VVV Venlo

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

VVV Venlo

Bericht door Duke » ma jun 25, 2012 2:46 pm

Hier alles over VVV in het nieuwe seizoen.

Op zoek naar een nieuw Nigeriaans slangenmens.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: VVV Venlo 2012-2013

Bericht door Cruijff » zo sep 30, 2012 1:25 pm

Ik verheug me best wel op de wedstrijd van deze Limburgers straks om 16:30 uur tegen de subsidie club.

Gezien het gepruts van PSV tot op heden in Waalwijk, Utrecht, Oekraïne en Groesbeek lijkt het me uitgesloten dat die PSV defensie minder dan 4 of 5 flinke kansen weg gaat geven aan die exotische gasten van VVV Venlo.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: VVV Venlo 2012-2013

Bericht door D_skilled » zo mei 19, 2013 3:47 pm

Gedegradeerd.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: VVV Venlo 2012-2013

Bericht door Jinne » zo mei 19, 2013 7:26 pm

Je kan dus beter twee keer verliezen van Vitesse dan twee keer winnen in een seizoen. Zat er wel aan te komen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: VVV Venlo 2012-2013

Bericht door Duke » zo mei 19, 2013 11:15 pm

3 reacties in een heel seizoen, terecht dat ze degraderen. :1evil.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: VVV Venlo 2012-2013

Bericht door Jinne » ma mei 20, 2013 10:20 am

De topic opener zelf heeft er ook niet veel leven meer in gebracht. ;-)
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: VVV Venlo

Bericht door Sandro » zo sep 17, 2017 5:45 pm

Tweede poging dan maar een aantal jaren later :) Ze zijn knap gestart. Nu volgens mij ook twee keer op rij in de blessuretijd een punt gered. Dat zegt wel wat over de mentaliteit van die ploeg.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Wouter
Berichten: 18628
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: VVV Venlo

Bericht door Wouter » zo sep 17, 2017 6:01 pm

Het is best een aardige ploeg. Die linksbuiten van VVV speelde goed. Maar ze werden ook wel een beetje geholpen door Fraser. Staat Vitesse met 1-0 voor, haalt Fraser de beste middenvelder (Bruns) eruit voor Castaignos om 4-2-4 te gaan spelen. Daarna hield Vitesse geen bal meer in de ploeg. Onbegrijpelijk.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: VVV Venlo

Bericht door Sandro » zo sep 17, 2017 6:07 pm

Heeft hij naar Keizer gekeken dan ofzo?
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Wouter
Berichten: 18628
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: VVV Venlo

Bericht door Wouter » zo sep 17, 2017 6:12 pm

Wellicht. Afgelopen donderdag wisselde hij ook al raar. Lazio komt op 2-3, en wat doet Fraser? Topscorer Matavz, die in bloedvorm is en bijna elke kans omzet in een doelpunt, naar de kant halen...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: VVV Venlo

Bericht door Jöhnk » zo sep 17, 2017 6:48 pm

We kunnen Fräser de schuld geven, maar als Kashia niet zo loopt te knoeien dan wint Vitesse gewoon.

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: VVV Venlo

Bericht door Javiskamp » zo sep 17, 2017 7:50 pm

Dat VVV met een V begint en met en V eindigt betekent nog niet dat Vitesse 2 topics verdient hoor...

Terug naar VVV en het falen van Fraser in het Vitesse forum bespreken... :smallgrin.gif:

Wouter
Berichten: 18628
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: VVV Venlo

Bericht door Wouter » zo sep 17, 2017 10:34 pm

Jöhnk schreef:We kunnen Fräser de schuld geven, maar als Kashia niet zo loopt te knoeien dan wint Vitesse gewoon.
Mwah, die 1-1 hing toen al een kwartier lang in de lucht. Ik vond het opmerkelijk hoe Vitesse het middenveld uit handen gaf en dat hing samen met de wissel van Fraser.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: VVV Venlo

Bericht door elliquido » za nov 18, 2017 8:20 pm

damien van bruggen ex-ajax en nu verhuurd via psv aan vvv maakt de 1-1 in de kuip. :ajaxsmiley.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: VVV Venlo

Bericht door InnerHarbour » wo feb 21, 2018 12:45 pm

Grappig het is net alsof je sommige Ajacieden over de PL/CL hoort praten.
Berden: 'Ajax telt alleen centen en titels'

Voorzitter Hai Berden van VVV-Venlo mist historisch besef bij bestuurders in de Eredivisie. 'Het gaat nu vooral over de poen. Het huidige voetbal kun je vergelijken met multinationals die familiebedrijven wegconcurreren. Maar die familiebedrijven hebben de industrie wel mede mogelijk gemaakt.'
Achter de schermen vergaderen clubs momenteel over de veranderagenda. Hoofdpijndossier is de verdeling van het tv-geld. 'Het Nederlandse voetbal heeft een aantal multinationals gecreëerd', zegt Berden. 'Bedrijven die heel ver af staan van de mensen en waarvan ik de indruk heb dat ze de rest het liefst helemaal opeten. Mede door de steeds grotere verschillen in tv-uitkeringen is de kloof enorm geworden.'
Volgens Berden bestaat het betaald voetbal 'bij gratie van de kleine clubs' en 'leeft de Eredivisie niet doordat PSV nu 21, 22 of 23 keer kampioen is geworden.'

Volgens de selfmade zakenman uit Limburg zou Ajax, als grootste club, ook nadrukkelijker naar voren moeten treden om de Eredivisie te verkopen. 'Waar willen zij heen met onze competitie? Het is mij een raadsel. Ik hoor alleen maar we hebben een speler gekocht, we hebben er eentje verkocht en we zijn weer bijna kampioen. Er ontstaat daar geen voetbalgeschiedenis. Het enige wat Ajax tegenwoordig doet is centen en titels tellen.'
In de nieuwe editie van Voetbal International lees je het volledige interview met Hai Berden.
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: VVV Venlo

Bericht door Marillion » vr feb 23, 2018 9:18 am

Je kunt een club moeilijk verwijten dat ze titels tellen.

Ik ben het er wel mee eens dat de verdeling van tv gelden niet te scheef mag lopen. Voor de kleine clubs is dat een belangrijke bron van inkomsten. Als we bijvoorbeeld graag willen dat er geen kunstgrasvelden zijn dan kun je hier iets mee doen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: VVV Venlo

Bericht door InnerHarbour » vr feb 23, 2018 9:44 am

Ik vind dat verhaal over de kosten van een grasveld echt lachwekkend, als je als bvo niet is staat bent om die kosten te dragen heb je m.i. niets in het betaalde voetbal te zoeken. Nu kunnen ze dat wel, ze geven het geld alleen liever ergens anders aan uit en zadelen de supporters met een andere sport op.
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: VVV Venlo

Bericht door Marillion » vr feb 23, 2018 10:01 am

Ja, een nieuwe linksbuiten krijgt voorrang als het er op aankomt. Dat is waar. Maar zolang het is toegestaan om op kunstgras te spelen kun je er weinig tegen doen. Als je nu besluit om kunstgras te verbieden heb je clubs die daar een investering in hebben gedaan. Ik zou er geen bezwaar tegen hebben om dan iets te doen om daarbij te helpen als dat betekent dat we dan op normaal gras kunnen spelen.

Maar kunstgras is maar één voorbeeld. Punt is dat kleine clubs het lastig hebben (al kan het wel, zie Heracles). Voor de kleine clubs is een groter deel van het tv geld een forse impuls. Terwijl het voor een club als Ajax een relatief kleine bijdrage is.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: VVV Venlo

Bericht door Sandro » za feb 23, 2019 1:37 pm

Over kunstgras gesproken....gisteren weer een slachtoffer :excited.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: VVV Venlo

Bericht door Gezond verstand » za feb 23, 2019 2:30 pm

Sandro schreef:Over kunstgras gesproken....gisteren weer een slachtoffer :excited.gif:
Want op echt gras raakt niemand geblesseerd :confused.gif:

Ik vind kunstgras klote, en het zou op professioneel niveau verboden moeten zijn. Maar ieder blessuregeval op kunstgras aan kunstgras wijten en iedere blessure op natuurgras niet aan natuurgras wijten is wel heel erg kortzichtig en dom. Onderzoek heeft uitgewezen dat er niet meer, maar wel andere, blessures door kunstgras komen.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: VVV Venlo

Bericht door Sandro » za feb 23, 2019 2:56 pm

Gezond verstand schreef:
Sandro schreef:Over kunstgras gesproken....gisteren weer een slachtoffer :excited.gif:
Want op echt gras raakt niemand geblesseerd :confused.gif:

Ik vind kunstgras klote, en het zou op professioneel niveau verboden moeten zijn. Maar ieder blessuregeval op kunstgras aan kunstgras wijten en iedere blessure op natuurgras niet aan natuurgras wijten is wel heel erg kortzichtig en dom. Onderzoek heeft uitgewezen dat er niet meer, maar wel andere, blessures door kunstgras komen.
Ik schrijf nergens dat bepaalde blessures niet aan natuurgras te wijten zouden zijn.

Natuurgras is (of inmiddels 'was') de basis, zo hebben veel voetballers het ooit als kinderen geleerd. Dan is het niet zo vreemd om blessures die je nauwelijks ziet op natuurgras, aan kunstgras te wijten. Heb je die blessure van Promes gezien? Ooit gehoord van iemand die op natuurgras een bal wegtrapt en daarbij zijn knieschijf breekt? Het zijn blessures die gemakkelijk te voorkomen zijn door gewoon op gras te spelen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: VVV Venlo

Bericht door Gezond verstand » za feb 23, 2019 3:37 pm

ja, maar voor het zelfde geld raakt er iemand niet geblesseerd op dat veld gisteravond die op een natuurveld wel geblesseerd was geweest. Het feit is namelijk dat er procentueel niet meer blessures voorkomen op kunstgras dan op natuurgras. Het is een onzinnig argument. Internationaal onderzoek bewijst dat. https://www.allesoversport.nl/artikel/f ... atuurgras/

Er zijn vele, wel valide, argumenten te verzinnen tegen kunstgras. Andere manier van rollen, andere manier van stuiteren, je moet met ander schoeisel spelen. Ga zo maar even door. Van mij mag het morgen verboden worden, geen natuurgras, geen proflicensie, klaar. Ik ben echt wel een tegenstander van het spul, maar dan op valide argumenten en niet op een onderbuikgevoel.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: VVV Venlo

Bericht door Sandro » za feb 23, 2019 3:59 pm

Het aantal blessures zegt niet zoveel, de ernst van de blessure is belangrijker.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: VVV Venlo

Bericht door Gezond verstand » ma feb 25, 2019 3:06 pm

Daar staat niets van in dit rapport, maar ook op natuurgras komen zware, langdurige blessures voor. Er zal ook weinig verschil in zitten.

Dus nogmaals: argumenten zat om kunstgras te verbieden en het liefst vandaag nog, maar blessures opvoeren is geen goed argument.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: VVV Venlo

Bericht door Cruijff » ma feb 25, 2019 3:29 pm

Gezond verstand schreef:Dus nogmaals: argumenten zat om kunstgras te verbieden en het liefst vandaag nog,
Dus daar zijn we het over eens?
Gezond verstand schreef:Daar staat niets van in dit rapport, maar ook op natuurgras komen zware, langdurige blessures voor. Er zal ook weinig verschil in zitten.

Dus nogmaals: argumenten zat om kunstgras te verbieden en het liefst vandaag nog,
Gezond verstand schreef:maar blessures opvoeren is geen goed argument.
Toch wel kan ik je vertellen.
Kom als voetballer veel verschillende velden tegen. Een 'echte' mat ligt er lang niet altijd goed bij, je kunt daar bijvoorbeeld in een kuil verstappen of door je enkel gaan en er zijn wat andere risico's.

Maar als wij op kunstgras moeten spelen gaan echt alle alarmbellen af.
Een veld dat niet gesproeid is, is kurkdroog. Een veld dat we gesproeid wordt, is na 20 minuten alweer veel te droog en heel stroperig.

Op die dagen is er echt angst om 'vast te komen te staan', er gebeuren met kruisbanden en verdraaiingen met de knie helaas heel vaak dingen die op een normaal grasveld niet kunnen gebeuren.
De jongens die op deze wijze geblesseerd raakten waren er vaak meteen minstens 8, 9 maanden uit. :blush.gif:

Plaats reactie