Go Ahead Eagles

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40858
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Go Ahead Eagles

Bericht door Marillion » zo aug 10, 2014 7:20 pm

Dat doelpunt van De Sa moesten ze inderdaad maar tellen. Prachtige treffer. Ik denk ook dat dit wel een club voor hem is. Hij zal er de nodige ruimte krijgen en is daar met zijn arbeidsethos ongetwijfeld snel populair bij de aanhang.

Sowieso wel een leuke pot op basis van de samenvatting.
Nil volentibus arduum

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Go Ahead Eagles

Bericht door Demosthenes » zo aug 10, 2014 7:49 pm

gaizka schreef:Maakte een aardige goal, die Antonia (vorig seizoen GAE) speelde trouwens ook een erg goede wedstrijd bij Groningen!
Bij Ajax kwam hij niet echt verder dan de A2.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9368
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Go Ahead Eagles

Bericht door Dubbel » za mar 21, 2015 10:29 pm

Booy geraakt door spreekkoren Go Ahead

DEVENTER - Go Ahead Eagles leed zaterdagavond op eigen veld tegen Vitesse de vijfde nederlaag (0-2) op rij in de eredivisie. Het begint er dan ook steeds meer op te lijken dat de ploeg zich via de nacompetitie moet zien te handhaven, tot onvrede van de trouwe aanhang. Zaterdag richtte de frustratie zich op trainer Foeke Booy, wiens vertrek werd geëist. „Dat is niet leuk”, reageerde Booy bij FOX Sports. „Ik kan wel zeggen dat het me niks doet, maar natuurlijk doet het je wel wat.”
Het „Foeke rot op” golfde in de slotfase van het duel veelvuldig van de tribunes. Na afloop verzamelden boze supporters zich bij de ingang van het stadion. „Dat is vervelend en onze situatie is ook vervelend”, aldus Booy. „Ik weet dat ik er keihard aan werk en dat we er alles aan doen met elkaar. Ik had het ook liever anders gehad.”
Moet lachen als ik lees dat boze fans zich roeren bij GAE. Wat hadden die fans dan gedacht vraag ik me af??? Is er hier iemand die verwacht had dat GAE structureel wel even rond de 12e plek oid zou spelen? Nacompetitie spelen is toch volledig conform de verwachtingen voor die club? Het is al knap dat ze eredivisie spelen.

Wouter
Berichten: 18709
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Go Ahead Eagles

Bericht door Wouter » za mar 21, 2015 11:11 pm

Tja, als je Van der Hart in het doel hebt staan... :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33797
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Go Ahead Eagles

Bericht door Duke » za mar 21, 2015 11:41 pm

Ik denk niet dat Booy het einde van het seizoen haalt. Uiteraard is Kowet een ploeg die geen 12e gaat worden, maar sinds de winterstop is het wel erg matig.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33797
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Go Ahead Eagles

Bericht door Duke » zo mar 22, 2015 1:31 pm

En weg is ie.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40858
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Go Ahead Eagles

Bericht door Marillion » zo mei 17, 2015 6:21 pm

Nacompetitie maar ook Europees voetbal:
Go Ahead Eagles pakt Europees ticket dankzij Fair Play

Go Ahead Eagles heeft op basis van de Fair Play-ranglijst een ticket voor Europees voetbal gepakt.
De club uit Deventer eindigde achter FC Twente als tweede in het eindklassement. De Tukkers gaven echter onlangs aan dat ze om financiële redenen afzien van Europees voetbal. Go Ahead Eagles moet nog wel een UEFA-licentie krijgen van de KNVB. Mocht dat lukken, dan speelt de ploeg van interim-trainer Dennis Demmers na de zomer in de eerste voorronde van de Europa League. Voorzitter Edwin Lugt verwacht dat de voetbalbond de licentie 'binnen enkele dagen' verstrekt. De wedstrijden in de eerste voorronde worden op 2 en 9 juli gespeeld.

Go Ahead Eagles moet ook nog op zoek naar een stadion waar het op 2 of 9 juli de thuiswedstrijd wil spelen. De formatie kan niet terecht in de eigen Adelaarshorst omdat het stadion wordt verbouwd.

1984
Go Ahead Eagles gaat voor het eerst sinds 1984 Europa in. De club nam toen deel aan de Intertoto Cup. Het is de laatste keer dat de winnaar van het Fair Play-klassement wordt beloond met een Europees ticket. Volgend jaar krijgt de nummer één een geldbedrag. Go Ahead Eagles neemt de komende weken eerst nog deel aan de play-offs voor promotie/degradatie van de eredivisie. De nummer zeventien neemt het daarin in de halve finales op tegen De Graafschap.

Bron: nusport.nl
Het is me eerlijk gezegd een raadsel hoe je tegen degradatie kunt spelen én hoog kunt staan in het fair play klassement. Maar ik kan het wel waarderen dat zo'n kleine club een keer een rondje Europa mag doen. Zonde dat het kennelijk niet in de Adelaarshorst kan. Dat wil je als supporter daar natuurlijk het liefst.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7896
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Go Ahead Eagles

Bericht door elliquido » zo mei 17, 2015 8:47 pm

Bizar dat Twente dit niet aanpakt. Een dikke vinger naar je supporters
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Go Ahead Eagles

Bericht door Baseman » ma mei 18, 2015 8:46 am

Twente staat financieel op instorten, waardoor de UEFA ze voor meerdere jaren kan uitsluiten van Europees voetbal.
Ik heb daarom alle begrip dat ze geen Europese licentie aan durven te vragen en zich hebben teruggetrokken.

Volges mij speelt GAE trouwens alleen Europees als ze niet degraderen.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33797
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Go Ahead Eagles

Bericht door Duke » ma mei 18, 2015 9:11 am

Volgens mij niet:

GA Eagles grijpt ticket Europa League

DEVENTER - Go Ahead Eagles heeft zich zondag verzekerd van een plek in de eerste voorrondes van de Europa League. De club eindigde in het Fair Play-klassement vlak achter FC Twente, dat van Europees voetbal afziet.

Edwin Lugt, voorzitter van GA Eagles, rept niet alleen over een sportieve, maar ook over een financiële opsteker. Want louter deelname aan de eerste voorronde levert zijn club 200.000 euro op. Bovendien rekent hij op een behoorlijke recette in de thuiswedstrijd, ook al moet GA Eagles daarvoor uitwijken naar Emmen. Dit vanwege vernieuwbouw van de Adelaarshorst. "Al met al hopen we circa 150.000 euro aan de eerste voorronde over te houden", becijfert Lugt. Dat hangt vooral van de loting af. Als er een Belgische opponent wacht, zal dat veel goedkoper zijn dan een tegenstander uit Azerbeidzjan.

Formeel gezien kan er nog een spaak in het wiel komen, want GA Eagles moet nog wel een UEFA-licentie verkrijgen. Lugt verwacht binnen dagen nieuws daaromtrent.

De wedstrijden in de voorrondes van de Europa League worden op 2 en 9 juli gespeeld.
www.destentor.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Go Ahead Eagles

Bericht door beelzebub » ma mei 18, 2015 9:23 am

Volgens mij spelen ze sowieso Europees als hun Europese licentie rondkomt. Andersom kon niet, anders had NEC ook kans gemaakt. In elk geval via de fairplay route Europa in is alleen voorbehouden voor ploegen op het hoogste niveau het seizoen ervoor.

Die onzin gaat natuurlijk niet op voor normale Europese tickets, zoals bijv de beker. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33797
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Go Ahead Eagles

Bericht door Duke » do mei 21, 2015 9:42 pm

Kowet heeft de licentie gekregen, en gaat dus Europa in. Ben benieuwd welke toppers er nu naar Deventer willen komen! :neutral.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Go Ahead Eagles

Bericht door Rooie » ma mei 25, 2015 1:07 pm

Die verdomde Vincent Vermeij bezegelt het lot van de Eagles. Volgend jaar weer in de Jupiler League (tenzij ze in 10 minuten 3x scoren).

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33797
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Go Ahead Eagles

Bericht door Duke » ma mei 25, 2015 3:53 pm

Ach ja, als je na de winterstop maar 6 keer scoort (of zoiets), en het moet hebben van gehuurde spelers en afdankertjes van andere clubs heb je niet zoveel te zoeken in de eredivisie. Niet dat De Graafschap dat wel heeft, maar goed.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Go Ahead Eagles

Bericht door brigade zuid » ma mei 25, 2015 4:03 pm

En dat moet dan europa in. :excited.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13711
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Go Ahead Eagles

Bericht door Thijs » di mei 26, 2015 9:41 am

Van De Graafschap winnen we elk seizoen iig nog met 0-8. Go Ahead-uit was wel lastig.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13711
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Go Ahead Eagles

Bericht door Thijs » ma jun 22, 2015 1:06 pm

Ze loten Ferencvaros. Thuisduel in Emmen, uitduel zonder publiek....Mooi kut voor de supporters voor wie dit de enige keer in hun leven is dat ze het meemaken zeg..
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13711
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Go Ahead Eagles

Bericht door Thijs » ma jun 22, 2015 1:06 pm

Ze loten Ferencvaros. Thuisduel in Emmen, uitduel zonder publiek....Mooi kut voor de supporters voor wie dit de enige keer in hun leven is dat ze het meemaken zeg..
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Go Ahead Eagles

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma jun 22, 2015 3:05 pm

Wat een affiche!

Dit wordt er wel eentje om te onthouden, want je zal maar over 15 jaar als € 1.000.000 vraag krijgen: "welk Europees duel werd ooit in Emmen gespeeld?"

wimpey
Berichten: 51780
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Go Ahead Eagles

Bericht door wimpey » ma jun 22, 2015 3:39 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: Dit wordt er wel eentje om te onthouden, want je zal maar over 15 jaar als € 1.000.000 vraag krijgen: "welk Europees duel werd ooit in Emmen gespeeld?"
Waarbij Emmen & Omstreken niét betrokken was! :neutral.gif:

Ik vind trouwens wél dat Evert ten Napel het commentaar moet leveren!

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7896
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Go Ahead Eagles

Bericht door elliquido » do jul 02, 2015 8:43 pm

1-1 nog
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40858
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Go Ahead Eagles

Bericht door Marillion » do jul 02, 2015 9:52 pm

Mooi resultaat hoor. Zou natuurlijk echt super zijn als ze deze ronde overleven. Ik weet wel dat Ferencvaros inmiddels ook vergane glorie is maar het is toch wel een naam met enige historie.

Doodzonde dat die return niet op de Adelaarshorst is trouwens.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51780
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Go Ahead Eagles

Bericht door wimpey » do jul 02, 2015 10:27 pm

Marillion schreef: Doodzonde dat die return niet op de Adelaarshorst is trouwens.
Zou ook wel een beetje oneerlijk zijn tegenover Ferencvaros he. 2 * ballen in NL.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40858
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Go Ahead Eagles

Bericht door Marillion » do jul 02, 2015 10:31 pm

Oeps, ik had in mijn hoofd dat ze eerst uit hadden gespeeld. Hmm, dan is het gelijk een iets minder resultaat.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33797
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Go Ahead Eagles

Bericht door Duke » zo mei 22, 2016 1:23 pm

Daar zijn we weer! :biggthumpup.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie