De Hervatting ??-??-2020

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Jöhnk » di apr 07, 2020 7:50 pm

Dubbel schreef:
di apr 07, 2020 7:36 pm
Peter schreef:
di apr 07, 2020 7:24 pm
De FIFA adviseert om gewoon even 2 maanden te verlengen. Oftewel, Ajax moet gewoon even 600.000 extra lappen voor 2 maandjes Ziyech. En die kosten kunnen we dan vast declareren bij de FIFA. :smallgrin.gif:
De kracht van hetgeen de FIFA voorschrijft is toch juist dat aflopende contracten niet hoeven worden verlengd maar dat zij doorlopen? En dus dat clubs de speler niets bovenop het al afgesproken salaris hoeven te betalen? Speler x krijgt bedrag y voor seizoen z. Alleen loopt z nu langer door.
Alleen is in deze contracten hoogstwaarschijnlijk expliciet een einddatum (zijnde normaal gezien 30 juni) opgenomen en niet ‘het einde van seizoen x’.

Voorbeeld: Neres tekent tot en met 30 juni 2021. https://www.ajax.nl/streams/actueel/aja ... campos.htm

De FIFA adviseert dat de contracten twee maanden langer doorlopen. Het probleem is: ze lopen niet langer door. Ze stoppen namelijk wanneer ze stoppen. Dat is het idee van een contract. Het is een verzameling afspraken waarvan de einddatum er een is.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door peter » di apr 07, 2020 7:56 pm

Marillion schreef:
di apr 07, 2020 7:43 pm
De FIFA is toch simpelweg helemaal geen partij in het arbeidscontract tussen Ajax en Ziyech? Waar halen ze deze arrogantie vandaan?
De FIFA, UEFA en KNVB beslissen toch sowieso over van alles en nog wat? Om dit mogelijk te maken moet je ook weer in groepsverband trainen en dat gaat rechtstreeks in tegen het beleid van het kabinet. Maar ja, wie is er nou leidend?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door peter » di apr 07, 2020 7:58 pm

Maar Dubbel, dan zijn dus de spelers de spreekwoordelijke lul. De mensen die de prestatie moeten leveren gaan er qua salaris fors op achteruit dan. Ziyech krijgt z’n salaris uitgesmeerd over wat extra maanden en dat terwijl hij fors meer salaris zou krijgen per 1juli.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Dubbel » di apr 07, 2020 8:20 pm

Peter schreef:
di apr 07, 2020 7:58 pm
Maar Dubbel, dan zijn dus de spelers de spreekwoordelijke lul. De mensen die de prestatie moeten leveren gaan er qua salaris fors op achteruit dan. Ziyech krijgt z’n salaris uitgesmeerd over wat extra maanden en dat terwijl hij fors meer salaris zou krijgen per 1juli.
Ja. Hetzelfde geldt voor Anthony. Er van uitgaande dat Chelsea zijn salaris verlaagd dan. Misschien heeft Ziyech wel gewoon recht op het hele jaarsalaris ondanks dat hij later begint. 30 juni komt in veel contracten voor. Geen toeval. Die datum is gekozen met de kennelijke bedoeling dat de speler eerst na afloop van het seizoen zijn overstap maakt. Ik geef FIFA wel een kans bij eventuele arbitrage.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door LucaS » di apr 07, 2020 9:15 pm

En kan de fifa ook regelen dat clubs in NL de wettelijk verplichte opzegging van aflopende contracten per 30/6 ook 2 maanden kunnen opschuiven?
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Jöhnk » di apr 07, 2020 9:40 pm

Ze kunnen het allicht adviseren. :hypocrite.gif:

Voor mijn gevoel gaan sommige instantie hun boekje ietwat te buiten. Voor mensen bij de FIFA is het misschien moeilijk te bevatten, maar je kunt nu eenmaal niet de hele wereld controleren.

Yopii
Berichten: 17871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Yopii » wo apr 08, 2020 12:23 pm

Als het aan de KNVB ligt wordt halverwege juni de Eredivisie weer hervat. Tegenover Omroep Brabant geeft burgemeester John Jorritsma van Eindhoven aan hier tegen te zijn. "Supporters mogen dan niet het stadion in. Die gaan samenscholen in de stad en dan bereik je precies datgene wat je niet wil", aldus Jorritsma. "Ik denk niet dat ik er alleen in sta, maar dat al mijn collega's van de veiligheidsregio daar unaniem achter staan."

