De TV rechten

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33278
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De TV rechten

Bericht door zeux » do jul 25, 2013 9:50 pm

Boabdil schreef:Ik heb eredivisie live al jaren geleden eruit gegooid. Niet omdat ik het te duur vond, maar omdat ik er nooit naar keek. Het probleem met zulke hoge prijzen is m.i. niet alleen de prijs an sich, maar vooral wat je ervoor terug krijgt. Het gros van de wedstrijden in de Eredivisie (ook van Ajax) is niet om aan te gluren zo slecht. Menig keer in slaap gevallen tijdens het kijken van een wedstrijd van pak-hem-beet psv.

13 euro betalen om Roda-ADO te zien. Dan moet je toch wel een behoorlijke masochist zijn.
Ik heb het twee maanden of zo voor een dumpprijs gehad. Eigenlijk keek ik alleen Ajax en dan was ik ook nog regelmatig afwezig als ze speelden. Voor die wedstrijden die je effectief kijkt maak je uiteindelijk de afweging of het die extra tientjes waard is.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33278
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De TV rechten

Bericht door zeux » do jul 25, 2013 9:52 pm

Het zou bij mij overigens wel helpen als ze goede omlijstende programma's gaan maken die a la de Amerikaanse zenders inhoudelijk sterk zijn. Ik vrees echter dat het NL-marktpotentieel te klein is voor dat soort programma's.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De TV rechten

Bericht door Ajaciedjuh » vr jul 26, 2013 4:42 am

Fox heeft een deal met Ziggo staat vandaag in de Telegraaf.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De TV rechten

Bericht door InnerHarbour » vr jul 26, 2013 10:11 am

Nou ben ik heel benieuwd wat ze dan op Fox live gaan laten zien aangezien het Nederlandse voetbal achter Fox Sports Eredivisie en het Engelse/Italiaanse achter Fox Sports International stoppen.
De nieuwe televisiezender FOX wordt op 19 augustus in Nederland gelanceerd. Dat heeft de zender vrijdag bekendgemaakt. Op de digitale zender zullen series, films en sportprogramma's worden uitgezonden. De zender richt zich op een brede Nederlandse doelgroep van mannen en vrouwen vanaf 12 jaar. De volledige programmering wordt in augustus bekendgemaakt.
'De zender zal de komende jaren stap voor stap worden opgebouwd. Vooral de live programmering zal een belangrijke trekker zijn voor de sport- en voetballiefhebber. Daarnaast hebben we een mooi pakket aan films en series voor een breed publiek, zoals The Walking Dead, Da Vinci's Demons, The Bridge en Ripper Street. Dat aanbod gaan we stapsgewijs verder uitbreiden', laat Raymond van der Vliet van het directieteam weten.
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De TV rechten

Bericht door Marillion » vr jul 26, 2013 12:21 pm

Misschien dat ze een beperkt aantal wedstrijden ook op dat open kanaal gaan laten zien om daar wat kijkers naartoe te trekken? Als ze dat doen gaat het ze zeker abonnees kosten op het betaalde kanaal. Want mensen moeten dan méér gaan betalen en zien tegelijkertijd dat anderen juist iets gratis gaan krijgen. Ben benieuwd wat voor een constructie dat dan moet worden.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De TV rechten

Bericht door 999 » vr jul 26, 2013 12:30 pm

Nouja, er blijven toch maar 24 uur in een etmaal zitten :) ...

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33278
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De TV rechten

Bericht door zeux » vr jul 26, 2013 12:48 pm

Is het niet zo dat in alle regels rond de rechten staat dat tenminste samenvattingen op een open net te zien moeten zijn om te garanderen dat het voetbal voor slle Nederlanders bereikbaar blijft?

Die samenvattingen zijn nu nog bij de NOS, maar met dat open kanaal kan FOX ook die rechten claimen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De TV rechten

Bericht door InnerHarbour » vr jul 26, 2013 1:00 pm

Zo komt het eruit te zien bij Ziggo. Wat een zooitje. Tot 1 november kan je niet kiezen voor Fox internationaal, is eigenlijk het enige waar ik in interesse in heb kost 11,95 maar je kan alleen het totaalpakket nemen, voor 17,95, wordt 24,95 later. Reden onbekend maar ik kan het hoe en waarom wel verzinnen. Verder leveren ze maar één HD kanaal en dat is van de eredivisie.

