PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » ma jul 04, 2022 12:26 pm

Yopii schreef:
ma jul 04, 2022 12:11 pm
Schmidt ging het helemaal maken, hè? John de Jong en Ome Toon hadden bij hem voor de deur gelegen. Daarbij kregen ze nog een wereldkampioen ook, poeh poeh.
In Eindhoven lopen ze ieder seizoen weer voor de muziek uit. "Dit seizoen goan we ze pakkuh!".

Ik geef ze dit seizoen een goede kans trouwens. Onze cyclus loopt op z'n einde. Maar hopelijk geeft het a.s. WK onze 30-ers nog een boost.

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » ma jul 04, 2022 12:30 pm

generaal schreef:
ma jul 04, 2022 12:03 pm
21 goals bij Feyenoord. Kan een wedstrijd compleet doen kantelen. Maakt spelers om zich heen beter in de ‘dode momenten’ van een wedstrijd. Prima aanjager. Blijft lopen en werken. En sticht gevaar. Zo’n type voetballer vind ik in teamverband beslist geen middelmaat.
Bij Spartak en Freiburg geen deuk in een pakkie boter... Is ook logisch, want technisch heeft die jongen (net als bijv. Klaassen) niets te bieden. In NL lijkt het al snel heel wat.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: PSV

Bericht door generaal » ma jul 04, 2022 12:41 pm

wimpey schreef:
ma jul 04, 2022 12:23 pm
generaal schreef:
ma jul 04, 2022 12:05 pm
Veerman of Simons. Ruud gaat met de punt naar achteren voetballen. De Schmidt-erfenis is gelukkig zo goed als verdwenen.
Oeh, gaat Veerman als enige VM spelen? Nice! Die gozer is enorm zwak in de duels en kan het niet belopen.
Sangaré. Veerman dieper. Ernaast Simons of Til.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: PSV

Bericht door generaal » ma jul 04, 2022 12:43 pm

wimpey schreef:
ma jul 04, 2022 12:30 pm
generaal schreef:
ma jul 04, 2022 12:03 pm
21 goals bij Feyenoord. Kan een wedstrijd compleet doen kantelen. Maakt spelers om zich heen beter in de ‘dode momenten’ van een wedstrijd. Prima aanjager. Blijft lopen en werken. En sticht gevaar. Zo’n type voetballer vind ik in teamverband beslist geen middelmaat.
Bij Spartak en Freiburg geen deuk in een pakkie boter... Is ook logisch, want technisch heeft die jongen (net als bijv. Klaassen) niets te bieden. In NL lijkt het al snel heel wat.
Klaassen zou ik ook graag bij PSV zien. Zulke spelers heb je nou eenmaal in een elftal nodig. En al helemaal in je selectie. Met Götze verloren we tegen de degradant uit Tilburg..

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » ma jul 04, 2022 12:55 pm

Ruilen we Klaassen tegen Gakpo. Is dat ook weer geregeld. :neutral.gif:

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » ma jul 04, 2022 1:02 pm

generaal schreef:
ma jul 04, 2022 12:41 pm
Sangaré. Veerman dieper. Ernaast Simons of Til.
Ramalho, Tete en Sangaré verzorgen de opbouw. Ook OK. Ik zou loopjongen De Jong een vervanger voor Boscagli laten halen.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: PSV

Bericht door generaal » ma jul 04, 2022 1:22 pm

wimpey schreef:
ma jul 04, 2022 1:02 pm
generaal schreef:
ma jul 04, 2022 12:41 pm
Sangaré. Veerman dieper. Ernaast Simons of Til.
Ramalho, Tete en Sangaré verzorgen de opbouw. Ook OK. Ik zou loopjongen De Jong een vervanger voor Boscagli laten halen.
Obispo heeft een heerlijke pass naar voren. Teze ook. Belangrijker is dat Max wordt vervangen. Zijn positie is nu de zwakste plek in het elftal. Rodriguez zou de perfecte vervanger zijn.

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » ma jul 04, 2022 1:30 pm

generaal schreef:
ma jul 04, 2022 1:22 pm
Obispo heeft een heerlijke pass naar voren. Teze ook.
Als je club al jaren de titel niet wint en geen CL speelt, dan heb je dus meer kwaliteit nodig dan de spelers die je noemt. Obispo is hoe oud? En nog altijd 'talent'.

