FC Twente

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: FC Twente

Bericht door Gezond verstand » di apr 23, 2019 6:57 am

Hopelijk flikkeren ze er gelijk weer uit. Met hun gezeik, hun eisen dat Jong Ajax maar even in de Arena moest gaan spelen. Na alle malversaties, en het zwaar gematst worden door de KNVB, zou een beetje bescheidenheid op zijn plaats zijn voor die rukkers uh tukkers.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22996
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: FC Twente

Bericht door raymon » di apr 23, 2019 7:18 am

You don’t like Twente,
I don’t like Twente,
Let’s not like Twente together.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: FC Twente

Bericht door Cruijff » di apr 23, 2019 7:46 am

IH en GV both do not like Twente.
We hebben net Pasen gehad, een periode van liefde en wederopstanding.
Sri Lanka is een prachtig eiland.

Vanaf nu is er alleen nog maar harmonie, denk ik.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: FC Twente

Bericht door Gezond verstand » di apr 23, 2019 8:17 am

Cruijff schreef:IH en GV both do not like Twente.
En we vinden beide voetballers geen helden. Maar goed, zelfs een kapotte klok geeft twee keer per dag de juiste tijd aan. Zo is dat ook met IH.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: FC Twente

Bericht door Duke » di apr 23, 2019 8:58 am

Volgens mij zijn er nog erg weinig mensen buiten Enschede die FC Twente een sympathieke club vinden.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: FC Twente

Bericht door El Clavo » di apr 23, 2019 2:45 pm

Ik wel hoor, eredivisie waardig iig.

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: FC Twente

Bericht door Mr. Ajax » di apr 23, 2019 2:51 pm

Duke schreef:Volgens mij zijn er nog erg weinig mensen buiten Enschede die FC Twente een sympathieke club vinden.
Ik vond het vroeger altijd wel een sympathieke club, maar Munsterman en z'n on-kosjere geklooi heeft dat een beetje verpest.

Volgens mij was er op AjaxMania - zo'n 20 jaar geleden - nog een kleine Twente logo naast de Ajax logo te zien, onderaan het scherm. Of haal ik nu dingen door elkaar?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10237
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: FC Twente

Bericht door WP_Legend » di apr 23, 2019 3:08 pm

Ik vond Twente ook altijd wel een vriendelijke club... Net als AZ en WII heb ik daar altijd wel een goed gevoel over gehad!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: FC Twente

Bericht door Cruijff » di apr 23, 2019 3:29 pm

WP_Legend schreef:Ik vond Twente ook altijd wel een vriendelijke club... Net als AZ en WII heb ik daar altijd wel een goed gevoel over gehad!
En dat blijft ook gewoon zo.
Iedereen vindt Twente straks gewoon weer een prima club als ze er 1 of 2 keer tegen gespeeld hebben en beseffen dat het alternatief PEC Zwolle of VVV Venlo op kunstgras is.

Club met altijd goed gevulde en luidruchtige tribunes en die door de jaren heen altijd zo positief mogelijk probeerden te spelen.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: FC Twente

Bericht door Sandro » di apr 23, 2019 3:47 pm

Waarom haten de supporters Ajax dan zo? Ik heb daar geen sympathie voor.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10237
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: FC Twente

Bericht door WP_Legend » di apr 23, 2019 4:01 pm

Sandro schreef:Waarom haten de supporters Ajax dan zo? Ik heb daar geen sympathie voor.
Als dat een criterium is dan blijven alleen Almere en AZ over...

Sent from my Mi MIX 2S using Tapatalk

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: FC Twente

Bericht door Sandro » di apr 23, 2019 4:06 pm

Nou...bij Twente is het wel vrij extreem geloof ik of zit ik mis?

Maar goed, ik heb inderdaad weinig sympathie voor andere clubs dan Ajax. Laat NEC het maar leuk doen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40617
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Twente

Bericht door Marillion » di apr 23, 2019 4:27 pm

Cruijff schreef:
WP_Legend schreef:Ik vond Twente ook altijd wel een vriendelijke club... Net als AZ en WII heb ik daar altijd wel een goed gevoel over gehad!
En dat blijft ook gewoon zo.
Iedereen vindt Twente straks gewoon weer een prima club als ze er 1 of 2 keer tegen gespeeld hebben en beseffen dat het alternatief PEC Zwolle of VVV Venlo op kunstgras is.

Club met altijd goed gevulde en luidruchtige tribunes en die door de jaren heen altijd zo positief mogelijk probeerden te spelen.
Hier gaat het vooral om. De club heeft een grote achterban. Kijk ook maar naar het aantal bezoekers dit seizoen. Dan hoor je gewoon in de Eredivisie thuis. Die mensen kunnen er ook niets aan doen dat er zulke risico's zijn genomen.

Wat ze van Ajax denken zal me een zorg zijn. Het meeste op dat gebied moet je toch niet al te serieus nemen. Mensen zoeken iets om zich tegen af te zetten en praten elkaar na.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: FC Twente

Bericht door Sandro » di apr 23, 2019 4:34 pm

Horen inderdaad qua achterban in de Eredivisie thuis, maar ik heb er geen sympathie voor.

Ze gaan het trouwens wel erg lastig krijgen volgend seizoen hoor. Zullen "creatief" te werk moeten gaan met het aantrekken (of behouden) van spelers.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: FC Twente

Bericht door Cruijff » di apr 23, 2019 5:40 pm

Sandro schreef:Nou...bij Twente is het wel vrij extreem geloof ik of zit ik mis?

Maar goed, ik heb inderdaad weinig sympathie voor andere clubs dan Ajax.
Ik heb op zich voor veel verschillende Eredivisieclubs sympathie. Als je je in hun identiteit en geschiedenis verdiept hebben ze allemaal wel wat. Neem Vitesse bijvoorbeeld, die boeken van Van Roosmalen over al het gekonkel binnen die club zijn werkelijk briljant.

De Coolsingel bleef leeg, één van de klassieke Feyenoord boeken én bijna een hele bibliotheek aan boeken over Sparta, allemaal prachtig. Clubgeschiedenis en clubliefde is zoiets moois.

Ajax is idd sinds een aantal jaar het mikpunt van Enschedeërs. Dat was om heel heldere redenen eerst expliciet Feyenoord en ook Groningen en Twente liggen elkaar ontzettend slecht. Heracles is slechts een lokale rivaal waar geen grote haat tegen is.

Wouter
Berichten: 18627
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: FC Twente

Bericht door Wouter » di apr 23, 2019 6:05 pm

Ik vind het hypocriet volk. Oh, wat hadden ze een grote bek toen Vitesse in de financiële problemen zat. Maar bij Twente bleek alles nog vier keer zo erg. Waar de gemiddelde Nederlandse club eigenlijk één of twee keer failliet had moeten gaan, is dat bij Twente niet meer op één hand te tellen. Nu weer eens voor de allerlaatste keer steun van de gemeente. Daarnaast proberen ze dat clubje van IH steeds te imiteren.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22996
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: FC Twente

Bericht door raymon » di apr 23, 2019 6:08 pm

Wouter schreef:Ik vind het hypocriet volk. Oh, wat hadden ze een grote bek toen Vitesse in de financiële problemen zat. Maar bij Twente bleek alles nog vier keer zo erg. Waar de gemiddelde Nederlandse club eigenlijk één of twee keer failliet had moeten gaan, is dat bij Twente niet meer op één hand te tellen. Nu weer eens voor de allerlaatste keer steun van de gemeente. Daarnaast proberen ze dat clubje van IH steeds te imiteren.
Alleen wordt Twente wel kampioen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: FC Twente

Bericht door Cruijff » di apr 23, 2019 7:08 pm

Wouter schreef:Ik vind het hypocriet volk. Oh, wat hadden ze een grote bek toen Vitesse in de financiële problemen zat.

Klopt Vitesse staat ook in het rijtje 'rivalen' van FC Twente.
Toen die ene keer die 'spandoekenoorlog' :smallgrin.gif: bij Vitesse-Twente in het Gelredome was wel mooi. :smile-ajax.gif:

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: FC Twente

Bericht door Giacomo Puccini » di apr 23, 2019 7:54 pm

Mooi dat ze weer terug zijn, kleurrijke club met een mooie aanhang. Hopelijk krijgen ze de boel financieel en sportief weer op orde.