IK WIL MIJN ENGELS VOETBAL IN HD! POTVERDORRIE. :1evil.gif:

Als ze niet wat aan de prijs gaan doen gaat in november Sport 1 eruit, golf en baseball is dan over en pakken we het Engels voetbal, ben ik per saldo goedkoper uit.
YNWA

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: De TV rechten

Bericht door El Clavo » vr jul 26, 2013 7:35 pm

Tot 1 februari wil ik het volledige pakket wel, daarna zeg ik Internationaal wel weer op.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De TV rechten

Bericht door Marillion » vr jul 26, 2013 7:41 pm

Ik heb een ontzettende hekel aan zogenaamde aanbiedingen waarbij je de eerste maanden een korting krijgt. Met dat bedrag adverteren ze en vervolgens zit je een paar maanden later aan een heel ander maandbedrag vast. Telefoon en televisie aanbieders hebben daar nogal een handje van de laatste tijd. Dat soort abonnementen sluit ik per definitie niet af.
Nil volentibus arduum

Rijkaard
Berichten: 454
Lid geworden op: za feb 11, 2006 2:00 pm

Re: De TV rechten

Bericht door Rijkaard » vr jul 26, 2013 9:46 pm

Ik vind de actie dan wel weer interessant. Ik had eredivisielive en Sport1, dus sport1 gaat eruit en dan ben ik goedkoper uit. Ik kijk toch niet naar die Amerikaanse sporten.

Ik heb nu dus gewoon nog Eredivisielive, wordt dat automatisch overgezet en heb ik dan ook de aanbieding van Fox? of moet ik me bij Ziggo opnieuw abonneren op Fox sports?
Is 1995 echt zolang geleden??

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De TV rechten

Bericht door 999 » vr jul 26, 2013 10:09 pm

Rijkaard schreef:Ik vind de actie dan wel weer interessant. Ik had eredivisielive en Sport1, dus sport1 gaat eruit en dan ben ik goedkoper uit. Ik kijk toch niet naar die Amerikaanse sporten.

Ik heb nu dus gewoon nog Eredivisielive, wordt dat automatisch overgezet en heb ik dan ook de aanbieding van Fox? of moet ik me bij Ziggo opnieuw abonneren op Fox sports?

Eredivisielive wordt automatisch omgezet naar Foxsport eredivisie.
Moet ik iets doen naar aanleiding van deze naamswijziging?

Om als huidig abonnee van Eredivisie Live ook komend seizoen te genieten van Eredivisie voetbal hoeft u verder geen actie te ondernemen. Uw huidige abonnement wordt automatisch omgezet naar FOX Sports Eredivisie. Over de mogelijkheden met betrekking tot FOX Sports International volgt binnenkort meer informatie.
Wil je de aanbieding moet je natuurlijk afzeggen, en opnieuw een abo nemen ...

Rijkaard
Berichten: 454
Lid geworden op: za feb 11, 2006 2:00 pm

Re: De TV rechten

Bericht door Rijkaard » vr jul 26, 2013 10:11 pm

:biggthumpup.gif: Dank, u!

dus dan telt ook automatisch de aanbieding? als ik toch lui bezig ben dan zet ik het ook maar even door...
Is 1995 echt zolang geleden??

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De TV rechten

Bericht door 999 » vr jul 26, 2013 10:17 pm

Rijkaard schreef::biggthumpup.gif: Dank, u!

dus dan telt ook automatisch de aanbieding? als ik toch lui bezig ben dan zet ik het ook maar even door...
Als je afzegt en weer aanmeld als nieuwe abonnee dan telt de aanbieding, ik zou niet weten waarom niet ..
FOX Sports Eredivisie is de thuisbasis van het Nederlandse voetbal. Geniet live van alle wedstrijden in de Eredivisie, Jupiler League, het volledige KNVB Bekertoernooi, wedstrijden van Nederlandse teams in de Europa League.
Vroegboekactie

Bestelt u voor 24 augustus 2013 FOX Sports Eredivisie, dan ontvangt u het complete pakket FOX Sports (FOX Sports Eredivisie én FOX Sports International in één pakket) tot 1 december 2013 voor slechts € 17,95 per maand. Vervolgens betaalt u tot 1 februari 2014 per maand € 19,95. Vanaf 1 februari 2014 betaalt u voor het eerst het reguliere tarief van € 24,95 per maand. Bestel dus snel en geniet wel heel voordelig van zowel de Eredivisie als de Engelse Premier League en de Italiaanse Serie A!

