De TV rechten

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58582
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De TV rechten

Bericht door 999 » ma jul 01, 2013 6:24 pm

Zeux schreef:
999 schreef:
Zeux schreef:
???

Fox Sports behoort tot de grote televisienetwerken in de VS.

Dat ze ook een rechtsradicale variant hebben - Fox News - doet daar niets aan af.
Precies, Fox sports zend uit, meer niet ...

Maar goed als jij denk dat Fox sport uitzend om de sport en niet om de bakken met geld wat ze er mee verdienen ( dat is wat ik met de uitspraak bedoelde ) dan heb ik het mis ..

Kijk maar eens naar de veranderde abonnementen ...
Ah, is dat je argument?

Dan heb ik een geheimpje voor je: They are all in it for the money.


Geef mij dan maar de Amerikanen. Die snappen hoe je sport-tv maakt. Beter dan de zaadloze Ollanders.
Wel vlug, eerst kon je nog mee-genieten van buitenlands voetbal op je erdivisie-abo, nu dus niet meer ..

Tja, smaken verschillen.Voor mij hoeft al die opsmuk, statistieken enz. niet zo ..

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: De TV rechten

Bericht door jabu » ma jul 01, 2013 6:26 pm

Dat snappen zij inderdaad duizendmaal beter. Daarom is het des te spijtiger dat KPN vandaag heeft besloten ESPN Classic en ESPN America niet meer uit te zenden.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33273
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De TV rechten

Bericht door zeux » ma jul 01, 2013 6:31 pm

Jabu schreef:Dat snappen zij inderdaad duizendmaal beter. Daarom is het des te spijtiger dat KPN vandaag heeft besloten ESPN Classic en ESPN America niet meer uit te zenden.
Hoop dat ziggo niet tot dat onzalige besluit komt!!!!

Nah ja, ik heb dan altijd nog abo op mlb.com
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33273
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De TV rechten

Bericht door zeux » ma jul 01, 2013 6:34 pm

999 schreef: Voor mij hoeft al die opsmuk, statistieken enz. niet zo ..
Statistieken zijn de bom!

Heerlijk.

Maar het is veel meer dan dat. Analyses, scherpe dialogen, echte experts.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58582
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De TV rechten

Bericht door 999 » ma jul 01, 2013 6:42 pm

Zeux schreef:
999 schreef: Voor mij hoeft al die opsmuk, statistieken enz. niet zo ..
Statistieken zijn de bom!

Heerlijk.

Maar het is veel meer dan dat. Analyses, scherpe dialogen, echte experts.
Tja, voor mij hoeft dat allemaal niet .. ( Maar dat mag je blijkbaar tegenwoordig niet zeggen :) )

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De TV rechten

Bericht door InnerHarbour » ma jul 01, 2013 6:42 pm

Zeux schreef:
Jabu schreef:Dat snappen zij inderdaad duizendmaal beter. Daarom is het des te spijtiger dat KPN vandaag heeft besloten ESPN Classic en ESPN America niet meer uit te zenden.
Hoop dat ziggo niet tot dat onzalige besluit komt!!!!

Nah ja, ik heb dan altijd nog abo op mlb.com
Eind juli is het ook bij Ziggo afgelopen en dat ligt gewoon aan ESPN, die stoppen ermee. Ze zijn de rechten overal in Europa aan het verkopen, misschien iets voor Sport 1 die het Engelse voetbal kwijt is.
YNWA

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33273
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De TV rechten

Bericht door zeux » ma jul 01, 2013 6:50 pm

Da's klote. Nah ja, dan kan mijn extra zenderpakket eraf.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De TV rechten

Bericht door Jöhnk » ma jul 01, 2013 6:51 pm

999 schreef:Tja, voor mij hoeft dat allemaal niet .. ( Maar dat mag je blijkbaar tegenwoordig niet zeggen :) )
Voor mij hoeft het ook niet, in de eerste plaats omdat men vaak nogal veel moeite heeft met het onderscheiden van een statistiek en een mening. "Een succesvolle pass" is tegenwoordig ook een statistiek. Wie bepaalt wat succesvol is?

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: De TV rechten

Bericht door El Clavo » ma jul 01, 2013 8:00 pm

Ik wil best een paar euro meer betalen voor de Premier League hoor. Maar niet zoals nu dat je Sport 1 erbij moet nemen voor 16 euro extra. Eredivisie en Internationaal voor 20 euro heb ik er wel voor over eigenlijk.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: De TV rechten

Bericht door jabu » ma jul 01, 2013 9:21 pm

Zeux schreef:
999 schreef: Voor mij hoeft al die opsmuk, statistieken enz. niet zo ..
Statistieken zijn de bom!

Heerlijk.

Maar het is veel meer dan dat. Analyses, scherpe dialogen, echte experts.
Inderdaad. Als je de analyses van experts bij basketballwedstrijden op de Amerikaanse tv vergelijkt met de borrelpraat van onze sportverslaggevers dan schieten de tranen je in de ogen.
Jöhnk schreef:
999 schreef:Tja, voor mij hoeft dat allemaal niet .. ( Maar dat mag je blijkbaar tegenwoordig niet zeggen :) )
Voor mij hoeft het ook niet, in de eerste plaats omdat men vaak nogal veel moeite heeft met het onderscheiden van een statistiek en een mening. "Een succesvolle pass" is tegenwoordig ook een statistiek. Wie bepaalt wat succesvol is?
Het is wel duidelijk dat jij nooit naar Amerikaanse sportzenders kijkt.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58582
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De TV rechten

Bericht door 999 » ma jul 01, 2013 9:27 pm

Waarom niet?. Omdat we ( ik ) niet van dat ( meestal naderhand ) gezever en al die cijfertjes houden ?.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: De TV rechten

Bericht door jabu » ma jul 01, 2013 9:29 pm

Nee omdat Jöhnk doet alsof het slechts om het geven van meningen gaat. De analyses bij bv ESPN zijn echt inhoudelijk sterk.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58582
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De TV rechten

Bericht door 999 » ma jul 01, 2013 9:32 pm

Zal best, maar is toch altijd naderhand.Ik heb daar niks mee.Ik kijk naar de wedstrijd en de rest interseert mij niet zoveel.Dat anderen dat wel leuk vinden moeten hullie weten.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: De TV rechten

Bericht door jabu » di jul 02, 2013 12:34 am

Nee hoor dat is niet altijd naderhand. Zij maken juist vaak erg goede analyses vooraf. Waar zij feilloos de zwakke en sterke kanten van teams blootleggen, de speelstijlen die zij het beste kunnen hanteren, welke match up's tussen spelers cruciaal zijn, etc.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58582
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De TV rechten

Bericht door 999 » di jul 02, 2013 8:39 am

Dus niks nieuws ...

Voor mij hoeft dat dus niet.Dat eindeloos voorgekauwd worden door de diverse analisten ondersteund natuurlijk met diverse staaltjes van statistieken.En naderhand toch maar net zo lang lullen om hun gelijk te halen als blijkt dat het toch niet zo ging als ze hadden verwacht.

Het interesseert mij niet.Ik luister meestal naar de trainer zijn uitleg voor en na de wedstrijd en trek daar mijn conclusies uit ...

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: De TV rechten

Bericht door jabu » di jul 02, 2013 7:03 pm

999 schreef:Dus niks nieuws ...

Voor mij hoeft dat dus niet.Dat eindeloos voorgekauwd worden door de diverse analisten ondersteund natuurlijk met diverse staaltjes van statistieken.En naderhand toch maar net zo lang lullen om hun gelijk te halen als blijkt dat het toch niet zo ging als ze hadden verwacht.

Het interesseert mij niet.Ik luister meestal naar de trainer zijn uitleg voor en na de wedstrijd en trek daar mijn conclusies uit ...
Zoals jij nu dus doet? Volgens mij trek je nu vooral een conclusie zonder echt te weten waar het over gaat. Net zoals Jöhnk doet overigens.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58582
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De TV rechten

Bericht door 999 » di jul 02, 2013 7:26 pm

Tja, en jij trek de conclusie zonder te weten of dat ik weet waar het over gaat .. :)

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: De TV rechten

Bericht door jabu » di jul 02, 2013 7:33 pm

Dat bleek wel uit je reactie :wink1.gif: Er worden al met al heel wat conclusies getrokken....!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58582
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De TV rechten

Bericht door 999 » di jul 02, 2013 7:54 pm

Moet jij weten Jabu .. Je maakt je er wel erg druk over .. Misschien dat mijn beleving anders is dan de jouwe :smile-ajax.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De TV rechten

Bericht door Cruijff » wo jul 03, 2013 1:50 pm

Wat is jouw beleving eigenlijk, vraag ik me af?

