FC Utrecht

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: FC Utrecht

Bericht door Andriy Demchenko » di mar 22, 2022 2:28 pm

Marillion schreef:
di mar 22, 2022 12:34 pm
Haha, inderdaad. :smallgrin.gif:

Elke club wil wel beter presteren maar de vraag is of dat ook een redelijke eis is. Misschien is het gat naar Twente wat groot (zij presteren dan wel echt boven verwachting) maar we kunnen toch moeilijk van een wanprestatie spreken voor FC Utrecht. Om dan tijdens het seizoen iemand op straat te zetten is nogal een stap. Neem dan gewoon einde van het seizoen afscheid.
Utrecht is een hele berg net niet spelers van naam waar best wel veel geld in is gestopt. Dan gaat zo Van Seumeren toch weer wat eisen, qua prestaties wtadat elftal nooit kan leveren. Over de breedte hebben ze beter materiaal dan Vitesse, maar die presteren toch duidelijk beter.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: FC Utrecht

Bericht door wimpey » vr apr 08, 2022 2:21 pm

Fräser wordt hun nieuwe trainer.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: FC Utrecht

Bericht door Dubbel » di apr 12, 2022 2:22 pm

Trainers die de boel in de steek laten is iets van alle tijden maar ik lach me helemaal suf als Henk nog voor de start van het WK alweer door FC U is ontslagen.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: FC Utrecht

Bericht door Jinne » ma mei 16, 2022 7:37 pm

Viergever naar Utrecht. Een Ajax centrum achterin dus volgend seizoen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Utrecht

Bericht door 999 » vr jun 24, 2022 10:26 am

Fraser trapt af bij zijn droomclub
Henk Fraser volgt de verrichtingen van zijn spelers op de eerste training van FC Utrecht. „Hier is alles perfect verzorgd.”

FOTO PRO SHOTS

Na 34 jaar terug bij FC Utrecht: ’Hier volwassen geworden’
UTRECHT Er zitten maar liefst 34 jaar tussen het afscheid als speler van Henk Fraser bij FC Utrecht en zijn rentree bij de club als trainer, maar toch keek hij op zijn eerste werkdag veelvuldig terug naar dat spelersavontuur, dat grote indruk op hem heeft gemaakt.

„Dit is de club waar ik van een jonge speler, die speels en naïef was, een stap naar volwassenheid heb gezet. In die tijd speelde je voor wedstrijdpremies en mannen als Ton du Chatinier en Ton Pattinama lieten het je wel merken als je als jonge speler een keer je man liet lopen. Dan werd je op de training neergesabeld, omdat je met hun vreten speelde. Dan word je wel heel snel volwassen.”

Het zanderige trainingsveld naast de Galgenwaard, waar Fraser (55) in die tijd op trainde, is ingeruild voor een van alle gemakken voorzien modern trainingscomplex, dat sinds vorig jaar is betrokken in Overvecht-Noord. „Het veld waar wij op trainden en waar ook de reserves trainden, was precies twee weken goed. Daarna was het een harde massa, waar geen gras op te bekennen was”, groef Fraser in zijn geheugen. „Hier is alles perfect verzorgd, maar luxe kan ook lui maken. Dat is iets om op te letten.”

Fraser repte de afgelopen jaren met enige regelmaat over een droomclub waar hij graag trainer zou willen worden, en erkende na de eerste training van het nieuwe seizoen dat hij daarmee FC Utrecht had bedoeld. De in Paramaribo geboren ex-international moest daarvoor wel zijn droom om met Oranje naar het WK in Qatar gaan opgeven. „Het was als kiezen tussen een mango en een appel. Die vind ik allebei lekker. Het moeilijke was om een bondscoach, met wie ik in zo korte tijd een bizarre band had opgebouwd, te zeggen dat ik halverwege het proces ging afhaken. Het deed allemaal wel even pijn. Maar ik houd ook wel van de duidelijkheid die Van Seumeren heeft gegeven. Daar kun je niet omheen. Die eerlijkheid en directheid waardeer ik.”

