Voetbalsupporters kleuren het land

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Plaats reactie
Wouter
Berichten: 18788
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Voetbalsupporters kleuren het land

Bericht door Wouter » vr okt 24, 2014 10:32 am


Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33479
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Voetbalsupporters kleuren het land

Bericht door zeux » vr okt 24, 2014 10:42 am

Yes. En dan blijkt dat psv toch echt een Brabantse club is. Ajax en Feijenoord waaieren veel meer uit over het land. Ontlopen elkaar niet heel erg veel.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wouter
Berichten: 18788
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Voetbalsupporters kleuren het land

Bericht door Wouter » vr okt 24, 2014 10:55 pm

Tja,toen ik zag dat er volgens deze kaart geen enkele seizoenkaarthouder van Vitesse in mijn buurt woont, bedacht ik me dat ik Vitesse nog een adreswijziging moet sturen... :blush.gif: :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33479
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Voetbalsupporters kleuren het land

Bericht door zeux » vr okt 24, 2014 11:27 pm

:-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Voetbalsupporters kleuren het land

Bericht door Marillion » za okt 25, 2014 9:22 am

:smallgrin.gif:

Deze kaart maakt toch wel een aantal schokkende dingen duidelijk overigens. Er zijn dus meerdere mensen die niet in Almere wonen maar wél een seizoenskaart hebben van Almere City. Heb je dan een kut leven of niet? :baaa.gif:
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Voetbalsupporters kleuren het land

Bericht door Cruijff » za okt 25, 2014 10:09 am

Marillion schreef:Deze kaart maakt toch wel een aantal schokkende dingen duidelijk overigens. Er zijn dus meerdere mensen die niet in Almere wonen maar wél een seizoenskaart hebben van Almere City. Heb je dan een kut leven of niet? :baaa.gif:
Een van mijn oud collega's bij Belchinezen bedrijf Runningball (www.rball.com) woont niet in Almere en bezit er één. Tegen een vergoeding van circa 78 euro per thuiswedstrijd is hij daar 19 competitiewedstrijden per seizoen vrijwillig van de partij.

Hij beschouwt Omniworld / FC Almere City als de ultieme underdog en heeft daar altijd een kostelijke avond. Nu moet ook wel gezegd worden dat hij vrijwel altijd voor de underdog is en in ieder geval altijd tegen Ajax. Toen hij nog de vaste man voor alle thuiswedstrijden van Ajax was moest hij een keer vak 429 ontvluchten omdat hij iets teveel leedvermaak toonde bij een smadelijke nederlaag van Ajax tegen Anderlecht. :rules.gif:

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Voetbalsupporters kleuren het land

Bericht door beelzebub » zo okt 26, 2014 12:27 pm

Ik moet zeggen dat je wel kan lachen bij betaald voetbal clubs in de lagere regionen. Zeker als je daar in de businessclub zit voor een appel en een ei.

Spelers en trainer kennen je bij voornaam en je hoort wat meer inside info. Ook als ze verkassen naar hoger spelende clubs. Het kan erg gezellig zijn na de wedstrijden, winst of verlies maakt niet uit. En je pikt er elke twee weken wat nepblonde dames op. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Wouter
Berichten: 18788
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Voetbalsupporters kleuren het land

Bericht door Wouter » ma feb 23, 2015 11:14 pm

Er wonen ook twee Excelsior-seizoenkaarthouders in het buitengebied van Leek...

Stel je voor: het is zondagochtend, je hebt de koeien gemolken, en je zegt tegen elkaar: "Kom, we rijden naar Kralingen om Excelsior te bekijken!"

Er woont ook een seizoenkaarthouder van Roda vlakbij Den Helder...

Mooi, die echte supporters...

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Voetbalsupporters kleuren het land

Bericht door InnerHarbour » di feb 24, 2015 7:18 am

Ze doen dat gewoon voor hun eigen plezier hoor.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Voetbalsupporters kleuren het land

Bericht door Cruijff » di feb 24, 2015 10:39 am

Exact, is het zo gek dat iemand daar lol in heeft?

Ik ken ook een gozer die ruim het halve land doorreist om de thuiswedstrijden van Excelsior te zien en als ze op vrijdag spelen, neemt hij daarvoor een paar uur eerder vrij.

Die jongen ging toen hij 8 jaar oud was al samen met zijn vader naar Excelsior, ze hebben die seizoenkaarten altijd aangehouden en hij vindt het gewoon leuk om nog steeds samen met z'n pa die wedstrijden te zien.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Voetbalsupporters kleuren het land

Bericht door peter » di feb 24, 2015 10:42 am

Als je een kijkje neemt in het stadion van Vitesse, dan snap je wel dat Wouter dat niet begrijpt. :hypocrite.gif:

Wouter
Berichten: 18788
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Voetbalsupporters kleuren het land

Bericht door Wouter » di feb 24, 2015 12:23 pm

Waar zeg ik dat ik het niet begrijp, Peter? Ik woon zelf ook niet bepaald bij het Gelredome om de hoek...

Hoewel ik wel moet toegeven dat ik vaak gedacht heb: "Waarom reis ik eigenlijk door het hele land om naar mijn club te kijken die toch altijd weer teleur stelt?" Maar ja, bij de volgende thuiswedstrijd ga je dan toch weer, heel vreemd.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Voetbalsupporters kleuren het land

Bericht door Cruijff » di feb 24, 2015 12:31 pm

@ Peter: het laatste deel van Wouter zijn post doet toch vermoeden dat hij het juist wel begrijpt...?