Je hebt een CV nodig die kan indribbelen (type Timber) en één die de lange bal beheerst (type Martinez). Ook handig: de CVs zijn goede verdedigers. Ik zie er niet een bij je club, die de cut haalt. Teze is op de goede weg. Dus ik zou de krullenjongen zeker de opdracht geven om een LCV te halen, als ik De Tovenaar was.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: PSV

Bericht door Giacomo Puccini » ma jul 04, 2022 1:37 pm

wimpey schreef:
ma jul 04, 2022 12:30 pm
generaal schreef:
ma jul 04, 2022 12:03 pm
21 goals bij Feyenoord. Kan een wedstrijd compleet doen kantelen. Maakt spelers om zich heen beter in de ‘dode momenten’ van een wedstrijd. Prima aanjager. Blijft lopen en werken. En sticht gevaar. Zo’n type voetballer vind ik in teamverband beslist geen middelmaat.
Bij Spartak en Freiburg geen deuk in een pakkie boter... Is ook logisch, want technisch heeft die jongen (net als bijv. Klaassen) niets te bieden. In NL lijkt het al snel heel wat.
Vergeleken bij Til is Klaassen Zidane hoor. Niveauverschil tussen die twee is enorm.

Moreel overigens verwerpelijk van PSV, om zoveel geld naar Moskou over te maken voor zo'n beperkte houten klaas.
Ajax!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PSV

Bericht door Cruijff » ma jul 04, 2022 8:48 pm

generaal schreef:
ma jul 04, 2022 11:42 am
21 doelpunten bij Feyenoord. Het blijft de Eredivisie. En de vergelijking met Müller is zo gek nog niet. Die komt tot z’n recht in de teams van het immer uiterst dominante Bayern. Zet hem in z’n eentje bij Freiburg neer en het is niet - zoals een Kimmich of Kroos - een speler die dat hele team direct verbetert.

Til heeft geen mooie techniek, geen bijzondere acties, geen fantastische aanname en is ook geen snelheidsduivel. Zijn kracht is dat hij dat allemaal beseft. Hij speelt dus in dienst van het team.

Dat zal Til niet gebeuren. Die heeft door zijn mentaliteit een prima ondergrens. Op z’n minst een erg goede twaalfde man. En zal het nationaal juist tegen de onderste helft van het deelnemersveld erg goed doen, verwacht ik.
generaal schreef:
ma jul 04, 2022 12:03 pm
Yopii schreef:
ma jul 04, 2022 11:59 am
O, hij beseft het allemaal, maar verder is hij een middelmatige voetballer? :confused.gif:
21 goals bij Feyenoord. Kan een wedstrijd compleet doen kantelen. Maakt spelers om zich heen beter in de ‘dode momenten’ van een wedstrijd. Prima aanjager. Blijft lopen en werken. En sticht gevaar. Zo’n type voetballer vind ik in teamverband beslist geen middelmaat.

Je analyse over Til klopt volledig.
Hij is inderdaad op zijn minst een zeer nuttige 12e man.

PSV koopt gegarandeerd doelpunten met Guus Til. Vorig seizoen waren Gakpo, Madueke en nog een paar anderen die het vaakst scoren vaak absent. Toch hield PSV in die fase van het seizoen juist de titelrace vol, ze stonden aanvankelijk zelfs punten voor op Ajax.

Zijn ondergrens zal nooit rampzalig laag worden.

Zeggen andere posters terecht dat hij na de winterstop veel minder rendement had? Ja.
In de 1e seizoenshelft vlogen met name Europees bijna al zijn ballen erin. Natuurlijk zit daar altijd een dosis mazzel bij maar het zegt in ieder geval over een voetballer dat hij een neusje voor de doelpunten heeft en vaak de juiste loopacties maakt. Plenty of football players missen dat volledig.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » ma jul 04, 2022 9:20 pm

Giacomo Puccini schreef:
ma jul 04, 2022 1:37 pm
wimpey schreef:
ma jul 04, 2022 12:30 pm
generaal schreef:
ma jul 04, 2022 12:03 pm
21 goals bij Feyenoord. Kan een wedstrijd compleet doen kantelen. Maakt spelers om zich heen beter in de ‘dode momenten’ van een wedstrijd. Prima aanjager. Blijft lopen en werken. En sticht gevaar. Zo’n type voetballer vind ik in teamverband beslist geen middelmaat.
Bij Spartak en Freiburg geen deuk in een pakkie boter... Is ook logisch, want technisch heeft die jongen (net als bijv. Klaassen) niets te bieden. In NL lijkt het al snel heel wat.
Vergeleken bij Til is Klaassen Zidane hoor. Niveauverschil tussen die twee is enorm.