Technisch directeur Jordy Zuidam heeft alles in het werk gesteld om Fraser een goede start te geven bij FC Utrecht. Zes nieuwelingen (Nick Viergever, Luuk Brouwers, de Amerikaan Taylor Booth, Joshua Rawlins en de doelmannen Vasilis Barkas en Calvin Raatsie) waren present op de eerste trainingsdag. Daar had Ramon Hendriks ook bij moeten zijn. Maar de Feyenoord-huurling scheurde in de week na de ondertekening van zijn huurcontract zijn kruisband. Fraser leeft mee met de onfortuinlijke verdediger. „Ik vind het echt verschrikkelijk. Het typeert die jongen: in zijn vakantie deed hij er alles aan om hier maximaal fit te beginnen. En dan gebeurt hem dit. Echt verschrikkelijk.”

De meest aansprekende nieuweling is Viergever, die bij AZ, Ajax en PSV in de Nederlandse top speelde en drie interlands achter zijn naam heeft. Na een jaartje in de Bundesliga bij Greuther Fürth is hij terug in de Eredivisie. Ook Feyenoord en Vitesse namen contact op, maar het verhaal van FC Utrecht sprak Viergever (32) aan. „Het verhaal van FC Utrecht was goed. Het plaatje klopte gewoon.”

FC Utrecht wil de ambitie om weer eens Europees voetbal te halen kracht bijzetten en is nog lang niet klaar op de transfermarkt. Er komt nog een vervanger voor Hendriks, terwijl FC Utrecht al een akkoord heeft over het huren met een optie tot koop van Daishawn Redan. Verder is Zuidam in onderhandeling met de routiniers Nordin Amrabat en Bas Dost.

Fraser maakt er geen geheim van Dost er heel graag bij te willen hebben. „Als je naar zijn persoonlijkheid en kwaliteiten kijkt, is het logisch dat we hem erbij willen hebben. Dost is een speler die doelpunten maakt. Het verschil wordt gemaakt door mensen die doelpunten kunnen maken en dat kan hij. Het zal wel iets vragen van ons. Dat we veel in en rond de zestien gaan spelen, maar ik denk dat van FC Utrecht verwacht mag worden dat we meer op de helft van de tegenstander gaan spelen. Ik wil heel graag wapens voorin hebben. Een organisatie neerzetten gaat mij denk ik redelijk goed af. Maar om maximaal kansen en mogelijkheden te creëren heb je speciale kwaliteiten nodig.”
De T.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: FC Utrecht

Bericht door Jinne » do jun 30, 2022 10:32 am

Bas Dost de nieuwe spits. Dan kan Veerman weer weg. Back-uppen voor Muhren bij Volendam.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: FC Utrecht

Bericht door Andriy Demchenko » di jul 26, 2022 12:41 pm

https://www.vi.nl/nieuws/fc-utrecht-str ... e-ervaring ze zjn aan het voorsorteren op het vertrrek van Timber lijkt me.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Yopii
Berichten: 17878
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: FC Utrecht

Bericht door Yopii » di jul 26, 2022 1:14 pm

Of is hij de opvolger van Maher? :confused.gif:

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: FC Utrecht

Bericht door Andriy Demchenko » zo aug 14, 2022 12:25 pm

Yopii schreef:
di jul 26, 2022 1:14 pm
Of is hij de opvolger van Maher? :confused.gif:
Haal je 14 nieuwe spelers en je speelt doodleuk gelijk tegen twee laagvliegers. Utrecht gaat de top weer aanvallen. :biggrin.gif:
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: FC Utrecht

Bericht door Duke » di aug 23, 2022 10:39 am

Toornstra komt over van Feyenoord.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopii
Berichten: 17878
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: FC Utrecht

Bericht door Yopii » di aug 23, 2022 11:16 am

Nu word ik bang. :hypocrite.gif:

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: FC Utrecht

Bericht door De Dominee » di aug 23, 2022 11:33 am

Klaiber zal na komend weekend wel volgen.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Utrecht

Bericht door 999 » wo dec 14, 2022 12:08 pm

FC Utrecht stuurt Henk Fraser weg na incident op trainingskamp
FC Utrecht staat op het punt om Henk Fraser te ontslaan. Aanleiding hiervoor vormt een incident op de training in Spanje. De coach zou Amin Younes bij de keel hebben gepakt. Later in de kleedkamer explodeerde het incident. Een woordvoerder van FC Utrecht wil het nieuws nog niet bevestigen.