Wouter schreef:Mooi, die echte supporters...

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Voetbalsupporters kleuren het land

Bericht door Cruijff » di feb 24, 2015 12:34 pm

Wouter schreef:Ik woon zelf ook niet bepaald bij het Gelredome om de hoek...

Hoewel ik wel moet toegeven dat ik vaak gedacht heb: "Waarom reis ik eigenlijk door het hele land om naar mijn club te kijken die toch altijd weer teleur stelt?" Maar ja, bij de volgende thuiswedstrijd ga je dan toch weer, heel vreemd.

Wat ik dan weer niet begrijp is: waarom heb je zondag alleen de 2e helft van Vitesse op tv gezien omdat je iets anders te doen had. Wat kan er nou belangrijker zijn?

Daarom lach ik (misschien soms iets te hard en wat te vaak, mea culpa) meestal om zo'n gloeilamp als Baseman. Die komt hier op het forum ons uitleggen waar 't tijdens bepaalde voetbalwedstrijden mis is gegaan en als je hem vraagt of hij die wedstrijd eigenlijk wel gezien heeft dan is het antwoord nee, want dan zat hij op dat moment een Amerikaanse serie te kijken of moest hij met zijn vrouw op zaterdagavond bij de buren gaan eten. :smallgrin.gif:

Wouter
Berichten: 18788
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Voetbalsupporters kleuren het land

Bericht door Wouter » di feb 24, 2015 6:34 pm

Nou, ik heb nogal een grote klus waar ik mee bezig ben en moest daarvoor een lading plaatmateriaal laten zagen. Op zaterdag hadden ze bij de Gamma hier niet genoeg zagers rondlopen en dus vroegen ze me of ik op zondag terug kon komen. Dus ik stond daar om vijf over twaalf bij die zagerij maar helaas moest de rest van Rotterdam ook plaatmateriaal laten zagen dus het duurde een tijdje voordat ik aan de beurt was. Overigens zag je die Rotterdammers achter me denken: "Rot op, boer. Dat jij je boerderij wil verbouwen is prima, maar ga dan naar de Gamma in Arnhem of zo, zodat wij niet hoeven te wachten met ons ene plaatje voor ons hippe appartement op de Kop van Zuid."

Ik ben sinds ik met de supportersbus van Vitesse naar de Godvert ging niet meer zo vuil aangekeken als zondagmiddag. :confused.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Voetbalsupporters kleuren het land

Bericht door Cruijff » wo feb 25, 2015 2:25 am

Wouter schreef:maar helaas moest de rest van Rotterdam ook plaatmateriaal laten zagen dus het duurde een tijdje voordat ik aan de beurt was. Overigens zag je die Rotterdammers achter me denken: "Rot op, boer. Dat jij je boerderij wil verbouwen is prima, maar ga dan naar de Gamma in Arnhem of zo, zodat wij niet hoeven te wachten met ons ene plaatje voor ons hippe appartement op de Kop van Zuid."

Ik ben sinds ik met de supportersbus van Vitesse naar de Godvert ging niet meer zo vuil aangekeken als zondagmiddag. :confused.gif:
:smile-ajax.gif:

Daar krijg je dan de deksel op je neus met je geblaat in het 'Is Amsterdam eigenlijk wel een leuke stad topic' dat het daar in Rotterdam allemaal zo fijner is dan in ons Mokum. :smallgrin.gif:

Wouter
Berichten: 18788
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Voetbalsupporters kleuren het land

Bericht door Wouter » wo feb 25, 2015 6:46 pm

Heb wat dit betreft geen vergelijkingsmateriaal, heb nog nooit plaatmateriaal bij de Gamma in Amsterdam gekocht... :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Voetbalsupporters kleuren het land

Bericht door El Clavo » wo feb 25, 2015 7:16 pm

Volgens mij beeld je je dit een beetje in. Ik zou ook balen als ik iemand voor me heb die een half bos wil laten zagen :hypocrite.gif:

Wouter
Berichten: 18788
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Voetbalsupporters kleuren het land

Bericht door Wouter » wo feb 25, 2015 7:44 pm

Volgende keer ga ik naar de Gamma in de regio-Mijdrecht. Heb gehoord dat de mensen daar op het platteland veel geduldiger zijn... :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Voetbalsupporters kleuren het land

Bericht door El Clavo » do feb 26, 2015 10:52 am

Klopt, bij ons kunnen we alles gewoon zelf zagen. Geen wachtrij bij de Karwei dus :neutral.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Voetbalsupporters kleuren het land

Bericht door Cruijff » do feb 26, 2015 3:35 pm

El Clavo schreef:
Wouter schreef:Volgende keer ga ik naar de Gamma in de regio-Mijdrecht. Heb gehoord dat de mensen daar op het platteland veel geduldiger zijn... :hypocrite.gif:
Klopt, bij ons kunnen we alles gewoon zelf zagen. Geen wachtrij bij de Karwei dus :neutral.gif:
:ajaxsmiley.gif: :ajaxsmiley.gif:

Plaats reactie