Go Ahead Eagles

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Go Ahead Eagles

Bericht door Duke » wo jun 26, 2013 3:32 pm

Hup Kowet!
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Go Ahead Eagles

Bericht door peter » wo jun 26, 2013 7:32 pm

Het waren 34 geweldige wedstrijden. :smallgrin.gif:

wimpey
Berichten: 51691
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Go Ahead Eagles

Bericht door wimpey » wo jun 26, 2013 7:51 pm

He Zwolle lulletje...

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Go Ahead Eagles

Bericht door Yopi » wo jun 26, 2013 10:03 pm

Hé, boertjes... :666.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Go Ahead Eagles

Bericht door Duke » do jun 27, 2013 8:26 am

Oh, gaat dit zo'n topic worden? Toevallig is Overijssel wel voetbalprovincie nr. 1!
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Go Ahead Eagles

Bericht door Cruijff » do jun 27, 2013 8:30 am

Vier Eredivisieclubs doen die smerige semi-moffen daar in Overijssel netjes ja. Anno 2013 kunnen Noord-Holland, Brabant en Limburg daar een flink puntje aan zuigen.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Go Ahead Eagles

Bericht door Duke » do jun 27, 2013 9:42 am

Kun je ook op een normale manier praten over andere provincies? Of is dit Amsterdamse humor? :excited.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Go Ahead Eagles

Bericht door Yopi » do jun 27, 2013 9:50 am

Andy Möller werd ooit benaderd door Ajax en PSV. Mooie clubs, vond hij, maar de Nederlandse competitie sprak hem niet aan. 'Je hebt er rare clubs, zoals Eagles Fly West. :smallgrin.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Go Ahead Eagles

Bericht door Cruijff » do jun 27, 2013 9:51 am

Duke schreef:Kun je ook op een normale manier praten over andere provincies? Of is dit Amsterdamse humor? :excited.gif:
HET ZIJN BOEREN EN MOFFEN TEGELIJK geldt alleen voor Roda.

Heb verder weinig tegen of met Overijssel, dus mij maakt 't verder weinig uit. Vind wel een Geldersche stad als Nijmegen veel mooier en gezelliger dan Enschede en Almelo. Knap dat die clubs nu tegelijkertijd boven komen drijven in de Eredivisie. Maar moet zeggen dat ik Achterhoekers vaak net wat joliger mensen vind dan Tukkers. En zo'n Sam Hendriks is net iets meer mijn type dan Wout Brama of Derk Boerrigter...

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Go Ahead Eagles

Bericht door Yopi » do jun 27, 2013 10:01 am

Ik kwam als kind vaak in Zwolle omdat ik daar familie had wonen. Een gezellig stadje. Ook Deventer is leuk. Apeldoorn is daarentegen niet veel, en Enschede voelt als buitenland.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Go Ahead Eagles

Bericht door Cruijff » do jun 27, 2013 10:04 am

Ik ben 3 jaar geleden pas voor het eerst in Apeldoorn geweest, het centrum vond ik wel mooi maar verder is het inderdaad nietecht veel.

Deventer is bloedmooi, leuk om daar door de stad te lopen en sowieso al het moment dat je met de trein aan komt en met de brug over het water rijdt (de IJssel zal het ongetwijfeld zijn), dat is een fraai aangezicht. Zwolle is inderdaad gezellig, een veel leukere stad dan de meeste Nederlanders denken. Misschien gaat Erben Wennemars het nog voor elkaar krijgen om Zwolle eens flink op de kaart te zetten als hij over een paar jaar burgemeester wordt. :excited.gif:

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Go Ahead Eagles

Bericht door Yopi » do jun 27, 2013 10:20 am

Apeldoorn is een groot dorp, net als Eindhoven bijvoorbeeld. Dat zijn niet de gezelligste steden.

Ik heb goede herinneringen aan Zwolle. Vooral aan de ijscozaak op de markt. :smallgrin.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Go Ahead Eagles

Bericht door Cruijff » do jun 27, 2013 10:38 am

Je sletje geregeld in ruil voor een ijsje?

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Go Ahead Eagles

Bericht door Duke » do jun 27, 2013 11:46 am

GA Eagles strikt verdediger en laat Collins John al na twee dagen gaan


Go Ahead Eagles heeft zich voor het komende seizoen versterkt met Mawouna Amevor. De 21-jarige verdediger komt over van FC Dordrecht. Hij krijgt een contract voor twee jaar, met een optie voor nog een seizoen.

Amevor had nog een contract tot medio 2014 aan de Krommedijk. Daardoor krijgt de Jupiler League-club ook een transfersom. Afgelopen seizoen was hij goed voor dertig wedstrijden en twee goals. Voorzitter Edwin Mulder is blij met de komst van Amevor. "We hadden Mawouna al langer op de korrel en in januari hebben we al eens geïnformeerd naar hem. Een tussentijdse overgang bleek toen niet haalbaar. Nu zijn we er wel in geslaagd een akkoord te bereiken met FC Dordrecht, waarna we er ook met de speler snel uit waren."

Lars Lambooij (SC Veendam), Joeri Schroyen (Fortuna Sittard), Jeffrey Rijsdijk (FC Dordrecht), Maurice de Ruiter (DVS'33), Xandro Schenk (Ajax) en Doke Schmidt (sc Heerenveen) gingen Amevor voor. Collins John is al weer weg bij Go Ahead Eagles, zo meldt RTV Oost. De aanvaller trainde dinsdag en woensdag mee met de ploeg van Foeke Booy, maar krijgt geen contract. Sinds vandaag heeft men Edilson Coelho van FC Twente op proef. Ook doelman Jurjan Wouda van Heerenveen is deze week op proef.
www.voetbalzone.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Go Ahead Eagles

Bericht door peter » za jun 29, 2013 10:12 am

Yopi schreef: Ik heb goede herinneringen aan Zwolle. Vooral aan de ijscozaak op de markt. :smallgrin.gif:
Talamini. :biggthumpup.gif:

Zwolle is één van de mooiste steden van boven de rivieren. Deventer overigens ook.

De versterkingen van GAE zijn niet van het niveau dat je je handhaaft denk ik. Logisch ook, want zo heel veel geld zal er niet zijn.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Go Ahead Eagles

Bericht door Duke » za jun 29, 2013 3:48 pm

Het zal inderdaad lastig worden, maar ze doen in ieder geval geen gekke dingen. Gewoon blijven bouwen aan een ploeg die in de top van de Eerste divisie mee kan doen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Go Ahead Eagles

Bericht door Jöhnk » za jun 29, 2013 4:02 pm

Verstandig. Niet opeens de zaken anders aanpakken omdat er toevallig wat extra geld binnenkomt.

wimpey
Berichten: 51691
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Go Ahead Eagles

Bericht door wimpey » za jun 29, 2013 8:58 pm

Peter schreef: Talamini. :biggthumpup.gif:
Die had Deventer ook. Misschien nog wel...

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Go Ahead Eagles

Bericht door Duke » za jun 29, 2013 9:27 pm

Jazeker. Familie van elkaar.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Go Ahead Eagles

Bericht door Jinne » zo jun 30, 2013 11:33 am

Het aantrekken van Foeke Booy als trainer is alleen niet zo hoopgevend voor Go Ahead. Na zijn periode bij Utrecht als trainer heeft ie niet veel meer klaar gespeeld.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Go Ahead Eagles

Bericht door Daily Blind » zo jun 30, 2013 8:44 pm

Duke schreef:Kun je ook op een normale manier praten over andere provincies? Of is dit Amsterdamse humor? :excited.gif:
En dat terwijl in Overijssel de grootste achterban van Ajax zit..

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Go Ahead Eagles

Bericht door Cruijff » ma jul 01, 2013 12:49 am

De grootste? Dat zal wel meevallen, de totale provincie heeft maar 1.138.571 inwoners. Het lijkt me een reële inschatting dat in Noord-Holland de meeste Ajax fans wonen, dat Zuid-Holland op de 2e plaats komt en daarna pas een andere provincie.

Maar inderdaad, ook in Overijssel is Ajax behoorlijk populair. Het trainingskamp is niet voor niets elk jaar in De Lutte.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Go Ahead Eagles

Bericht door Duke » di jul 09, 2013 8:51 pm

GA Eagles wint ruim van AZ

GA Eagles heeft dinsdag de oefenwedstrijd tegen AZ overtuigend gewonnen.
De ploeg uit Alkmaar werd in Terwolde met maar liefst 3-0 verslagen. Het was de eerste serieuze krachtmeting voor de ploeg van trainer Foeke Booy na drie overwinningen op amateurs. Tegen AZ kwam GA Eagles al vroeg op voorsprong via aanvoerder Marnix Kolder. In het tweede bedrijf profiteerde Xander Houtkoop van een slippertje in de AZ-defensie, waarna Kolder vanaf de strafschopstip de eindstand bepaalde op 3-0. De wedstrijd werd door 2400 toeschouwers bezocht.
www.rtvoost.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Go Ahead Eagles

Bericht door Cruijff » di jul 09, 2013 8:57 pm

Dan zal Verbeek flink uit zijn plaat zijn gegaan. :smallgrin.gif:

Of ze werken in Alkmaar tegenwoordig mee aan matchfixing.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Go Ahead Eagles

Bericht door Duke » di jul 30, 2013 8:28 pm

Go Ahead neemt Room op huurbasis over van Vitesse

30/07/2013 20:22

Go Ahead Eagles huurt het komende seizoen Eloy Room (24) van Vitesse. De doelman was in Arnhem tweede keus achter Piet Velthuizen en wilde graag weer aan spelen toekomen. In Deventer krijgt hij daarvoor de kans.

In het seizoen 2010/11 was Room eerste doelman bij Vitesse, maar in de twee seizoenen daarna moest hij de teruggekeerde Velthuizen weer voor zich dulden.

Room, die ook op de radar stond bij Roda JC en RKC Waalwijk, is bij Go Ahead na Erik Cummins al de tweede vastgelegde doelman. Hij kwam transfervrij over nadat zijn verbintenis bij FC Utrecht was afgelopen.

'Eloy Room stond hoog op onze lijst. Maar er waren drie partijen nodig om hem hier te krijgen: Vitesse, Go Ahead Eagles en uiteraard Eloy Room zelf', schetst trainer Foeke Booy de weg die tot de transfer leidde.

'Hij wilde heel graag. Room wil investeren in zichzelf. Daarom ben ik verheugd dat het is rond gekomen. Eloy Room past qua leeftijd en ambitie in het beleid van de club. Een Nederlandse keeper die ambitieus in en ons spel snapt. Inclusief bekerduels heeft hij toch zo'n vijftig duels voor Vitesse gespeeld, dus hij heeft ook ervaring op het hoogste niveau', aldus Booy.

Go Ahead was aanvankelijk dicht bij een akkoord met Nick Marsman. Hij kwam vorig seizoen op huurbasis uit in Deventer en zou nu definitief de overstap van Twente naar Go Ahead maken. Omdat Sonny Stevens bij Twente geblesseerd raakte en Nikolay Mihaylov wil en mag vertrekken, houden de Tukkers Marsman echter in Enschede.
www.vi.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie