Vitesse

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Vitesse

Bericht door Duke » ma jun 25, 2012 2:45 pm

Hier alles over Vitesse in het nieuwe seizoen.

Merab Jordania, voor al uw schimmige constructies.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Vitesse 2012-2013

Bericht door Jinne » ma jun 25, 2012 3:30 pm

Ze moeten in de EL tegen een Bulgaarse club waar in de laatste 20 jaar al 6 voorzitters zijn vermoord.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Vitesse 2012-2013

Bericht door Cruijff » do jun 28, 2012 7:27 am

Misschien kunnen die Bulgaren ook wat overbodige Vitessenaren opruimen (wellicht gaan banjavi en Ramona nu roepen dat ik met de uitdrukking overbodige Vitessenaren een pleonasme gebruik, maar dat neem ik voor lief).

Die knakkers daar in Arnhem hebben nog altijd geen trainer, ik denk dat de nieuwe man zomaar opeens Bert van Marwijk kan gaan worden.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Vitesse 2012-2013

Bericht door Ramona » do jun 28, 2012 7:50 am

:eusa_silenced.gif: :bis.gif:


Ze zijn toch in gesprek met Rutten c.s.?

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Vitesse 2012-2013

Bericht door Duke » do jun 28, 2012 7:59 am

De verwachting is dat Rutten zondag de eerste training leidt, staat vandaag in het AD.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Vitesse 2012-2013

Bericht door Cruijff » do jun 28, 2012 8:03 am

Die geruchten gaan al erg lang ja, maar blijkbaar twijfelen ze bij Vitesse aan Fredje, want de handtekening is nog altijd niet gezet.

Maar het lijkt me een erg mooie combinatie Vitesse en Rutten, landstitel 2012/2013 gegarandeerd! :excited.gif:

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Vitesse 2012-2013

Bericht door Lionel » do jun 28, 2012 8:37 am

Elia naar Vitesse?
IK GELOOF!!!!!!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Vitesse 2012-2013

Bericht door Michael_B » do jun 28, 2012 5:30 pm

Volgens?
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Vitesse 2012-2013

Bericht door Ramona » za jun 30, 2012 8:58 am


Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Vitesse 2012-2013

Bericht door InnerHarbour » za jun 30, 2012 11:28 am

Rutten trainer van Vitesse, maar Menzo weet van niets

30-6-12 - 08:15 bron: AD Sportwereld

Eerder dan hij aanvankelijk dacht, keert Fred Rutten terug in de eredivisie. De 50-jarige trainer, die na zijn ontslag bij PSV zelfs even overwoog een jaar rust te nemen, gaat aan de slag bij Vitesse. Rutten staat morgen voor het eerst op het veld bij zijn nieuwe club, die op Papendal begint aan de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Dat meldt AD Sportwereld.

Vitesse kent op bestuurlijk vlak tot dusverre een onrustige zomer die ook gevolgen leek te hebben voor de selectie. Nadat John van den Brom naar Anderlecht vertrok, duurde het even voordat de club met Fred Rutten de gewenste opvolger wist te strikken. Vlak voor de eerste training is er nu toch duidelijkheid in Arnhem. De voormalig coach van FC Twente, Schalke 04 en PSV begint morgen en wordt na zijn eerste training gepresenteerd.

Dan zal ongetwijfeld ook duidelijk worden met welke staf Rutten gaat werken. Assistent-trainer Stanley Menzo wist gisteravond nog van niks en is ook nergens in gekend. 'We beginnen zondag met trainen en dan zie ik het wel', zegt de oud-doelman, die sinds oktober 2010 in Arnhem werkt. 'Via de media heb ik meegekregen dat er wat veranderingen zijn. Vitesse is op allerlei manieren in beweging. Ik ben op 21 mei met vakantie gegaan en heb sindsdien niet echt contact met de club gehad.'

Een samenwerking met Rutten ziet Menzo, die de komende twee seizoenen nog onder contract staat bij Vitesse, overigens best zitten. 'Fred Rutten is iemand die zijn sporen wel verdiend heeft als trainer', aldus Menzo. 'Persoonlijk ken ik hem niet zo goed, maar bij FC Twente en PSV heeft hij het goed gedaan.'
Wat een zooitje.
YNWA

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Vitesse 2012-2013

Bericht door Demosthenes » za jun 30, 2012 11:45 am

Misschien moet Menzo gewoon vertrekken, krijgt hij dat maandag te horen van de nieuwe persvoorlichter en de nieuwe tolk.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Vitesse 2012-2013

Bericht door wimpey » zo jul 01, 2012 12:03 pm

Fred paft bij Viteffe!

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Re: Vitesse 2012-2013

Bericht door SylvievdVaart » zo jul 01, 2012 8:22 pm

Bruinoogje Fredje is back! :headbang.gif:
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Vitesse 2012-2013

Bericht door Cruijff » ma jul 02, 2012 1:02 pm

Ko op Twitter over Vitesse:

"Vitesse: een baas die alleen Georgisch spreekt en een trainer die alleen Ruttens spreekt. Dan heb je een kei van een woordvoerder nodig."

:biggthumpup.gif: zit wat in! :biggrin.gif:

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Vitesse 2012-2013

Bericht door Banjavi » ma jul 02, 2012 5:31 pm

Jonathan Reis heeft duidelijk gemaakt hoe hoog de lat bij Vitesse ligt dit seizoen. "Het is belangrijk dat we dit seizoen kampioen worden," vertelde de de 23-jarige spits aan Omroep Gelderland. De Braziliaan is in Arnhem herenigd met trainer Fred Rutten die hij nog kent uit zijn tijd bij PSV.
Reis verlengde onlangs zijn contract bij Vitesse. Gevraagd naar de doelstellingen van zijn ploeg verklaarde de aanvaller dat het kampioenschap het ultieme doel is: "Afgelopen seizoen heb ik niet veel gescoord, omdat ik terug kwam van een blessure, maar dit seizoen ga ik veel scoren. Al is kampioen worden belangrijker dan scoren."
Omroep gelderland


Reis heeft er vertrouwen in
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Vitesse 2012-2013

Bericht door Jinne » di jul 10, 2012 4:41 pm

Van Aanholt nog een seizoen bij Vitesse. Al is er een kink in de kabel bij de transfer van Buttner naar Southampton, dus het is nog de vraag of Van Aanholt wel vrij baan heeft op de linksbackpositie.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Wouter
Berichten: 18630
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2012-2013

Bericht door Wouter » di jul 10, 2012 4:51 pm

De clubleiding heeft een grote bek over de top bestormen maar het wordt een seizoen van niks. Van Aanholt is een slome prutser, een grote achteruitgang ten opzichte van Büttner. Verder schijnen ze nog interesse te hebben in de balverliefde Aissati. Ook geen versterking.

Die Kasakowski heeft op internet lopen roepen dat die zevende plaats niet het maximaal haalbare was vorig seizoen. In mijn ogen was het dat wèl. Hij verwees ook nog naar het grote aantal verliespartijen pal na de winterstop, maar dat kwam vooral doordat Kashia een tijdje geblesseerd was en Annan en Bony weg waren ivm de Afrika Cup (toen waren de drie beste spelers dus afwezig en zag je goed hoe zwak de meeste anderen waren), en doordat Brom die enorm zwakke Van Aanholt opeens als linksback posteerde en Büttner op het middenveld.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: Vitesse 2012-2013

Bericht door generaal » di jul 10, 2012 6:49 pm

Zou die broer van Büttner soms roet in het eten hebben gegooid m.b.t. die transfer? Die noemt zichzelf spelersbegeleider, maar ik heb niet het idee dat de voetballertjes warm lopen om door die nitwit begeleid te worden.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Vitesse 2012-2013

Bericht door Jöhnk » di jul 10, 2012 7:31 pm

Wouter schreef:De clubleiding heeft een grote bek over de top bestormen maar het wordt een seizoen van niks. Van Aanholt is een slome prutser, een grote achteruitgang ten opzichte van Büttner. Verder schijnen ze nog interesse te hebben in de balverliefde Aissati. Ook geen versterking.
Je komt er nogal laat achter moet ik zeggen. Als je het geld hebt en je wilt het echt, dan heb je binnen twee maanden een elftal bij elkaar gekocht dat kampioenwaardig is in de eredivisie. Dat is niet gebeurd. Ook het feit dat Vitesse een prima trainer laat gaan omdat die niet meewerkt aan het in de etalage zetten van bepaalde spelers duidt erop dat het Jordania niet om presteren gaat maar om andere zaken (geld verdienen).

Ik denk trouwens ook dat Jordania niet rijk genoeg is om van Vitesse een topclub te maken. Natuurlijk, hij zit niet op een houtje te bijten, maar je moet gewoon echt rijk zijn om een voetbalploeg aan succes te helpen. Iemand die 1 miljard bezit, zit er heus niet op te wachten om jaarlijks 5 procent van zijn kapitaal te zien vervliegen.

Wouter
Berichten: 18630
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2012-2013

Bericht door Wouter » di jul 10, 2012 8:41 pm

Je komt er nogal laat achter moet ik zeggen. Als je het geld hebt en je wilt het echt, dan heb je binnen twee maanden een elftal bij elkaar gekocht dat kampioenwaardig is in de eredivisie. Dat is niet gebeurd. Ook het feit dat Vitesse een prima trainer laat gaan omdat die niet meewerkt aan het in de etalage zetten van bepaalde spelers duidt erop dat het Jordania niet om presteren gaat maar om andere zaken (geld verdienen).
HAHAHAHAHA! Allleen de parmantige manier waarop je het zegt is al grappig. Alsof er überhaupt geld te verdienen is aan voetbal (laat staan aan Vitesse).

Jordania is ongetwijfeld geen liefdadig figuur, maar ik denk niet dat geld verdienen zijn motief is. Ik denk zelf dat voetbalclubs gewoon leuke speeltjes zijn voor miljardairs om mee te pronken. Ik zou niet weten waarom Jordania een duur trainingscomplex op Papendal laat bouwen als (snel) geld verdienen zijn voornaamste motief is. En Vitesse mag dan wel geen topteam hebben, maar het is natuurlijk nog altijd veel beter dan twee jaar terug. Er is wel degelijk een hoop geld besteed (maar bij lange na niet genoeg om de top te kunnen halen natuurlijk).

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Vitesse 2012-2013

Bericht door Jöhnk » di jul 10, 2012 9:06 pm

Jij wilt zeggen dat er geen geld te verdienen valt aan voetbal? Vraag dat maar eens na bij types als Jol en Raiola. Juist in de spelershandel is er geld te verdienen, en laat Vitesse nu steeds meer beginnen te lijken op een handelshuis.

Je zegt het zelf al: Jordania is geen liefdadig figuur. Alleen verbind je daar geen enkele conclusie aan. Je suggereert zelfs dat hij geld wil uitgeven om in de subtop van Nederland mee te kunnen draaien. Dat geloof je hopelijk niet zelf. Denk nou eens helder na en vraag je dan nog eens af wat Jordania bij Vitesse komt doen.

Yo
Berichten: 168
Lid geworden op: ma sep 29, 2003 2:39 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Vitesse 2012-2013

Bericht door Yo » di jul 10, 2012 11:49 pm

Als makelaar kun je natuurlijk wel geld verdienen maar het gaat hier over de club. Je gaat er veel te makkelijk aan voorbij dat met een voetbalclub structureel winst maken heel erg moeilijk is, zeker in deze tijd. Bijna alle clubs maken structureel verlies en zijn volledig afhankelijk van transfers. Vooralsnog zijn er tientallen miljoenen in deze club gepompt zonder noemenswaardig rendement. Of het zich gaat terugverdienen, ik geloof er weinig van.

Wouter
Berichten: 18630
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2012-2013

Bericht door Wouter » wo jul 11, 2012 3:58 pm

Ik had het niet beter kunnen verwoorden dan Yo. "Tientallen miljoenen" is overigens weer wat overdreven.
Je suggereert zelfs dat hij geld wil uitgeven om in de subtop van Nederland mee te kunnen draaien.
Ik zeg niet dat hij dat wil, maar dat dat al is gebeurd. De binnengehaalde spelers waren geen gearriveerde toppers, maar Bony was niet gratis, bijvoorbeeld. De selectie is duidelijk verbeterd t.o.v. het seizoen voordat Jordania binnenkwam. Ook de investering in het trainingscomplex vindt gewoon plaats. Hoe leg jij dat dan uit?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Vitesse 2012-2013

Bericht door Jöhnk » wo jul 11, 2012 4:21 pm

Leg jij dan eens uit wat Jordania bij Vitesse doet. Waarom is hij alleen maar bezig met tweederangs spelers? Waarom wil hij liever dat Vitesse etalage is dan dat Vitesse presteert?

Ik denk dat het geld van Abramovic komt. Die wil graag een relatief goedkope satellietclub waar spelers die hij niet meer nodig heeft in de etalage komen te staan. Jordania moet dat dan uitvoeren: hij moet ervoor zorgen dat vervelende trainers die niet de juiste spelers opstellen worden afgevoerd, en voetballers die de spelers van Chelsea in de weg zitten worden verkocht. Kampioen worden? Daar gaat het helemaal niet om.

Wouter
Berichten: 18630
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2012-2013

Bericht door Wouter » wo jul 11, 2012 4:38 pm

Leg jij dan eens uit wat Jordania bij Vitesse doet. Waarom is hij alleen maar bezig met tweederangs spelers? Waarom wil hij liever dat Vitesse etalage is dan dat Vitesse presteert?
Mensen willen nou eenmaal vaak iets hebben om mee te pronken en zich belangrijk te voelen. Rijke mensen doorgaans nog meer dan anderen. De één koopt zes overbodige sportwagens, de tweede vijf villa's en de derde een voetbalclub.
Ik denk dat het geld van Abramovic komt. Die wil graag een relatief goedkope satellietclub waar spelers die hij niet meer nodig heeft in de etalage komen te staan. Jordania moet dat dan uitvoeren: hij moet ervoor zorgen dat vervelende trainers die niet de juiste spelers opstellen worden afgevoerd, en voetballers die de spelers van Chelsea in de weg zitten worden verkocht. Kampioen worden? Daar gaat het helemaal niet om.
Maar waarom koopt hij dan Bony van Sparta Praag? Waarom huurt hij Van der Heijden van Ajax? De spits van het derde van Chelsea was dan logischer geweest. En waarom zet hij zo'n duur trainingscomplex neer? Blijf eens zelf denken in plaats van Johan Derksen en consorten na te praten. Dat er een stevige connectie is met Chelsea is duidelijk, maar niet alle acties zijn daarop gericht geweest in de afgelopen twee jaar.

Plaats reactie