Vitesse

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Vitesse

Bericht door Gezond verstand » zo mar 01, 2020 1:16 am

Wouter schreef:
za feb 29, 2020 11:10 pm


Ik zeg: de enige manier om de competitie eerlijk te maken is Vitesse met minstens drie punten voorsprong te laten beginnen. :hypocrite.gif:
En zelfs dan missen ze de playoffs voor Europees voetbal, dus het maakt geen bal uit.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Vitesse

Bericht door Trab » zo mar 01, 2020 2:11 am

Wouter schreef:Uit de oude doos: https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/al ... ~aae4b73e/

Ik zeg: de enige manier om de competitie eerlijk te maken is Vitesse met minstens drie punten voorsprong te laten beginnen. :hypocrite.gif:
Uiteindelijk maakte die penalty voor de uitslag niet uit want ze scoorden direct daarna de 3-3. In blessuretijd geven ze het vervolgens weg met Pasveer die onder de bal doorgaat en Grot die met zijn 2 meter een kopduel verliest van kabouter Clement.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Wouter
Berichten: 18632
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » zo mar 01, 2020 9:17 am

We zullen nooit weten of het zonder die strafschop 2-2 was gebleven of niet.

Dat Grot geld verdient met voetballen is bizar. Misschien maak ik ook nog wel een kans om profvoetballer te worden.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Vitesse

Bericht door Ramona » di mar 24, 2020 2:37 pm


Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Vitesse

Bericht door zeux » di mar 31, 2020 9:50 pm

Vitesse is met de eigenaar van GelreDome, Michael van de Kuit, in conclaaf over de huursom voor het stadion. De Arnhemse club is als gevolg van de coronacrisis in de problemen gekomen, maar moet gewoon aan de financiële verplichtingen voldoen.

Van de Kuit zegt dinsdag tegen Quote een brief te hebben ontvangen van Vitesse-directeur Pascal van Wijk. Deze stelt daarin dat zijn club "ongekend hard" is geraakt door de huidige situatie en dat niet mag worden verlangd dat onverminderd aan de financiële verplichtingen wordt voldaan.

"Wel de spelers en het management betalen, maar niet het stadion?", vraagt de eigenaar van vastgoedbedrijf Nedstede zich af. "Dat gaat niet." Volgens hem moet Vitesse maar aankloppen bij eigenaar Valeriy Oyf. "Laat die Russische miljardair van ze maar even bijstorten."

Van de Kuit gaf eerder aan jaarlijks een huursom van 1,8 miljoen euro van Vitesse te ontvangen. De kans lijkt klein dat hij water bij de wijn zal doen. "Iedereen roept niet te gaan betalen, kwijtschelding te willen of opschortingen. Maar toen het de huurders goed ging kregen de ondernemers ook niets extra, toch?", zegt Van de Kuit, die wel aangeeft met alle huurders in gesprek te zijn.

Vitesse lijkt niet de enige Nederlandse club te zijn die door de coronacrisis en het daardoor noodgedwongen stilleggen van de competities in de financiële problemen is gekomen. De KNVB maakte eerder vandaag bekend gesprekken te voeren met ING en de Eredivisie CV over een op te zetten noodfonds.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Vitesse

Bericht door Cruijff » do apr 23, 2020 1:18 pm

VI Pro:
Champions League-droom van Merab Jordania eindigt in een stadionverbod



In 2010 kwam Vitesse als eerste Nederlandse club in buitenlandse handen. Tijdens een historische persconferentie maakten we kennis met de charmante maar eigenzinnige Merab Jordania. De man die repte over Champions League-voetbal, Rolexen beloofde in de kleedkamer, maar het pluche uiteindelijk verliet als een geknakte zetbaas met een stadionverbod.

https://www.vi.nl/pro/champions-league- ... dionverbod

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Vitesse

Bericht door peter » di mei 19, 2020 9:04 am

Sturing blijft niet de hoofdtrainer, maar krijgt een andere functie. Is er nog een functie binnen Vitesse die hij niet heeft uitgevoerd? Zoeken ze nog een technisch directeur? Misschien een leuke uitdaging na het zijn van trainer, interim, assistent, Jong Vitesse, hoofd opleidingen en speler. :smallgrin.gif:

Wouter
Berichten: 18632
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » di mei 19, 2020 3:48 pm

Eigenaar, algemeen directeur, financieel directeur, keeperstrainer.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Vitesse

Bericht door Cruijff » wo mei 27, 2020 12:54 am

De nieuwe trainer van Vitesse gaat voor een 'Duitse speelwijze' : https://www.nu.nl/voetbal/6053871/vites ... visie.html

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Vitesse

Bericht door peter » wo mei 27, 2020 8:19 am

Vind ik altijd wel leuk. Ik zeg niet dat die gozer er ook maar iets van kan, maar het is wel verfrissend. Ik had het ook wel interessant gevonden als ze die Wormuth van Heracles hadden genomen.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Vitesse

Bericht door Ramona » vr mei 29, 2020 6:01 pm


Wouter
Berichten: 18632
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » vr mei 29, 2020 7:58 pm

Hoe bestaat het toch dat Vitesse meer huur betaalt dan bijvoorbeeld Ajax of Feyenoord? Eigenlijk moeten ze gewoon zo snel mogelijk van het Gelredome af, maar daar zal de politiek helaas nooit aan meewerken. Maar dan is het ook weer hypocriet dat ze dat boetebeding in stand houden. Ik heb dat altijd een merkwaardig ding gevonden.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Vitesse

Bericht door Ramona » wo jun 03, 2020 4:14 pm

Zal RB Arnhem vleugels krijgen door Red Bull?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Vitesse

Bericht door peter » wo jun 03, 2020 4:39 pm

De talenten van New York Red Bulls, Red Bull Salzburg en RB Leipzig kunnen dan ervaring op doen bij Vitesse. Ze moeten wel een beetje oppassen dat het dan geen Golden Power Vitesse of Bullit Vitesse wordt.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Vitesse

Bericht door zeux » wo jun 03, 2020 4:49 pm

De Arnhem Bulls en dat Wouter dan in vol stierenornaat naar het Gelredome gaat (als dat weer mag). :-)

Afbeelding
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wouter
Berichten: 18632
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » do jun 04, 2020 7:12 pm

zeux schreef:
wo jun 03, 2020 4:49 pm
De Arnhem Bulls en dat Wouter dan in vol stierenornaat naar het Gelredome gaat (als dat weer mag). :-)

Afbeelding
Heb je al zo veel Dikke Prins gezopen dat je dit soort onzin gaat uitslaan?

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Vitesse

Bericht door Ramona » zo jun 07, 2020 5:02 am

Ik zag het al voor me, eerlijk gezegd! :blush.gif: :smallgrin.gif:

Wouter
Berichten: 18632
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » zo aug 16, 2020 8:19 am

Ik heb er niks van gezien, maar lees dat Vitesse gisteren de betere was in de oefenwedstrijd tegen PSV (1-1). En dat terwijl ze nou niet echt grote aankopen hebben gedaan.

Ze hebben vooral een hoop jeugdspelers doorgeschoven naar de selectie. Ik ben benieuwd hoe dat uit gaat pakken.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Vitesse

Bericht door Gezond verstand » ma aug 24, 2020 7:07 am

Ik denk ergens (of heb hoop) dat er een nieuwe weg is ingeslagen. Dat er nu eindelijk beleid met een visie is. Dan kan Vitesse de potentie eindelijk waar gaan maken. Ik zou het leuk vinden, Vitesse dat jaarlijks meespeelt op plek 4 of 5, met soms een uitschieter naar boven.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Wouter
Berichten: 18632
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » vr aug 28, 2020 6:16 pm

Het lijkt erop dat er inderdaad enig gezond verstand in de club geslopen is.

Die Openda en Wittek bevielen me wel tegen PSV. Tronstad komt op mij ook over als een vrij stabiele speler. Die kwam in de winterstop natuurlijk al, maar ja, door corona heeft hij natuurlijk nog niet zo veel gespeeld voor Vitesse. En Bazoer als libero pakte heel goed uit. Hopelijk gedraagt hij zich normaal komend seizoen.

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Vitesse

Bericht door Andriy Demchenko » di sep 01, 2020 10:58 am

Sorry maar is dat niet wat kortzichtig om nu al te spreken over een 'nieuwe weg' en 'verstandig beleid', dat moet toch allemaal gewoon blijken. Als een club als Vitesse echt wil groeien en stabiel worden dan zal het toch aan waardecreatie moeten gaan doen. Dat kan je zoals een club als Heerenveen gedaan heeft (in het verleden) door verstandig transferbeleid waarbij je wel zelf de eigenaar van de diamantjes bent zodat je kan kapitaliseren op de transfermarkt. Of zoals AZ, die ook zijn opgeklommen door echt een jeugdplatform neer te zetten wat structureel waardevolle talenten laat doorstromen die je later kan verzilveren.

Kijk je momenteel naar de selectie van Vitesse dan zijn de meest beloftevolle spelers toch weer huurspelers waarvan je de vruchten financieel nooit echt gaat plukken. Zo'n Eli Dasa, Israelische speler die zonder club zat, die betaal je gewoon doodleuk 5ton aan salaris en dat geldt ook voor namen Darfalou, Gong. Dan heb je talenten die doorgestroomd zijn, maar geen enkele is echt dat je zegt een heel beloftevolle speler. En je hebt nog een categorie spelers die (buitenlands) 25 of ouder zijn waarvan je geen spectaculaire verwachtingen meer moet koesteren dat ze veel opbrengen. Leuk dat Wittek indruk maakt, maar dan kun je Max Clark ook wel weer de deur uit doen, etc. Tot slot is ook de sluipmoordenaar dat zelfs spelers waarvan je nog leuk kunt vangen nog relatief kort vastliggen.

Tot 2022: Bazoer, Hajek, Dasa, Bero, Tannane, Gong, Buitink, Darfalou, Musaba, Huisman, Cornelisse, Doekhi,
Tot 2021: Houwen, Pasveer, Bayazit, Rasmussen (huur), Clark, Bruns, Beerens, Broja (huur), Openda (huur)

Zo kun je natuurlijk onmogelijk aan de lange termijn gaan werken, dat wordt elke keer weer vervangen vervangen vervangen zonder dat je qua transfersommen echt wat overhoudt.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Wouter
Berichten: 18632
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » di sep 01, 2020 8:35 pm

Wat ik goed vind is dat ze nu veel jeugd (Huisman, Cornelisse, Manhoef, en vorig seizoen natuurlijk al Vroegh) doorschuiven naar de selectie. Daarnaast (b)lijken de nieuwe spelers (Wittek, Openda, Rasmussen, en afgelopen winterstop Tronstad) wel echte versterkingen te zijn.

Maar dat er nog rommel uit het tijdperk van Laffe Leo (zoals Clark) is klopt, en dat ze nog steeds veel huren ook.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Vitesse

Bericht door Gezond verstand » wo sep 02, 2020 5:59 am

Andriy Demchenko schreef:
di sep 01, 2020 10:58 am
Sorry maar is dat niet wat kortzichtig om nu al te spreken over een 'nieuwe weg' en 'verstandig beleid',
daarom ook "HET LIJKT" en geen harde uitspraak dat er een nieuwe weg is ingeslagen.

Maar alles wat Vitesse tot nu toe gedaan heeft is compleet anders dan het ad-hoc gedoe van de afgelopen jaren. Er komt een geheel ander geluid uit het Gelredome. Er LIJKT nu een visie, er LIJKT een idee en dus LIJKT het dat er een nieuwe weg is met een verstandiger beleid. Die kortlopende contracten zijn overigens nog een restant van het oude beleid.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Vitesse

Bericht door Andriy Demchenko » wo sep 02, 2020 7:32 am

Wouter schreef:
di sep 01, 2020 8:35 pm
Wat ik goed vind is dat ze nu veel jeugd (Huisman, Cornelisse, Manhoef, en vorig seizoen natuurlijk al Vroegh) doorschuiven naar de selectie. Daarnaast (b)lijken de nieuwe spelers (Wittek, Openda, Rasmussen, en afgelopen winterstop Tronstad) wel echte versterkingen te zijn.

Maar dat er nog rommel uit het tijdperk van Laffe Leo (zoals Clark) is klopt, en dat ze nog steeds veel huren ook.
Ik snap je punt, maar het risico wat ik probeer aan te stippen is dat 22 spelers binnen 2 jaar uit hun contract lopen bij Vitesse. Dat is een enorm aantal. Dat zal heus niet voor al die spelers gebeuren maar het probleem is wel dat als spelers het nu aardig doen je als Vitesse bij interesse wel moet verkopen of ze lopen transfervrij weg, tenzij ze echt zoveel binding hebben dat ze verlengen maar dat geldt voor de meerderheid van de selectie niet zo lijkt me. Openda en Rasmussen zijn na dit seizoen weer weg vrees ik.

Kortom ik had verwacht dat Vitesse toch het mes in de selectie had gezet en nu al van wat rommel probeert af te komen, en de meer beloftevolle spelers langer probeert vast te leggen. Wittek en Tronstad liggen dan tot 2023 vast maar zijn behoren tot de weinigen van de selectie die langer dan twee jaar hebben.

Voor wat de talenten betreft, Manhoef is een linksback maar dat zijn Clark en Wittek ook, dan reken ik niet op enorm veel speeltijd. Buitink is een spits maar als je dan nog Openda, Broja, Darfalou en Gong hebt hoeveel minuten pak je dan in een seizoen. Bayazit is derde keeper dat is opzich logisch. Huisman en Cornelisse, ja die zitten er bij maar die gaan ook heel weinig spelen of er moet een blessurespook neerstrijken in Arnhem. Alleen Vroegh zou echt al zijn minuten kunnen pakken dit seizoen.


Kortom, ik geloof best dat Vitesse een paar leuke spelers gehaald heeft en dat er wat talenten meetrainen is ook meegenomen maar de alomvattende problemen met deze selectie en dan met name de continuïteit voor de lange termijn is in mijn ogen genegeerd, en dan kun je ook niet echt beleid maken want dan heb je volgend seizoen weer enorm veel mutaties
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Wouter
Berichten: 18632
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » zo sep 13, 2020 7:48 pm

Marillion blijkt weer een waardeloze voorspeller. :1evil.gif:

Plaats reactie