Grote degradatietombola: who is going down?

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Grote degradatietombola: who is going down?

Bericht door Andriy Demchenko » za jan 30, 2021 8:57 pm

Aan de onderkant van de eredivisie is het nog steeds spannend. Wie gaat afdalen naar de KKdivisie en zal in de krochten van het voetbal volgend jaar naar De Goffert moeten? Deze editie is het zo dat twee teams direct degraderen en de nummer 16 een play ff duel speelt. Er zitten heel wat kleintjes in de competitie maar tcch is er al een duidelijke aftekening gaande.


De nummers 9 tot 14 zitten in een range van 22 tot 25 punten, zij lijken voorlopig wel redelijk safe voor directe degradatie. Daaronder is het spannend. Aangetekend dat de onderste vier morgen nog in actie komen

15. RKC 14 punten
16 ADO 11 punten
17. Willem II 10 punten
18. Emmen 6 punten

Willem II heeft in doelsaldo een positieve balans van 8 op ADO en een negatieve balans van 3 op RKC, Emmen lijkt ten dode te zijn opgschreven. Hoogst haalbare wordt de 16de plek. Maar grote vraag blijft of RKC het volhoudt en wie uberhaupt 16de wordt.


Wie is er volgens jullie een vogeltje voor de kat?
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Grote degradatietombola: who is going down?

Bericht door Andriy Demchenko » zo jan 31, 2021 8:41 am

RKC er weer een puntje bij, 15 in totaal en opnieuw een kleine aandraaiing van de duimschroeven op ADO en Willem II. Cruciaal wordt vanmiddag sowieso het thuisduel van Willem II tegen Emmen en volgende week eveneens thuis tegen ADO. Het kan de reddingsboei worden voor de Tilburgers als ze die alletwee winnen, halen ze minder dan 4 punten dan kan het wel eens een heel moeilijk verhaal gaan wodren.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Grote degradatietombola: who is going down?

Bericht door Marillion » zo jan 31, 2021 9:24 am

Emmen zou ik een langer verblijf in de Eredivisie wel gunnen. Omdat ze daar met beperkte middelen hun werk doen en het leuk is als Drenthe een club op het hoogste niveau heeft. Maar nu er twee rechtstreeks naar beneden gaan zal dat inderdaad lastig worden. Al hebben ze met één overwinning weer zicht op plek 16. Hun verhaal is dat van de klassieke under dog.
Nil volentibus arduum

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Grote degradatietombola: who is going down?

Bericht door Andriy Demchenko » zo jan 31, 2021 9:59 am

Marillion schreef:
zo jan 31, 2021 9:24 am
Emmen zou ik een langer verblijf in de Eredivisie wel gunnen. Omdat ze daar met beperkte middelen hun werk doen en het leuk is als Drenthe een club op het hoogste niveau heeft. Maar nu er twee rechtstreeks naar beneden gaan zal dat inderdaad lastig worden. Al hebben ze met één overwinning weer zicht op plek 16. Hun verhaal is dat van de klassieke under dog.
Het gekke is eigenlijk dat ze zich best versterkt hebben dit seizoen met Van Rhijn, Tibbling, Frei, Wiedwald, Avidjai, Cavlan, Adzic, La Torre en nog een heel aantal. Ook wa\t non eu splers, er zit daar door de sponsor best wel geld. Qua mogelijkheden hebben ze het beter voor elkaar dan RKC. Maar dan zie je hoe grillig de eredivisie is, vorig jaar stond RKC kansloos onderaan en nu hebben ze toch al wat punten gepakt terwijl Emmen vorig jaar niet in de problemen kwam en het dit seizoen vierkant loopt.

Als je naar dit lijstje kijkt dan zie je dat vooral ADO ook underachieved en dat RKC en Fortuna het toch stiekem knap doen.
https://sport.infonu.nl/voetbal/200278- ... 01920.html
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Grote degradatietombola: who is going down?

Bericht door Marillion » zo jan 31, 2021 10:07 am

Dat is nog best een lijstje van Emmen inderdaad.

RKC probeert echt goed voetbal te spelen. Dat spreek me ook enorm aan. Dat deden ze vorig seizoen al alleen betaald het tot nu toe wat beter uit.

ADO mag er van mij wel uit. Er zit geen enkele vorm van beleid achter. Allemaal duistere figuren er omheen. Dan moet je de prijs maar betalen. Ook al vind ik eigenlijk wel dat een stad als Den Haag een mooie Eredivisieclub moet hebben.
Nil volentibus arduum

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Grote degradatietombola: who is going down?

Bericht door Andriy Demchenko » zo jan 31, 2021 10:11 am

Marillion schreef:
zo jan 31, 2021 10:07 am
Dat is nog best een lijstje van Emmen inderdaad.

RKC probeert echt goed voetbal te spelen. Dat spreek me ook enorm aan. Dat deden ze vorig seizoen al alleen betaald het tot nu toe wat beter uit.

