebeurt nog heel wat maar normaal gesproken kan Blind nooit zo makkelijk de bal inspelen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

columbus
Berichten: 5344
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: PSV

Bericht door columbus » di jan 25, 2022 9:39 am

Mano schreef:Zijlijn-technologie is daarnaast helemaal niet rendabel. Hoe vaak komt het voor dat een bal wel/niet over de lijn is en dat daar vervolgens een doelpunt uitkomt :confused.gif:
In dit geval ook. Je kan er van alles van vinden maar na die bal, werd er nog 3 a 4x overgespeeld alvorens Maz de bal in de hoek jaagde. Kan je wel dagen lopen janken over wel/niet uit, maar je had na dat moment nog momenten genoeg om de bal te veroveren.

Feit blijft dat ze labbekak voetbal speelde. Iedereen opofferde om de opbouw van Ajax te verstoren. Dat laatste lukte alleen hadden ze hierdoor ook niemand voorin lopen die wat met een bal kon. Tegenhouden, daar was het hele team op ingesteld.
Exact. Gejank wordt wel enorm opgeblazen. De teleurstelling is begrijpelijk want het is een lullig moment. Maar wat Andriy zegt, andersom zijn er ook genoeg momenten te vinden waar het voordeel voor PSV was. Kortom, stop met zeuren denk ik dan, you win some you loose some. PSV zou eens wat meer in de spiegel moeten kijken, het voetbalde vooral om tegen te houden

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door Mano » di jan 25, 2022 9:54 am

Het komt Schmidt goed uit, want als dit moment er niet was geweest, ging het puur en alleen over de instelling van PSV.
Nu gooien ze alle ballen op de zijlijn en was er geen enkele analist die benoemde hoe slecht en ideeëloos PSV speelde. Ja, men had een plan om de backs geen ruimte te geven op het middenveld. Die taak hebben ze goed uitgevoerd maar hebben zelf 0,0 het spel gemaakt.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey
Berichten: 51786
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » di jan 25, 2022 10:12 am

raymon schreef:
di jan 25, 2022 8:59 am
Enige puntje is dat Blinds tegenstander stopt (wat hij natuurlijk niet moet doen, spelen tot het fluitje) waarna Blind de bal terugkrijgt en zonder man in z’n nek de bal kan doorschuiven naar Danilo. Natuurlijk gebeurt nog heel wat maar normaal gesproken kan Blind nooit zo makkelijk de bal inspelen.
Pas. Boscagli krijgt een bloemetje. Speelde als RCV, daar waar het schot van Nous binnen sloeg. :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40926
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » di jan 25, 2022 11:54 am

Ik hoop dat ze intern ook niet verder kijken dan een bal die wel of niet over de lijn is. De schuld elders leggen is een mooi recept om jezelf niet te verbeteren.

Wat de analisten betreft valt me op dat een aantal kennelijk totaal geen ruimtelijk inzicht heeft en daardoor niet snapt dat het een lastig vraagstuk is. Ook kennen een aantal simpelweg de regel niet dat de bal volledig over de lijn moet zijn.
Nil volentibus arduum

columbus
Berichten: 5344
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: PSV

Bericht door columbus » di jan 25, 2022 11:58 am

Marillion schreef:Ik hoop dat ze intern ook niet verder kijken dan een bal die wel of niet over de lijn is. De schuld elders leggen is een mooi recept om jezelf niet te verbeteren.

Wat de analisten betreft valt me op dat een aantal kennelijk totaal geen ruimtelijk inzicht heeft en daardoor niet snapt dat het een lastig vraagstuk is. Ook kennen een aantal simpelweg de regel niet dat de bal volledig over de lijn moet zijn.
Eens. Daarnaast verbaast het me dat het zo groot wordt en dat weinig meegaan in de beslissing van de scheidsrechters. Het was een lastige situatie, de VAR had ook geen goed beeld dus is het doelpunt goedgekeurd. En Makkelie legde het nog maar eens heel helder uit. Enorm vervelend en teleurstellend maar hup door

Yopii
Berichten: 18351
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » di jan 25, 2022 12:10 pm

Er was nog een half uur te spelen, inclusief blessuretijd. PSV had tijd genoeg om iets terug te doen, maar liep te mokken en bakte er niets van.

Gebrek aan mentale hardheid, is structureel bij PSV. Daardoor gaat het steeds mis op het beslissende moment.

In plaats van de boosheid en teleurstelling om te zetten in energie, gingen de spelers lopen mokken.

Ajax speelde matig, er was best wat mogelijk voor PSV, maar dan had het wel die eierdop moeten afzetten. Ome Toon heeft het in zijn boekjes graag over een topsportklimaat. Daar hoort verwerking van teleurstellingen ook bij.

GangstaRiB
Berichten: 16834
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: PSV

Bericht door GangstaRiB » di jan 25, 2022 12:28 pm

Moet overigens wel constateren dat PSV, ondanks dat ze financieel mijlenver achter Ajax zitten, een bredere selectie lijken te hebben.

Wij missen Haller en nu Brobbey en we vallen in een gat. Bij PSV waren er 2 of 3 spitsen afwezig en ze konden op het laatst nog even Zahavi brengen. Dat is geen misselijke back-up. Zelfde geldt op de vleugels waar ze Gakpo, Madueke en Bruma hebben. Bij Ajax is het na Tadic en Antony wel klaar he?

Baart me wel zorgen.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door Mano » di jan 25, 2022 12:37 pm

GangstaRiB schreef:
di jan 25, 2022 12:28 pm
Moet overigens wel constateren dat PSV, ondanks dat ze financieel mijlenver achter Ajax zitten, een bredere selectie lijken te hebben.

Wij missen Haller en nu Brobbey en we vallen in een gat. Bij PSV waren er 2 of 3 spitsen afwezig en ze konden op het laatst nog even Zahavi brengen. Dat is geen misselijke back-up. Zelfde geldt op de vleugels waar ze Gakpo, Madueke en Bruma hebben. Bij Ajax is het na Tadic en Antony wel klaar he?

Baart me wel zorgen.
Onzin!

Vleugels AJax:
Tadic, Daramy, Berghuis en Antony.
Spits:
Haller, Brobbey, Danilo en Tadic.

wil je er dan 6 per berzetting?
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

GangstaRiB
Berichten: 16834
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: PSV

Bericht door GangstaRiB » di jan 25, 2022 6:23 pm

Mano schreef:
di jan 25, 2022 12:37 pm
GangstaRiB schreef:
di jan 25, 2022 12:28 pm
Moet overigens wel constateren dat PSV, ondanks dat ze financieel mijlenver achter Ajax zitten, een bredere selectie lijken te hebben.

Wij missen Haller en nu Brobbey en we vallen in een gat. Bij PSV waren er 2 of 3 spitsen afwezig en ze konden op het laatst nog even Zahavi brengen. Dat is geen misselijke back-up. Zelfde geldt op de vleugels waar ze Gakpo, Madueke en Bruma hebben. Bij Ajax is het na Tadic en Antony wel klaar he?

Baart me wel zorgen.
Onzin!

Vleugels AJax:
Tadic, Daramy, Berghuis en Antony.
Spits:
Haller, Brobbey, Danilo en Tadic.

wil je er dan 6 per berzetting?
Dat is creatief boekhouden. Een aantal in dat lijstje speelt op een andere positie (als je Berghuis weghaalt, wie moet daar dan?) en een aantal zijn niet goed genoeg. Je houd maar barweinig over.
Nogmaals, PSV heeft meer vet op de botten terwijl ze financieel minder slachtkracht hebben.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40926
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » di jan 25, 2022 6:45 pm

In plaats van Berghuis speelt dan Klaassen. Lijkt me simpel. Daarbij zijn die van PSV ook niet allemaal goed genoeg.
Nil volentibus arduum

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door Mano » di feb 01, 2022 9:36 am

GangstaRiB schreef:
di jan 25, 2022 6:23 pm
Mano schreef:
di jan 25, 2022 12:37 pm
GangstaRiB schreef:
di jan 25, 2022 12:28 pm
Moet overigens wel constateren dat PSV, ondanks dat ze financieel mijlenver achter Ajax zitten, een bredere selectie lijken te hebben.

Wij missen Haller en nu Brobbey en we vallen in een gat. Bij PSV waren er 2 of 3 spitsen afwezig en ze konden op het laatst nog even Zahavi brengen. Dat is geen misselijke back-up. Zelfde geldt op de vleugels waar ze Gakpo, Madueke en Bruma hebben. Bij Ajax is het na Tadic en Antony wel klaar he?

Baart me wel zorgen.
Onzin!

Vleugels AJax:
Tadic, Daramy, Berghuis en Antony.
Spits:
Haller, Brobbey, Danilo en Tadic.

wil je er dan 6 per berzetting?
Dat is creatief boekhouden. Een aantal in dat lijstje speelt op een andere positie (als je Berghuis weghaalt, wie moet daar dan?) en een aantal zijn niet goed genoeg. Je houd maar barweinig over.
Nogmaals, PSV heeft meer vet op de botten terwijl ze financieel minder slachtkracht hebben.
van jouw kant ja :biggrin.gif:
Bruma is niveau Daramy
Madueke is net zo vaak geblesseerd als Brobbey.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door Mano » di feb 01, 2022 9:39 am

Zaterdag speelt PSV tegen AZ, laatste jaren een moeilijke pot voor ze. Volgende week tegen Vitesse, op papier ook moeilijk alleen Vitesse heeft het PSV nooit moeilijk gemaakt.
Tenminste, ik kan het me niet herinneren.

zou mooi zijn als ze weer punten morsen en Ajax de voorsprong kan uitbreiden
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel
Berichten: 47263
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » di feb 01, 2022 9:53 am

Wanneer PSV punten verliest gooien zij de handdoek in de ring en gaan ze vol voor de kneuzen-CL. Dus dat zou mooi zijn!
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: PSV

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di feb 01, 2022 10:01 am

Waarom denk je dat? En: waarom zouden ze punten verliezen? Na de 5-0 oorwassing in de JCA haalden ze uit de 9 daarna volgende competitiewedstrijden 25 punten.

Lionel
Berichten: 47263
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » di feb 01, 2022 10:07 am

Ik weet dat niet. Ik denk dat. Dat ze dan vol voor de CL gaan omdat ze niet op twee fronten kunnen strijden. Ze zullen heus niet expres punten verliezen maar ik zie Schmidt er wel voor aan om spelers te sparen in de competitie om zo hoge ogen te kunnen gooien in Europa.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58828
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV

Bericht door 999 » di feb 01, 2022 10:19 am

Lionel schreef:
di feb 01, 2022 9:53 am
Wanneer PSV punten verliest gooien zij de handdoek in de ring en gaan ze vol voor de kneuzen-CL. Dus dat zou mooi zijn!
We staan 2 punten voor Lionel , geen 20 ..

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: PSV

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di feb 01, 2022 10:25 am

En ze hebben gezien dat ze van 4 punten achterstand naar 2 punten voorsprong kwamen omdat wij tegen de zwakkere broeders veel punten lieten liggen. Ze smachten daar naar de landstitel. Dat is hun enige doel. Ik denk eerder dat ze die conference ellende laten lopen dan de competitie. En ik zie ze ertoe in staat om op z’n PSV’s heel veel met 1-0 of 2-1 te winnen.

Dat is wat ik denk.

Yopii
Berichten: 18351
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » di feb 01, 2022 11:17 am

Ze hebben in het begin een zwaarder programma, dan moeten ze wel punten verliezen.

Ajax gaat meestal beter voetballen in het voorjaar. Als we tegen die tijd nog een voorsprong hebben, zou het moeten lukken.

wimpey
Berichten: 51786
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » di feb 01, 2022 11:34 am

Verrast me wel dat mbesv geen extra verdediger heeft aangetrokken. Meestal vinden ze wel "een potje".

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9370
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: PSV

Bericht door Dubbel » di feb 01, 2022 10:55 pm

Ze kunnen in elk geval de eerste Nederlandse club worden die in hetzelfde seizoen in 3 europese bekertoernooien wordt uitgeschakeld. Daar kun je lacherig over doen maar het is natuurlijk ook een kwaliteit om in die toernooien te komen. :smile-ajax.gif:

Plaats reactie