De Hervatting ??-??-2020

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33273
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door zeux » do mei 07, 2020 11:40 am

Marillion schreef:
do mei 07, 2020 10:32 am
Iedereen met klachten kan worden getest. Dat is nog iets anders dan intensief preventief testen om een competitie te proberen te hervatten.

Ik verzin niet steeds een ander argument. Ik geef aan dat het een weging is van verschillende factoren. Die kunnen per land verschillen. En per land kun je die ook anders interpreteren. Jij noemt nu alleen voorbeelden van waar ze het weer willen proberen maar dan vergeet je dus voor het gemak landen als Frankrijk en België maar even.
Ook die zijn misschien te voorbarig geweest. :-)

Het argument was dat 'supporters' vervelend kunnen gaan doen en dat dat een oorzaak is om competitie niet te hervatten. Ik stel slechts vast dat ze dat in Duitsland en Turkije blijkbaar niet als een probleem zien. Misschien hebben ze er in NL geen zin in, maar dat is dan een ander argument (vind ik).

En als na 1 juni in het hele land bij een 'verdenking' getest kan worden, dan lijken me de paar duizend tests die voor voetbalteams nodig zijn niet het grootste probleem...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Marillion » do mei 07, 2020 12:27 pm

Nog een keer dan: Dat is niet het argument. Het is één van de argumenten.

Uiteindelijk neemt ieder land een beslissing na het wegen van de hele verzameling voors en tegens. In het ene land telt beperkte testcapaciteit misschien zwaarder. In het andere de impact op het dagelijks leven. Weer ergens anders wegen de financiële belangen het zwaarst. Ziet men het voorrang verlenen aan voetbal als iets om de bevolking mee te ondersteunen of is het beeld juist dat deze sport onterecht voorrang zou krijgen op andere situaties? En zo kun je nog wel even doorgaan. In de meeste landen zal het een mix zijn en daar komt iets uitrollen.

Dat dit niet overal dezelfde beslissing is klopt en het zou best interessant zijn om de beweegredenen erachter te weten. Maar het is niet per definitie voorbarig als een land nu al de keuze heeft gemaakt om te stoppen.
Nil volentibus arduum

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Dubbel » do mei 07, 2020 6:37 pm

Ik tel 6 landen die tot nu toe gewoon Doorspelen. Nederland, Frankrijk, Guinee en Argentinie hebben Stopgezet terwijl er inmiddels 14 landen zijn die een datum hebben voor Hervatten. De rest ligt stil en wacht af.
https://www.besoccer.com/new/latest-new ... all-806487

Afbeelding

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Dubbel » wo mei 13, 2020 2:17 pm

To hervat or not to hervat. Hebben ze eindelijk alles rond en dan mag het niet van de lagere overheid.... :smallgrin.gif:
Burgemeester van Londen ziet Premier League-duels in juni niet zitten

De burgemeester van Londen staat niet positief tegenover een hervatting van de Premier League. Het huidige plan is om het seizoen halverwege juni te hervatten, maar Sadiq Khan vindt het te vroeg om dan wedstrijden in zijn stad toe te laten.

Sadiq is een groot voorstander van het voornemen om de sport weer op te starten. Maar aangezien het land nog steeds in de greep van het coronavirus is en er elke dag honderden mensen overlijden, vindt hij het nog te vroeg om een hervatting van wedstrijden in de hoofdstad te bespreken, zegt een woordvoerder van de burgemeester tegen de Evening Standard
https://www.nu.nl/voetbal/6050894/burge ... itten.html.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Dubbel » wo mei 13, 2020 2:33 pm

CL hervatting is ook nog geen gelopen koers trouwens. Er zijn in elk geval nog issues.
On Tuesday, the Spanish government brought to light that everyone who travels from outside Spain will have to be quarantined for 14 days, which clashes with the Champions League plans.
https://www.besoccer.com/new/quarantine ... rdy-833685
With Ligue 1 cancelled and declared over, the two French sides still in the Champions League feel disadvantaged with regards to their opponents and are threatening with not participating in the restart of the competition, according to the French press.https://www.besoccer.com/new/psg-and-ly ... art-832770

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33273
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door zeux » wo mei 13, 2020 3:15 pm

Wel slecht nieuws voor Ajax, als er geen CL-winnaar komt...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Dubbel » wo mei 13, 2020 3:31 pm

Ik dacht juist gunstig voor Ajax. Het enige slechte scenario is toch wanneer er een CL winnaar komt die zich via de nationale competitie niet zou hebben geplaatst voor de CL van volgend jaar?

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33273
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door zeux » wo mei 13, 2020 3:48 pm

Dubbel schreef:
wo mei 13, 2020 3:31 pm
Ik dacht juist gunstig voor Ajax. Het enige slechte scenario is toch wanneer er een CL winnaar komt die zich via de nationale competitie niet zou hebben geplaatst voor de CL van volgend jaar?
Ah, ik dacht dat het überhaupt over directe plaatsing CL-winnaar ging. Maar als ik je goed begrijp zou een CL-winnaar die zich niet 'regulier' plaatst de plek van Ajax innemen.

Altijd zo'n Chinese puzzel die plaatsingseisen...

(mag dat van Tonk, Chinese puzzels?)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Dubbel » wo mei 13, 2020 5:36 pm

Het is mij ook de vraag hoor. Veel mensen zeggen dat AJAX qualifiers moet spelen als er geen CL winnaar komt. Als CL niet wordt uitgespeeld dan zou het kunnen dat de UEFA de coefficient van zomer 2019 neemt ipv die per maart 2020. Ik kan dat echter nergens terugvinden.

这也是问题。许多人说,如果没有CL冠军,AJAX应该参加预选赛。如果没有执行CL,则可能是UEFA采用了2019年夏季的系数,而不是2020年3月的系数。但是,我找不到任何地方。

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Dubbel » wo mei 13, 2020 6:05 pm

Dat Den Haag ook in de Chinese puzzels is gestapt dat is natuurlijk logisch. :smile-ajax.gif:
Minister Martin van Rijn van Volksgezondheid, Welzijn en Sport sluit niet uit dat er voor 1 september toch betaald voetbal wordt gespeeld in Nederland. Hij heeft dat woensdag in een videogesprek laten weten aan de KNVB.

"Als het onder condities mogelijk zou zijn om het eerder te doen, dan wil ik daarnaar kijken. Het hangt ervan af onder welke condities dat dan zou kunnen. Dat is ook precies de reden dat we aan de KNVB hebben gevraagd: maak een plan, zodat we kunnen beoordelen wat wel en niet kan", zegt Van Rijn tegen de NOS.
https://www.nu.nl/voetbal/6051102/minis ... t-uit.html

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33273
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door zeux » wo mei 13, 2020 7:30 pm

Dubbel schreef:
wo mei 13, 2020 6:05 pm
Dat Den Haag ook in de Chinese puzzels is gestapt dat is natuurlijk logisch. :smile-ajax.gif:
Minister Martin van Rijn van Volksgezondheid, Welzijn en Sport sluit niet uit dat er voor 1 september toch betaald voetbal wordt gespeeld in Nederland. Hij heeft dat woensdag in een videogesprek laten weten aan de KNVB.

"Als het onder condities mogelijk zou zijn om het eerder te doen, dan wil ik daarnaar kijken. Het hangt ervan af onder welke condities dat dan zou kunnen. Dat is ook precies de reden dat we aan de KNVB hebben gevraagd: maak een plan, zodat we kunnen beoordelen wat wel en niet kan", zegt Van Rijn tegen de NOS.
https://www.nu.nl/voetbal/6051102/minis ... t-uit.html
Ja, daar is de beweging waar ik al een beetje op zinspeelde. Het is ook een rare figuur dat half Europa voetbalt en NL ijzerenheinerig op slot blijft.

En er zit veel licht tussen één bekerfinale op één plek en 9 rondes van 9 competitiewedstrijden door het hele (halve) land.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Jinne » wo mei 13, 2020 8:45 pm

Waar wordt er dan al gevoetbald? Het is nog afwachten hoe het voor de welwillende landen (of zijn het meer de clubs) zal verlopen straks. Vooral als er besmettingen zijn bij clubs. Wat doe je dan?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Marillion » wo mei 13, 2020 9:25 pm

Als ik zo eens rondkijk in Europa dan zie ik toch vooral wanhopige pogingen om dat geld veilig te stellen. Spelers lijken zo links en rechts niet heel enthousiast en of het lukt moet allemaal nog maar blijken.

Ik zie ook niet zo in wat voor 1 september nou nog zou toevoegen. Prima als ze die bekerfinale nog willen laten spelen. Maar dat lukt ook wel na 1 september als je dat graag wil. Verder kunnen de bond en de clubs hun energie beter steken in de vraag hoe we straks zo goed mogelijk aan het nieuwe seizoen kunnen beginnen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33273
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door zeux » wo mei 13, 2020 9:33 pm

Marillion schreef:
wo mei 13, 2020 9:25 pm
Prima als ze die bekerfinale nog willen laten spelen. Maar dat lukt ook wel na 1 september als je dat graag wil.
Utrecht zal daar niet zo relaxed in staan. Gaat ook om Europees voetbal (voor hen).
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Marillion » do mei 14, 2020 8:21 am

Ik weet niet hoe de UEFA daarin staat maar de kans lijkt me groot dat het daarvoor te laat is. Het is niet zo dat ze volgende week ineens die finale kunnen gaan spelen. Er is een heel klein beetje perspectief gegeven onder de voorwaarden dat de KNVB met een goed plan komt.

Als ze 'm al mogen spelen denk ik dat het vooral om de beker zelf gaat.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33273
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door zeux » do mei 14, 2020 8:36 am

Marillion schreef:
do mei 14, 2020 8:21 am
Ik weet niet hoe de UEFA daarin staat maar de kans lijkt me groot dat het daarvoor te laat is. Het is niet zo dat ze volgende week ineens die finale kunnen gaan spelen. Er is een heel klein beetje perspectief gegeven onder de voorwaarden dat de KNVB met een goed plan komt.

Als ze 'm al mogen spelen denk ik dat het vooral om de beker zelf gaat.
Uhm, er gaan landen hele competities hervatten met tot wel negen speelrondes in jun/jul/aug waaruit plaatsing voor de Europese toernooien gaat voortvloeien. Dan lijkt het me mogelijk te moeten zijn voor de KNVB om ergens in die maanden één potje in te plannen...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door peter » do mei 14, 2020 8:39 am

Denken jullie trouwens dat het een voordeel is dat je fris de competitie kan starten in september? Inclusief Europese campagne? Of zijn de clubs die door voetballen en dan per 1 september met wat wisselingen her en der (ivm transfers) conditioneel beter en daardoor ook direct verder? Ik vind het wel een interessant vraagstuk. Zeker als wij alsnog een voorronde moeten spelen voor de CL en dat gebeurt tegen een team die nog net 8 potjes heeft afgewerkt (in de oude samenstelling).

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33273
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door zeux » do mei 14, 2020 9:00 am

Peter schreef:
do mei 14, 2020 8:39 am
Denken jullie trouwens dat het een voordeel is dat je fris de competitie kan starten in september? Inclusief Europese campagne? Of zijn de clubs die door voetballen en dan per 1 september met wat wisselingen her en der (ivm transfers) conditioneel beter en daardoor ook direct verder? Ik vind het wel een interessant vraagstuk. Zeker als wij alsnog een voorronde moeten spelen voor de CL en dat gebeurt tegen een team die nog net 8 potjes heeft afgewerkt (in de oude samenstelling).
Volgens mij hebben een aantal Franse clubs precies die vraag opgeworpen: hun competitie is gestopt en straks moeten ze tegen 'ingespeelde' clubs. Aan de andere kant ben je uitgeruster. Het zal een interessant experiment worden voor fysiologen (ook als clubs na het inhaalprogramma deze zomer meteen het nieuwe seizoen in moeten, wat gaat dat doen in bijv het voorjaar?)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Marillion » do mei 14, 2020 11:09 am

Korte termijn lijkt het me een nadeel omdat andere clubs al meer ritme hebben. Lange termijn is het misschien een voordeel omdat je selectie dan fitter is.

