De Hervatting ??-??-2020

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Thom » wo apr 29, 2020 12:44 pm

Ajax Rules schreef:
di apr 21, 2020 9:12 pm


Ik herhaal bij dezen ook maar weer eens mijn stokpaardje dat ik heeeeeeel graag nog de cup van 1996 toegewezen zou zien worden.
Ik zeer zeker ook, want ik was daar in Rome en baalde als een stekker, zoals mijn generatie zegt :blush.gif:
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Marillion » wo apr 29, 2020 2:47 pm

Grappig hoe dergelijke inzichten soms zo ver uit elkaar kunnen liggen. Zowel deze landstitel als die CL uit 1996 zouden me helemaal niets doen. Ik hoef ze allebei niet te zien op de erelijst van de club. Bij die CL finale zijn we gewoon verslagen door een sterkere tegenstander. En deze competitie lag nog helemaal open. Al was Ajax wel de enige optie geweest als er een kampioen moest worden aangewezen.

Wat het herschrijven van oude uitslagen betreft. Wees voorzichtig want als je dat consequent gaat doen kun je zomaar voor vervelende verrassingen komen te staan.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Cruijff » wo apr 29, 2020 3:25 pm

Marillion schreef:
wo apr 29, 2020 2:47 pm
Grappig hoe dergelijke inzichten soms zo ver uit elkaar kunnen liggen. Zowel deze landstitel als die CL uit 1996 zouden me helemaal niets doen. Ik hoef ze allebei niet te zien op de erelijst van de club. Bij die CL finale zijn we gewoon verslagen door een sterkere tegenstander. En deze competitie lag nog helemaal open.

De competitie die had moeten eindigen in mei 2020 lag inderdaad nog helemaal open.
Vanaf eind 1996 tot en met 1998 leek Juventus inderdaad een sterkere ploeg te hebben dan Ajax.

Met slechts 1 CL zege zijn ze er bekaaid vanaf gekomen. In 1997 en 1998 verloren ze immers (in München van Borussia Dortmund en in de Amsterdam Arena van Real Madrid) twee CL finales op rij.

Toch heeft Juventus in '95-'96 in de Champions League niet perse sterker gespeeld dan Ajax. De finale van '95 heb ik niet meer teruggekeken op Ziggo, die van '96 wel. Ondanks een dramatisch eerste kwartier was Ajax in Rome helemaal niet de mindere. Het laatste kwartier voor rust, eigenlijk de hele tweede helft en het eerste deel van de verlenging is Ajax gewoon zelfs de bovenliggende partij.

En dan heb ik het nu alleen over één wedstrijd van 120 minuten. Nog buiten beschouwing gelaten hoe Juventus :kots: de afgelopen decennia aan hun overwinningen, hun prijzen en hun transferbudgetten is gekomen. :kots:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Cruijff » wo apr 29, 2020 3:31 pm

De UEFA echter zal niet zo snel in actie komen voor het herverdelen van prijzen. Of zelfs het afpakken van een prijs.

Tot een slordige 24 jaar terug deed alleen de landskampioen mee aan de Europacup I.
De Franse voetbalbond heeft Olympique Marseille de landstitel van 1992 ontnomen vanwege omkoping. De UEFA laat Olympique de Champions League titel van 1993 gewoon houden.
Marillion schreef:
wo apr 29, 2020 2:47 pm
Wat het herschrijven van oude uitslagen betreft. Wees voorzichtig want als je dat consequent gaat doen kun je zomaar voor vervelende verrassingen komen te staan.
Want jij sluit niet uit dat Feyenoord en Ajax mogelijkerwijs dan ook een aantal Europese prijzen kunnen kwijtraken?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Marillion » wo apr 29, 2020 7:18 pm

Misschien worden we er per saldo wel slechter van ja.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Marillion » wo apr 29, 2020 7:59 pm

In Zwitserland is er wel toestemming om in juni weer te gaan voetballen (zonder publiek):
Super League mag op 8 juni hervat worden
De Super League in Zwitserland, de hoogste competitie van het land, mag op 8 juni hervat worden, zo heeft de federale overheid besloten. Het hervatten van de voetbalcompetitie maakt deel uit van een pakket versoepelingen, die de overheid van het land gaat doorvoeren om de lockdown langzaam af te breken. Er zijn geen toeschouwers welkom bij de wedstrijden. Vanaf 11 mei mogen de clubs ook weer trainen, zij het wel in groepen van maximaal vijf spelers. Ricky van Wolfswinkel speelt bij FC Basel.