Moreel overigens verwerpelijk van PSV, om zoveel geld naar Moskou over te maken voor zo'n beperkte houten klaas.
Wat kan Spartak Moskou / Til hieraan doen dan?
IK GELOOF!!!!!!

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: PSV

Bericht door Andriy Demchenko » ma jul 04, 2022 9:48 pm

Lionel schreef:
ma jul 04, 2022 9:20 pm
Giacomo Puccini schreef:
ma jul 04, 2022 1:37 pm
wimpey schreef:
ma jul 04, 2022 12:30 pm


Bij Spartak en Freiburg geen deuk in een pakkie boter... Is ook logisch, want technisch heeft die jongen (net als bijv. Klaassen) niets te bieden. In NL lijkt het al snel heel wat.
Vergeleken bij Til is Klaassen Zidane hoor. Niveauverschil tussen die twee is enorm.

Moreel overigens verwerpelijk van PSV, om zoveel geld naar Moskou over te maken voor zo'n beperkte houten klaas.
Wat kan Spartak Moskou / Til hieraan doen dan?

PSV had op z'n minst die gast gewoon kunnen huren met optie tot koop, dat had de facto hetzelfde betekent maar dan had je het geld nog niet meteen die kant op gestuurd, deze constructie is gewoon waardeloos, de facto probeer je dus om het boycot heen te komen..


PSV maakt transfer van Til rond en betaalt Spartak Moskou via bankrekeningen buiten Rusland
PSV heeft de transfer van Guus Til vanuit Spartak Moskou maandagmorgen rondgemaakt. De Eindhovense club meldde dat zijn overgang helemaal klaar is en legt de middenvelder tot medio 2026 vast. Hij kost drie miljoen euro en een aantal mogelijke bonussen, die op kunnen lopen naar bijna een miljoen euro.

Rik Elfrink 04-07-22, 12:13 Laatste update: 12:57 Bron: ED
PSV rekent het bedrag volgens betrokkenen niet af via een Russische bankrekening, maar via Duitse en/of Oostenrijkse rekeningen die via een Europese bank met Spartak Moskou in verbinding staan. De transfer komt de club uit Eindhoven hier en daar op kritiek te staan, omdat zaken doen met Russische instanties of entiteiten op dit moment beladen is en in veel gevallen zelfs onmogelijk of onoorbaar.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » ma jul 04, 2022 10:23 pm

PSV is een warme club, Andriy. Daar willen ze Til helpen. :hypocrite.gif:

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » ma jul 04, 2022 10:24 pm

Ik zie het probleem niet zo. We zitten nog steeds met z’n allen lekker aan Russisch gas en dan gaan we hier moeilijk over doen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: PSV

Bericht door Giacomo Puccini » ma jul 04, 2022 10:35 pm

PSV had een 'Rusland korting' moeten bedingen. Nu hebben ze een marktconforme prijs betaald of zelf nog meer, om Feyenooord af te troeven. Dat vind ik moreel verwerpelijk vanwege de oorlog.

Wij zitten ook fout met Russisch gas ja. Hier zouden importheffingen op moeten komen, in plaats van accijnsverlagingen.
Ajax!

Wouter
Berichten: 18630
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: PSV

Bericht door Wouter » ma jul 04, 2022 11:24 pm

Lionel schreef:
ma jul 04, 2022 10:24 pm
Ik zie het probleem niet zo. We zitten nog steeds met z’n allen lekker aan Russisch gas en dan gaan we hier moeilijk over doen.
Hoe kom je daar nou bij? Rusland heeft GasTerra afgesloten.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PSV

Bericht door Cruijff » ma jul 04, 2022 11:57 pm

Yopii schreef:
ma jul 04, 2022 10:23 pm
PSV is een warme club, Andriy. Daar willen ze Til helpen. :hypocrite.gif:
Giacomo Puccini schreef:
ma jul 04, 2022 10:35 pm
PSV had een 'Rusland korting' moeten bedingen. Nu hebben ze een marktconforme prijs betaald of zelf nog meer, om Feyenooord af te troeven. Dat vind ik moreel verwerpelijk vanwege de oorlog.

Wij zitten ook fout met Russisch gas ja. Hier zouden importheffingen op moeten komen,
Dat laatste inderdaad zeker.

En moreel verwerpelijk is het absoluut.
Nu lijkt de voetballerij nooit ook maar enige moraal te hebben gehad. Maar om dat dan maar voor lief te nemen. :confused.gif: Het lijkt namelijk dat zo ongeveer iedereen dat doet :blush.gif: en lijdzaam ondergaat dat de voetballerij nog verwerpelijker wordt.

Het zou nog redelijk te verteren zijn als er enigszins zelfreinigend vermogen is waarbij sommige clubs met duidelijke daden uitstralen "ok, in deze sport draait het veelal om geld en dat loopt in de laatste decennia giga uit de hand, maar laten we in ieder geval bewust zijn dankzij wie clubs miljardenbedrijven en spelers miljonair zijn geworden en als rolmodellen richting de jongeren regelmatig het goede voorbeeld geven"

En laten zien dat we weten hoe erg beïnvloed de jeugd kan worden door een sporter die hij adoreert en daardoor als sportorganisatie een goed kompas zijn voor die jeugd.

Maar nee, de toch al ontbrekende moraal holt elk jaar verder achteruit, de sector toont elk seizoen meer geldzucht, slechte smaak en simpelweg crimineel gedrag.

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » di jul 05, 2022 11:14 am

wimpey schreef:
ma jul 04, 2022 1:30 pm
generaal schreef:
ma jul 04, 2022 1:22 pm
Obispo heeft een heerlijke pass naar voren. Teze ook.
Als je club al jaren de titel niet wint en geen CL speelt, dan heb je dus meer kwaliteit nodig dan de spelers die je noemt. Obispo is hoe oud? En nog altijd 'talent'.

Je hebt een CV nodig die kan indribbelen (type Timber) en één die de lange bal beheerst (type Martinez). Ook handig: de CVs zijn goede verdedigers. Ik zie er niet een bij je club, die de cut haalt. Teze is op de goede weg. Dus ik zou de krullenjongen zeker de opdracht geven om een LCV te halen, als ik De Tovenaar was.
Ze luisteren bij mbesv helaas beter naar Ajacieden dan naar hun eigen fans: https://www.soccernews.nl/news/885006/p ... igingshart

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: PSV

Bericht door generaal » di jul 05, 2022 12:47 pm

Daarom zou een verkoop van Max erg prettig zijn. Rodriguez halen en je bent meteen uit de brand. Die is zowel links centraal achterin als linksback uitstekend. Dan heb je dus Mauro Junior, Rodriguez en Oppegard voor de linksbackpositie en Obispo, Rodriguez en Boscagli (volgend jaar) als lcv’s. Eventueel Willems nog ophalen voor de breedte.

Luckassen speelde trouwens erg goed tegen Cercle. Prima passing, agressief in het verdedigen en ook de zone stond goed aan zijn kant. Lijkt me dus een degelijke derde optie achter Teze en Ramalho.

Met een beetje geluk weet Brands die Mwene ook nog te slijten. En dan meteen Arias ophalen 👍.

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » di jul 05, 2022 12:49 pm

D'n Marcel zal zeker naar Arias hengelen. Hij beweegt zich immers altijd in dezelfde pool van spelers.

Doet die De Jong eigenlijk ook nog wat? Trainer Schmidt en AD Brands zijn toch eigenlijk TD? Die De Jong is toch gewoon de Danny Blind van mbesv? Ut voetveegske, d'n krullenjongen.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: PSV

Bericht door generaal » di jul 05, 2022 1:07 pm

De Jong lijkt me wat meer introvert. Sangaré kwam in ieder geval uit zijn koker. Boscagli ook. Hij heeft zich opgewerkt als scout, maar zal er zeker baat bij hebben dat Brands hem nu flankeert. Brands is charismatisch, sluw en een uitstekende verkoper.

Er staat mij iets van bij dat Van Bommel niet alleen Mart van den Heuvel, maar ook John de Jong wilde wippen. Nu is Van Nistelrooij op het willen winnen na gelukkig in alles de tegenpool van Van Bommel. Maar het lijkt me heel gezond dat Brands nu AD is. Niets ten nadele van Gerbrands, maar die zou ik eerder directeur van de ANWB of Kamer van Koophandel maken. Te beschaafd voor de voetbaljungle.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » di jul 05, 2022 2:47 pm

Brands is charismatisch, sluw en een uitstekende verkoper.
Type autodealer.

Wat hebben jullie met die man? Zo bijzonder is het niet om met een makelaarskantoor samen te werken.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: PSV

Bericht door generaal » di jul 05, 2022 3:39 pm

Yopii schreef:
di jul 05, 2022 2:47 pm
Brands is charismatisch, sluw en een uitstekende verkoper.
Type autodealer.

Wat hebben jullie met die man? Zo bijzonder is het niet om met een makelaarskantoor samen te werken.
Met zijn bravoure opent-ie deuren. Overschat zijn collega’s bij de grotere clubs vooral niet. Die mogen dat wel in een manager. Brands is a man’s man.

Bij PSV loopt geen patser rond die de baas van de club is. Bij Everton wel. Daarom was Brands voor die club een mismatch. Van der Wallen, Van Eerd en andere bemiddelde supporters geven Brands daarentegen alle speelruimte om er een succes van te maken.

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door Mano » di jul 05, 2022 3:55 pm

Het gaat dit jaar bij PSV over een andere boeg.

Nieuwe coach, nieuwe ideeën. Aankopen die 'logisch' zijn en een spits (LdJ) die prima is voor de eredivisie.
Internationaal schat ik de groep te licht in. Ik vermoed dat ze weinig potten gaan breken in de CL/EL

Daarentegen geldt het ook voor Ajax. Nieuw management dus we weten niet wat het ons gaat brengen qua spel.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: PSV

Bericht door Andriy Demchenko » di jul 05, 2022 4:53 pm

generaal schreef:
di jul 05, 2022 3:39 pm
Yopii schreef:
di jul 05, 2022 2:47 pm
Brands is charismatisch, sluw en een uitstekende verkoper.
Type autodealer.

Wat hebben jullie met die man? Zo bijzonder is het niet om met een makelaarskantoor samen te werken.
Met zijn bravoure opent-ie deuren. Overschat zijn collega’s bij de grotere clubs vooral niet. Die mogen dat wel in een manager. Brands is a man’s man.

Bij PSV loopt geen patser rond die de baas van de club is. Bij Everton wel. Daarom was Brands voor die club een mismatch. Van der Wallen, Van Eerd en andere bemiddelde supporters geven Brands daarentegen alle speelruimte om er een succes van te maken.
De enige reden dat Everton überhaupt bij Brands uitkwam was omdat Mino Raiola de nieuwe huismakelaar van Everton was geworden. Die Everton eigenaar was er zo eentje die dacht dat als je allemaal grote namen kan halen je een heel goed elftal hebt. Figuren als Raiola hebben hem toen ingepalmd als een soort Van Seumeren en zo kwam Brands bij Everton terecht op voorspraak van Raiola. Maar Brands wist wel dondersgoed waar hij terecht kwam, zijn doel was de Raiola-aankopen fiateren en verder zelf wat beleid maken. Maar bij dergelijke clubs weet je dat het slangenkuil is rond de eigenaar en dat je daardoor minder invloed hebt, daar staat een riante gage dan weer tegenover. Dat Brands dan de handdoek wierp en zich negatief uitliet over de beleidsbepalers, tsja. PR technisch slim want iedereen wees naar de Evertonleiding, dat ook de aankopen van Brands een fiasco waren...ja dat verdween lekker naar de achtergrond.

Met Brands heb ik hetzelfde als met Piet De Visser, elk interview wat je van ze leest is verkapte zelfpromotie gelardeerd onder een sausje van de eenvoudige Brabander die zich met hard werken staande houdt. Door de ballon van Piet De Visser hebben veel PSV'ers inmiddels wel heengeprikt, door de ballon Brands nog niet.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Plaats reactie