Een en ander hangt natuurlijk sterk af van de vraag hoe de internationale kalender er straks uit gaat zien. Gaat elk land volledig zijn eigen gang of komt er toch iets van structuur? En wat doet de UEFA met het Europese speelschema inclusief de voorrondes?

Binnen de clubs is het de vraag hoe goed de trainer in staat is om z'n selectie echt scherp te krijgen. Trainen zonder doel is een lastig verhaal. Toch is er nu wel ruimte om automatismen te smeden waar je straks profijt van hebt.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 17871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Yopii » do mei 14, 2020 1:21 pm

zeux schreef:
wo mei 13, 2020 9:33 pm
Marillion schreef:
wo mei 13, 2020 9:25 pm
Prima als ze die bekerfinale nog willen laten spelen. Maar dat lukt ook wel na 1 september als je dat graag wil.
Utrecht zal daar niet zo relaxed in staan. Gaat ook om Europees voetbal (voor hen).
Eén ronde, hooguit. Dat is me een verschil..

Vergeet die bekerfinale maar. NIeuwe ronde, nieuwe kansen. Weinig kans trouwens dat die bekerfinale Utrecht Europees voetbal had opgeleverd. F. is sterker.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door elliquido » do mei 14, 2020 3:36 pm

het is toch gewoon een zooitje..

landen die wel doorgaan,
landen gestopt

gaan we wel of niet de Europacups afronden
en met welke teams?

hoe gaan we straks weer Europa in, voorondes???

wanneer beginnen de competities dan

wanneer de europese competities
past dit nu allemaal in de planning?
wanneer beginnen we weer met publiek?

komt het ek in gedrang?

wat gaan de tv giganten betalen voor wedstrijden zonder publiek
is dat wel leuk genoeg>?


CHAOS
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Marillion » do mei 14, 2020 4:00 pm

Klopt, omdat ook op Europees niveau ieder vooral voor zichzelf bezig is. Precies hetzelfde als wat we op nationaal niveau zien.

Hier lijkt de KNVB pas wakker geschrokken sinds de opmerkingen van Rutte & Dijkhoff. Maar ik denk dat ze zich in Zeist weinig illusies moeten maken over extra mogelijkheden. Het spelen van een enkele bekerwedstrijd staat echt niet hoog op de prioriteitenlijst. Al was het alleen al omdat daar mogelijk weer een precedentwerking vanuit gaat.

Het zou volgens mij goed zijn als de UEFA zou zorgen voor veel meer structuur en duidelijkheid. Accepteer nou gewoon dat dit seizoen verloren is en steek alle tijd en energie in het zo goed mogelijk organiseren van het komende seizoen. Zodat je straks in alle competities zoveel mogelijk hetzelfde uitgangspunt hebt. Maar dat gaat natuurlijk nooit gebeuren vanwege, met name, de tv gelden.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Marillion » do mei 14, 2020 6:56 pm

Inmiddels heeft de rechter gesproken: De KNVB mocht deze beslissing nemen en Cambuur en De Graafschap blijven dus in de Eerste Divisie.

Dat was te verwachten want, of het nu leuk is of niet, de KNVB mag die beslissing op deze manier gewoon nemen.
Nil volentibus arduum

Wouter
Berichten: 18626
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Wouter » do mei 14, 2020 8:38 pm

Zijn ze al met de tractor door de poort van de rechtbank gereden?

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Historicus » za mei 16, 2020 9:31 pm

Toch wel erg raar en verontrustend dat er in Duitsland weer gevoetbald wordt.

Plaats reactie