Minister-president Mark Rutte werd dinsdagavond op een persconferentie ook gevraagd naar de mogelijkheden, omdat de KNVB in mei alweer de trainingen wil laten beginnen zodat in juni weer gespeeld kan worden. "We hebben gezegd dat de vergunningsplichtige evenementen tot 1 juni zijn verboden. Wat dat betekent voor trainen zou ik moeten nakijken", zo gaf hij aan. "Ik heb het bericht gelezen dat de KNVB half juni weer wil beginnen. In de week voor 28 april gaan wij zeggen wat we in de periode daarna gaan doen. Misschien kunnen we dan ook iets melden over de periode na 1 juni. Maar ik kan er nu niet op vooruitlopen. Het risico of trainen mag is er een voor de KNVB en de juristen."

Update 08-04 0:28: Tegenover De Telegraaf geeft burgemeester John Jorritsma aan dat hij verbiedt dat PSV in mei al de training kan hervatten. "Voor mij bestaat er geen enkele onduidelijkheid over: dat is tot 1 juni verboden", aldus Jorritsma. "Wat de KNVB ook wil, het gebeurt niet. Trainingen worden met 25 man gehouden en zijn een samenscholing. We treden op tegen partijtjes op pleintjes en zullen dat ook bij de trainingen van PSV en FC Eindhoven doen. Het voetbal heeft en krijgt geen status aparte."
PSV Netwerk

Voetbal is zó niet-essentieel, waarom zou de competitie snel weer moeten beginnen? Ga uitleggen aan winkeliers, horecamensen en kappers dat ze niets mogen verdienen, maar dat het per se nodig is om te voetballen opdat de hoge salarissen en bizarre transfersommen in de business gewaarborgd kunnen worden - dat kun je dus niet.

Daarbij, supporters gaan niet in hun eentje zitten kijken, no way. Het is vragen om samenscholing in woningen.

Ik vind het bizar dat verwijten krijgt van voetbalmensen en journalisten. Over eigenbelang gesproken...

Mano
Berichten: 15118
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Mano » wo apr 08, 2020 12:39 pm

Arrogantie ten top!

De hele wereld is tot een complete stop gekomen! Mensen, bedrijven, en landen moeten alle zeilen bij zetten om zichzelf te redden en hun inkomen/economie maar Voetbal moet doorgaan.

Half juni beginnen? Gaan we daarvoor dan even 2 maanden in trainingskamp? (samenscholen)
Terwijl de rest van NL van elkaar weg moet blijven.
Voetbal kijken is een groepsgevoel, je gaat het in de hand werken dat mensen toch gaan samenscholen.

Alles voor het goksyndicaat en FIFA/UEFA :1evil.gif:

Horeca wil ook graag dat de geboekte kamers uit Maart worden ingehaald eind juni. Uiteraard bovenop de boekingen van Juni. Kan UEFA dat ook even regelen voor ze?

2020 schrappen uit de kalender
op basis van ranking de EL/CL tickets verdelen en volgend jaar opnieuw beginnen. (geen kampioen aanwijzen)
Gewoon even pleister trekken en niet pulken.
Er zijn 25 wedstrijden gespeeld, het is geen volledig seizoen maar de contouren van de bovenste 4 en onderste 4 zijn wel al zichtbaar. Was het seizoen 3 wedstrijden oud, had het geen verhouding gehad t.o.v. de werkelijkheid.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopii
Berichten: 17871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Yopii » wo apr 08, 2020 1:00 pm

Mijn kapper wil ook graag weer aan het werk. Nog even en hij kan de tent sluiten. Wat hij verdient, gebruikt hij om zijn gezin te onderhouden.

In het voetbal gaat 90% van het geld naar de transferwindhandel en de miljoenensalarissen van voetballers.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Dubbel » wo apr 08, 2020 5:01 pm

Voor wat het waard is hoor maar de gedachte bij UEFA is dat landen die niet Uitspelen wel hun directe plaatsers EL en CL mogen inschrijven maar geen teams in de qualifiers. De rationale daarachter is dat de qualifiers al vroeg in het seizoen moeten worden gespeeld en dat dit een oneerlijk voordeel zou zijn voor teams die zich de hele zomer rustig hebben kunnen voorbereiden. Uitzondering voor die landen waar Uitspelen onmogelijk is omdat daar waarschijnlijk ook die voorbereiding onder lijdt. Dus geen straf voor den Zuiderbuur maar wel minder Belgische teams in 20/21. Lijkt me alleszins redelijk. Men zou er ook voor kunnen kiezen om die qualifiers naar achteren te schuiven maar daar is geen ruimte voor.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door elliquido » wo apr 08, 2020 5:27 pm

En dat de nummers 2,3,4 van de grote competities direct de cl ingaan is uiteraard geen voordeel ?
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Jöhnk » wo apr 08, 2020 6:04 pm

Ik vermoed en hoop dat de KNVB en de clubs net doen alsof ze het seizoen willen uitspelen zodat ze het straks, als de autoriteiten er een stokje voor steken, op overmacht kunnen gooien.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Marillion » wo apr 08, 2020 6:18 pm

Jöhnk schreef:
wo apr 08, 2020 6:04 pm
Ik vermoed en hoop dat de KNVB en de clubs net doen alsof ze het seizoen willen uitspelen zodat ze het straks, als de autoriteiten er een stokje voor steken, op overmacht kunnen gooien.
Dat denk ik ook.

De Belgen zijn in deze kwestie de Galliërs die in opstand komen tegen de Romeinen. Gudde en z'n vriendjes zijn echter niet in een ketel met toverdrank gevallen en kiezen dus een voorzichtige koers. Meebewegen en straks beroepen op overmacht. Geen problemen over de Europese tickets en de tv gelden van Fox. Ik kan me haast niet voorstellen dat ze echt denken dat ze kunnen uitspelen.
Nil volentibus arduum

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Dubbel » wo apr 08, 2020 7:20 pm

elliquido schreef:
wo apr 08, 2020 5:27 pm
En dat de nummers 2,3,4 van de grote competities direct de cl ingaan is uiteraard geen voordeel ?
Tja, de meeste kleinere landen hebben geen directe CL plek en in de EL ook maar mondjesmaat. Als het zou kloppen dan is het wel een typische UEFA regeling. De schijn van eerlijkheid, garanties voor topploegen in de grote landen en stok achter de deur om de kleintjes aan te pakken.

Persoonlijk zou ik er nog aan willen toevoegen dat de behaalde punten van Belgie cs. wel door het oorspronkelijke aantal (deelnemers) word gedeeld anders kan Brugge in z'n uppie oneerlijk veel coefficient halen. :smile-ajax.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Marillion » do apr 09, 2020 9:08 am

Over de situatie omtrent de grote competities:
Toplanden willen seizoen per se uitspelen om 4 miljard euro te redden

4 miljard euro. Dat bedrag dreigen de clubs uit de vijf grootste competities van Europa samen mis te lopen als het seizoen niet kan worden uitgespeeld. Ze doen er dan ook alles aan om de competitie op de een of andere manier voor 3 augustus af te ronden. Een overzicht van de stand van zaken per grote competitie. Terwijl er in kleinere voetballanden, waaronder Nederland en België, steeds meer stemmen opgaan om vanwege de coronacrisis een streep door het seizoen te zetten, willen vrijwel alle clubs in de topcompetities in Engeland, Spanje, Duitsland, Italië en Frankrijk koste wat kost het seizoen afronden. Dat heeft vooral met geld te maken.

Clubs uit de grote vijf competities kunnen 3,45 tot 4 miljard euro aan inkomsten mislopen, zo berekende accountantsbedrijf KPMG (zie tweet hieronder). Het grootste deel daarvan (circa 2,45 miljard) bestaat uit tv-inkomsten. Geen enkele club heeft in zijn begroting rekening gehouden met een scenario waarin de competitie niet afgerond kan worden, waardoor zij allemaal flinke financiële verliezen zullen lijden bij een voortijdig einde van het seizoen. Juist daarom dringen de grote landen er bij de UEFA op aan om het seizoen nog te laten uitspelen.

Bron: nusport.nl
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Toppie » do apr 09, 2020 9:09 am

Marillion schreef:
wo apr 08, 2020 6:18 pm
Jöhnk schreef:
wo apr 08, 2020 6:04 pm
Ik vermoed en hoop dat de KNVB en de clubs net doen alsof ze het seizoen willen uitspelen zodat ze het straks, als de autoriteiten er een stokje voor steken, op overmacht kunnen gooien.
Dat denk ik ook.

De Belgen zijn in deze kwestie de Galliërs die in opstand komen tegen de Romeinen. Gudde en z'n vriendjes zijn echter niet in een ketel met toverdrank gevallen en kiezen dus een voorzichtige koers. Meebewegen en straks beroepen op overmacht. Geen problemen over de Europese tickets en de tv gelden van Fox. Ik kan me haast niet voorstellen dat ze echt denken dat ze kunnen uitspelen.
:smallgrin.gif:

Yopii
Berichten: 17871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Yopii » do apr 09, 2020 11:07 am

Jöhnk schreef:
wo apr 08, 2020 6:04 pm
Ik vermoed en hoop dat de KNVB en de clubs net doen alsof ze het seizoen willen uitspelen zodat ze het straks, als de autoriteiten er een stokje voor steken, op overmacht kunnen gooien.
Denk ik ook.

Maar laten we ervan uitgaan dat de competities worden uitgespeeld.. Engeland: na twee wedstrijden (?) is Liverpool dan kampioen. Denk je dat al die tokkies van daar binnen blijven en in hun eentje die titel vieren? No way. Dus al heel snel is hervatting van de competitie daar een gevaar voor de volksgezondheid.

Kans lijkt me nul dat dat gaat gebeuren, zeker niet nu het virus de hoogste regionen (Johnson, Prins Charles) heeft bereikt.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door peter » ma apr 13, 2020 8:13 am

FIFA-directeur: 'Transfermarkt gaat niet open op 1 juli'
De transfermarkt gaat niet open op 1 juli. Dat zegt Emilio García Silvero, juridisch directeur bij wereldvoetbalbond FIFA. "Spelers wier contract op die dag afloopt, kunnen hun huidige club verlaten, maar ze kunnen niet bij een ander team terecht. Want de transfermarkt blijft dicht", kondigt het bestuurslid aan in een interview met het Spaanse AS. De FIFA is volgens García Silvero juridisch niet in staat om de einddatum van het contract (30 juni) te verlengen.

Voor Ajacied Hakim Ziyech die deze zomer naar Chelsea overstapt, betekent dit dat hij vanaf 1 juli niet voor de Engelse club kan uitkomen, omdat hij dan nog niet speelgerechtigd is. Spelers met een aflopend contract kunnen met hun huidige clubs nog wel onderhandelen over een langer verblijf.
:drecul.gif:

Ze verzinnen elke keer wat nieuws daar.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Marillion » ma apr 13, 2020 8:32 am

Ze kunnen het contract niet tegenhouden. Ziyech is dan nog altijd gewoon medewerker van Chelsea omdat er een contract is afgesloten wat op die datum start. Of ze kunnen voorkomen dat hij dan ook voor de club mag spelen weet ik niet. Maar eerlijk gezegd heb ik ook daar m'n twijfels over.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door peter » ma apr 13, 2020 8:38 am

Hadden jullie dit fragment ook gezien?

https://twitter.com/LarsDuursma/status/ ... 72384?s=20

Helemaal de weg kwijt die Vermeulen.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma apr 13, 2020 9:17 am

Ach, Arno Vermeulen. Sinds hij Ziyech in de zomer van 2018 mogelijk overbodig vond was het wat mij betreft definitief met zijn geloofwaardigheid gedaan.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Jöhnk » ma apr 13, 2020 9:38 am

Sjoerd Mossou schrijft een column met dezelfde strekking. Voetballerij probeert te redden wat er te redden valt; burgemeester wil zich slechts profileren.

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/de ... google.nl/

Yopii
Berichten: 17871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Yopii » ma apr 13, 2020 11:34 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
ma apr 13, 2020 9:17 am
Ach, Arno Vermeulen. Sinds hij Ziyech in de zomer van 2018 mogelijk overbodig vond was het wat mij betreft definitief met zijn geloofwaardigheid gedaan.
Hij zit bij de NOS, toch? NOS is zwaar gedupeerd door het wegvallen van Eredivisievoetbal.

Daarbij, het is gedaan met zijn optredens op tv zolang er niet gespeeld wordt.

Dubbel belanghebbende dus. Nog twee redenen om hem niet serieus te nemen.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma apr 13, 2020 11:51 am

Triple belanghebbende: hij is AZ-supporter.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door LucaS » ma apr 13, 2020 12:46 pm

Dus nu is het al dat clubs en spelers er uit moeten proberen te komen als contracten per 30 juni eindigen. Dus we gaan gewoon door en clubs die al spelers hebben verkocht of veel aflopende contracten hebben, die hebben pech.
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie