Vitesse

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Vitesse

Bericht door Duke » zo mar 30, 2014 7:58 pm

Vitesse legt Jordania stadionverbod op

Merab Jordania is voorlopig niet meer welkom in Gelredome. De voormalige clubeigenaar en voorzitter heeft een stadionverbod van drie jaar gekregen. Reden is een ruzie met algemeen directeur Joost de Wit, die vier weken geleden zelfs aangifte heeft gedaan van bedreiging door de Georgiër.

Jordania zou de directeur na een langer lopend conflict meermalen hebben bedreigd, waarna De Wit naar de politie stapte. 'Ik heb inderdaad aangifte gedaan tegen Merab Jordania', meldt De Wit tegenover Voetbal International weten. 'Er zijn grenzen, ook ik heb een gezin.'

In 2010 werd Jordania de eerste buitenlandse eigenaar van Vitesse. Vorig jaar moest hij gedwongen de papieren van de club overdoen aan Alexander Chigirinskiy, de man die het project Vitesse grotendeels financierde.

In de VI van komende woensdag alles over het machtsspel in de top van Vitesse.
www.vi.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Vitesse

Bericht door ferry » zo mar 30, 2014 8:01 pm

Heftig. (als het allemaal waar is)

Het NRC meldt het ook:
Voormalig Vitesse-eigenaar Merab Jordania heeft van die club een stadionverbod van drie jaar opgelegd gekregen. Algemeen directeur Joost de Wit zou zich bedreigd voelen door de Georgiër en hem daarom officieel de toegang tot de Gelredome hebben ontzegd.
De concrete aanleiding hiervoor zou een woedeaanval van Jordania zijn geweest, waarbij hij in het bijzijn van diverse clubmedewerkers zou hebben gedreigd de vingers van De Wit af te snijden. Dat schrijft nrc.next-columnist Marcel van Roosmalen morgen in zijn wekelijkse rubriek over Vitesse in nrc.next.

De Wit heeft volgens Van Roosmalen aangifte gedaan bij de politie. Van Roosmalen in zijn column:

“Nadat hij de tip had gekregen dat er twee beruchte Georgische criminelen in Nederland zouden zijn, raakte de algemeen directeur ervan overtuigd dat zijn laatste uren waren aangebroken. Na overleg met de politie kreeg hij een panic button, waar hij bij dreiging op kon drukken, en er kwamen twee beveiligers die hem onopvallend in de gaten hielden.”
De columnist zat vorige week nog met De Wit om de tafel. Toen zei De Wit volgens Van Roosmalen dat alle veiligheidsmaatregelen niet voor niets zijn. “Ik ben geen bange broekenpoeper, heus niet”, aldus De Wit.

De Wit heeft het bericht inmiddels bevestigd:

“Ik heb inderdaad aangifte gedaan van bedreigingen door Merab Jordania. Het politie-onderzoek loopt nog. Verder doe ik geen mededelingen.”

Wouter
Berichten: 18786
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » zo mar 30, 2014 8:06 pm

Nou, je kunt zeggen wat je wil maar het is nooit saai in Arnhem. Zou hij van Ester Bal houden?

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Vitesse

Bericht door Duke » zo mar 30, 2014 8:12 pm

Ik neem de teksten van Van Roosmalen altijd met een korreltje zout, maar saai is het inderdaad niet in Arnhem.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Vitesse

Bericht door Banjavi » zo mar 30, 2014 9:14 pm

Ben dr maar trots op...

Zal eel wat met dat crimi geld te maken hebben
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Wouter
Berichten: 18786
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » zo mar 30, 2014 9:31 pm

Waarom ben jij er trots op?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Vitesse

Bericht door Jöhnk » zo mar 30, 2014 9:53 pm

Esther Bal ontslagen, Jordania een stadionverbod. En zo blijven er steeds minder echte Vitessenaren over.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Vitesse

Bericht door Yopi » zo mar 30, 2014 10:39 pm

Wouter schreef:Nou, je kunt zeggen wat je wil maar het is nooit saai in Arnhem.
Dat niet, nee. :smallgrin.gif:

Nu hebben jullie de Russische maffia over de vloer. Vingers afsnijden, poeh.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Vitesse

Bericht door Banjavi » ma mar 31, 2014 5:48 am

Vingers afhakken?
Das bij keepers het grootste probleem, lijkt me
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Vitesse

Bericht door Yopi » di apr 01, 2014 8:57 am

'Vitesse mag geen kampioen worden van Chelsea'

"Ik wil de supporters van Vitesse het echte verhaal vertellen. Ik wilde kampioen van Nederland worden, maar Londen wilde dat uiteindelijk niet", stelt de Georgiër in De Telegraaf.

