Vitesse

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Andriy Demchenko
Berichten: 5011
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Vitesse

Bericht door Andriy Demchenko » wo jul 05, 2023 10:11 am

Wouter schreef:
di jul 04, 2023 9:58 pm
Tja, achterin moet er nog wel een CV bij natuurlijk. Middenveld is kwalitatief goed met Meulensteen, Tielemans, Pröpper en Van Ginkel, maar het is de vraag of die laatste twee heel blijven. Ben wel benieuwd of ze nog een keeper halen. Voorin zou ik Jonathans een kans geven als opvolger van Kozlowski. Altijd als die jongen erin komt, sticht hij meteen gevaar, maar Cocu geeft hem toch steeds maar een tien minuten of zo, gek is dat.
Cocu is van de controle, die jongen zal wel te weinig meeverdedigen
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41007
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Vitesse

Bericht door Marillion » wo jul 05, 2023 10:54 am

Wouter schreef:
di jul 04, 2023 9:58 pm
...Pröpper en Van Ginkel, maar het is de vraag of die laatste twee heel blijven. ...
Is dat een vraag? Toch gewoon een zekerheid dat beide niet een heel seizoen beschikbaar zijn?
Nil volentibus arduum

Poeder II
Berichten: 47
Lid geworden op: vr jan 16, 2015 9:59 am
Locatie: Mooiste stad van Overijssel

Re: Vitesse

Bericht door Poeder II » di jul 18, 2023 9:45 am

Kozlowski en Room komen er ook bij,....

Beetje eenzelfde elftal als afgelopen seizoen en dat ging al zo lekker.

Wouter
Berichten: 18854
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » di jul 18, 2023 6:53 pm

Zo slecht is dat toch niet? Kozlowski is best een aardige speler. Room heb ik in de VS niet gevolgd, maar was in zijn laatste seizoen bij Vitesse toch een hele degelijke keeper.

Ook nog een spits, zie ik.

Andriy Demchenko
Berichten: 5011
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Vitesse

Bericht door Andriy Demchenko » di jul 18, 2023 7:59 pm

Wouter schreef:
di jul 18, 2023 6:53 pm
Zo slecht is dat toch niet? Kozlowski is best een aardige speler. Room heb ik in de VS niet gevolgd, maar was in zijn laatste seizoen bij Vitesse toch een hele degelijke keeper.

Ook nog een spits, zie ik.
Room, Propper, Ginkel, Tielemans, isimat....ik zie een patroon. Heb je nog afscheiid genomen van Held Hajek Wouter?
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Wouter
Berichten: 18854
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » wo jul 19, 2023 7:31 am

Heeft nog geen nieuwe club, geloof ik? Een gratis opvolger voor Timber bij Ajax?

Poeder II
Berichten: 47
Lid geworden op: vr jan 16, 2015 9:59 am
Locatie: Mooiste stad van Overijssel

Re: Vitesse

Bericht door Poeder II » do jul 20, 2023 7:17 am

Hajek schijnt goed te zijn voor de sfeer in de kleedkamer, beetje een Wout :)

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33540
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Vitesse

Bericht door zeux » zo jul 30, 2023 1:53 pm

"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wouter
Berichten: 18854
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » zo jul 30, 2023 3:22 pm

De laatste keer dat ik een shirt, een sjaal o.i.d. kocht, was ik 18 of 19, geloof ik.

Ik vind ook dat ze een beetje doorslaan in het financieel uitknijpen van de dood van Theo Bos. Een beetje gênant wordt het onderhand.

Andriy Demchenko
Berichten: 5011
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Vitesse

Bericht door Andriy Demchenko » vr aug 11, 2023 9:10 pm

1 punt, felicitaties
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Wouter
Berichten: 18854
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » vr aug 11, 2023 9:19 pm

Je hebt een doelpuntje gemist?

Na 32 jaar was Vitesse ook wel eens aan de beurt om te winnen in Volendam.

Andriy Demchenko
Berichten: 5011
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Vitesse

Bericht door Andriy Demchenko » zo aug 13, 2023 3:15 pm

Wouter schreef:
vr aug 11, 2023 9:19 pm
Je hebt een doelpuntje gemist?

Na 32 jaaar was Vitesse ook wel eens aan de beurt om te winnen in Volendam.
ja livescores bleef hangen, gefeliciteerd 3 punten afsatand in het Gelders kampioenschap
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5011
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Vitesse

Bericht door Andriy Demchenko » zo okt 01, 2023 2:01 pm

Inmiddels boven Ajax, wat een seizoen!
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Wouter
Berichten: 18854
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » zo okt 01, 2023 5:23 pm

Maar jullie rivalen - Volendam en de nieuwe club van Frank - houden jullie toch maar mooi op afstand! :aai.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33540
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Vitesse

Bericht door zeux » do okt 05, 2023 10:41 pm

Accountant weigert goedkeuring jaarrekening Vitesse vanwege zorgen over continuïteit
Voetbal De Arnhemse voetbalclub had op 1 oktober een goedgekeurde jaarrekening bij de KNVB moeten inleveren. In het uiterste geval verliest Vitesse zijn licentie.
Tom KrelingJoris Kooiman
5 oktober 2023 om 21:18
Leestijd 2 minuten


Voetbalclub Vitesse is verder in de problemen gekomen nu de accountant weigert de jaarrekening over afgelopen seizoen goed te keuren omdat er twijfels zijn over de continuïteit van de club. De Arnhemse voetbalclub had volgens de regels van de KNVB op 1 oktober een goedgekeurde jaarrekening moeten indienen.

Dat bevestigen bronnen rondom de voetbalclub. De licentiecommissie van de KNVB vergadert binnenkort over de gevolgen voor Vitesse. De club kan een boete krijgen en in het uiterste geval kan de licentie van de club ingetrokken worden.

Een van de problemen die voor Vitesse dreigt, is dat de club begin volgend jaar geen bankrekening meer heeft. Huisbankier ING wil meer details over de financiering door de Russische eigenaren van Vitesse in de afgelopen jaren en is voornemens om de relatie per 1 april volgend jaar op te zeggen als er onvoldoende duidelijkheid komt. Vitesse dacht in de tussentijd met de Litouwse bank Revolut een nieuwe bankier te hebben gevonden, maar ook die bank heeft inmiddels de relatie opgezegd met de Arnhemse club, bevestigen bronnen.

Interim-directeur van Vitesse Peter Rovers bevestigt desgevraagd de problemen met de jaarrekening en de verbroken bankrelatie met Revolut. „Dat weegt allemaal mee in de afweging van de accountant, net als het feit dat de KNVB de overname van Vitesse nog altijd niet heeft goedgekeurd. We hebben de voetbalbond daarom om uitstel gevraagd.”

Vitesse wacht nu al maanden op toestemming van de KNVB voor een overname door een Amerikaanse investeerder, waarmee de club uit de problemen hoopt te komen. Maar de Russische erfenis van Vitesse bemoeilijkt die overname en heeft bovendien een groot deel van de problemen veroorzaakt.

De club kwam in 2010 in handen van de Georgische zakenman Merab Jordania, een goede vriend van de Russische oligarch Roman Abramovitsj. Abramovitsj, die sinds de oorlog in Oekraïne op Amerikaanse en Europese sanctielijsten staat vanwege zijn innige relatie met de Russische president Vladimir Poetin, was toen eigenaar van de Engelse club Chelsea, waarmee Vitesse intensief ging samenwerken.

Er bleef geld van de Russische oligarch Roman Abramovitsj richting Arnhem stromen
Er waren toen al verhalen over de invloed van Abramovitsj op Vitesse en ook dat hij heimelijk geld in de Arnhemse voetbalclub zou hebben gestoken. Dat werd altijd ontkend, maar begin dit jaar bleek uit geheime documenten die de Britse krant The Guardian onthulde dat Abramovitsj wel degelijk via een ingewikkelde constructie financieel betrokken was bij Vitesse.

Ook nadat de Rus Alexander Tsjigirinski de aandelen van Jordania overnam en eigenaar werd van Vitesse, bleef er geld van Abramovitsj richting Arnhem stromen. De huidige eigenaar van de club, de Russische zakenman Valeri Ojf is een goede vriend van Abramovitsj. De licentiecommissie van de KNVB heeft eerder dit jaar forensisch onderzoeksbureau Integis ingehuurd om al deze banden te onderzoeken. Zolang die niet duidelijk zijn, kan Vitesse niet verkocht worden.

Sinds Russische investeerders het voor het zeggen hebben bij Vitesse, leeft de club structureel op te grote voet. De eigenaren hebben de tekorten jarenlang met leningen gedicht, met als gevolg dat de club een schuld heeft van 155 miljoen euro aan Ojf. Die is hij bereid kwijt te schelden, heeft hij toegezegd.

Maar het probleem van de structurele tekorten is daarmee niet opgelost. Vitesse is daarom afhankelijk van de bereidheid én het vermogen van de beoogde koper om nu al miljoenen te steken in de club, zonder dat zeker is dat de overname straks wordt goedgekeurd.
Al op zoek naar een ander cluppie Wouter?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wouter
Berichten: 18854
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » vr okt 06, 2023 7:29 am

Nee, als ze failliet gaan kijk ik gewoon geen voetbal meer. Het kan me de laatste jaren sowieso steeds minder schelen allemaal.

Wouter
Berichten: 18854
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » vr okt 27, 2023 10:51 pm

Kut-pek. Ik heb zelden een pot gezien waarbij Vitesse zo veel sterker was zonder te winnen. :1evil.gif:

Andriy Demchenko
Berichten: 5011
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Vitesse

Bericht door Andriy Demchenko » za okt 28, 2023 2:46 am

Wouter schreef:
vr okt 27, 2023 10:51 pm
Kut-pek. Ik heb zelden een pot gezien waarbij Vitesse zo veel sterker was zonder te winnen. :1evil.gif:
Niet verloren Wouter, calm down.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5011
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Vitesse

Bericht door Andriy Demchenko » di okt 31, 2023 12:51 pm

Wouter schreef:
vr okt 27, 2023 10:51 pm
Kut-pek. Ik heb zelden een pot gezien waarbij Vitesse zo veel sterker was zonder te winnen. :1evil.gif:
Bovendien deze gast vond het leuk
https://m.youtube.com/watch?v=i_WyzXQDPa8
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34417
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Vitesse

Bericht door Ramona » za nov 04, 2023 10:25 pm

‘Arme’ Room :)))

Wouter
Berichten: 18854
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » za nov 04, 2023 11:20 pm

Allemachtig, wat was het weer slecht. Room blunderde vandaag, maar is doorgaans nog de beste bij dit Vitesse. Wat een beroerde kutspitsen zijn die Hamulic en Persson toch. Ik dacht dat het na Grbic niet slechter kon, maar blijkbaar kun je altijd nog een slechtere aanvaller vinden.

Ik dacht dat die Pinto wel een aardige back was, maar hij kan er niet veel van. Van Ginkel is half gehandicapt, maar is met Manhoef de enige die af en toe een doelpunt maakt, dus moet hij maar blijven staan. En dat hemeltergende slome rondspelen achterin...

Andriy Demchenko
Berichten: 5011
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Vitesse

Bericht door Andriy Demchenko » zo nov 05, 2023 8:07 am

Wouter schreef:
za nov 04, 2023 11:20 pm
Allemachtig, wat was het weer slecht. Room blunderde vandaag, maar is doorgaans nog de beste bij dit Vitesse. Wat een beroerde kutspitsen zijn die Hamulic en Persson toch. Ik dacht dat het na Grbic niet slechter kon, maar blijkbaar kun je altijd nog een slechtere aanvaller vinden.

Ik dacht dat die Pinto wel een aardige back was, maar hij kan er niet veel van. Van Ginkel is half gehandicapt, maar is met Manhoef de enige die af en toe een doelpunt maakt, dus moet hij maar blijven staan. En dat hemeltergende slome rondspelen achterin...
Hoe zit het met Propper, die is weer geblesseerd. Maar hoe speelt die anders? Kozlowski ontrekt zich ook niet aan de malaise?

GRRRRRRBIC. Heb wel even hard gelachen toen ik las dat Lorient ooit 10 miljoen voor hem betaald heeft.
Die Hamulic heeft wel een opvallende carriere via Quik Boys naar Litouwen, Bulgarije, Polen en ineens koopt Toulouse hem.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Wouter
Berichten: 18854
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » ma nov 06, 2023 12:07 am

Pröpper traint weer. Die anderhalve wedstrijd die hij vorig seizoen meedeed stak hij met kop en schouders boven de rest uit.

Ik heb wel te doen met Cocu. Zelf als speler de top gehaald, en dan schepen ze je als coach op met Hamulic en Persson. Dan moet je toch de neiging krijgen om gewoon jezelf op te gaan stellen. Of voor mijn part Arno uit Vak 128. Desnoods trek je iemand uit de rolstoel in het gehandicaptenvak.

Andriy Demchenko
Berichten: 5011
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Vitesse

Bericht door Andriy Demchenko » ma nov 06, 2023 9:17 am

Wouter schreef:
ma nov 06, 2023 12:07 am
Pröpper traint weer. Die anderhalve wedstrijd die hij vorig seizoen meedeed stak hij met kop en schouders boven de rest uit.

Ik heb wel te doen met Cocu. Zelf als speler de top gehaald, en dan schepen ze je als coach op met Hamulic en Persson. Dan moet je toch de neiging krijgen om gewoon jezelf op te gaan stellen. Of voor mijn part Arno uit Vak 128. Desnoods trek je iemand uit de rolstoel in het gehandicaptenvak.
Van Duivenbode is dan nog slechter of? En zou Buitink spelen als hij weer blessurevrij is? Of Fofana? Hij heeft zo weinig gesperld door blessures?
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Wouter
Berichten: 18854
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » ma nov 06, 2023 10:05 am

Fofana raakte na 15 minuten voetbal bij Vitesse al zwaar geblesseerd.

Club is ten dode opgeschreven, denk ik. Beroerde selectie, geen geld door een eindeloos overnameproces, en dan zit ook nog eens alles tegen. De hele TV-wereld lacht om die ballenjongen, maar die ingooi werd gewoon op de verkeerde plek genomen.

Plaats reactie