Dennis van Bergen 14-12-22, 11:34 Laatste update: 11:59
Technisch directeur Jordy Zuidam van FC Utrecht was getuige van het incident, melden bronnen. Hij besloot vervolgens om Henk Fraser te ontslaan. Fraser is sinds dit seizoen werkzaam bij FC Utrecht. Zijn start verliep moeizaam in Galgenwaard. Het was maar de vraag of hij eind oktober het duel met Sparta zou hebben ‘overleefd’ zou hij toen verloren hebben.

Kritiek uit spelersgroep
Er was, ook vanuit de spelersgroep, veel kritiek op de behoudende speelstijl van de oefenmeester. De weken voorafgaand aan de winterstop had de club qua resultaten de stijgende lijn evenwel te pakken.

Fraser was voor zijn komst naar FC Utrecht lang trainer bij Sparta. Bij die club stapte hij aan het einde van afgelopen seizoen op, nadat de Spangenaren zijn assistent Aleksandar Rankovic de wacht aan hadden gezegd. Fraser verklaarde zich toen solidair. Daarvoor was de geboren Surinamer hoofdtrainer bij ADO Den Haag en Vitesse.
AD.

Jeroen Kapteijns
@JeroenKapteijns
·
17 m
Amin Younes liep te rotzooien op de training, waarna Fraser zijn woede niet kon beteugelen en Younes bij de keel greep. Trainer is daarna gewoon met de groep naar Spanje gereisd voor een trainingskamp, maar daar is bom nu gebarsten. FC Utrecht komt later met statement.

Nieuws meldt dat ie ontslagen is ..

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: FC Utrecht

Bericht door Duke » wo dec 14, 2022 12:23 pm

AD ook.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: FC Utrecht

Bericht door Jöhnk » wo dec 14, 2022 12:31 pm

Wat een deugers!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Utrecht

Bericht door Marillion » za dec 17, 2022 12:16 am

Als speler heeft 'ie niet anders gedaan dan dit soort dingen. Was echt regelmatig een volslagen idioot op het veld.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: FC Utrecht

Bericht door Jinne » za dec 17, 2022 7:22 am

Lezing daarna was wel dat ie zelf was opgestapt. Met Feyenoord thuis als eerste pot niet een handige timing.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: FC Utrecht

Bericht door elliquido » za jan 07, 2023 11:39 pm

Mocht Utrecht winnen van Feyenoord, sluiten ze gewoon aan bij de top
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: FC Utrecht

Bericht door Toppie » di feb 28, 2023 10:02 pm

:drecul.gif: :drecul.gif: Die vissersdorpen altijd Lastig :1evil.gif:

Mano
Berichten: 15119
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Utrecht

Bericht door Mano » ma jun 26, 2023 9:44 am

Utrecht heeft een leuke speler gekocht.
Is het volgen wel waard. Denk dat ze daar wel aan gaan verdienen.

Zidane Iqbal.

https://www.youtube.com/watch?v=tUOQhSg-B4Q
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Utrecht

Bericht door Marillion » di aug 29, 2023 9:00 am

Zo, de eerste trainer staat alweer op straat. Silberbauer ontslagen bij FC Utrecht. Mooi op tijd voor een kortstondig schokeffect voor komend weekend.
Nil volentibus arduum

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: FC Utrecht

Bericht door Frank » di aug 29, 2023 9:17 pm

Er komt nog eens een tijd dat de eerste trainer er al na een wedstrijd uitgemikt gaat worden.... :excited.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Wouter
Berichten: 18628
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: FC Utrecht

Bericht door Wouter » wo aug 30, 2023 10:26 am

Blijft altijd lachen met Utrecht. Elk jaar willen ze weer vijfde worden, Europees voetbal halen, gooien ze er veel geld tegenaan etc. En elk jaar loopt het uit op een jammerlijke mislukking.
Laatst gewijzigd door Wouter op wo aug 30, 2023 10:42 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Utrecht

Bericht door Marillion » wo aug 30, 2023 10:28 am

Wat zou het die Van Seumeren al hebben gekost ondertussen? Hij zou zijn licht eens moeten opsteken in Alkmaar.
Nil volentibus arduum

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: FC Utrecht

Bericht door Frank » wo aug 30, 2023 1:24 pm

Stond een column van Sjoerd Mossou over Utrecht en Van Summeren op de site van het AD waarin stond dat het hem sinds hij eigenaar is geworden al 'zo'n miljoentje of 50' heeft gekost.

Geen idee of dit klopt, blijft natuurlijk een column.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Plaats reactie