ADO mag er van mij wel uit. Er zit geen enkele vorm van beleid achter. Allemaal duistere figuren er omheen. Dan moet je de prijs maar betalen. Ook al vind ik eigenlijk wel dat een stad als Den Haag een mooie Eredivisieclub moet hebben.
Ik gun ADO wel een paar jaartjes herbronnen in de eerste divisie, de huidige capriolen lijken nergens op. Die club moet serieus hervormen en af van die ad hoc beslissingen.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Grote degradatietombola: who is going down?

Bericht door columbus » zo jan 31, 2021 11:06 am

Emmen en Willem 2 staan lager dan ik op voorhand gedacht. Wat al gezegd wordt, Emmen heeft een idee en probeert er met de beperkte financiële middelen iets van te maken. Rustige en realistische trainer maken het wel dat ik ze meer gun dan nu de laatste stek.

Willem 2 snap ik niet zo goed. Die hebben volgens mij ook een prima selectie dat niet hoort op de plek waar ze nu staan. Normaal wel een stabiele middenmoter. Ben heel benieuwd, heb het idee dat ze met Petrovic er qua trainer niet op vooruit gaan.

Den Haag krijgt het echt nog heel moeilijk. Achterlijk beleid en hebben een vracht aan hele hele matige voetballers binnengehaald. Maak daar maar eens een ploeg van dat de strijd aan wil gaan. Jammer vind ik dat wel, Den Haag hoort gewoon in de eredivisie vind ik. Er is alleen niets Haags aan op dit moment. Qua jeugdopleiding lopen ze inmiddels ook achter de feiten aan, talent gaat vrij snel naar andere bvo’s, zeker aanvallend ingestelde jongens. Weinig geld, kleurloos stadion. Jammer. Mijn Haagse collega’s vrezen het ergste en ergeren zich groen en geel aan het gevoerde ‘beleid’

Al met al zijn ze onderin allemaal wel aan elkaar gewaagd. Het kan ook zo maar zijn dat de stand aan het einde van de rit er compleet anders uit ziet

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Grote degradatietombola: who is going down?

Bericht door Andriy Demchenko » zo jan 31, 2021 3:16 pm

Willem II 1-0 voor tegen Emmen door Nunnely, belangrijke goal.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Grote degradatietombola: who is going down?

Bericht door Andriy Demchenko » zo jan 31, 2021 6:37 pm

Andriy Demchenko schreef:
zo jan 31, 2021 3:16 pm
Willem II 1-0 voor tegen Emmen door Nunnely, belangrijke goal.
Willem II gewonnen. ADO gelijk en RKC pakte onverwachts een punt tegen Vitesse. Volgende week de degradatiekraker Willem II - ADO, stiekem kan RKC weer terug het moeras ingetrokken worden.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Grote degradatietombola: who is going down?

Bericht door Gezond verstand » ma feb 01, 2021 3:23 am

Marillion schreef:
zo jan 31, 2021 9:24 am
Emmen zou ik een langer verblijf in de Eredivisie wel gunnen. Omdat ze daar met beperkte middelen hun werk doen en het leuk is als Drenthe een club op het hoogste niveau heeft. Maar nu er twee rechtstreeks naar beneden gaan zal dat inderdaad lastig worden. Al hebben ze met één overwinning weer zicht op plek 16. Hun verhaal is dat van de klassieke under dog.
3 van deze 4 clubs gun ik wel een langer verblijf in de eredivisie. RKC, Willem II en Emmen zijn sympathieke clubs.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Grote degradatietombola: who is going down?

Bericht door Andriy Demchenko » zo feb 07, 2021 9:32 pm

RKC pakt weer sneaky een puntje tegen PEC, Willem II had geen ruimte voor een inhaalslag want de wedstrijd ging niet door. De dgeradatiekraker Willem II - ADO is dus uitgesteld door het winterweer, dat maakt het onderin alleen maar spannender.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Grote degradatietombola: who is going down?

Bericht door Andriy Demchenko » zo feb 14, 2021 9:54 am

RKC won van Emmen die wel het haasje zijn nu, gaan voor de rbc indexhttps://www.vi.nl/nieuws/fc-emmen-en-de-rbc-ind ... riegel-van Je zit als club ook fout als je in de winter nog zoveel spelers gaat halen, dan heb je toch in de zomer wat verkeerd gedaan.

ADO sprokkelt een puntje tegen PSV door de in te halen duels is het nog wel spannend, Willem II 20 duels 13 punten, ADO 21 duels 13 punten en RKC 22 duels 19 punten. Voor Willem II wordt het D-day vandaag om de inhaalslag in te zetten.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Grote degradatietombola: who is going down?

Bericht door Gezond verstand » zo feb 21, 2021 6:38 am

Emmen wint dit weekend en heeft plots Willem II en ADO weer in het vizier. Als ik tussen deze 3 moet kiezen hoop ik dat Willem II het redt, want die hebben toch het meeste potentieel.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Grote degradatietombola: who is going down?

Bericht door Andriy Demchenko » vr feb 26, 2021 7:55 am

iedereen zal hopen op een degradatie van ADO....

Maar het is nu wel erg spannend geworden, dat gekke RKC dat doodleuk op 22 punten staat. Scheelt gewoon 8 punten en een doelsaldo.

ADO en Wilem II gelijk aantal punten en een doelpunt verschil in doelsaldo, daar waar voor Petrovic' komst daar nog wel een verschil in zat. :excited.gif:
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Grote degradatietombola: who is going down?

Bericht door columbus » vr feb 26, 2021 8:25 am

Van mij mag ADO er in blijven, maar dat komt meer omdat een stad als Den Haag een eredivisie ploeg moet hebben. Maar als ze toch ergens visieloos en zonder idee wat aan het doen zijn is het daar wel. Een vracht hele matige spelers binnengehaald waar volgens mij de trainer ook totaal geen raadt mee weet.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Grote degradatietombola: who is going down?

Bericht door Jinne » zo feb 28, 2021 7:24 am

Emmen wint twee keer op rij en doet ook weer mee. Voordeel bij hen is dat ze rustig zijn gebleven en niks te verliezen hebben. Volgende week Sparta thuis. Ze kunnen er zo maar langs wippen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Grote degradatietombola: who is going down?

Bericht door Andriy Demchenko » zo feb 28, 2021 8:09 am

Jinne schreef:
zo feb 28, 2021 7:24 am
Emmen wint twee keer op rij en doet ook weer mee. Voordeel bij hen is dat ze rustig zijn gebleven en niks te verliezen hebben. Volgende week Sparta thuis. Ze kunnen er zo maar langs wippen.
Ik denk alleen wel dat Emmen financieel een probleem heeft als ze degraderen omdat ze zoveel hebben uitgegeven, zo rustig was men ook niet. Maar als je puur naar trainers kijkt dan is Emmen wel het beste af van de drie. In dit perspectief vind ik het nog dommer dat ome Petro je door de storm moet loodsen. Stel je een schip in noodweer voor, en ofwel Lukkien ofwel Petrovic is de schipper, ik weet wel in welke boot ik dan liever zit. :biggrin.gif:


12,14 en 15 punten zit dus heel dicht op elkaar. Willem II wel een wedstrijd minder gespeeld. Wat met name ook opvalt is dat de doelsaldi ook dicht op elkaar zitten. Met -32, -29 en '30, wat heel vaak gebeurt is dat een van de degradatiekandidaten een aanmerkelijk slechter doelsaldo heeft maar nu zijn de verschillen erg klein.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Grote degradatietombola: who is going down?

Bericht door Jinne » zo feb 28, 2021 8:19 am

Het doelsaldo van Willem II was tot voor kort nog wel veel beter. :smallgrin.gif:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Grote degradatietombola: who is going down?

Bericht door GangstaRiB » zo feb 28, 2021 9:29 am

Ik hoop dat ADO eruit vliegt, al zou het beter zijn voor NL voetbal als Emmen eruit vliegt. ADO is irritant. Willem 2 vind ik een sympathieke club, maar dat ze kiezen voor die waardeloze Petrovic...

Wouter
Berichten: 18627
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Grote degradatietombola: who is going down?

Bericht door Wouter » zo feb 28, 2021 9:32 am

Waarom zou het voor het Nederlandse voetbal beter zijn als Emmen eruit vliegt?

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Grote degradatietombola: who is going down?

Bericht door GangstaRiB » zo feb 28, 2021 10:02 am

Wouter schreef:
zo feb 28, 2021 9:32 am
Waarom zou het voor het Nederlandse voetbal beter zijn als Emmen eruit vliegt?
Omdat ik ADO qua potentie groter vind dan Emmen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Grote degradatietombola: who is going down?

Bericht door Marillion » zo feb 28, 2021 10:05 am

Ik zou het juist leuk vinden als Emmen in de Eredivisie blijft spelen. Het is de enige club uit Drenthe.

ADO moet maar eens de gevolgen ondervinden van het slechte beleid dat ze daar voeren. Die stad zou een mooie Eredivisie club moeten hebben maar op deze manier gaat het niet lukken. Soms is een stap omlaag achteraf een goede ontwikkeling omdat het dwingt om echt schoon schip te maken.
Nil volentibus arduum

Wouter
Berichten: 18627
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Grote degradatietombola: who is going down?

Bericht door Wouter » zo feb 28, 2021 10:07 am

GangstaRiB schreef:
zo feb 28, 2021 10:02 am
Wouter schreef:
zo feb 28, 2021 9:32 am
Waarom zou het voor het Nederlandse voetbal beter zijn als Emmen eruit vliegt?
Omdat ik ADO qua potentie groter vind dan Emmen.
Omdat Den Haag een grote stad is? Kan zijn, maar ADO heeft nooit echt geleefd in Den Haag.

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Grote degradatietombola: who is going down?

Bericht door columbus » zo feb 28, 2021 10:48 am

Hoe kom je daar nou bij?

Wouter
Berichten: 18627
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Grote degradatietombola: who is going down?

Bericht door Wouter » zo feb 28, 2021 11:25 am

Als je uit zo'n grote stad komt en minder toeschouwers trekt dan Vitesse, Heerenveen of Willem II, leeft de club toch niet in de stad?

Plaats reactie