Bron: nusport.nl
Nil volentibus arduum

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Dubbel » do apr 30, 2020 2:55 pm

Italië denkt aan 'lijn-Nederland'
... Bij de zuiderburen in Italië leeft de stille hoop dat de voetbalcompetitie nog kan worden hervat, maar de Italiaanse minister van Sport, Vincenzo Spadafora, adviseert de clubs zich op volgend seizoen te richten.

"Ik denk dat het steeds lastiger wordt om deze voetbalcompetitie nog te hervatten", vertelde Spadafora, die er over nadenkt het voorbeeld van Nederland en Frankrijk, waar de competities al zijn beëindigd, te volgen. "Misschien moet dat een soort van Europese lijn worden" ....
https://nos.nl/artikel/2332182-zwitsers ... rland.html

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door brigade zuid » do apr 30, 2020 3:59 pm

PSG wel uitgeroepen tot kampioen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Marillion » do apr 30, 2020 6:21 pm

En dus ook twee degradanten. Toulouse en Amiens, de onderste plekken zien er zo uit:

16 Dijon 30pnt
17 St. Etienne 30pnt
18 Nimes 27pnt
19 Amiens 23pnt
20 Toulouse 13pnt

Bij Toulouse zal er dus wel niemand protesteren. Maar Amiens was nog niet kansloos om die 18e plaats te behalen die volgens mij recht zou geven op een promotie/degradatie wedstrijd.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do apr 30, 2020 9:15 pm

En daar hebben Cambuur en De Graafschap interessant vergelijkingsmateriaal te pakken voor hun procedure.

Zullen wij als Ajax ook even procesje doen om de landstitel op te halen?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Marillion » vr mei 01, 2020 10:52 am

Ze zullen het zeker aandragen maar dat er elders een ander besluit is genomen lijkt me niet voldoende. Ik schat in dat ze nog meer kans hebben om de kennelijk nogal onduidelijke en rommelige procedure aan te vechten.

Ondertussen stelt Agüero dat de spelers in Engeland niet meer willen spelen:
Agüero pleit voor beëindigen Premier League-seizoen: 'Spelers zijn bang'

Sergio Agüero heeft er geen goed gevoel bij als besloten wordt dat het Premier League-seizoen nog wordt afgemaakt. Volgens de topspits van Manchester City vinden veel spelers in Engeland een hervatting onverstandig. "Als we weer doorgaan, zal dat voor onzekerheid zorgen. Iedereen zal heel voorzichtig zijn en zich er niet heel goed bij voelen. Hopelijk wordt er snel een vaccin of iets dergelijks gevonden", zegt Agüero tegen het Argentijnse El Chiringuito. "Veel spelers zijn bang, vooral degenen die gezinnen met kinderen hebben. Je kunt besmet worden door iemand die geen symptomen heeft. De situatie maakt mij ook bang, al ben ik alleen met mijn vriendin en heb ik geen contact met anderen."

De Premier League, de rijkste voetbalcompetitie ter wereld, is nog altijd van plan om het seizoen af te maken. Naar verluidt is het de bedoeling om de competitie op 8 juni te hervatten. In dat geval zou het seizoen tot en met 27 juli duren en worden de wedstrijden achter gesloten deuren afgewerkt, waarbij maximaal vierhonderd mensen in het stadion mogen zijn. Veel clubs hebben er financieel baat bij om het seizoen uit te spelen.Agüero staat met titelverdediger Manchester City op de tweede plaats, ver achter Liverpool, dat op weg was naar de eerste landstitel sinds 1990.

Bron: nusport.nl
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Cruijff » vr mei 01, 2020 12:00 pm

Marillion schreef:
vr mei 01, 2020 10:52 am
Ze zullen het zeker aandragen maar dat er elders een ander besluit is genomen lijkt me niet voldoende. Ik schat in dat ze nog meer kans hebben om de kennelijk nogal onduidelijke en rommelige procedure aan te vechten.