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Re: De TV rechten

Bericht door M.. » wo jul 03, 2013 1:58 pm

Het is toch niet zo gek dat 999 (en anderen) geen meerwaarde zien in het geouwehoer rond sportprogramma's en liever de eigen conclusie trekken?
Ik weet dat er hier mensen zitten voor wie de Amerikaanse sporten een walhalla zijn. Prima, mag. Persoonlijk vind ik dat de entertainment om de sport heen daar veel te groot wordt gemaakt en de sporten te veel op de reclame onderbrekingen gericht zijn.
Naast de (ongetwijfeld) goede analyses rond wedstrijden hebben Amerikaanse sport uitzendingen echter ook onzin als 'kiss cams' en weet ik wat voor rare tussendoorspelletjes tussendoor. Ik kan dit missen als kiespijn.
Sowieso ben ik erg huiverig voor dat fox contract, die vele miljoenen die dit extra oplevert moet ergens met winst terug verdiend worden. Meneer Fox zal dit niet uit eigen zak betalen. Dus de kijker zal linksom (meer abbonementgeld) of rechtsom (meer reclame) dit geld op moeten brengen. Aan ons de keuze om erin mee te gaan of mogelijk een ander tijdsbedrijf te zoeken.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58582
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De TV rechten

Bericht door 999 » wo jul 03, 2013 2:51 pm

M schreef:Het is toch niet zo gek dat 999 (en anderen) geen meerwaarde zien in het geouwehoer rond sportprogramma's en liever de eigen conclusie trekken?
Ik weet dat er hier mensen zitten voor wie de Amerikaanse sporten een walhalla zijn. Prima, mag. Persoonlijk vind ik dat de entertainment om de sport heen daar veel te groot wordt gemaakt en de sporten te veel op de reclame onderbrekingen gericht zijn.
Naast de (ongetwijfeld) goede analyses rond wedstrijden hebben Amerikaanse sport uitzendingen echter ook onzin als 'kiss cams' en weet ik wat voor rare tussendoorspelletjes tussendoor. Ik kan dit missen als kiespijn.
Sowieso ben ik erg huiverig voor dat fox contract, die vele miljoenen die dit extra oplevert moet ergens met winst terug verdiend worden. Meneer Fox zal dit niet uit eigen zak betalen. Dus de kijker zal linksom (meer abbonementgeld) of rechtsom (meer reclame) dit geld op moeten brengen. Aan ons de keuze om erin mee te gaan of mogelijk een ander tijdsbedrijf te zoeken.
Zo had ik het dus moeten verwoorden ... :biggthumpup.gif:

En daar mag je mee eens zijn of niet natuurlijk :) ..

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De TV rechten

Bericht door Jöhnk » wo jul 03, 2013 3:09 pm

Jabu schreef:Nee omdat Jöhnk doet alsof het slechts om het geven van meningen gaat. De analyses bij bv ESPN zijn echt inhoudelijk sterk.
De enige echte feiten zijn toch de beelden? Wanneer je zaken gaat labelen als schot/pass/verdedigende actie/onderschepping/zwak punt et cetera, dan ben je al bezig met het interpreteren van de feiten. Dat kan ik dus prima zelf.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: De TV rechten

Bericht door jabu » wo jul 03, 2013 5:31 pm

Ik weet dat de voetbalwereld conservatief is maar dat komt net zozeer door de supporters als door de bestuurders.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De TV rechten

Bericht door Jöhnk » wo jul 03, 2013 5:51 pm

Als je conservatief bent indien je de definitie van feit strikt hanteert, ja, dan ben ik conservatief. Interpretaties, causale verbanden of andere meningen die als feiten worden gebracht, daar heb ik echt een broertje dood aan.

De Nederlandse sport tv en analisten zijn natuurlijk om te wenen, maar doe nou niet alsof de onzin analyses van ESPN wel goed zijn.

Plaats reactie