"Ambitie is prima, maar Vitesse mag niet bij Chelsea in de Champions League komen."

Jordania vertrok in december bij de Arnhemmers omdat Alexander Tsjigirinski, een vriend van Chelsea-eigenaar Roman Abramovitsj, de club overnam.

Volgens Jordania zou Chelsea problemen met de UEFA hebben gevreesd wanneer Vitesse zich voor de Champions League zou plaatsen. Al hebben de clubs officieel een verschillende eigenaar, de banden zijn erg nauw.



Rutten


De Georgiër wilde absoluut niet meegaan in die vermeende eis van Chelsea. ''Omdat ik de fans van Vitesse bij mijn komst heb beloofd dat we binnen drie jaar voor het kampioenschap zouden gaan. Die ambities hadden we zelf intern besproken. Dan moet je de mensen na twee jaar niet belazeren en gas terugnemen. Want dat gebeurde meer dan een jaar geleden al.''

''Ik ga je nu ook vertellen waarom Fred Rutten is vertrokken. Die wist in januari 2013, een half jaar voor zijn vertrek, al dat hij met Vitesse nooit kampioen mocht worden.''

Tsjigirinski schaarde zich maandag achter algemeen directeur Joost de Wit, die beweert dat Jordania heeft gedreigd zijn vingers af te hakken.

De voormalig bewindsman geeft toe dat die beschuldigingen kloppen, maar geeft ook aan dat de dreigementen niet serieus waren.



Van Leeuwen


Oorzaak was een bericht dat De Wit op de website wilde zetten over het intrekken van de kampioenswens van Vitesse. Jordania: "Ik wilde wél kampioen worden. Dat document mocht er van mij niet uit. Daar ging het allemaal om."

De oud-voorzitter beweert wel vaker op die manier om te zijn gegaan met werknemers. "Tegen ons hoofd scouting, Ted van Leeuwen, heb ik vorig jaar wel twintig keer geroepen: 'Ted, als je nou niet ophoudt over die speler, I cut off your head’. Maar het hoofd van Ted zit er nog steeds op, hoor… En mijn relatie met Ted is ook nog steeds uitstekend."

"Elk land heeft toch zijn uitdrukkingen?'', gaat Jordania verder. ''Ik hoorde bij Vitesse een keer iemand na een discussie roepen 'Joh, stik erin!' Toen ik vroeg wat dat betekende, moest ik lachen. Toen wilde die man toch ook niet dat de ander echt dood zou gaan door te stikken?"
nu.nl

Het wordt steeds vermakelijker. :neutral.gif:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34406
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Vitesse

Bericht door Ramona » di apr 01, 2014 8:58 am

1 April, zal toch wel? :666.gif:

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Vitesse

Bericht door Yopi » di apr 01, 2014 8:59 am

Bij Vitesse is het altijd 1 april. :666.gif:

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7899
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Vitesse

Bericht door elliquido » di apr 01, 2014 4:50 pm

valentijn driesen meldt dat piazon en van ahnholt naar londen vlogen na de winterstop buiten weten bos en cs om.
Na die vlucht speelden ze als een drol en geen basis meer.
Opvallend
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Vitesse

Bericht door Yopi » wo apr 02, 2014 8:37 am

Die jongens speelden expres slecht? Die zijn toch ook met hun carrière bezig? :confused.gif:

1 april, daarom heeft Ted van Leeuwen het verhaal van Jordania bevestigd? In Engeland is het groot nieuws (Guardian), trouwens.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Vitesse

Bericht door Duke » wo apr 02, 2014 8:39 am

'Samenwerking Chelsea en Vitesse staat op springen'

De samenwerking tussen Chelsea en Vitesse staat op springen, zo schrijft De Telegraaf. Vitesse kan binnen nu en een jaar het geld uit Rusland kwijtraken. Een delegatie van Chelsea komt deze week nog naar Arnhem om de crisissituatie te bespreken.

Bij toenmalig hoofdtrainer Fred Rutten en technisch directeur Ted van Leeuwen bestond het vermoeden destijds al langer. 'Ik heb zelf nooit concreet op papier geformuleerd gezien dat Vitesse wel of geen kampioen mag worden van Chelsea. Maar het gevoel dat de invloed van Londen steeds groter werd, begon vorig seizoen wel te ontstaan. En dat culmineerde in het niet doorgaan van de transfer van Kelvin Leerdam', zegt Van Leeuwen in AD Sportwereld.

De directeur en de technische staf waren van mening dat Vitesse met een versterking in elke linie in de tweede seizoenshelft mee kon blijven doen om de titel. Die toezegging kregen Rutten en Van Leeuwen in eerste instantie ook. 'Maar van 'drie spelers erbij' ging het naar één - en twee uur voor de transferdeadline werd ook de geldkraan voor het halen van Leerdam dichtgedraaid. Dat bevestigde ons definitief in het gevoel: alles wordt bepaald bij Chelsea.'

De ambities van 'Vitesse in Arnhem' en 'Vitesse in Londen' liepen echter niet synchroon. Bij Jordania bestond vanuit Nederland de gedachte dat hij bij het halen van spelers behoorlijk gefinancierd en geholpen zou worden om zo Vitesse naar de drie jaar eerder beloofde landstitel te kunnen loodsen.

Aan het door hem gekweekte verwachtingspatroon hebben ze bij Chelsea echter maling. Daar redeneren ze vanuit het eigen clubbelang. 'Voor Chelsea staat de ontwikkeling van spelers op de eerste plaats. Als de ambitie van Vitesse is om kampioen te worden, dan kan het zijn dat die twee uitgangspunten niet stroken met elkaar.'

'Want ook Jordania wilde die spelers erbij. Maar ook hem ging het stilaan dagen. Fred en ik hadden hem al eerder verteld van ons gevoel, maar hij kon het zich toen niet voorstellen.'
http://www.ad.nl

Tja, als je voor het aantrekken van nieuwe spelers afhankelijk bent van een andere club heb je nu eenmaal niet zo'n sterke positie.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2155
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Vitesse

Bericht door Cluijffert » wo apr 02, 2014 8:57 am

Wat een hypocriet gejammer en gejank nu. Dit had toch iedereen kunnen zien aankomen, niet anders dan hoe het PSV was vergaan als hun 'samenwerking' met Chelsea was geïntensiveerd. De vraag is nu hoe diep de huidige bewindvoerders bij Vitesse in den Londonse aarsch gaan kruipen en of de UEFA bovengemiddeld belangstelling gaat tonen voor de constructie, wat gaat bepalen of Vitesse weer van het Russische infuus afgaat en automatisch volgend seizoen terugvalt naar lage middenmoot.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Vitesse

Bericht door Thijs » wo apr 02, 2014 10:02 am

Bij de groepsverkrachting van Vitesse stond Jordania vooraan

Sjoerd Mossou. © AD.

Stel Piet Velthuizen twee vragen over zijn hond. Lees een boekje van Marcel van Roosmalen. Rook een peuk met Theo Janssen. Verlekker je aan de vage Russen op het ereterras, in hun foute lange leren jassen, aanschurkend tegen de schouder van hun Oostblokblondines.

Die persconferentie van Maasbert Schouten en Merab Jordania, op 16 augustus 2010, in een afgeladen zaaltje van het Gelredome: vermoedelijk was het de meest absurdistische poppenkast uit de geschiedenis van het Nederlandse voetbal.

Alles klopte. De rare quotes. De setting. Het nieuws. De plots heel luxe broodjes. De verwachting. Het vage personage in het midden, die Merab Jordania bleek te heten, of, nog beter: Zjordania. De aartsblije figuur aan de zijkant, die malle dingen zei over het landskampioenschap van 2013, en over het bestormen van 'de voetbalhemel'.

Gisteren zei Merab Jordania in De Telegraaf dat Vitesse geen kampioen mag worden, want daar zitten de Russen van filiaalhouder Chelsea niet op te wachten. Bij de UEFA kun je daar gezeik mee krijgen - en dat is nu ook weer niet de bedoeling.

Het is het derde elftal van Chelsea maar hè, mensen. Klein bier. De opmerking van Jordania deed nogal wat stof opwaaien - en prompt besloot de KNVB een onderzoek in te stellen 'in het belang van de integriteit van de competitie'. De Vitesse-fans zijn nóg iets bozer dan ze na het ontslag van Ester Bal al waren. Links en rechts weerklonk stomme verbazing. Er werd alom schande gesproken.

Dit ging te ver. Hoeveel boter op een hoofd wilt u hebben, mensen? Een pakje, of toch liever een hele tankwagen vol? Of had iedereen tegelijk poep in zijn ogen misschien? We wisten toch allang hoe het zat? Hoe Vitesse zich had overgeleverd aan een stel duistere types en hypocriete meelopers. Hoe al die belangen door elkaar liepen. Hoe Vitesse zijn ziel en zijn geloofwaardigheid al lang en breed had verkocht. Hoe integriteit ondergeschikt was geworden aan veel grotere belangen.

Het meest tenenkrommend was nog wel de zogenaamde verontwaardiging bij Merab Jordania zelf. De knakker die er al die jaren zelf bij was, als zetbaasje van de rijke Russen, vermomt zich nu plots als het verbaasde slachtoffer. Als de goedhartige weldoener die het allemaal niet helpen kon. Jordania stond al die tijd vooraan bij de groepsverkrachting van Vitesse, maar nu hij niet meer mee mag doen, rent hij opeens gillend de straat op.

Zo'n beetje iedereen is medeschuldig aan dit verhaal, al is de één dat wat meer dan de ander. De fans die hysterisch stonden te juichen omdat er een groot schip met beloftes kwam binnengevaren. De Fred Ruttens en de Peter Boszjes en de Ted van Leeuwens die zich lieten gebruiken voor een grote zak geld.

De KNVB die nu opeens 'opheldering' eist. Jordania zelf, die het hele project jarenlang regisseerde. Wij van de pers, die er vaker om lachten dan dat we boos werden. Of Chelsea nu letterlijk eist dat Vitesse géén kampioen wordt, of dat het slechts een impliciete waarschuwing betreft, zoals de Napolitaanse maffia dat ook wel pleegt te doen: het is niet eens zo heel relevant.

Waar het om gaat is dat Vitesse, de klassieke club aan de Rijn uit 1892, bolwerk van Arnhem en Nieuw-Monnikenhuize, volledig naar de kloten is geholpen.We stonden erbij en we keken ernaar.
AD

Goed stuk.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Vitesse

Bericht door Jöhnk » wo apr 02, 2014 10:35 am

Tja, het was dit of failliet gaan. Maar de (gespeelde?) verbazing dat Chelsea het toch echt voor het zeggen heeft in Arnhem doet inderdaad merkwaardig aan.

Ik begin me meer en meer af te vragen welk belang Chelsea bij deze constructie heeft. Chelsea kan Piazon verhuren aan eender welke club in Europa en kan dan ook nog een mooie huursom vangen. Maar wat doet men? Men verhuurt Piazon uitgerekend aan die ene club die niks kan betalen, die alleen maar geld nodig heeft. Vitesse stelt hem niet eens altijd op! Welk voordeel heeft Chelsea dan wel bij deze constructie? Ja, ze hebben Van Ginkel met korting overgenomen, maar dat weegt lang niet op tegen de 20+ miljoen die jaarlijks bijgelegd mogen worden om Vitesse draaiende te houden.

Ik vraag me dan ook af, hoe lang deze constructie nog standhoudt. De Chelsea-Vitesse connectie heeft wat mij betreft veel weg van een mislukt experiment waar binnenkort de stekker uit getrokken gaat worden, of ik moet iets over het hoofd zien.
Als ze slim zijn in Arnhem, denken ze alvast goed na over het moment dat Chelsea er geen zin meer in heeft. En misschien kan het feit dat Jordania is geclasht met de olierussen daar wel bij helpen. Wellicht wil die man echt iets voor de club gaan betekenen (maar dan met eigen geld en onafhankelijk van het netwerk).

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Vitesse

Bericht door Yopi » wo apr 02, 2014 10:37 am

KNVB vraagt om opheldering. Bij Mo Allach zeker, voormalig werknemer. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Vitesse

Bericht door Duke » wo apr 02, 2014 10:53 am

Voetbaltechnisch lijkt de waarde van deze constructie voor Chelsea inderdaad nihil, maar wellicht dat er nog andere belangen een rol spelen, waarvan wij niet weten.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13402
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Vitesse

Bericht door Arthur » wo apr 02, 2014 10:56 am

Het is wellicht een mooie manier om geld wit te wassen.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Vitesse

Bericht door Yopi » wo apr 02, 2014 11:58 am

Onze mooie voetbalsport gaat naar de kl****. Wij supporters staan erbij en kijken ernaar. Of maken wij dit mogelijk door onze naïviteit, ons opportunisme? :blush.gif:

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Vitesse

Bericht door Demosthenes » wo apr 02, 2014 12:46 pm

Yopi schreef:Onze mooie voetbalsport gaat naar de kl****. Wij supporters staan erbij en kijken ernaar. Of maken wij dit mogelijk door onze naïviteit, ons opportunisme? :blush.gif:
De meeste supporters willen dat hun club wint, maakt niet uit hoe (zie Ajax anno 2014); Chelsea trekt niet minder bezoekers dan voor die Rus, is misschien zelfs populairder dan in de tijd voor die Rus. Manchester City werd pas weer kampioen na een financiële injectie, PSG enz.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Mr. Ajax
Berichten: 14504
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Vitesse

Bericht door Mr. Ajax » wo apr 02, 2014 2:38 pm

Demosthenes schreef:
Yopi schreef:Onze mooie voetbalsport gaat naar de kl****. Wij supporters staan erbij en kijken ernaar. Of maken wij dit mogelijk door onze naïviteit, ons opportunisme? :blush.gif:
De meeste supporters willen dat hun club wint, maakt niet uit hoe (zie Ajax anno 2014)

Sorry hoor, maar als je dit in hetzelfde rijtje plaatst met gevallen zoals Vitesse, Man City etc. spoor je gewoon niet.

Om op yopi in te gaan: In Israel werd een aantal jaar terug een soort 'traditionsverein', te weten Hapoel Jeruzalem, gekocht door een of ander louche zakenman. Als reactie heeft het gros van de supporters een nieuwe club opgericht, die luistert naar de naam Hapoel Katamon (Katamon is de buurt in Jeruzalem waar Hapoel Jeruzalem het meest mee geassocieerd wordt/werd). Aanvankelijk moesten ze uiteraard heel laag beginnen, vierde divisie of iets dergelijks. Inmiddels staan ze in de eerste divisie en maken ze kans om te promoveren naar het hoogste prof-divisie van Israel.

Ik kan me echt niet voorstellen dat het bij ons ooit zo ver komt. Maar het staat voor mij persoonlijk als een paal boven water dat ik nooit van mijn leven fan zou (kunnen) zijn van een club die in feite zijn ziel aan de duivel heeft verkocht, want op dat moment zou dat club helemaal niks te maken hebben met 'mijn' cluppie. En een dergelijke actie zoals de fans in Jeruzalem tot stand hebben gebracht zou voor mij dan de enige oplossing zijn.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Vitesse

Bericht door Demosthenes » wo apr 02, 2014 4:54 pm

Sorry hoor, maar als je dit in hetzelfde rijtje plaatst met gevallen zoals Vitesse, Man City etc. spoor je gewoon niet.
De club wordt erg groot zo, maar dat moet dan maar.

Je denkt echt dat als supporters de keuze hebben tussen meedoen met de Europese top of een of twee rondjes EL, dat supporters dan voor het laatste kiezen,omdat de spelers door een oliesjeik zijn gehaald? (Trapte FC Den Bosch niet in zo'n grap?) Ik ken het verhaal niet van Hapoel, zal wel kloppen, maar zie jij in Engeland ook zoets gebeuren? Een Amerikaan koopt MU, er zijn supporters die er hun onvrede over uiten, maar zit er niemand meer in het stadion? Welke Engelse teams zijn al in handen van kapitaalkrachtige buitenlanders/investeringsmaatschappijen? Liverpool komt aan het geld door "ouwe kranten" te verkopen? Twente gaat in zee met zo'n "spelersgroep", PSV is al een bedrijfsvereniging. Schalke zegt Gazprom als sponsor af, omdat Rusland De Krim bezet? Ajax krijgt een wedkantoor als sponsor, lang leve de verslaving en de supporters keren Ajax de rug toe? Het is 2014. Ja, er zullen supporters afhaken, anderen zullen die plaats innemen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Plaats reactie