FC Utrecht

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: FC Utrecht

Bericht door Jöhnk » do jan 13, 2022 12:50 pm

Ik moet altijd lachen om berichten waarin Raiola als op-en-top professioneel wordt omschreven. Die man doet maar wat. Puur door zichzelf te zijn (een rancuneuze, opvliegerige, praatjesmakende geldwolf) heeft hij succes. Het zegt natuurlijk wel wat over de voetballerij dat zijn aanpak aanslaat.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: FC Utrecht

Bericht door Yopii » do jan 13, 2022 1:58 pm

Hij is gewoon de luidruchtigste aap op de apenrots. Bij hem horen levert status op.

Het gaat er vooral om hoeveel contacten een zaakwaarnemer heeft. Raiola brengt zijn spelers altijd wel ergens onder, dus het geld blijft binnenkomen. Het sportieve komt op de tweede plaats.

HIj maakt daar ook geen geheim van: 'Ik geloof niet in tussenstappen'. Meteen pakken wat je pakken kan.

Het werkt denk ik wel voor de toppers, want die komen sportief gezien toch wel goed terecht. Het werkt ook voor de mindere goden, zoals Bouy, die als prioriteit hebben financieel afhankelijk te worden. Toptalenten die zich nog moeten ontwikkelen kunnen beter niet met hem in zee gaan. Zie Brobbey, zie Ihattaren - zulke jongens hebben tijd nodig en zijn niet per se het beste af bij de club die het vetste contract biedt.

Die Ali met wie Ihattaren nu in zee gaat, heeft Frenkie goed begeleid. Ik hoop dat hij Ihattaren ook verder kan brengen.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: FC Utrecht

Bericht door Jinne » do jan 13, 2022 4:31 pm

Scherrer schreef:
do jan 13, 2022 10:43 am
Mooi werd het nooit. Ihattaren werd gedumpt in een oud AC-hotelletje langs de snelweg en als 19-jarige aan zijn lot overgelaten. Hij leek niet te bestaan, als het spook van Sampdoria. Ihattaren moest zijn hotel en taxiritten naar de training zelf betalen. Hij verbleef er zonder de noodzakelijke Italiaanse bankrekening, inwonerregistratie en zorgverzekering. Tot op de dag van vandaag kreeg hij geen euro uitbetaald.
Haha dit is wel krankzinnig amateuristisch. Er gaan miljoenen om bij zo'n transfer, maar dit soort basale dingen worden niet geregeld. Bizar.
Dat zou toch door Juve geregeld moeten worden en anders zou een zaakwaarnemer hier toch achteraan moeten zitten?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Utrecht

Bericht door Marillion » do jan 13, 2022 6:46 pm

Jöhnk schreef:
do jan 13, 2022 12:50 pm
Ik moet altijd lachen om berichten waarin Raiola als op-en-top professioneel wordt omschreven. Die man doet maar wat. Puur door zichzelf te zijn (een rancuneuze, opvliegerige, praatjesmakende geldwolf) heeft hij succes. Het zegt natuurlijk wel wat over de voetballerij dat zijn aanpak aanslaat.
Klopt. Combinatie van clubs die zich laten aftroeven en een scheef ecosysteem waar hij handig gebruik van maakt.

Wat Ihattaren betreft. Die heeft het nú al over de top van de Eredivisie. Neem aan dat hij het dan niet over FC Utrecht heeft. Plus trainen met Vanenburg in het Olympisch Stadion. Die wil alsnog naar Ajax.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Utrecht

Bericht door Marillion » do jan 13, 2022 6:48 pm

Jinne schreef:
do jan 13, 2022 4:31 pm
Scherrer schreef:
do jan 13, 2022 10:43 am
Mooi werd het nooit. Ihattaren werd gedumpt in een oud AC-hotelletje langs de snelweg en als 19-jarige aan zijn lot overgelaten. Hij leek niet te bestaan, als het spook van Sampdoria. Ihattaren moest zijn hotel en taxiritten naar de training zelf betalen. Hij verbleef er zonder de noodzakelijke Italiaanse bankrekening, inwonerregistratie en zorgverzekering. Tot op de dag van vandaag kreeg hij geen euro uitbetaald.
Haha dit is wel krankzinnig amateuristisch. Er gaan miljoenen om bij zo'n transfer, maar dit soort basale dingen worden niet geregeld. Bizar.
Dat zou toch door Juve geregeld moeten worden en anders zou een zaakwaarnemer hier toch achteraan moeten zitten?
Bizar inderdaad.

De vraag dient zich dan aan hoe hij bij Sampdoria terecht is gekomen. Hoe is dat gegaan? Wisten ze daar wel dat ze een nieuwe speler hadden?
Nil volentibus arduum

Wouter
Berichten: 18629
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: FC Utrecht

Bericht door Wouter » do jan 13, 2022 6:48 pm

Ihattaren klaagt dat ze in Italië geen bankrekening en verzekering voor hem regelden.

Dat doet een volwassene zelf, knulletje. :excited.gif:

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: FC Utrecht

Bericht door Yopii » do jan 13, 2022 7:07 pm

Oom Mino mag ook iets doen voor al dat geld. Beetje helpen of zo. Zeker bij zo'n kind.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: FC Utrecht

Bericht door Dubbel » vr jan 14, 2022 12:51 am

Echt schokkend aan dit verhaal vind ik het beeld van een volwassen man die kennelijk niet in staat is om zelf een bankrekening te openen, zich in een gemeente in te schrijven of een zorgverzekering te kiezen.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: FC Utrecht

Bericht door WP_Legend » vr jan 14, 2022 3:01 am

Dubbel schreef:Echt schokkend aan dit verhaal vind ik het beeld van een volwassen man die kennelijk niet in staat is om zelf een bankrekening te openen, zich in een gemeente in te schrijven of een zorgverzekering te kiezen.
Volwassen man? Als 19 jarige wil ik je nog niet volledig volwassen noemen... Sommige jongens worden pas veel later volwassen. Op mijn 19e woonde ik nog lekker thuis en zorgde mijn moeder nog voor me... Ik werd pas op mijn 23e volwassen...

wimpey
Berichten: 51683
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: FC Utrecht

Bericht door wimpey » vr jan 14, 2022 10:32 am

Dubbel schreef:
vr jan 14, 2022 12:51 am
Echt schokkend aan dit verhaal vind ik het beeld van een volwassen man die kennelijk niet in staat is om zelf een bankrekening te openen, zich in een gemeente in te schrijven of een zorgverzekering te kiezen.
Prinsje... Die zal met alle egards zijn behandeld, vanaf het moment dat duidelijk werd dat ie bovengemiddeld een bal kon verplaatsen.

Zal mentaal ver van volwassen zijn.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: FC Utrecht

Bericht door Yopii » vr jan 14, 2022 11:19 am

Komt wel vaker voor bij jongeren op die leeftijd, toch? Ik vind het niet opmerkelijk.

Zo'n jongen moet je intensief laten begeleiden. NIet door een knechtje, maar door iemand die respect afdwingt. Een vaderfiguur, zeg maar, die er dag en nacht voor hem is en hem met zachte of harde hand terugduwt als hij de verkeerde kant opgaat.

Ja, dat kost wat, maar met het contract van Ihattaren is een vermogen gemoeid. Er moet toch iemand zijn die invloed op die jongen heeft?

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: FC Utrecht

Bericht door Scherrer » vr jan 14, 2022 2:11 pm

Dubbel schreef:
vr jan 14, 2022 12:51 am
Echt schokkend aan dit verhaal vind ik het beeld van een volwassen man die kennelijk niet in staat is om zelf een bankrekening te openen, zich in een gemeente in te schrijven of een zorgverzekering te kiezen.
Dan ben je echt compleet wereldvreemd.

Die jongen is een kind van 19, nooit een opleiding genoten (want voetballen, voetballen, voetballen), altijd in alles vertroeteld en hij spreekt de taal totaal niet (en waarschijnlijk ook niet veel Engels).

Natuurlijk kan hij zich niet zelfstandig in het Italiaans door alle bureaucratische formulieren heen worstelen. No chance.

Overigens, toen ik jaren geleden voor m'n werk als expat naar het buitenland ging (als hoog opgeleide, perfect Engels sprekende, eind twintiger) werden dit soort dingen ook allemaal voor me geregeld. Je wilt dat je werknemers meteen aan de slag kunnen in plaats van dat ze zich met dit soort onzin bezig moeten houden.
***

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: FC Utrecht

Bericht door Andriy Demchenko » vr jan 14, 2022 3:08 pm

Ach het is altijd de vraag wie je moet geloven. Sampdoria zou wel een begeleider geregeld hebben maar die zou compleet genegeerd zijn door Ihataren, sja.