Ondertussen stelt Agüero dat de spelers in Engeland niet meer willen spelen:

Ja. :smile-ajax.gif:
Dit gaat straks echt wel een dingetje worden.
Die spelers kunnen dan weliswaar voor tientallen miljoenen per persoon, per seizoen op de loonlijst staan, ze willen straks deze risico's gewoonweg niet lopen.

En oh ironie, als Boris Johnson en de Britse minister van Volksgezondheid :smallgrin.gif: en de trainer van Arsenal al positief getest hebben op corona, dan kan er natuurlijk heel rap weer een corona geval voorbijkomen net nadat ze beginnen met voetballen. Dan kan dat plan van ze direct helemaal de prullenbak in.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Marillion » vr mei 01, 2020 1:42 pm

Dit kan nog een lastige discussie worden. De regen dat ze in Engeland zo graag willen uitspelen ligt voor een belangrijk deel natuurlijk in de enorme afhankelijkheid van de tv gelden. Die tv gelden zijn nodig om al die hoge salarissen van spelers te betalen.

Als spelers nu wel vasthouden aan hun salaris maar niet zonder publiek willen spelen zullen er problemen ontstaan.
Nil volentibus arduum

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Dubbel » wo mei 06, 2020 5:04 pm

Ik blijf het apart vinden dat iets dat in het ene land wel kan in een ander land nog 4 maanden lang onmogelijk is.
België: geen sportwedstrijden tot 31 juli
Er zijn in ieder geval tot en met 31 juli geen sportwedstrijden te zien in België. Dat maakt Sophie Wilmès zojuist bekend na de vergadering met de nationale veiligheidsraad van het land. Dit betekent dat ook de Belgische voetbalcompetitie voorlopig niet hervat wordt. Het is nog niet duidelijk wat er met de Jupiler Pro League gaat gebeuren.
De Turkse Süper Lig wordt op 12 juni weer hervat, zo heeft de voorzitter van de Turkse voetbalbond, Nihat Özdemir, woensdag bekendgemaakt op een persconferentie.
'Bundesliga kan half mei worden hervat'
De Duitse Bundesliga kan over twee weken worden hervat, zo melden verschillende Duitse media. De autoriteiten geven groen licht voor een plan om de competitie in de komende maanden af te ronden. Sinds enige tijd zijn de clubs al in training en alle spelers zijn getest op het coronavirus. De Bundesliga moet nog negen speelrondes afwerken.
Ook Bulgarije en Servië gaan weer voetballen
Naast de competitie in Turkije gaat ook in Bulgarije en Servië binnenkort de bal weer rollen. De Bulgaarse competitie gaat begin juni van start, zo meldt de minister van Sport. De competitie moet op 5 juni tot uiterlijk 12 juni zijn begonnen. Ook bij de competitieduels in Bulgarije zijn toeschouwers niet welkom. De hervatting in de Servische Super Liga staat gepland voor 30 mei, schrijft de Servische voetbalbond in een ve

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Marillion » wo mei 06, 2020 5:28 pm

Ja, op het eerste gezicht zeker.

Om een goed oordeel te kunnen geven zou je moeten weten wat de achterliggende gedachten zijn. De obstakels kunnen per land sterk verschillen. In het puur een kwestie van prioriteit? Spelen er zaken als beschikbaarheid van testmateriaal? Angst voor complicaties rondom supporters? Is het de R0 waarde in een land? Is er geen geschikte locatie voor het spelen van alle wedstrijden zonder publiek?

Het blijft allemaal ontzettend gissen maar opvallend is het zeker.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33273
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door zeux » wo mei 06, 2020 6:56 pm

Marillion schreef:
wo mei 06, 2020 5:28 pm
Angst voor complicaties rondom supporters?
Die lijkt er in het buitenland dus niet te zijn... En daar zitten landen tussen met toch behoorlijk fanatieke supporters (Turkije anyone?). Die laten zich dus niet tegenhouden door dat soort secundaire argumenten. :happy.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door brigade zuid » wo mei 06, 2020 7:02 pm

Lijkt er toch op dat ze iets te snel besloten hebben om er mee te kappen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Marillion » wo mei 06, 2020 7:22 pm

zeux schreef:
wo mei 06, 2020 6:56 pm
Marillion schreef:
wo mei 06, 2020 5:28 pm
Angst voor complicaties rondom supporters?
Die lijkt er in het buitenland dus niet te zijn... En daar zitten landen tussen met toch behoorlijk fanatieke supporters (Turkije anyone?). Die laten zich dus niet tegenhouden door dat soort secundaire argumenten. :happy.gif:
Al eerder uitgelegd. Het gaat niet alleen over een aantal fanatiekelingen. Ook over allerlei mensen die samen gaan kijken. En dat heeft bijvoorbeeld weer vervoersbewegingen tot gevolg. De mate waarin je dat kunt toestaan hangt weer af van de beschikbare infrastructuur, de dichtheid van de bevolking op die plaatsen etcetera.

Het zijn complexe beslissingen en de impact beperkt zich niet enkel tot een 22 spelers op een veld.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33273
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door zeux » wo mei 06, 2020 7:38 pm

Marillion schreef:
wo mei 06, 2020 7:22 pm
zeux schreef:
wo mei 06, 2020 6:56 pm
Marillion schreef:
wo mei 06, 2020 5:28 pm
Angst voor complicaties rondom supporters?
Die lijkt er in het buitenland dus niet te zijn... En daar zitten landen tussen met toch behoorlijk fanatieke supporters (Turkije anyone?). Die laten zich dus niet tegenhouden door dat soort secundaire argumenten. :happy.gif:
Al eerder uitgelegd. Het gaat niet alleen over een aantal fanatiekelingen. Ook over allerlei mensen die samen gaan kijken. En dat heeft bijvoorbeeld weer vervoersbewegingen tot gevolg. De mate waarin je dat kunt toestaan hangt weer af van de beschikbare infrastructuur, de dichtheid van de bevolking op die plaatsen etcetera.

Het zijn complexe beslissingen en de impact beperkt zich niet enkel tot een 22 spelers op een veld.
En in Turkije, Duitsland, Bulgarije, etc is dat blijkbaar gèèn issue. Met name Duitsland en Turkije lijken me met dezelfde omstandigheden te maken hebben. The hot temper van Turkse supporters lijkt me evident...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Dubbel » wo mei 06, 2020 7:58 pm

Even spieken; Spanje. Italie en Engeland zitten bij Ziggo en Duitsland bij FOX. Maar goed, eerst maar eens zien of ze slagen om er iets interessants van te maken. Als je er maar genoeg kaas overheen gooit dan kun je zelfs een drol lekker maken dus is er altijd wel wat mogelijk. In Duitsland kunnen ze daar ook nog worst aan toevoegen omdat zij voorbereid zijn op het Wurst Käse Scenario.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Cruijff » wo mei 06, 2020 8:47 pm

Dubbel schreef:
wo mei 06, 2020 7:58 pm
Even spieken; Spanje. Italie en Engeland zitten bij Ziggo en Duitsland bij FOX. Maar goed, eerst maar eens zien of ze slagen om er iets interessants van te maken. Als je er maar genoeg kaas overheen gooit dan kun je zelfs een drol lekker maken dus is er altijd wel wat mogelijk. In Duitsland kunnen ze daar ook nog worst aan toevoegen omdat zij voorbereid zijn op het Wurst Käse Scenario.

:smile-ajax.gif:

Jij bakt ze wel bruin, hè.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Dubbel » wo mei 06, 2020 9:19 pm

Cruijff schreef:
wo mei 06, 2020 8:47 pm
Jij bakt ze wel bruin, hè.
Vrij naar de gelijknamige meme :hypocrite.gif:

https://imgur.com/r/funny/1qALkOl

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Marillion » do mei 07, 2020 9:20 am

zeux schreef:
wo mei 06, 2020 7:38 pm
....
En in Turkije, Duitsland, Bulgarije, etc is dat blijkbaar gèèn issue. Met name Duitsland en Turkije lijken me met dezelfde omstandigheden te maken hebben. The hot temper van Turkse supporters lijkt me evident...
Het is maar één van de puzzelstukjes natuurlijk. Je hebt bij deze beslissing met allerlei aspecten te maken en daar weeg je elke component. Bovendien hangen de keuzes ook af van het beleid dat in het betreffende land is gekozen en de beperkingen waar je mee te maken hebt. In Nederland hebben de burgemeesters gewoon concreet aangegeven de supporters als een risico te zien.

Een ander probleem zal absoluut de beperkte beschikbaarheid van testmateriaal zijn geweest. En ga je dat dan inzetten voor de zorg of om voetbal te faciliteren?

Het geld speelt uiteraard ook een rol. In Nederland storten de clubs en competities niet zo snel in vanwege de mindere afhankelijkheid van tv gelden. In andere landen ligt dat misschien weer anders.

Al die punten komen uiteindelijk op een weegschaal en daar komt dan een resultaat uit dat per land kan verschillen. Het zou wel interessant zijn om te zien wat per land nou de doorslag geeft. En het moet natuurlijk nog maar blijken in hoeverre de herstart her en der een succes gaat zijn.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33273
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door zeux » do mei 07, 2020 9:32 am

Marillion schreef:
do mei 07, 2020 9:20 am
zeux schreef:
wo mei 06, 2020 7:38 pm
....
En in Turkije, Duitsland, Bulgarije, etc is dat blijkbaar gèèn issue. Met name Duitsland en Turkije lijken me met dezelfde omstandigheden te maken hebben. The hot temper van Turkse supporters lijkt me evident...
Het is maar één van de puzzelstukjes natuurlijk. Je hebt bij deze beslissing met allerlei aspecten te maken en daar weeg je elke component. Bovendien hangen de keuzes ook af van het beleid dat in het betreffende land is gekozen en de beperkingen waar je mee te maken hebt. In Nederland hebben de burgemeesters gewoon concreet aangegeven de supporters als een risico te zien.

Een ander probleem zal absoluut de beperkte beschikbaarheid van testmateriaal zijn geweest. En ga je dat dan inzetten voor de zorg of om voetbal te faciliteren?

Het geld speelt uiteraard ook een rol. In Nederland storten de clubs en competities niet zo snel in vanwege de mindere afhankelijkheid van tv gelden. In andere landen ligt dat misschien weer anders.

Al die punten komen uiteindelijk op een weegschaal en daar komt dan een resultaat uit dat per land kan verschillen. Het zou wel interessant zijn om te zien wat per land nou de doorslag geeft. En het moet natuurlijk nog maar blijken in hoeverre de herstart her en der een succes gaat zijn.
Vanaf 1 juni kan 'iedereen' getest worden toch? Dan lijkt testen mij niet het issue.

Er is natuurlijk steeds een ander argument te verzinnen. Maar feit blijft dat ze in het buitenland wel weer gaan voetballen. Geen issues met testen, geen issues (blijkbaar) met supporters die 'vervelend gedrag' gaan vertonen. En daar is het besmettingsgevaar echt niet anders.

Dus is het vrij apart dat het in NL niet kan. Of inderdaad de noodzaak niet wordt gevoeld. Waar ze in ieder geval in Utrecht, Alkmaar, Leeuwarden en Deventer heel erg de balen van zullen hebben.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De Hervatting ??-??-2020

Bericht door Marillion » do mei 07, 2020 10:32 am

Iedereen met klachten kan worden getest. Dat is nog iets anders dan intensief preventief testen om een competitie te proberen te hervatten.

Ik verzin niet steeds een ander argument. Ik geef aan dat het een weging is van verschillende factoren. Die kunnen per land verschillen. En per land kun je die ook anders interpreteren. Jij noemt nu alleen voorbeelden van waar ze het weer willen proberen maar dan vergeet je dus voor het gemak landen als Frankrijk en België maar even.

Tenslotte, het mag uiteraard duidelijk zijn dat de belangen van een paar clubs niet bovenaan het lijstje staan als er keuzes moeten worden gemaakt over wat er al wel kan en wat nog niet.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie