SC Cambuur

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

SC Cambuur

Bericht door Duke » wo jun 26, 2013 3:31 pm

Terug in de Eredivisie, mét Oebele Schokker!
Cambuur verlengt opnieuw met drietal sterkhouders
Auteur: Andor Faber
26 Juni 2013 om 12:32

Nadat onlangs Michiel Hemmen en Mohamed El Makrini zich langer aan SC Cambuur verbonden, komt daar woensdag nog een drietal spelers bij. Daardoor blijft de kern van het kampioenselftal intact.

Oebele Schokker (foto), Martijn van der Laan en Lucas Bijker lagen nog vast tot medio 2014, maar zij hebben hun contract met een jaar verlengd. Het drietal ligt dus nog twee jaar vast bij SC Cambuur, tot eind juni 2015. De Leeuwarder Eredivisionist heeft daarmee nog drie spelers langer vastgelegd, die deel uitmaakten van het team dat in 2013 kampioen werd van de Jupiler League.

Wout Drost en Erik Bakker verlengden, evenals Hemmen en El Makrini, eerder al in Leeuwarden. Daarnaast werd doelman Leonard Nienhuis overgenomen van FC Groningen. Nienhuis stond vorig seizoen ook al onder contract bij Cambuur, weliswaar op huurbasis.
www.soccernews.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: SC Cambuur

Bericht door InnerHarbour » za jul 06, 2013 8:27 am

Verdediger Lucas B. van de kersverse eredivisionist SC Cambuur heeft een oud-teamgenoot en twee jonge vrouwen ernstig mishandeld. Hij werd gisteren veroordeeld voor 'geweld met behoorlijk letsel' tot een werkstraf van 20 uur.

De 20-jarige voetballer ging volgens de officier van justitie 'volledig door het lint' toen hij vorig jaar mei nog bij de beloften van FC Groningen speelde. Hij was kwaad omdat het gerucht ging dat hij vreemdging.

B. gaf tijdens een ruzie een meisje een klap en deelde een harde vuistslag in het gezicht uit aan een vriendin van haar. Een van de meisjes kreeg volgens justitie zeker tien keer een trap in haar buik. Een toenmalig teamgenoot wilde zijn belaagde vriendin helpen, maar hij werd door B. van zijn fiets getrapt. Volgens dit slachtoffer trapte B. hard tegen zijn hoofd.

De opgelegde werkstraf van 20 uur was lager dan de door justitie geëiste werkstraf van 100 uur. De rechtbank hield bij de strafmaat rekening met het feit dat B. inmiddels is begonnen aan een voetbalcarrière.

B. ging na FC Groningen naar SC Cambuur en werd daarmee kampioen in de Jupiler League. Hij speelt dit seizoen Eredivisie.


34 minuten geleden
Zo zo 20 uur.
YNWA

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: SC Cambuur

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za jul 06, 2013 10:27 am

Ik sluit niet uit dat de journalist het niet helemaal begrepen heeft. Ik vermoed dat er deels is vrijgesproken, bijvoorbeeld van een poging tot toebrengen van zwaar lichamelijk letsel, terwijl dat wel de verdenking was. Zo niet, dan begrijp ik het vonnis niet.

Ik kom overigens zeer geregeld (grote) fouten tegen in artikelen naar aanleiding van rechtszaken. Soms laat ik ze zelfs rectificeren.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: SC Cambuur

Bericht door beelzebub » zo jul 07, 2013 10:24 pm

Lucas Bijker dus. Hij is niet zo'n hoge boom, maar er zal vast wel wat geroepen in de stadions komend seizoen.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: SC Cambuur

Bericht door Duke » ma jul 08, 2013 8:24 am

Voetbalgeweld en kranten van elastiek
juli 6, 2013

Ik ben een groot voorstander van nuance. Zeker in het strafrecht. Wie oorzaak en reden van een misdrijf kent, snapt ook ineens dat nuance niet soft is, maar simpel verder van de leugen staat en dichter bij de waarheid.

Maar ik ben ook krantenjournalist. En kranten zijn niet van elastiek. De honderden woorden die ik soms naar de redactie stuur, kunnen met gemak teruggebracht worden tot honderd. Of helemaal niet verschijnen.

Dat is niet erg. Zo gaan die dingen. Omdat dagelijks heel veel journalisten woorden insturen voor een beperkte ruimte. En er uiteindelijk keuzes moeten worden gemaakt.

Die keuzes pakken soms ongelukkig uit.

Op vrijdagochtend tref ik Lucas B. (20) voor de rechter. Ooit in het beloftenteam van FC Groningen. Nu succesvol bij kersverse eredivisionist SC Cambuur.

B. heeft een probleem. Hij heeft drie jonge mensen mishandeld. Vlak na een voetbalwedstrijd. Een van de slachtoffers – een teamgenoot – zou tegen zijn hoofd zijn getrapt. Een jonge vrouw zou ‘tot wel vijftien keer’ in haar buik zijn geschopt terwijl ze weerloos op de grond lag.

Ik twitterde – zoals altijd via @twitcourt – wat ik hoorde en kreeg – voorspelbaar – commentaar van fans van FC Groningen. Ik was een slechte journalist, want:

‘Waarom breng jij voetbal weer in verband met geweld? Je hebt vooroordelen’

Ik heb geen moeite met commentaar. Prima. Kan ik uitleggen. Iedereen die meent dat schoppen op een weerloos op de grond liggend slachtoffer binnen de voetbalwereld geen nieuws is of niet relevant moet echt even Googlen op grensrechter. Of op ‘maatregelen-knvb’.

Maar ik snap uiteraard best de strekking van het commentaar en vind ook dat een journalist in de krant altijd duidelijk uit moet leggen hoe een specifieke zaak precies in elkaar zit.

We hebben immers niet allemaal de riant luie positie van de ‘journalisten’ van GeenStijl.

Dat deed ik dan ook. Ik schreef op dat de officier van justitie een vreselijke mishandeling voor zich zag. Van ene Lucas B. die mensen terwijl ze op de grond lagen had geschopt. Tot wel vijftien keer.

En ik schreef ook op dat de rechter daar noodgedwongen anders over dacht. Dat er volgens die rechter – mede door gebrekkig politie-onderzoek- niet afdoende bewijs ligt voor die schoppartij. Dat eigenlijk alleen twee keer een klap in het gezicht en een enkele schop bewezen kan worden.

Ik noteerde in mijn krantenstukje dat de rechter vond dat B. geluk had met het slechte onderzoek. Omdat hij net zo makkelijk voor een poging doodslag voor de rechter had kunnen staan als er meer bewijs zou zijn geweest. Maar dat we nu juridisch en menselijk niet verder komen dan een werkstraf van twintig uur. Voor drie keer een schandelijke mishandeling. Omdat B. een first offender is. Omdat hij zijn leven op de rit heeft en hij bezig is met een wellicht mooie voetbalcarrière.

Dat schreef ik allemaal op. En het was best mooi geweest als dat ook op die manier in de krant zou zijn verschenen. De eindredactie koos er echter voor om 95% van de woorden van de rechter weg te laten. De krant is immers niet van elastiek.

Bergrijp me goed. Ik heb geen moeite met inkorten. Ben zelf eindredacteur geweest. Je zit met een hoop tekst en moet daar een mooie pagina van maken. Dan wil er nog wel eens wat sneuvelen. Gaat bijna altijd goed.

Maar nu niet.

Nu werd de argeloze lezer – ik chargeer – geconfronteerd met een verhaal over een misselijkmakende schoppartij waar maar twintig uur werkstraf voor werd gegeven omdat de voetballer lekker bezig is met zijn carrière.

Ik zag meteen het stukje op GeenStijl in mijn hoofd opdoemen. U kent het wel.

En daar word ik pissig om.

Ik blaat dagelijks overal dat ik niet snap waarom burgers van Nederland zeggen dat de rechtspraak niet deugt.

Ik roeptoeter voortdurend heel hard tegen de storm in: ‘Stel je dan eens op de hoogte van die rechtspraak, verdomme!’

Maar ik snap het heel goed als mensen hun oordeel baseren op krantenverhalen die half op de drukpersen gaan.
http://rechtbankverslaggever.wordpress.com/

De nuance was dus uit de korte versie van het krantenartikel verdwenen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: SC Cambuur

Bericht door 999 » ma jul 08, 2013 10:14 am

Tja, 20 uur .. lol ..

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: SC Cambuur

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma jul 08, 2013 10:20 am

Zo te zien klopt mijn inschatting dus en is hij niet veroordeeld voor de zwaardere tenlastegelegde variant.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

michaelajaxfan
AT Toto winner 05/06
Berichten: 751
Lid geworden op: do aug 26, 2004 5:30 pm

Re: SC Cambuur

Bericht door michaelajaxfan » za jul 13, 2013 9:48 am

Mooi stuk van die journalist (het uitgebreide stuk)!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: SC Cambuur

Bericht door Cruijff » zo jul 14, 2013 5:20 pm

Nu op Eredivisie Live een mooie documentaire over Fritz Korbach!

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: SC Cambuur

Bericht door LucaS » zo jul 14, 2013 6:09 pm

Het is mooi dat we leven in een land waar het ten laste gelegde eerst moet worden bewezen voordat je de bijbehorende straf krijgt.
I think I lost my fucking headache

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: SC Cambuur

Bericht door Cruijff » zo aug 04, 2013 1:19 pm

Jody Lukoki is nu al de (cult)held bij het publiek in Leeuwarden. De Cambuur supporters zingen hem al vrijwel de hele wedstrijd toe.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: SC Cambuur

Bericht door Jinne » zo aug 18, 2013 7:44 am

Eerste derby winst is al binnen. En prachtige doelpuntenmakers op het scorebord: Leeuwin en De Leeuw.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: SC Cambuur

Bericht door Cruijff » zo sep 29, 2013 2:52 pm

Lukoki in de derby!!!!!! :biggthumpup.gif: :ajaxsmiley.gif: :biggthumpup.gif: :ajaxsmiley.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: SC Cambuur

Bericht door Ajaciedjuh » zo sep 29, 2013 2:52 pm

Lukoki :smile-ajax.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: SC Cambuur

Bericht door Cruijff » zo sep 29, 2013 2:54 pm

Hahaha maarja, bij Heerenveen hebben ze Finnbogason met weer een onwaarschijnlijke treffer. Kunnen we die niet ruilen voor Sig? Krijgen ze Bojan er ook nog een jaar bij.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: SC Cambuur

Bericht door Ajaciedjuh » zo sep 29, 2013 2:58 pm

Cruijff schreef:Hahaha maarja, bij Heerenveen hebben ze Finnbogason met weer een onwaarschijnlijke treffer. Kunnen we die niet ruilen voor Sig? Krijgen ze Bojan er ook nog een jaar bij.
Wat een goalgetter.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: SC Cambuur

Bericht door Yopi » zo sep 29, 2013 2:58 pm

Zou Finnbogason bij Ajax ook scoren? Of is hij de zoveelste Heerenveense hype?

Lukoki raakte die bal niet goed. Wat een mazzel.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: SC Cambuur

Bericht door Cruijff » zo sep 29, 2013 3:33 pm

Yopi schreef:Lukoki raakte die bal niet goed. Wat een mazzel.
Geen mazzel. Hulp van God.
Yopi schreef:Zou Finnbogason bij Ajax ook scoren? Of is hij de zoveelste Heerenveense hype?
Natuurlijk zou hij ook bij Ajax aan de lopende band scoren. In ieder geval veel meer dan Sig, Hoesen, El Hamdaoui, Machlas en Charisteas namens Ajax hebben gedaan. Bij sommige voetballers zie je dat doelpunten maken in hun natuur zit, dat ze pure goalgetters zijn. Finnbogason is zo'n pure goalgetter! :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: SC Cambuur

Bericht door Khraa » zo sep 29, 2013 4:11 pm

Finnbogasson is de zoveelste hype. Hij heeft kwaliteiten (schot is bij hem bijna zeker doelpunt), maar bij Lokeren maakte hij het niet.

Machlas II wat mij betreft.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: SC Cambuur

Bericht door Yopi » zo sep 29, 2013 4:37 pm

Of Alves ll. Ik denk het ook.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: SC Cambuur

Bericht door beelzebub » do jan 23, 2014 4:24 pm

Benieuwd hoe de gok met de Nigeriaanse oud-international Ogbeche gaat uitpakken voor Cambuur. Ze misten nog een afmaker in de spits toen ze met die nepsjeik gingen praten. :ajaxsmiley.gif:

http://nos.nl/video/600890-ogbeche-maak ... mbuur.html
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: SC Cambuur

Bericht door Cruijff » za aug 30, 2014 8:40 pm

Ik heb niet de hele wedstrijd kunnen zien, maar het leek er op diverse momenten op dat Meleg heel aardig liep te ballen aan de flank! :biggthumpup.gif:

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: SC Cambuur

Bericht door Alexander » zo feb 08, 2015 1:47 pm

Wordt het misschien niet eens tijd om Blom een paar niveautjes lager te laten fluiten? Wat een krankzinnige rode kaart weer zeg.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: SC Cambuur

Bericht door Baseman » ma feb 09, 2015 9:40 am

Ik vond de kaart ook erg overdreven, het was vooral ongelukkig.
En dan na afloop met een brede grijs aangeven dat deze in ieder geval niet geseponeerd gaat worden :excited.gif:

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: SC Cambuur

Bericht door Rooie » zo feb 15, 2015 12:42 pm

Lekker begin van de Friese derby, binnen 10 minuten 3 doelpunten. 2-1 voor Cambuur nu.

Zal Ajax straks wel weer erg tegenvallen...

Plaats reactie