VVV Venlo

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22996
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: VVV Venlo

Bericht door raymon » ma feb 25, 2019 3:30 pm

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5544152/

https://uk.reuters.com/article/us-footb ... 2Q20120501


De ontwikkeling van kunstgras zal misschien wel helpen maar volgens mij is het wel behoorlijk bewezen dat kunstgras meer en zwaardere blessures veroorzaakt. Interessant is hierin dat een aantal blessures komen door het verschil tussen kunst en natuur gras. Je zou kunnen concluderen dat als sporters alleen op kunstgras zouden spelen bepaalde blessures op den duur niet meer zouden voorkomen.

Hoe dan ook, liever nooit meer kunstgras.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: VVV Venlo

Bericht door Gezond verstand » ma feb 25, 2019 4:46 pm

Zie de link die ik postte Raymon. Eerste en tweede generatie was het wel verantwoordelijk voor meer blessures, tweede en derde generatie kunstgras al niet meer.

Ik ben tegen kunstgras, daar niet van, maar bij iedere blessure roepen "het komt door kunstgras" is volslagen onzin.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: VVV Venlo

Bericht door Sandro » ma feb 25, 2019 6:00 pm

Als het een blessure is die je op natuurgras nooit ziet is dat verre van onzin natuurlijk.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22996
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: VVV Venlo

Bericht door raymon » ma feb 25, 2019 6:40 pm

Gezond verstand schreef:Zie de link die ik postte Raymon. Eerste en tweede generatie was het wel verantwoordelijk voor meer blessures, tweede en derde generatie kunstgras al niet meer.

Ik ben tegen kunstgras, daar niet van, maar bij iedere blessure roepen "het komt door kunstgras" is volslagen onzin.
En als je mijn link zou lezen dan zou je zien dat juist de combinatie zeer slecht is. Je kunt niet ontkennen dat kunstgras nou eenmaal anders speelt dan natuurgras. En juist het beperkt aantal wedstrijden op kunstgras zorgt voor meer blessures.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: VVV Venlo

Bericht door Gezond verstand » di feb 26, 2019 5:38 am

raymon schreef:
Gezond verstand schreef:Zie de link die ik postte Raymon. Eerste en tweede generatie was het wel verantwoordelijk voor meer blessures, tweede en derde generatie kunstgras al niet meer.

Ik ben tegen kunstgras, daar niet van, maar bij iedere blessure roepen "het komt door kunstgras" is volslagen onzin.
En als je mijn link zou lezen dan zou je zien dat juist de combinatie zeer slecht is. Je kunt niet ontkennen dat kunstgras nou eenmaal anders speelt dan natuurgras. En juist het beperkt aantal wedstrijden op kunstgras zorgt voor meer blessures.
Ik ontken ook nergens dat kunstgras anders is. Nogmaals, voor de zoveelste keer, want daar wordt continue overheen gelezen denk ik: AFSCHAFFEN DIE BENDE. Maar dan wel op geldige argumenten, en niet op onderbuikgevoelens. Kunstgras zorgt voor andere, maar niet ernstigere of meer blessures.

Jouw argument van "juist het beperkt aantal wedstrijden op kunstgras zorgt voor meer blessures" kan ook omgedraaid gebruikt worden, door de voorstanders van kunstgras. Die zeggen dan "zie je, we moeten allemaal op kunstgras spelen, dan zal je minder blessures zien". Geef de voorstanders die kans niet.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22996
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: VVV Venlo

Bericht door raymon » di feb 26, 2019 8:19 am

Maar dat is waarschijnlijk wel waar. Zal een paar jaar duren maar uiteindelijk zal men er aan gewend zijn.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: VVV Venlo

Bericht door Sandro » di feb 26, 2019 8:22 am

Gezond verstand schreef:
raymon schreef:
Gezond verstand schreef:Zie de link die ik postte Raymon. Eerste en tweede generatie was het wel verantwoordelijk voor meer blessures, tweede en derde generatie kunstgras al niet meer.

Ik ben tegen kunstgras, daar niet van, maar bij iedere blessure roepen "het komt door kunstgras" is volslagen onzin.
En als je mijn link zou lezen dan zou je zien dat juist de combinatie zeer slecht is. Je kunt niet ontkennen dat kunstgras nou eenmaal anders speelt dan natuurgras. En juist het beperkt aantal wedstrijden op kunstgras zorgt voor meer blessures.
Ik ontken ook nergens dat kunstgras anders is. Nogmaals, voor de zoveelste keer, want daar wordt continue overheen gelezen denk ik: enz enz enz
Daar wordt helemaal niet overheen gelezen, maar misschien moet je eens wat minder drammen. Dat zou de discussie bevorderen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: VVV Venlo

Bericht door InnerHarbour » di feb 26, 2019 8:37 am

Die gier gebruikt voor iedereen hetzelfde toontje die het niet met hem eens is. :smallgrin.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: VVV Venlo

Bericht door Gezond verstand » wo feb 27, 2019 4:10 am

Sandro schreef:
Daar wordt helemaal niet overheen gelezen, maar misschien moet je eens wat minder drammen. Dat zou de discussie bevorderen.
Misschien moet je eens feiten accepteren. Dan is is het niet nodig om daar continue weer naar te wijzen
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: VVV Venlo

Bericht door Gezond verstand » wo feb 27, 2019 4:11 am

InnerHarbour schreef:Die gier gebruikt voor iedereen hetzelfde toontje die het niet met hem eens is. :smallgrin.gif:
Schold hij ook mensen voor kankerleijer uit die hem niet aanstonden? Dan ben jij hem misschien wel.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: VVV Venlo

Bericht door Jinne » ma nov 11, 2019 1:55 pm

Maaskant de eerste ontslagen trainer. Geen verrassing.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: VVV Venlo

Bericht door Sandro » ma nov 11, 2019 4:11 pm

Jinne schreef:Maaskant de eerste ontslagen trainer. Geen verrassing.
Dat was Stam.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: VVV Venlo

Bericht door 999 » ma nov 11, 2019 4:13 pm

Sandro schreef:
Jinne schreef:Maaskant de eerste ontslagen trainer. Geen verrassing.
Dat was Stam.
Stam stapte zelf op ...

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: VVV Venlo

Bericht door Sandro » ma nov 11, 2019 4:29 pm

O ja, dat is waar ook. En het lag ook totaal niet aan hem, volgens hemzelf. Zijn visie werd alleen niet geslikt :excited.gif: Wat lopen er toch een stel beunhazen rond in het trainersgilde he, ook bij de zogenaamde topclubs (Bommeltje bijv). Ben blij dat wij een zeldzame klasbak hebben :biggthumpup.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: VVV Venlo

Bericht door Cruijff » zo okt 25, 2020 8:22 pm

VVV werd een aantal jaar terug genoemd in een onderzoek naar matchfixing na een wedstrijd tegen Charleroi met Macedonische scheidsrechters:

https://www.youtube.com/watch?v=VMUkPKh7s0c

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: VVV Venlo

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo okt 25, 2020 9:01 pm

Als ik een account had op een PSV forum zou ik posten:

“Macedonie en Makkelie beginnen allebei met “Ma”! Toeval?!”

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: VVV Venlo

Bericht door Cruijff » zo okt 25, 2020 9:08 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
zo okt 25, 2020 9:01 pm
Als ik een account had op een PSV forum zou ik posten:

“Macedonie en Makkelie beginnen allebei met “Ma”! Toeval?!”

:biggrin.gif:

Ik zie dat er ook een poster is die zichzelf Vedette noemt. :smallgrin.gif: Kennen we hier Vedette10 nog? :biggrin.gif:
https://forum.psv.nl/index.php?threads/ ... 66/page-40

Stel je voor dat op https://forum.ajax.nl elke wedstrijd voor beschouwd en nabesproken zou worden.
Dat is niet meer bij te benen! Maar op de officiële psv site zijn ze na een paginaatje of 40 wel uit geluld.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: VVV Venlo

Bericht door Marillion » wo jan 13, 2021 9:53 pm

Ondertussen bij VVV. Giakoumakis heeft er alweer drie, herstel vier, in liggen tegen ADO.

Hoe is dat toch mogelijk zeg. Die gozer heeft z'n hele loopbaan nauwelijks doelpunten gemaakt en nu vallen ze achter elkaar.
Nil volentibus arduum

Wouter
Berichten: 18627
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: VVV Venlo

Bericht door Wouter » wo jan 13, 2021 10:00 pm

Ooit was er ook zo'n rare Belg die voor zo'n marginaal clubje speelde en die topscorer werd.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: VVV Venlo

Bericht door Gezond verstand » do jan 14, 2021 2:28 am

Een een Braziliaan die in Friesland doelpunt na doelpunt maakte alvorens in de vergetelheid te raken. En herinneren we ons Vincent Jansen nog?
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: VVV Venlo

Bericht door Marillion » di aug 31, 2021 8:02 pm

Op de valreep: Giakoumakis naar Celtic. Voor een bedrag van zo'n 2,5 miljoen euro. Dat zal toch niet zijn wat ze oorspronkelijk in gedachten hadden bij VVV.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie