De Nederlandse coëfficiënt voor Europees voetbal

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do nov 02, 2006 6:08 pm

Het is dus hopen op een club als Kiev om Steaua uit te schakelen. Wordt moeilijk, aangezien ze de thuiswedstrijd met 1-4 verloren.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do nov 02, 2006 6:12 pm

Jöhnk schreef:Voor Nederland komen er ook twee magere seizoenen aan. Portugal zijn we volgend seizoen direct voorbij.
:?:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do nov 02, 2006 6:15 pm

Twee magere seizoenen die komen te vervallen, bedoelde ik. (2002-2003 en 2003-2004.)

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do nov 02, 2006 6:18 pm

Ahn ok. :xyxthumbs:

Ajax heeft toch wel aardig wat punten bij elkaar gesprokkeld in 2002-2003?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do nov 02, 2006 6:20 pm

Ajax wel (18), maar het gemiddelde bleef desondanks steken op 6.

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » do nov 02, 2006 6:26 pm

Jammer dat Nederland zo dom is geweest om Twente een intertoto plaats te geven. In de huidige opzet komen ze daarmee zo in de voorronde Uefa Cup en dan worden alle punten door een club meer gedeeld. Wat nog meer jammer is: Nederland gaat deze stomme fout komend jaar gewoon weer maken. :pukey:

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » do nov 02, 2006 6:34 pm

Thomas schreef:Het is dus hopen op een club als Kiev om Steaua uit te schakelen. Wordt moeilijk, aangezien ze de thuiswedstrijd met 1-4 verloren.
Dan mag Kiev al niets meer verliezen, ik zie het niet gebeuren. Het is eerder hopen dat Steaua direct Barcelona, Ajax of Bremen tegen komt in de Uefa cup. En dat die andere twee teams niet door gaan naar de volgende ronde in de UEFA-cup.

En inderdaad, die intertoto tickets zijn dikke onzin. Afschaffen graag!
Ajax!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do nov 02, 2006 6:38 pm

Steau heeft nu toch maar drie punten meer dan Kiev? Dus als Kiev de onderlinge wedstrijd wint en een punt pakt tegen Real zouden ze er ook zijn. Ik geef Kiev meer kans tegen Real dan Steaua tegen Lyon.

Rapid Boekarest staat trouwens met 2-1 achter bij Hapoel Tel Aviv.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » do nov 02, 2006 6:41 pm

Thomas schreef:Steau heeft nu toch maar drie punten meer dan Kiev? Dus als Kiev de onderlinge wedstrijd wint en een punt pakt tegen Real zouden ze er ook zijn. Ik geef Kiev meer kans tegen Real dan Steaua tegen Lyon.
Nogmaals: ik zie het niet gebeuren. Kiev staat nu op 0 punten uit 4 wedstrijden dus ik geloof niet dat ze in de resterende 2 wedstrijden 4 punten gaan pakken.
Thomas schreef:Rapid Boekarest staat trouwens met 2-1 achter bij Hapoel Tel Aviv.
Lekker :yes:
Ajax!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do nov 02, 2006 7:55 pm

Het is nog 2-2 geworden en Dinamo Bucaresti staat met 1-0 voor tegen Besiktas.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr nov 03, 2006 11:11 am

Arwin schreef:Jammer dat Nederland zo dom is geweest om Twente een intertoto plaats te geven. In de huidige opzet komen ze daarmee zo in de voorronde Uefa Cup en dan worden alle punten door een club meer gedeeld. Wat nog meer jammer is: Nederland gaat deze stomme fout komend jaar gewoon weer maken. :pukey:
Inderdaad dom om te doen, ik wist niet dat die intertoto ook meegenomen werd in het landencoefficient maar je moet hier gewoon geen deelnemers meer voor opgeven als Nederland zijnde..het doet je meer kwaad dan goed. Clubs als Twente en Nec verknallen het altijd voor Nederland.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » vr nov 03, 2006 11:14 am

H'veen mag van mij voor Friesland uitkomen.

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » vr nov 03, 2006 11:35 am

brigade zuid schreef:
Arwin schreef:Jammer dat Nederland zo dom is geweest om Twente een intertoto plaats te geven. In de huidige opzet komen ze daarmee zo in de voorronde Uefa Cup en dan worden alle punten door een club meer gedeeld. Wat nog meer jammer is: Nederland gaat deze stomme fout komend jaar gewoon weer maken. :pukey:
Inderdaad dom om te doen, ik wist niet dat die intertoto ook meegenomen werd in het landencoefficient maar je moet hier gewoon geen deelnemers meer voor opgeven als Nederland zijnde..het doet je meer kwaad dan goed. Clubs als Twente en Nec verknallen het altijd voor Nederland.
Intertoto telt ook nog niet mee, maar de opzet is veranderd, waardoor een club als Twente door van een stel prutsers uit de tweede klasse van Wales te winnen, in de voorronde Uefa Cup belanden. Vanaf het moment dat je in de voorronde Uefa Cup zit (na een ronde intertoto dus) gaat dat team meetellen.

Maar dit moeten we vooral volhouden, anders zijn de play offs een stuk minder spannend. :pukey:

Gebruikersavatar
Ik ben ik
Berichten: 10051
Lid geworden op: ma sep 15, 2003 3:57 pm

Bericht door Ik ben ik » vr nov 03, 2006 2:37 pm

Ajax heeft nu al meer UEFA-punten dan in 0304... Nederland is ook weer drie plekken gestegen in de ranglijst van dit jaar, naar de tiende plek.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » vr nov 03, 2006 2:41 pm

Arwin schreef:
brigade zuid schreef:
Arwin schreef:Jammer dat Nederland zo dom is geweest om Twente een intertoto plaats te geven. In de huidige opzet komen ze daarmee zo in de voorronde Uefa Cup en dan worden alle punten door een club meer gedeeld. Wat nog meer jammer is: Nederland gaat deze stomme fout komend jaar gewoon weer maken. :pukey:
Inderdaad dom om te doen, ik wist niet dat die intertoto ook meegenomen werd in het landencoefficient maar je moet hier gewoon geen deelnemers meer voor opgeven als Nederland zijnde..het doet je meer kwaad dan goed. Clubs als Twente en Nec verknallen het altijd voor Nederland.
Intertoto telt ook nog niet mee, maar de opzet is veranderd, waardoor een club als Twente door van een stel prutsers uit de tweede klasse van Wales te winnen, in de voorronde Uefa Cup belanden. Vanaf het moment dat je in de voorronde Uefa Cup zit (na een ronde intertoto dus) gaat dat team meetellen.

Maar dit moeten we vooral volhouden, anders zijn de play offs een stuk minder spannend. :pukey:
Door die play-offs speelt de Nederlandse nummer twee Uefa-Cup, mocht de nummer vier een CL-plek verkloten tegen FC Kopenhagen, maakt de nummer 7 er een potje van in de groepsfase en mocht de nummer 9 zich te kijk zetten tegen een paar Esten.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr nov 03, 2006 6:06 pm

En wat deed/doet de nummer drie ook alweer? :hypocrite:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr nov 03, 2006 10:33 pm

Vergis je niet, Feyenoord is al bijna twee jaar ongeslagen in de Europacup. ;)

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr nov 03, 2006 10:47 pm

En al een jaar of vijf in de Champions League.

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » za nov 04, 2006 12:01 pm

Steef schreef:
Arwin schreef:
brigade zuid schreef: Inderdaad dom om te doen, ik wist niet dat die intertoto ook meegenomen werd in het landencoefficient maar je moet hier gewoon geen deelnemers meer voor opgeven als Nederland zijnde..het doet je meer kwaad dan goed. Clubs als Twente en Nec verknallen het altijd voor Nederland.
Intertoto telt ook nog niet mee, maar de opzet is veranderd, waardoor een club als Twente door van een stel prutsers uit de tweede klasse van Wales te winnen, in de voorronde Uefa Cup belanden. Vanaf het moment dat je in de voorronde Uefa Cup zit (na een ronde intertoto dus) gaat dat team meetellen.

Maar dit moeten we vooral volhouden, anders zijn de play offs een stuk minder spannend. :pukey:
Door die play-offs speelt de Nederlandse nummer twee Uefa-Cup, mocht de nummer vier een CL-plek verkloten tegen FC Kopenhagen, maakt de nummer 7 er een potje van in de groepsfase en mocht de nummer 9 zich te kijk zetten tegen een paar Esten.
Ik wil niet zeggen dat Ajax wel het beste is voor Nederland in Europa, ben het ook absoluut niet met de play offs eens. De nummer twee moet CL spelen. (Hoewel AZ en zeker Feyenoord ook absoluut niet de voorronde CL overleefd hadden.)
Maar het is gewoon dom om nog eens extra ploegen Europa in te laten gaan, waar alle punten nog eens door gedeeld moeten worden. Nederland haalt punten door PSV en Ajax in de CL, eventueel die twee ploegen in de Uefa Cup en AZ, Feyenoord en Heerenveen in de Uefa Cup. Die eerste vier halen normaal gesproken altijd Europees voetbal. Voor die andere ploeg, meestal Heerenveen de laatste jaren, is het leuk dat ze een keer Uefa Cup halen. Hetzelfde geldt voor de bekerwinnaar of zelfs de nummer 6 van de competitie als de bekerwinnaar al Europees voetbal speelt.
Extra plaatsen zijn niet nodig, een goede subtopper moet zich maar zien te plaatsen via dit aantal plekken, alles wat daaronder komt is sowieso niet van het niveau om potten te breken in Europa.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr nov 24, 2006 12:10 am

Een zeer slechte ronde deze week voor Nederland, slechts 2 gelijke spelletjes.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » wo dec 13, 2006 11:44 pm

R. Boekarest is uitgeschakeld!! :eusa_dance:

Volgende ronde Steaua loten, knikkeren we die er ook even uit.
Ajax!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo dec 13, 2006 11:47 pm

De Roemenen neem ik niet serieus. Kwestie van tijd totdat ze weer verdwenen zijn.

Nederland zal na de winterstop overigens wel nog wat punten moeten sprokkelen om op een deugdelijke coefficient uit te komen.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » wo dec 13, 2006 11:55 pm

Kwestie van tijd heb je gelijk in, maar ondertussen ben je wel weer 3 jaar verder voordat ze zijn ingehaald.. :sad:
Ajax!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do dec 14, 2006 1:30 pm

Wij verliezen er alleen UEFA cup-plaatsen door, toch? Worden de punten die PSV haalt tenminste niet meer door zo'n hoog aantal ploegen gedeeld.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » do dec 14, 2006 2:43 pm

Wij gaan helemaal geen plaatsen verliezen hoor.Dat gebeurt alleen als Rusland ons inhaalt en die staan 1,5 punt achter ons.

We hebben volgend jaar zelfs zicht op de 6e plaats.

Plaats reactie