PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: PSV

Bericht door Giacomo Puccini » zo jul 03, 2022 9:30 am

Til was bij Feyenoord toch steevast de minste van de 11, vreemd dat PSV hem wil hebben.
Ajax!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » zo jul 03, 2022 10:07 am

Doelpunten vanaf het middenveld. Dat is denk ik het simpele antwoord. En wellicht dat ze daar ook prijs stellen op een Nederlands paspoort.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: PSV

Bericht door Duke » zo jul 03, 2022 10:36 am

Van De Jong gaan ze echt veel plezier hebben denk ik. Til is een leuke speler, maar geen die je naar een hoger niveau til(t). Het zal belangrijker zijn om te kijken wat er nog weggaat (Gakpo?).
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: PSV

Bericht door Andriy Demchenko » zo jul 03, 2022 11:32 am

Marillion schreef:
zo jul 03, 2022 10:07 am
Doelpunten vanaf het middenveld. Dat is denk ik het simpele antwoord. En wellicht dat ze daar ook prijs stellen op een Nederlands paspoort.
Tot nog toe gaan alle clubs voor Nederlands [jeugd]internationals

PSV: De Jong, Til, Hoever, [Waterman], Xavi Simons
Feyenoord: Taabouni [vervanger van Maalacia moet Ian Maatsen worden],
Ajax: Wijndal, Bergwijn, Brobbey, ....

Ik denk ook dat het met doelpunten te maken heeft, PSV gaat onder RUUUUUD weer meer vanuit de omschakeling spelen en is dus minder dwingend. Tegelijkertijd heb je dan ook meer scorend vermogen vanuit het middenveld nodig. Qua combinatievoetbal is Til echt een matige speler, regelmatig Feyenoordvrienden daar over klagen ook. Maar hij pikt wel altijd zo'n doelpuntje mee, iets dat Klaassen en S. De Jong ook altijd een beetje hebben.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » zo jul 03, 2022 12:43 pm

Met Til en Luuk heb je wel flink wat scorend / koppend vermogen hoor. Prima deal voor ze.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » zo jul 03, 2022 1:06 pm

Dat is het ook gewoon. Ouderwets doelpunten tellen. Is niet het hele verhaal maar als je wil winnen moet je af en toe wel scoren.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: PSV

Bericht door peter » zo jul 03, 2022 2:23 pm

In de Russische media wordt een bedrag van 5 mio genoemd. Volgens Elfrink is het (uiteraard uiteraard) fors minder.

Lijkt me uitgesloten, want er was voldoende concurrentie. Kan me dan niet voorstellen dat PSV opeens een deal kan maken voor 2 mio ofzo.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door LucaS » zo jul 03, 2022 2:58 pm

Marillion schreef:
zo jul 03, 2022 1:06 pm
Dat is het ook gewoon. Ouderwets doelpunten tellen. Is niet het hele verhaal maar als je wil winnen moet je af en toe wel scoren.
Dat zei ik na het vertrek van Haller ook over Ajax, toen was de teneur dat goals vanzelf als rijpe appelen vallen als je maar goed voetbalt
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » zo jul 03, 2022 4:37 pm

Typisch mbesv: Geld naar Rusland overmaken. :hypocrite.gif:

Til is een beetje als Klaassen, niet creatief, maar weet wel waar de goal staat. De kakkies zullen balen, maar de brainies (met hun consortium) hebben nu eenmaal meer knaken dan zij.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » zo jul 03, 2022 8:47 pm

LucaS schreef:
zo jul 03, 2022 2:58 pm
Marillion schreef:
zo jul 03, 2022 1:06 pm
Dat is het ook gewoon. Ouderwets doelpunten tellen. Is niet het hele verhaal maar als je wil winnen moet je af en toe wel scoren.
Dat zei ik na het vertrek van Haller ook over Ajax, toen was de teneur dat goals vanzelf als rijpe appelen vallen als je maar goed voetbalt
Daar sta ik nog steeds achter. Maar je kunt ook goed voetballen en besluiten om de bal vaker voor te geven. Luuk is natuurlijk een betere kopper, overigens ook voetballer, dan Haller.

Het wordt alleen lastig met Luuk en Til in Europa.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PSV

Bericht door Cruijff » zo jul 03, 2022 10:19 pm

Marillion schreef:
zo jul 03, 2022 9:02 am
In aantal gaat het inderdaad hard (al is bijvoorbeeld Til nog niet rond). Maar zijn het ook echt allemaal spelers om serieus ongerust van te worden? Dat valt wel mee.
Giacomo Puccini schreef:
zo jul 03, 2022 9:30 am
Til was bij Feyenoord toch steevast de minste van de 11, vreemd dat PSV hem wil hebben.
Wat Marillion in een andere post al zegt: doelpunten vanaf het middenveld inderdaad. Dat voegt Til toe.
Guus Til is niet een speler waar het Ajax elftal rillend van het angstzweet tegenover staat. Maar voor PSV voegt hij wel wat scorend vermogen toe. Afgelopen seizoen kwamen ze echt een fors aantal doelpunten tekort.

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » ma jul 04, 2022 8:28 am

Lionel schreef:
zo jul 03, 2022 8:47 pm
Het wordt alleen lastig met Luuk en Til in Europa.
Til is bij Spartak en Freiburg mislukt. Technisch heeft die jongen niet echt wapens, maar in NL prikt ie ze er wel in.
In principe ligt al het betalingsverkeer met Rusland plat, maar het Algemeen Dagblad schrijft dat Spartak die kwestie omzeilt met een kantoor in Europa en een bank die nog wel betalingsverkeer blijft doen met Rusland. Daardoor ontvangen de Russen gewoon vier miljoen euro van PSV. Volgens de ochtendkrant is de situatie dan ook verwerpelijk te noemen. "Dat de handelssancties er niet voor niets zijn, het telt blijkbaar even niet. Dat het allemaal niet heel smakelijk oogt evenmin. De voetbalwereld, die heeft zijn eigen wetten."
Dit is wel typisch mbesv. Al zolang ik het voetbal volg, worden die lui met dubieuze geldstromen in verbinding gebracht.

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: PSV

Bericht door Andriy Demchenko » ma jul 04, 2022 8:40 am

wimpey schreef:
ma jul 04, 2022 8:28 am
Lionel schreef:
zo jul 03, 2022 8:47 pm
Het wordt alleen lastig met Luuk en Til in Europa.
Til is bij Spartak en Freiburg mislukt. Technisch heeft die jongen niet echt wapens, maar in NL prikt ie ze er wel in.
Ja net zoals Luuuuuk bij BMG, Newcastle en Sevilla/Barca mislkukt is. Geen wonderspelers maar effectief qua goals.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: PSV

Bericht door peter » ma jul 04, 2022 8:50 am

Til had toch een vrij matige tweede seizoenshelft? Hij begon nog wel sterk en op de één of andere manier vlogen toen alle ballen in het doel. Na de winterstop kwam hij tot 5 goals en 1 assist in de Eredivisie. Oftewel, die effectiviteit valt ook wel weer mee.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » ma jul 04, 2022 10:14 am

Nou, nou, wat een stunt... Voor zo'n speler moet je wat over hebben. Sancties, welke sancties? :hypocrite.gif:

Dubieus, hoor.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door LucaS » ma jul 04, 2022 10:45 am

Het zou leuk zijn als er gezeik van komt. Kom op heren politici, er is er vast wel een onder jullie die wil scoren!
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: PSV

Bericht door generaal » ma jul 04, 2022 11:24 am

Guus Til is geen hoogvlieger, maar wel een doelgerichte harde werker, die zorgt dat er wat gebeurt. Met zijn loopvermogen, postuur en inzet doet hij wel wat aan Thomas Müller denken. Niet de man om wie alles moet draaien, maar met goede spelers om zich heen wel degelijk een aanwinst. Brengt variatie ten opzichte van stylisten als Veerman en Simons. Daardoor word je als ploeg minder voorspelbaar voor tegenstanders. Ook kan hij als een soort valse spits chaos rond Luuk de Jong creëren. Handig als Gakpo en Madueke die ballen voor het doel slingeren.

PSV is vrijwel klaar op de transfermarkt. Hopelijk wordt Max verkocht en probeert PSV het nog eens bij Rodriguez. Wijnaldum zie ik niet gebeuren, maar als die toch (eventueel op huurbasis) komt, voorzie ik een bloedstollende titelstrijd.

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » ma jul 04, 2022 11:28 am

generaal schreef:
ma jul 04, 2022 11:24 am
Met zijn loopvermogen, postuur en inzet doet hij wel wat aan Thomas Müller denken.
Nu z'n voetballende kwaliteiten nog.... Het optimisme kent geen grenzen in Eindhoven he.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: PSV

Bericht door generaal » ma jul 04, 2022 11:42 am

wimpey schreef:
ma jul 04, 2022 11:28 am
generaal schreef:
ma jul 04, 2022 11:24 am
Met zijn loopvermogen, postuur en inzet doet hij wel wat aan Thomas Müller denken.
Nu z'n voetballende kwaliteiten nog.... Het optimisme kent geen grenzen in Eindhoven he.
21 doelpunten bij Feyenoord. Het blijft de Eredivisie. En de vergelijking met Müller is zo gek nog niet. Die komt tot z’n recht in de teams van het immer uiterst dominante Bayern. Zet hem in z’n eentje bij Freiburg neer en het is niet - zoals een Kimmich of Kroos - een speler die dat hele team direct verbetert.

Til heeft geen mooie techniek, geen bijzondere acties, geen fantastische aanname en is ook geen snelheidsduivel. Zijn kracht is dat hij dat allemaal beseft. Hij speelt dus in dienst van het team.

Zo iemand is vervelender om tegen te voetballen dan Doan of Götze op z’n slechte dagen. Mario versnelde het spel voortreffelijk en veel begon bij hem. Maar vaak liet-ie het ook compleet afweten. Dan sjokte die met z’n F1-fysiek maar wat over het veld.

Dat zal Til niet gebeuren. Die heeft door zijn mentaliteit een prima ondergrens. Op z’n minst een erg goede twaalfde man. En zal het nationaal juist tegen de onderste helft van het deelnemersveld erg goed doen, verwacht ik.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » ma jul 04, 2022 11:59 am

O, hij beseft het allemaal, maar verder is hij een middelmatige voetballer? :confused.gif:

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » ma jul 04, 2022 12:03 pm

Yopii schreef:
ma jul 04, 2022 11:59 am
O, hij beseft het allemaal, maar verder is hij een middelmatige voetballer? :confused.gif:
De Jong / Til is als Haller / Klaassen. En dan wat minder. De beentjes moeten het werk doen. Bij Götze deed de bal het werk. Wie steekt jongens als Gakpo en Til straks weg? Sangaré? :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: PSV

Bericht door generaal » ma jul 04, 2022 12:03 pm

Yopii schreef:
ma jul 04, 2022 11:59 am
O, hij beseft het allemaal, maar verder is hij een middelmatige voetballer? :confused.gif:
21 goals bij Feyenoord. Kan een wedstrijd compleet doen kantelen. Maakt spelers om zich heen beter in de ‘dode momenten’ van een wedstrijd. Prima aanjager. Blijft lopen en werken. En sticht gevaar. Zo’n type voetballer vind ik in teamverband beslist geen middelmaat.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: PSV

Bericht door generaal » ma jul 04, 2022 12:05 pm

wimpey schreef:
ma jul 04, 2022 12:03 pm
Yopii schreef:
ma jul 04, 2022 11:59 am
O, hij beseft het allemaal, maar verder is hij een middelmatige voetballer? :confused.gif:
De Jong / Til is als Haller / Klaassen. En dan wat minder. De beentjes moeten het werk doen. Bij Götze deed de bal het werk. Wie steekt jongens als Gakpo en Til straks weg? Sangaré? :smallgrin.gif:
Veerman of Simons. Ruud gaat met de punt naar achteren voetballen. De Schmidt-erfenis is gelukkig zo goed als verdwenen.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » ma jul 04, 2022 12:11 pm

Schmidt ging het helemaal maken, hè? John de Jong en Ome Toon hadden bij hem voor de deur gelegen. Daarbij kregen ze nog een wereldkampioen ook, poeh poeh.

Nu zijn ze 'in Ruud', dat is nogal een ommekeer.

Ik vind de voorbereiding altijd wel leuk. De bovenste teams worden allemaal kampioen en niemand degradeert. De reality check volgt vanzelf.

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » ma jul 04, 2022 12:23 pm

generaal schreef:
ma jul 04, 2022 12:05 pm
Veerman of Simons. Ruud gaat met de punt naar achteren voetballen. De Schmidt-erfenis is gelukkig zo goed als verdwenen.
Oeh, gaat Veerman als enige VM spelen? Nice! Die gozer is enorm zwak in de duels en kan het niet belopen.

Plaats reactie