Excelsior inruilen voor Sparta zou ook mooi zijn. Dan nog alle kunstgrasvelden vervangen door gras, en de Eredivisie wordt weer leuk.
Ajax!

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: FC Twente

Bericht door Javiskamp » di apr 23, 2019 8:59 pm

Zullen we NAC dan inruilen voor NEC?
Scheelt maar 1 letter... :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: FC Twente

Bericht door Gezond verstand » wo apr 24, 2019 6:08 am

Cruijff schreef:
WP_Legend schreef:Ik vond Twente ook altijd wel een vriendelijke club... Net als AZ en WII heb ik daar altijd wel een goed gevoel over gehad!
En dat blijft ook gewoon zo.
Iedereen vindt Twente straks gewoon weer een prima club als ze er 1 of 2 keer tegen gespeeld hebben en beseffen dat het alternatief PEC Zwolle of VVV Venlo op kunstgras is.

Club met altijd goed gevulde en luidruchtige tribunes en die door de jaren heen altijd zo positief mogelijk probeerden te spelen.
Naast Twente spelen we ook gewoon tegen PEC Zwolle (op natuurgras binnenkort) en VVV Venlo. Dat zijn dus geen alternatieven. Clubs als NAC zijn alternatieven. En dan vind ik NAC toch een stuk sympathieker dan Twente.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: FC Twente

Bericht door Cruijff » wo apr 24, 2019 6:55 am

Gezond verstand schreef: Naast Twente spelen we ook gewoon tegen PEC Zwolle (op natuurgras binnenkort) en VVV Venlo. Dat zijn dus geen alternatieven.


???
Er zijn :confused.gif: natuurlijk een heleboel alternatieven.

Gezond verstand schreef:
Clubs als NAC zijn alternatieven. En dan vind ik NAC toch een stuk sympathieker dan Twente.
Ah.
Je kunt NAC best sympathiek vinden. Of gezellig Brabants of een 'hoort eigenlijk thuis in de Eredivisie club' met een bijna Engelse sfeer.

Zelf kom ik best graag in Breda en als jij je stiefzoon nog eens een pot voetbal in een echt stadion wilt laten zien dan is 't stadion daaro naast die Jumbo supermarkt een aanrader.

Ga er meteen ook ff in een voetbalshirt van net de verkeerde club rondlopen en dan gaan we ff kijken hoe 'gemoedelijk' of 'sympathiek' het er allemaal nog is.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: FC Twente

Bericht door Gezond verstand » wo apr 24, 2019 10:14 am

Jij hebt het over alternatieven. Stabiele eredivisieclubs zijn geen alternatief voor een Twente in de KK divisie, je ruilt Twente niet in voor een VVV of PEC. Dus zijn het geen alternatieven. Twente komt, NAC gaat, dus NAC is het alternatief.

En kom met een verkeerd shirt bij Twente, dan krijg je dezelfde reacties als bij NAC. Dus daarin zijn ze ook niet anders. Qua uitstraling echter wel, Twente zijn gefrustreerde zeikers met een minderwaardigheidscomplex tegen het westen. NAC heeft een veel leukere uitstraling.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Twente

Bericht door 999 » za aug 15, 2020 11:07 am

Papierwerk in orde: Danilo naar Twente

Ajax verhuurt Danilo Pereira da Silva voor een seizoen aan FC Twente. Dat liet de club vrijdag weten. Het contract van Danilo bij Ajax loopt nog tot en met 30 juni 2022.

Danilo werd op 7 april 1999 geboren in het Braziliaanse São Paulo en speelt sinds de zomer van 2017 in Amsterdam. De aanvaller maakte op 23 februari 2020 zijn debuut in het eerste elftal in de wedstrijd Heracles Almelo - Ajax. Tot dusver speelde de Braziliaan drie officiële wedstrijden in Ajax 1 en hij scoorde daarin één keer. Dat was vorig seizoen in de Europa League-wedstrijd tegen Getafe, die Ajax met 2-1 won.
De T.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: FC Twente

Bericht door Gezond verstand » ma aug 24, 2020 7:05 am

Van concurrent voor de titel naar sattelietclub waar onze talenten ervaring op mogen doen op huurbasis. Het kan rap gaan.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Plaats reactie