Let op: Ziggo kan tot 1 november maar één FOX Sports abonnement aanbieden. Het huidige FOX Sports Eredivisie abonnement wordt binnenkort automatisch omgezet naar het complete abonnement FOX Sports. Met FOX Sports Eredivisie en FOX Sports International in één pakket maakt Ziggo het mogelijk dat voetballiefhebbers vanaf de start van het nieuwe voetbalseizoen voordelig van zowel nationaal als internationaal voetbal genieten. En maakt u gebruik van de vroegboekactie, dan wordt het wel heel voordelig!

Dit is FOX Sports Eredivisie:
alle Eredivisiewedstrijden live op 3 televisiekanalen
FOX Sports GO: gratis alle wedstrijden op tablet, smartphone of pc
veel live aandacht voor de Jupiler League
het volledige KNVB Bekertoernooi
wedstrijden van Nederlandse clubs in de UEFA Europa League
90 Minutes en samenvattingen met de mooiste doelpunten
Maar dit gebeurt er na een tijdje.
Let op: Als u FOX Sports Eredivisie bestelt met de vroegboekactie, dan wordt uw abonnement in augustus automatisch omgezet naar het complete pakket FOX Sports.
Maar volgens mij krijgen degene die nu Eredivielive hebben dat volledige pakket ook een tijdlang.Totdat Foxsport meer kanalen heeft lijkt me.

Rijkaard
Berichten: 454
Lid geworden op: za feb 11, 2006 2:00 pm

Re: De TV rechten

Bericht door Rijkaard » vr jul 26, 2013 11:09 pm

Prima!
Ondanks dat ik veel sceptische geluiden hoor ben ik er wel blij mee. De presentatie van voetbal op tv kan je wel aan Fox overlaten. Natuurlijk wordt het commercieel, maar een kenmerk van commercieel is wel dat je het terug moet verdienen door een goed product aan te bieden. Dat Fox meer geld wil binnen halen betekent dus dat ze een beter product moeten bieden. De ervaring leert dat ze dat kunnen.

En daarbij is het niet meer de vraag of Nederland er klaar voor is, de (tv) markt is verandert sinds Sport7. Ik denk dat mensen voor een goed product willen betalen. En dat een eenmalige wedstrijd duurder wordt snap ik wel. Dat is puur om dat te ontmoedigen en die mensen een abonnement te laten afnemen voor structurele cashflow.
Is 1995 echt zolang geleden??

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: De TV rechten

Bericht door Banjavi » za jul 27, 2013 7:25 am

Ik keek af en toe een wedstrijd voor 6 euro. Dat vond ik nog te doen. Ik hoef geen abbo meer, want daarvoor ben ik te weinig thuis.

Een eenmalige wedstrijd kijk ik met deze prijzen ook maar niet meer, dus aan mij hebben ze helemaal niks meer als het om geld verdienen gaat.

Maar daar zullen ze denk ik niet zo van wakker liggen
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De TV rechten

Bericht door Marillion » za jul 27, 2013 7:48 am

Rijkaard schreef:Ik vind de actie dan wel weer interessant. Ik had eredivisielive en Sport1, dus sport1 gaat eruit en dan ben ik goedkoper uit. Ik kijk toch niet naar die Amerikaanse sporten.
Als je Spanje ook zou willen zien zul je Sport1 er wel bij moeten houden. Dan ben je wel duurder uit.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: De TV rechten

Bericht door El Clavo » za jul 27, 2013 11:40 am

25 euro vind ik sowieso wel meevallen voor Engeland erbij. Nu ik zelf minder naar wedstrijden vind ik het wel lek om de rest ook te kijken soms.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De TV rechten

Bericht door InnerHarbour » za jul 27, 2013 9:09 pm

Mocht ik nog enige twijfel hebben gehad of ik FEL zou nemen is deze twijfel volledig verdwenen, verschrikkelijk.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De TV rechten

Bericht door Cruijff » za aug 31, 2013 7:50 pm

FOX pist op een aantal Eredivisieclubs. Vandaag gewoonweg niet eens alle wedstrijden live uitzenden... :redcard.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De TV rechten

Bericht door 999 » vr dec 20, 2013 3:00 pm

Clubs zwichten voor Fox en passen speeltijden aan


De verzoekjes van Fox zijn lang niet altijd even leuk. © ProShots
De KNVB heeft het een en ander aangekondigd over het nieuwe seizoen. De nieuwtjes zijn verpakt onder de noemer speeldagenkalender 2014-2015. Een ding springt meteen in het oog: op verzoek van voetbalkanaal Fox Sports worden de speeltijden aangepast.

Het zijn niet zomaar speeltijden die worden aangepast. Het gaat om twee momenten die de echte liefhebber sowieso al een flinke doorn in het oog zijn. Het gaat om de eerste zaterdagwedstrijd en de laatste zondagwedstrijd.

Anders gezegd: op zaterdag wordt niet langer om 18.45, maar al om 18.30 uur afgetrapt. En de laatste wedstrijd van een speelronde begint nog een kwartiertje later. Niet om 16.30, maar pas om 16.45 uur. Gelukkig is er (nog?) geen sprake van wedstrijden op maandag afwerken.

Wedstrijden die op hetzelfde kanaal worden uitgezonden, sluiten op deze manier beter op elkaar aan. Dat is de redenatie van de KNVB, dat is de redenatie van FOX en de clubs vinden het goed. Helaas wordt er niet naar de supporters geluisterd; zaterdag om 18.45 uur is sowieso een moment dat de stadions meestal niet vollopen.

Veel liever blijven de mensen hangen bij hun amateurclub. Om maar een voorbeeld te noemen. Een lekker gehaktballetje volgens oma's recept eten en nog even in de lampen hangen met vrienden. En daarna snel door naar het stadion. Laat staan als je zelf pas om 14.30 uur aftrapt. Of nog later, dat wordt ook steeds hipper namelijk.

De haast om naar het stadion te gaan, wordt na de zomer nog groter. De aftrap is immers met een kwartier vervroegd. En dat allemaal omdat FOX wedstrijden op hetzelfde kanaal graag beter op elkaar wil laten aansluiten. Nou, fijn! Komt er ook nog een extra reclameblokje tussendoor?

Er is in 2014-2015 een midweekse speelronde – eind april – en ook Uefa-regels zijn van invloed op de eredivisie. De winnaar van het KNVB-bekertoernooi gaat rechtstreeks naar de groepsfase van de Europa League, de verliezer van de eindstrijd staat definitief met lege handen. De play-offs om een Europees ticket worden voortaan gespeeld door de nummers vier tot en met zeven. Helaas mag de eredivisie door slechte prestaties voortaan een club minder afvaardigen in het Europees voetbal.

Tot slot maakte de KNVB bekend dat de Jupiler League wordt stilgelegd in weken dat er interlands worden gespeeld. Dit betekent dat Jong Ajax niet meer met A-junioren hoeft te spelen. Heel nieuw is dit verder niet; deze verandering was al aangekondigd. Bovendien worden interlands volgend seizoen gespeeld volgens het concept 'Week of Football', waardoor de spreiding nog groter wordt.

Oh ja, de eerste eredivisiespeelronde van seizoen 2014-2015 staat geprogrammeerd voor 8, 9 en 10 augustus.
AJAXlife

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De TV rechten

Bericht door Lionel » vr dec 20, 2013 3:11 pm

Wat een gezeur om niks..
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De TV rechten

Bericht door Marillion » vr dec 20, 2013 3:21 pm

Ik ben geen voorstander van deze speeltijden. Maar dat ene kwartiertje kan er ook nog wel bij.

Kijkt er overigens iemand wel eens naar Fox? Ik ben wel benieuwd hoe het zich ontwikkelt. Door de stijging van de prijzen verwacht ik dat het aantal mensen ten opzichte van Eredivisie Live nog minder is geworden. En ik heb een verrassing voor ze, dit kwartiertje gaat daar niet veel verandering in aanbrengen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: De TV rechten

Bericht door El Clavo » vr dec 20, 2013 3:24 pm

Ik heb een dreambox, dus kijk het wel, zonder dat ze het weten :hypocrite.gif:

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De TV rechten

Bericht door Lionel » vr dec 20, 2013 3:49 pm

El Clavo schreef:Ik heb een dreambox, dus kijk het wel, zonder dat ze het weten :hypocrite.gif:
:hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie