KNVB Beker

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Wouter
Berichten: 18748
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: KNVB Beker

Bericht door Wouter » ma mei 01, 2017 11:12 am

Thijs schreef:Gefeliciteerd, Wouter!

... Was zelf in slaap gevallen tijdens de wedstrijd. Voor het eerst tijdens een bekerfinale.
Kan niet. Daarvoor heb ik te hard geschreeuwd. Ik denk dat al jouw borden en glazen gebroken zijn.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: KNVB Beker

Bericht door Giacomo Puccini » ma mei 01, 2017 4:20 pm

Heb gelukkig niet gekeken. Begreep van de heren bij Studio Voetbal dat het niet om aan te gluren was.
Ajax!

Wouter
Berichten: 18748
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: KNVB Beker

Bericht door Wouter » ma mei 01, 2017 8:44 pm

Nee joh, dit was de mooiste voetbalwedstrijd aller tijden. Ben net in Arnhem geweest, de hele stad ging uit zijn plaat. De bus kon er bij de rondrit door de stad bij de John Frostbrug en natuurlijk de Geitenkamp even niet doorheen komen. In de buurt van Sandro Calabro ook aardig wat mensen op de been. Heet je straat al de Henk Fraserstraat, Sandro? :smallgrin.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: KNVB Beker

Bericht door brigade zuid » ma mei 01, 2017 10:01 pm

Ik heb de hele avond TV Gelderland gekeken.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11886
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: KNVB Beker

Bericht door Sandro » ma mei 01, 2017 10:06 pm

Wouter schreef:Nee joh, dit was de mooiste voetbalwedstrijd aller tijden. Ben net in Arnhem geweest, de hele stad ging uit zijn plaat. De bus kon er bij de rondrit door de stad bij de John Frostbrug en natuurlijk de Geitenkamp even niet doorheen komen. In de buurt van Sandro Calabro ook aardig wat mensen op de been. Heet je straat al de Henk Fraserstraat, Sandro? :smallgrin.gif:
Haha.

Maar heel eerlijk, ik had meer kabaal verwacht. Gisteren en vandaag was hier als 'any other day'. Wel fijn dus.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Wouter
Berichten: 18748
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: KNVB Beker

Bericht door Wouter » di mei 02, 2017 7:40 am

brigade zuid schreef:Ik heb de hele avond TV Gelderland gekeken.
Zou Ramona dat ook gedaan hebben? :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40913
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: KNVB Beker

Bericht door Marillion » do sep 21, 2017 10:11 am

KNVB onderzoekt opmerkelijke strafschoppenserie bij Lisse tegen Hoek

De KNVB buigt zich donderdag over het verloop van de KNVB-bekerwedstrijd (2-2) tussen FC Lisse en Hoek. De Lissenaren gingen woensdag na strafschoppen door, maar de penaltyserie werd niet in de juiste volgorde afgewerkt.
Scheidsrechter Marc Nagtegaal liet de strafschoppen nemen volgens het zogeheten ABBA-principe, waarbij het ene team begint en vervolgens het andere team twee keer achter elkaar aan de beurt is. Dit is in strijd met de reglementen van de KNVB, waarin staat dat de strafschoppen om en om genomen moeten worden.

"We hebben verklaringen opgevraagd bij de scheidsrechter en beide clubs", zegt een woordvoerder van de bond donderdagochtend. "We onderzoeken nu wat voor gevolgen het heeft gehad en wat we met deze wedstrijd gaan doen." De bond wil in de loop van de dag een beslissing nemen, omdat donderdagavond al de loting voor de volgende ronde is.

Dwaling
De spelers van beide teams hoorden pas in de middencirkel dat het strafschoppen via het ABBA-systeem genomen zouden worden, zo laat teammanager Danny de Vrieze van Hoek weten tegen het Algemeen Dagblad.

"Ik ben na de strafschoppenserie naar de scheidsrechter toegegaan en hij gaf toen al aan dat hij een dwaling had begaan. De KNVB heeft al contact met Hoek gezocht en de kans is aanwezig dat donderdag het balletje FC Lisse/Hoek in de koker gaat.", verklaart De Vrieze.

FC Lisse, dat uitkomt in de Tweede Divisie, won de strafschoppenserie met 5-4. De thuisclub miste alleen de eerste penalty, Hoofdklasser Hoek faalde twee keer vanaf elf meter.

Bron: nusport.nl
Wat is dit dan? :confused.gif:
Het eerste waar ik aan moet denken is dat de scheidsrechter in kwestie in het meest gunstige geval een weddenschap had lopen. Maar gokmaffia lijkt me eigenlijk waarschijnlijker. Dit is even wat anders dan een vergissing bij een niet gegeven penalty of een afgekeurd doelpunt. Hier kun je jezelf niet vergissen.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: KNVB Beker

Bericht door Cruijff » do sep 21, 2017 10:28 am

Dit is inderdaad wel erg bijzonder.
De bedoeling is dat het ABBA-principe op vrij korte termijn gaat worden ingevoerd, zelfs dat het nog maar minder dan 1 of 2 WK's / EK's gaat duren totdat dit de standaard wordt (spannendere straffenschoppenseries, nu wint statistisch nogal vaak de ploeg die aan de serie begint.)

Maar bij de wedstrijd van gisteravond lijkt de scheidsrechter dus op eigen houtje voor deze volgorde te hebben gekozen terwijl de regels nog steeds A-B-A-B-A-B-A-B-A-B voorschrijven. Nogmaals: op zijn minst 'bijzonder'. :blush.gif:

Wouter
Berichten: 18748
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: KNVB Beker

Bericht door Wouter » do sep 21, 2017 12:48 pm

Ode aan de band?

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: KNVB Beker

Bericht door Gaizka1985 » do sep 21, 2017 10:34 pm

Swift heeft Feyenoord geloot, in de Kuip. Mooi voor die gasten!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: KNVB Beker

Bericht door Ramona » vr sep 22, 2017 6:13 am

Toch nog een Gelderse derby! :cheer.gif:

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: KNVB Beker

Bericht door beelzebub » vr sep 22, 2017 9:14 am

En PSV mag naar de dijk in Volendam en Ajax naar de echte Dijk in Noord. Tegen de club die de tweede profclub van Amsterdam wil worden. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40913
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: KNVB Beker

Bericht door Marillion » vr sep 22, 2017 9:19 am

Volendam uit is een leuke loting voor die paar supporters die PSV meeneemt. Even lekker indrinken op de dijk. Ik heb Ajax daar een aantal keren zien spelen maar kan me niet herinneren dat het ooit nuchter was. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: KNVB Beker

Bericht door beelzebub » vr sep 22, 2017 9:53 am

Als ik aan Volendam en PSV denk moet ik denken aan Harry Vermeegen die met Romario een haring ging proeven daar. Of was dat met dikke Ronaldo? :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13750
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: KNVB Beker

Bericht door Jinne » vr sep 22, 2017 9:57 am

Afbeelding
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11886
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: KNVB Beker

Bericht door Sandro » vr sep 22, 2017 11:24 am

beelzebub schreef:En PSV mag naar de dijk in Volendam en Ajax naar de echte Dijk in Noord. Tegen de club die de tweede profclub van Amsterdam wil worden. :ajaxsmiley.gif:
Of naar het Olympisch Stadion ipv naar Noord.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: KNVB Beker

Bericht door brigade zuid » vr sep 22, 2017 12:11 pm

Ligt het aan mij of loot fnoord altijd thuis?

Lionel
Berichten: 47263
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: KNVB Beker

Bericht door Lionel » vr sep 22, 2017 12:21 pm

Dat gevoel heb ik dus ook.

Van de laatste 12 bekerlotingen (Swift meegerekend) maar 2 uit. Roda Winst na verlenging en verloren bij Vitesse

:excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: KNVB Beker

Bericht door Jöhnk » vr sep 22, 2017 12:27 pm

Is er iemand die gelooft dat Swift-Feyenoord serieus tot de mogelijkheden behoorde? Zou nogal gezellig worden op het Olympiaplein.

Lionel
Berichten: 47263
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: KNVB Beker

Bericht door Lionel » vr sep 22, 2017 12:31 pm

Toch gewoon zonder Feyenoordsupporters dan?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: KNVB Beker

Bericht door beelzebub » vr sep 22, 2017 1:34 pm

Jullie lijken hier wel een stel Calimero's met dat gevit op Feyenoord. Het is de beker maar, gun ze ook eens wat.

Als het Swift - Feyenoord was geweest was het zeker verplaatst naar het Olympisch stadion. Maar dit is beter en leuker voor de penningmeester. Swift heeft veel minder kosten, maar krijgt wel de helft van de recette.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33439
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: KNVB Beker

Bericht door zeux » vr sep 22, 2017 1:38 pm

beelzebub schreef:Swift heeft veel minder kosten, maar krijgt wel de helft van de recette.
Dat kan flink oplopen, want volgens mij zat het tegen ADO afgelopen woensdag vol. NuSport geeft 45.000 toeschouwers.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel
Berichten: 47263
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: KNVB Beker

Bericht door Lionel » vr sep 22, 2017 1:45 pm

beelzebub schreef:Jullie lijken hier wel een stel Calimero's met dat gevit op Feyenoord. Het is de beker maar, gun ze ook eens wat.

Als het Swift - Feyenoord was geweest was het zeker verplaatst naar het Olympisch stadion. Maar dit is beter en leuker voor de penningmeester. Swift heeft veel minder kosten, maar krijgt wel de helft van de recette.
Het interesseert mij echt geen fuck die hele beker. Alleen als we tegen die kakkerlakken spelen vind ik het interessant. Maar kom op, 10 van de 12 wedstrijden thuis...
IK GELOOF!!!!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: KNVB Beker

Bericht door brigade zuid » vr sep 22, 2017 2:45 pm

zeux schreef:
beelzebub schreef:Swift heeft veel minder kosten, maar krijgt wel de helft van de recette.
Dat kan flink oplopen, want volgens mij zat het tegen ADO afgelopen woensdag vol. NuSport geeft 45.000 toeschouwers.
Volgens mij is het delen van de recette pas verderop in het toernooi, na de vierde ronde ofzo? Fnoord-Ajax vorig jaar of het jaar daarvoor was volgens mij ook alles voor Fnoord.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11886
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: KNVB Beker

Bericht door Sandro » vr sep 22, 2017 3:27 pm

Lionel schreef:Dat gevoel heb ik dus ook.

Van de laatste 12 bekerlotingen (Swift meegerekend) maar 2 uit. Roda Winst na verlenging en verloren bij Vitesse

:excited.gif:
Ik weet niet of je weleens poker speelt, maar de kans dat ze maximaal 2 keer uit moeten spelen is ongeveer 2%. Dezelfde kans als dat je bij poker twee azen gedeeld krijgt.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Plaats reactie