Heel veel van die Marrokaanse PSV jeugdproducten hadden in meer of mindere mate wel last van het prinsjessyndroom trouwens. Ibrahim Maroufi, Afellay, Aissati, Bakkali, Labyad, Tannane - naast Ajax ook PSV jeugd -. Geen van allen is ook maar in de buurt gekomen van het potentieel wat ze werd toegedicht. Bij Ihataren zal het verlies van zijn vader een enorme rol hebben gespeeld, maar hij was natuurlijk bij PSV ook al vervelend. Nachten doorhalen met games en dan de volgende dag ziek melden, dusja ik snapte wel dat Schmidt hem wel beu was. Dat soort figuren zijn niet te handhaven.

Verder heb ik Raiola ook niet hoog zitten maar geloof ik ook niet dat hij hem niet zo aan z'n lot heeft overgelaten. Wat ik Riaola moet nageven is dat het een workaholic is, die is echt wel bezig egweest voor hem. Ihataren werd door de spelers op de eerste training ook al niet gepruimd bij Samp, nou dat zegt dat vooral wat over je totaal verkeerde houding die je als speler hebt. Deze jongen heeft geen zelfreflectie, dat blijkt uit dat hele interview.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: FC Utrecht

Bericht door Yopii » za jan 15, 2022 9:37 pm

Heel veel van die Marrokaanse PSV jeugdproducten hadden in meer of mindere mate wel last van het prinsjessyndroom trouwens
Dat geldt toch voor veel talenten? Hoeven ze niet speciaal Marokkaans voor te zijn.

Je hoeft maar op de Toekomst te kijken en je ziet hoe die jongens vertroeteld worden. Een tribune vol adorerende ouders en zaakwaarnemers in spé die de mooiste dingen beloven.

Het zijn sterke benen die de weelde kunnen dragen.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22997
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: FC Utrecht

Bericht door raymon » zo jan 16, 2022 8:50 am

Ik hoor alleen maar dat de schuld elders ligt, zowel in de situatie bij Sampdoria alsmede de reden dat hij weg ging bij PSV. Gaat volgens mij nooit goed komen met die jongen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: FC Utrecht

Bericht door De Dominee » zo jan 16, 2022 9:22 am

Typerend voor Marokkaanse jongens. Het ligt nooit aan hen zelf, maar slagen doe ze zelden.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: FC Utrecht

Bericht door Dubbel » zo jan 16, 2022 1:08 pm

Het gaat goed met Mohammed hoor ik, morgen mag hij al proberen om zelf een beschuitje uit de verpakking te halen zonder dat het ding breekt. :smile-ajax.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Utrecht

Bericht door 999 » zo jan 16, 2022 2:38 pm

:smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Utrecht

Bericht door 999 » za feb 05, 2022 5:53 pm

Komen er steeds mee weg hé ...

Wouter
Berichten: 18629
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: FC Utrecht

Bericht door Wouter » za mar 05, 2022 8:14 pm

Nu misdragen Utrecht-supporters zich weer met vuurwerk. Het is elke week wel weer ergens raak in Nederland. Waar komt dat door? Wordt er te slecht gefouilleerd? Te slap opgetreden?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Utrecht

Bericht door 999 » za mar 05, 2022 9:04 pm

Tja de daders zien toch wel hun club voetballen, is het niet in het stadion dan wel thuis voor de buis met een kratje bier.Jammer dat er geen meldplicht is ten tijde van de wedstrijd

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Utrecht

Bericht door 999 » di mar 22, 2022 10:18 am

Hake wieberen ..

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Utrecht

Bericht door Marillion » di mar 22, 2022 10:35 am

Opmerkelijk. Staan 7e na 27 wedstrijden. Plek 6 is haalbaar. Wat hadden ze daar precies in gedachten dan?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: FC Utrecht

Bericht door Jinne » di mar 22, 2022 12:15 pm

Meer tegen de top 4 aan. Maar als ik kijk naar selectie dan is dat nou niet echt mogelijk. Alleen middenveld is boven modaal. Mits in vorm.

Hake-Kruijs iig ontmanteld.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Utrecht

Bericht door Marillion » di mar 22, 2022 12:34 pm

Haha, inderdaad. :smallgrin.gif:

Elke club wil wel beter presteren maar de vraag is of dat ook een redelijke eis is. Misschien is het gat naar Twente wat groot (zij presteren dan wel echt boven verwachting) maar we kunnen toch moeilijk van een wanprestatie spreken voor FC Utrecht. Om dan tijdens het seizoen iemand op straat te zetten is nogal een stap. Neem dan gewoon einde van het seizoen afscheid.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie