Sparta Rotterdam

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Sparta Rotterdam

Bericht door Andriy Demchenko » vr mei 20, 2016 10:26 pm

De club van Rotterdam verdient hier natuurlijk een eigen topic, komend seizoen voor het eerst dat we drie Rotterdamse clubs in de eredivisie hebben. Dat mag van mij wel wat minder (lees Excelsior :hypocrite.gif: ).

Wat we van Sparta kunnen zeggen is dat ze een erg leuke en markante selectie hebben. Met Michel Breuer als aanvoerder werken ze ook aan de cultfactor. Met Denzel Dumfries en Rick van Drongelen hebben ze twee grote talenten rondlopen. Ook Jeffery Neral kan voetballen (zag enkele jaren terug een jeugdtransfer naar PSV net stranden).

Verder nog wat voetballers die te groot zijn voor het servet maar te klein voor het tafellaken; Paco Van Moorsel, Johan Voskamp, Roland Bergkamp en Ryan Sanusi.

Er speelden dit seizoen drie oud Ajacieden op het Kasteel met Melvin Vissers (middenveld), Christian Supusepa (linksback) en Sjerill MacDonald ( (aanval), die laatste vertrekt maar wordt ingeruild voor een andere Ajacied; El Azzouzi.

El Azzouzi is de tweede transfer want eerder trokken de Spartanen al Kevin Dougall aan, verkozen tot grootste talent van de Australische League.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Sparta Rotterdam

Bericht door Sandro » za mei 21, 2016 6:20 am

Andriy Demchenko schreef:De club van Rotterdam verdient hier natuurlijk een eigen topic, komend seizoen voor het eerst dat we drie Rotterdamse clubs in de eredivisie hebben.
Volgens mij klopt dat niet. Ik zie er in het seizoen 66/67 ook drie met F'noord, Sparta en Xerxes (toen had Amsterdam ook DWS nog). Ze eindigden allemaal top 10 met respectievelijk een 2e, 3e en 10e plek. Maar er kon natuurlijk maar 1 club kampioen worden en er kon er maar 1 topscorer zijn (nummer 14) :ajaxscarf.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13362
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Sparta Rotterdam

Bericht door Arthur » za mei 21, 2016 10:10 am

Tot 2004 of zo hadden Sparta en Feyenoord elk jaar mee gedaan in de Eredivisie. In al die jaren is Excelsior toch ook wel eens een keertje gepromoveerd geweest?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Sparta Rotterdam

Bericht door Cruijff » za mei 21, 2016 10:14 am

Klopt inderdaad niet wat jullie stellen.

Ook in een recenter verleden waren alle drie de Rotterdamse profclubs in de Eredivisie actief. In 2007/2008 bijvoorbeeld. Als ik me niet vergis zijn er minimaal 3 periodes geweest dat ze er alle drie tegelijk in zaten en zou de aankomende periode dus al de 4e zijn.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Sparta Rotterdam

Bericht door Sandro » za mei 21, 2016 10:21 am

Ja, ook in de jaren 70 zijn er meerdere seizoenen geweest met F'noord, Sparta en Excelsior. Andriy was vast even aan het testen of we wakker zijn :smile-ajax.gif: Verder wel volkomen terecht dat Sparta een eigen topic heeft. Mooie club met zeer lange historie.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Sparta Rotterdam

Bericht door Andriy Demchenko » za mei 21, 2016 7:52 pm

Iedereen wakker dus.... :ajaxsmiley.gif:

Vergeet de dito jeugdopleiding niet Sandro!
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Sparta Rotterdam

Bericht door Andriy Demchenko » vr jun 24, 2016 10:56 am

http://www.vi.nl/nieuws/sparta-bindt-gr ... t-2019.htm belangrijke stap voor de Spartanen, nu Dumfries nog.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Sparta Rotterdam

Bericht door Sandro » wo aug 31, 2016 5:52 pm

Pogba naar Sparta. Geen grap!
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Sparta Rotterdam

Bericht door Cruijff » zo sep 11, 2016 3:24 pm

El Azzouzi vandaag mooie goal gemaakt in Groningen namens Sparta!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Sparta Rotterdam

Bericht door Demosthenes » zo sep 11, 2016 3:35 pm

Cruijff schreef:El Azzouzi vandaag mooie goal gemaakt in Groningen namens Sparta!
Namens Sparta? Leuk, hij speelt ook voor Sparta :ajaxsmiley.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Sparta Rotterdam

Bericht door Marillion » ma nov 28, 2016 5:10 pm

In een tijd waarin allerlei clubs met miljoenen gooien bij transfers is dit een heerlijk bericht:
Amateurspits Kaars ziet transfer naar Sparta stuklopen op 5.000 euro

De droomtransfer van ASV De Dijk-spits Dennis Kaars naar Sparta is voorlopig stukgelopen op een bedrag van 5.000 euro. De Rotterdammers wilden niet voldoen aan de vraagprijs van de Amsterdamse amateurclub. "Wij wilden in eerste instantie 15.000 euro voor Kaars hebben en zijn gezakt naar 10.000, terwijl Sparta maar 5.000 wilde betalen", vertelt De Dijk-voorzitter Ton Langelaar tegen Het Amsterdamsche Voetbal. Kaars scoorde dit seizoen in de Derde Divisie al 23 keer in vijftien wedstrijden en dwong met zijn goede spel een stage af bij de Eredivisionist. De 28-jarige aanvaller mocht meetrainen en speelde ook mee in een oefenduel met het Belgische Westerloo.

Hoewel hij een goede indruk maakte op trainer Alex Pastoor, slaagden beide clubs er tot ongenoegen van De Dijk-preses Langelaar niet in overeenstemming te bereiken. "Ik heb respect voor Sparta, maar ze moeten ook respect voor De Dijk hebben.""Het bestuur moet de belangen van de club vertegenwoordigen en dat betekent dat wij Kaars niet zomaar laten gaan. Als we hem kwijtraken, worden we er namelijk niet sterker op. We waren al behoorlijk gezakt in de vraagprijs en we hebben zeker niet overvraagd."

Spel
Volgens Sparta gaat het om een principekwestie. De Rotterdammers willen eigenlijk alleen transfervrije spelers halen, maar boden uiteindelijk toch 5.000 euro en een oefenwedstrijd bij De Dijk. Dat was echter niet genoeg voor Langelaar. "Ik heb ze ook verteld dat we een vervanger voor Kaars moeten halen en dat dat ook geld kost." Sparta lijkt door de stukgelopen onderhandeling definitief afgehaakt, maar Langelaar heeft nog altijd goede hoop. "Ze hebben tot eind januari 2017 de tijd om alsnog op onze voorwaarden in te gaan. Ik gun het Dennis van harte, maar we moeten ook aan De Dijk denken."

Kaars zelf baalt van de situatie en heeft zijn droomtransfer nog niet uit zijn hoofd gezet. "Het is te hopen dat dit allemaal bij het spel hoort", zegt de Noord-Hollander tegen het AD. "Want ik wil natuurlijk niets liever dan naar Sparta."

Bron: nusport.nl
Misschien kunnen ze nog iets doen met een bingo of loterij rondom die oefenwedstrijd? :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Sparta Rotterdam

Bericht door beelzebub » ma nov 28, 2016 5:14 pm

Kom op zeg, met een beetje crowdfunden hebben we dit zo voor elkaar. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22997
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Sparta Rotterdam

Bericht door raymon » ma nov 28, 2016 5:20 pm

[beelzebub mode]
als een nachtKaars..
[/beelzebub mode]
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Sparta Rotterdam

Bericht door Dubbel » zo mar 05, 2017 10:57 pm

Goal Pogba in de 1e minuut tegen Feyenoord. Leuk voor Mathias, toch een beetje de Bertus van zijn familie

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Sparta Rotterdam

Bericht door Toppie » zo mar 19, 2017 10:38 am

Die overtreding op Armenteros gisteravond die Nijhuis ziet maar niks meedoet is dubbel rood wanneer wordt deze kut tukker eens gestraft door de KNVB :1evil.gif:

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Sparta Rotterdam

Bericht door Jinne » zo dec 17, 2017 4:41 pm

Pastoor ontslagen na de afgang vandaag. Thuiswedstrijd tegen Feyenoord is normaal toch een 1 tje voor Sparta.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Sparta Rotterdam

Bericht door Marillion » zo dec 17, 2017 10:34 pm

Tja, er zijn nu eenmaal grenzen. De stadsderby met 7-0 verliezen in eigen huis lijkt me er wel zo één.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47050
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Sparta Rotterdam

Bericht door Lionel » ma dec 18, 2017 5:46 pm

Heb wat goals gezien. Ze zouden spelers moeten ontslaan.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Sparta Rotterdam

Bericht door Sandro » ma dec 18, 2017 6:02 pm

Volgens mij kan Pastoor wel wat. Hij heeft een beetje pech gehad dat die enge Earnest Stewart uit z'n nek begon te zwammen, wat tot zijn vertrek leidde bij AZ. Wie weet wat hij anders had kunnen bereiken. Bij Sparta valt niet zoveel eer te behalen als derde club van Rotterdam.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Sparta Rotterdam

Bericht door Mr. Ajax » ma dec 18, 2017 6:08 pm

Sandro schreef:Volgens mij kan Pastoor wel wat. Hij heeft een beetje pech gehad dat die enge Earnest Stewart uit z'n nek begon te zwammen, wat tot zijn vertrek leidde bij AZ. Wie weet wat hij anders had kunnen bereiken. Bij Sparta valt niet zoveel eer te behalen als derde club van Rotterdam.
Wat heeft Pastoor laten zien dan? Werkelijk geflopt bij elke club waar hij tot nu toe heeft gewerkt. Nooit iets van herkenbaar voetbal bij die clubs laten zien. Ik vind het echt de hedendaagse Robert Maaskant.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Sparta Rotterdam

Bericht door Sandro » ma dec 18, 2017 6:17 pm

Bij NEC deed hij het een tijdje heel goed (of niet Ramona?). Verder heeft hij ook niet echt de clubs getraind waar je iets op kunt bouwen. Bij AZ had dat wel gekund, maar die kans kreeg hij dus uiteindelijk niet.

Met Excelsior promoveren en vervolgens in de Eredivisie blijven is ook best knap.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Sparta Rotterdam

Bericht door Marillion » ma dec 18, 2017 8:41 pm

Lionel schreef:Heb wat goals gezien. Ze zouden spelers moeten ontslaan.
Ik zie net pas wat doelpunten. Als ik de KNVB was zou ik de geplaatste weddenschappen op deze wedstrijd eens opvragen. Bizar dit.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Sparta Rotterdam

Bericht door Ramona » di dec 19, 2017 7:20 am

Sandro schreef:Bij NEC deed hij het een tijdje heel goed (of niet Ramona?). Verder heeft hij ook niet echt de clubs getraind waar je iets op kunt bouwen. Bij AZ had dat wel gekund, maar die kans kreeg hij dus uiteindelijk niet.

Met Excelsior promoveren en vervolgens in de Eredivisie blijven is ook best knap.
Hij deed het idd een 1,5 jaar goed... Net als bij Sparta...?

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Sparta Rotterdam

Bericht door Sandro » zo dec 24, 2017 10:24 am

Zou leuk zijn!
Advocaat en Sparta komen eruit': 'Het elftal krijgt ook een kwaliteitsinjectie'

Dick Advocaat lijkt de nieuwe trainer van Sparta te worden. Volgens FOX Sports gaat de voormalig bondscoach er uitkomen met de Rotterdamse club.

"Ik vind het wel heel verrassend", reageert Kees Kwakman bij de Eretribune. "Waarom? Omdat we bij Advocaat niet meteen denken: 'die gaat even naar Sparta'." Hij krijgt bijval van Ronald de Boer. "Dit is niet voor het geld lijkt me. Ik vind het een mooie geste van hem. Hij wil natuurlijk af van het stempel van moneymaker", grapt de oud-Ajacied.

Kwakman en De Boer zijn het erover eens dat de komst van Advocaat geweldig is voor Sparta. "Wat ik begrepen heb uit Rotterdamse bronnen, is dat er ook een kwaliteitsinjectie aan het elftal gegeven wordt", aldus de routinier van FC Volendam. "Omdat ze Advocaat echt als een uithangbord gaan zien. Zolang Pastoor er nog zat hielden ze het op de knip, maar nu willen ze echt wel investeren."
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Sparta Rotterdam

Bericht door Giacomo Puccini » zo dec 24, 2017 2:23 pm

Mooie kerel hoor. Liet in 2015 weten nooit meer een club te zullen trainen, ging even later toch bij Fenerbahçe aan de slag. Vorige week bij Voetbal Inside zei Heintje Davids alweer nooit meer te zullen trainen (behalve als een heel mooie kans voorbij zou komen, met een knipoog). En dan een week later doodleuk met Sparta in gesprek zijn. Een voetbaldier pur sang. Hopelijk houdt hij Sparta erin, maar dat zal heel erg lastig worden.
Ajax!

Plaats reactie