Basketball

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » za jul 17, 2004 12:37 pm

Weblog Williams

Volgens zijn eigen weblog op de site van de NBA is hij van plan terug te komen.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » vr jul 23, 2004 10:11 pm

maartoe schreef:Maar ja, aan de andere kant is bv. Sacramento ook jarenlang het lelijke eendje van de NBA geweest en nu zijn ze al een tijdje één van de topteams in het Westen (dus in de NBA).

Volgens mij komt de kampioen toch echt uit het Oosten. :redcard:

Leuk hoor dat run-and-gun in het Westen, maar het echte basketball wordt gespeeld in de Eastern Conference. En met Shaq zal dat alleen maar toenemen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41212
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » za jul 24, 2004 12:24 pm

Steef, wat denk jij van Chicago? Wederom niets of kunnen ze daar eindelijk weer eens een paar wedstrijden gaan winnen?

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » za jul 24, 2004 9:06 pm

Het backcourt van Chicago met Hingrich en Gordon ziet er goed, doch ietwat speels uit. Talent is er wel, maar het blijft afwachten of Curry en Chandler eindelijk eens opgroeien en betrouwbare spelers worden. Ik betwijfel dat en denk dat de Bulls ook volgend jaar niet meer dan 30 wedstrijden zullen winnen.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma aug 02, 2004 7:40 am

Steef schreef:
maartoe schreef:Maar ja, aan de andere kant is bv. Sacramento ook jarenlang het lelijke eendje van de NBA geweest en nu zijn ze al een tijdje één van de topteams in het Westen (dus in de NBA).

Volgens mij komt de kampioen toch echt uit het Oosten. :redcard:

Leuk hoor dat run-and-gun in het Westen, maar het echte basketball wordt gespeeld in de Eastern Conference. En met Shaq zal dat alleen maar toenemen.
Volgens mij komt voor het eerst sinds jaren, het Bulls-tijdperk, weer eens een kampioen uit het Oosten!!?? De voorgaande jaren waren achtereen Spurs, Lakers 3x en wederom Spurs kampioen. De teams uit het Westen wonnen veel meer wedstrijden dan de teams uit het Oosten. En de All Star Game, zegt niet heel veel, is sinds 2000 maar één keer gewonnen door het Oosten.

Kortom, het was afgelopen jaar weer eens voor het eerst dat het Oosten mee mocht doen :redcard: Wellicht is de absolute dominantie van het Westen met de overgang van Shaq naar het Oosten wel afgenomen.....

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di aug 03, 2004 8:47 pm

Tussenstand: Italie - VS 78 - 60



:aai:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41212
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » wo aug 04, 2004 11:45 pm

En na de zware nederlaag tegen Italië komen ze nu maar net goed weg tegen Duitsland met 80-77 door een driepunter van Iverson in de laatste seconden. En dat terwijl Duitsland niet eens voor de OS is gekwalificeerd.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » do aug 05, 2004 8:32 am


Gebruikersavatar
Marco
AT EC 2004 winner
Berichten: 3751
Lid geworden op: za okt 11, 2003 12:16 pm

Bericht door Marco » do aug 05, 2004 2:01 pm

Ik heb de slotfase gezien, spectaculair! Duitsland 3 punten achter en Nowitzki die met 2 seconden op de klok overtime lijkt veilig te stellen met een driepunter. Bal wordt snel op de Duitse helft gebracht en from the parking lot schiet Iverson raak. Een noodschot dat een toverbal werd...

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » di aug 31, 2004 3:30 pm

Imposante reeks wedstrijden van het Nederlands basketballteam. En dan te bedenken dat de kwalificatie voor het EK op beginnen staat.

Let wel: het gaat hier om 19 (!!) verloren wedstrijden op rij, dus niet om een achterstand van 19-0 in één wedstrijd! Je zou je als basketballer en als volger welhaast kapot schamen, hetgeen ik dan ook doe. :blush: :blush:

Oranje: een 0-19 run
AMSTERDAM – Behalve dat er technisch en tactisch in een volle maand trainen niet is bereikt met het nationale mannenteam, maakt ook de prestatiecurve een vrije val. Oranje en de cijfers. Jacob Bergsma dook maar weer eens in zijn boeken en kwam ondermeer tot de conclusie dat Nederland na het verlies tegen de Belgen van zondag in Amsterdam op een 0-19 run staat.


Nederland heeft nu 19 officiële interlands op rij verloren. De laatste zege dateert van 17 november 2001, toen in Amsterdam Engeland met 70-68 werd verslagen. Maarten van Gent verloor zijn laatste veertien interlands op rij en Pinas start nu met vijf nederlagen op rij… Komend weekeinde zou hij – bij het toernooi in Luik – dus alleen op kop kunnen komen in dit weinig benijdenswaardige rijtje , wanneer de eerste wedstrijd daar wordt verloren. Dat zal – voor wie het weten wil – overigens de 650e officiële interland worden in de geschiedenis.

Ruud Harrewijn is de enige andere bondscoach die begon met vijf nederlagen op rij. Dat was in 1982 in Rio de Janeiro en Sao Paulo tegen achtereenvolgens Brazilië, Panama, Puerto Rico, weer Brazilië en nogmaals Panama). Harrewijn won echter zijn zesde interland: op 1-8-1982 met 96-81 van Puerto Rico. Harrewijn coachte de zes interlands in Brazilië evenwel als vervanger van de zittende bondscoach Vladimir Heger die met de vrouwenploeg op stap was. Heger vond daarom dat de wedstrijden niet als officiële interlands mochten tellen: hij was er ‘immers’ niet bij…

De bond telt deze wedstrijden dan ook niet mee in zijn interlandlijst, wat Toon van Helfteren en Kees Akerboom (om maar eens twee internationals te noemen) zes wedstrijden kost… Natuurlijk niet op de enige echte lijst van internationals. Daar staan de twee mannen, zoals het hoort, respectievelijk op 207 en 182. Jacob houdt namelijk de wereldwijd erkende regel in ere: een interland is een wedstrijd tussen twee A-landenteams en de speler moet daadwerkelijk in het veld hebben gestaan.
...

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » do sep 02, 2004 8:24 pm

JA! We hebben gewonnen. Eindelijk een einde aan de verbluffende reeks.

Oefenwinst mannenteam
DEN BOSCH - Het nationale mannenteam heeft woensdag in Den Bosch een oefenpotje tegen het Belgische Pepinster, na een achterstand bij rust van 34-35, gewonnen met 78-74. Bondscoach Glenn Pinas testte een paar aan de selectie toegevoegde spelers: Brian Defares, Peter van Paassen en Tjoe de Paula. Topscorer werd Raoul Heinen met 18 punten. Kees Akerboom (15), Francisco Elson (14) en Peter van Paassen (10 (en 11 rebounds) kwamen ook inj de dubbele cijfers

:cheer: :cheer:
...

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » zo sep 05, 2004 10:44 am

Er is zelfs toernooi winst in Belgie:
Nederland wint toernooi in Luik

LUIK - Waar een week geleden nog somberheid troef was, is nu opeens een vleugje optimisme te bespeuren. De nationale mannenploeg maakte vrijdag en zaterdag een einde aan de treurige reeks van 19 nederlagen en won - zeer verrassend - het vierlandentoernooi in Luik, de laatste voorbereiding op de EK-kwalificatiereeks, die woensdag b egint met de uitwedstrijd tegen Estland. Vrijdag werd er gewonnen van Polen (65-54) en zaterdag werd in de finale ook België verslagen: 63-68.


Tegen Polen was Raoul Heinen topscorer met 15 punten, gevolgd door Peter van Paassen (12 + 8 reb) en Kees Akerboom (8). In de wedstrijd tegen België was er een hoofdrol weggelegd voor Francisco Elson, die 36 minuten speelde en daarin 16 punten maakte en 12 rebounds pakte. Peter van Paassen kwam tot 11, terwijl Kees Akerboom en Mike Nahar voor tien punten tekenden. Eric Stuelens was topscorer voor de Belgen met 13 punten.
www.debasketballsitevannederland.nl
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » ma sep 06, 2004 1:17 pm

Sja Frank, het geluk kan maar niet op! :hypocrite:
...

Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 6806
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:32 am

Bericht door Eric » di sep 07, 2004 8:05 am

Mam, ik word een miljonair
Door André Venema

Een van de eerste dingen die Francisco Elson zijn moeder op jonge leeftijd verklapte was dat hij miljonair zou worden. Nu heeft de Rotterdammer zijn droom al verwezenlijkt.


Francisco Elson bij zijn club Denver Nuggets.

Dat deed de Nederlander via een andere droom, de NBA. ,,Maar de pijn die mijn ouders hebben geleden om mij vroeger te kunnen onderhouden kan ik met geen geld terugbetalen.''

In Nederland valt het met de herkenning nog wel mee, bevestigt Elson (28) in de lobby van het Rotterdamse Hilton Hotel. Af en toe ziet hij op straat voorbijgangers hardop denken waar ze die rijzige gestalte en dat gezicht toch van kennen. In de Verenigde Staten, en met name in zijn woonplaats Denver waar hij bij de Nuggets afgelopen seizoen voor 366.931 dollar op de loonlijst stond, beschikt hij over heel wat minder privacy. ,,Ik doe altijd om twee of drie uur 's nachts mijn boodschappen'', verzekert Elson, ,,en als ik naar een restaurant ga, zit ik altijd achterin.''

Halverwege 2003 tekent Elson een driejarig contract met Denver Nuggets, dat hem in 1999 al koos in de draft. Na vier jaar in Spanje te zijn gerijpt (Barcelona, Sevilla en Valencia) gaat Elsons droom na jaren van hard werken in vervulling. Hij is in één klap miljonair en aanbeland in het Walhalla.

,,Het is boven verwachting gegaan, ik kwam tenslotte toch uit Europa. Ik had niet gedacht dat ik in mijn eerste seizoen zoveel zou spelen. Ik was de derde center en kwam vanaf de bank. In het begin twijfelde ik wel eens, maar als het goed gaat, krijg je steeds meer zelfvertrouwen. Coach Bzdelik zei: Doe wat je moet doen, boks tegen die gasten op. Ik kon voor vragen ook bij iedereen terecht, voelde me vanaf het begin welkom. Ooit was de NBA een droom, maar toen ik gedraft werd, was het opeens geen droom meer. Pas toen ik het contract tekende en het shirt van de Nuggets aantrok, was het besef er. Duurde vijf minuutjes. Nu pas realiseer ik me dat ik op het allerhoogste niveau speel. Shit, speel ik in de NBA? Ik heb nog niet het aparte gevoel, dat dringt waarschijnlijk pas volgend seizoen tot me door. Ik kan het ook niet delen met de persoon met wie ik het zo graag had willen delen. Mijn broer is er niet meer.''

Denver, met een half miljoen inwoners de hoofdstad van de staat Colorado, is niet de meest bruisende metropool. Maar wel een mooie en schone.

,,Het is inderdaad een rustige stad, behalve als we thuis spelen. Dan is het hectisch. De mensen leven heel erg mee. Het uitgaansleven is er goed. Denver is een kleine stad die door veel mensen wordt onderschat. Ik woon er in een redelijk groot appartement, midden in de stad. Het bevalt me goed, ik ken de weg er inmiddels.''

Jarenlang waren de Nuggets één van de stiefkindjes in de NBA. Twee jaar geleden werden er slechts 17 wedstrijden (van de 82) gewonnen, het afgelopen seizoen 43. Het levert Denver onder aanvoering van een van de nieuwste NBA-sterren Carmelo Anthony voor het eerst sinds 1995 weer een plaats in de play-offs op.

,,Bepaalde organisaties in de NBA zijn, zo heb ik begrepen, vrij afstandelijk. Bij de Nuggets is dat niet het geval. Na elke training wordt er gevraagd hoe het met me gaat, of ik het naar mijn zin heb... Normaal gebeurt dat alleen bij de echte, grote sterren. Ook toen mijn ouders er waren, bij de competitieopening tegen San Antonio Spurs, was iedereen heel vriendelijk voor ze. Alles werd voor mijn ouders geregeld.''

In 1989 sterft Elsons broer Patrick - speler van Rotterdam Basketball - tijdens een training aan een hartaanval. Hij wordt slechts 21 jaar. Ter nagedachtenis draagt Elson rugnummer 56, dat van zijn geliefde broer.

,,Voor mij is het een eer om zijn nummer te mogen dragen. Toen mij gevraagd werd welk nummer ik wilde, was er voor mij maar één optie. Ik ben de enige speler in de NBA die met het nummer 56 speelt. Ik doe dat om hem te eren. Voor de wedstrijd denk ik wel eens: moet ik niet harder spelen? De tegenstander probeert toch de kop van je lijf te slaan. Met zijn nummer kan ik gewoon niet verzwakken. Ja, ik bid ook voor elke wedstrijd. Wij zijn katholiek, ik geloof in God.''

In de vierde wedstrijd van de play-offs tegen Minnesota Timberwolves krijgt Elson het aan de stok met Kevin Garnett, MVP van de reguliere competitie. De Rotterdammer noemt Garnett een homo, nadat hij hem in zijn ballen had geknepen. Een nationale rel is geboren.

,,We waren een beetje aan het trash talken. Hij was mij kennelijk zat, wilde mij de mond even snoeren. De scheidsrechter had gefloten en Garnett liep om me heen, zat-ie opeens tussen mijn benen... Ik schrok er echt van. Ik bedoel: die man verdient 130 miljoen dollar of zo, is een rolmodel in Amerika. Dan doe je zoiets toch niet? In iemands ballen knijpen is het laagste wat je kunt doen. Dat gebeurt zelfs in de mini's niet. Toch hield ik me in, want we stonden voor. Uiteindelijk verloren we de partij met twee punten, iedereen was na afloop pissig. Toen heb ik tegen verslaggevers gezegd dat Garnett volgens mij homo is, omdat hij in mijn kruis zat te graaien. In Nederland wordt daar dan verder niet zo'n ophef over gemaakt, je gaat gewoon verder. Maar de volgende dag was die uitspraak hét onderwerp in de pers. Ik werd op de training de hele dag door cameramensen gevolgd, de homobeweging in Amerika viel over me heen. Toen besefte ik dat ik zulke dingen daar niet kan maken, het is er niet zo liberaal als in Nederland. Ik heb iedereen inmiddels mijn excuses aangeboden.''

Het leven van een professioneel basketballer kent door het vele reizen ook vele verleidingen. Magic Johnson en Wilt Chamberlain, grootheden uit het verleden, hebben volgens eigen zeggen met duizenden vrouwen het bed gedeeld.

,,Groupies heb je overal. Niet alleen in de muziekwereld, maar ook in de sport. Ze willen gewoon bij je zijn. Ze weten wie je bent en dat je geld hebt. Ik ga er niet op in. Als we een roadtrip hebben, gaan we 's avonds - als dat kan - uit of wandelen wat. De ervaren jongens weten wel naar welke clubs we moeten gaan, die hebben overal hun adresjes. Dan heb ik geen zin om een beetje op de hotelkamer te zitten. Ik vind reizen heel leuk, kom daardoor ook tot rust. Het is een goede manier om steden te ontdekken, want zoveel heb ik er nog niet gezien. Vliegen vind ik trouwens niet leuk. Ik haat het. Maar het hoort er nu eenmaal bij.''

De familie vormt voor Elson, afkomstig uit een gezin met twee broers en een zus, de ware zin van het bestaan.

,,Alles wat ik doe, doe ik voor mijn familie. Ik heb er veel voor moeten laten, maar zonder de steun van mijn familie en Dejan (Vidicki, zijn zaakwaarnemer, red.) was ik nooit zover gekomen. Ik weet ook dat ze allemaal trots op me zijn. Hoeveel jongens zie je hier in Rotterdam wel niet die niets met hun leven doen? Die hangen om tien uur 's ochtends alweer in de stad rond. Ik had ook een van die jongens kunnen zijn. Mijn ouders waren echter zo streng, ik moest naar school. Ik heb alles aan ze te danken.

Ik heb nu geld, ja. Maar ik heb zelf niet veel nodig. Wat kleding, een huisje... Meer niet. Ik leef heel basic, heb geen gouden kettingen of al die andere onzin nodig. Als mijn ouders iets nodig hebben, dan help ik ze. Uiteraard. Ze waren al zo trots op me, toen ik naar Amerika ging. Ze geloven in mij, ik heb me vroeger nergens druk over hoeven te maken. Het geld dat ze verdienden, gaven ze aan mij zodat ik naar college kon. Ze hebben keihard moeten werken om mij te onderhouden. Die pijn kan ik met geen geld terugbetalen.''

AD.nl
There is no life I know to compare with pure imagination. Living there, you'll be free if you truly wish to be.

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » wo sep 08, 2004 12:13 pm

Mooi verhaal over een prima gozer! Bedankt voor de plaatsing van dit stuk, Eric! :xyxthumbs:
...

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma sep 20, 2004 9:34 am

Bob Knight laat weer eens van zich spreken :D :

Knight Says Olympic Players Too Pampered

Bob Knight said Friday that the U.S. Olympic men's basketball team didn't win the gold medal in Athens last month because the players were too pampered on and off the court. The Texas Tech coach, speaking to a gathering sponsored by the San Antonio Sports Foundation, said things would have been different had he been leading the team instead of Larry Brown. For starters, the NBA stars representing the United States would not have been staying on a luxury ocean liner. "They would not have been on the Queen Mary," said Knight, who coached the U.S. men to the gold in 1984. "They would have been in the Olympic village, just like everybody else."

http://www.collegesports.com/

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » ma sep 20, 2004 1:13 pm

:cheer: :cheer: :cheer:

Mooie opsteker voor Oranje
DEN BOSCH – Glenn Pinas had het aan het einde van de laatste training al een beetje gezien. De ploeg was scherp. ‘Ik voelde dat we Estland verdedigend iets te bieden hadden’, zei de bondscoach na afloop. Dat gevoel bleek juist. De zone-verdediging, afgewisseld met man-to-man wanneer nodig, werkte. Oranje won de vierde kwalificatiewedstrijd met 76-72, een puntje verschil meer dan bij de nederlaag eerder in Tallinn, zodat normaal gesproken Nederland derde gaat worden in de groep.

Statistieken



Die derde plaats is overigens vooral een morele opsteker in het kader van het vervolg van de EK-kwalificatie. Historisch ook een beetje, want de laatste zege in een wedstrijd met enige betekenis dateerde alweer van 27 januari 2001, het seizoen dat Rik Smits meedeed. Die was er overigens niet bij in het duel met de Finnen in Den Bosch (81-71).

Het kan vreemd lopen in de sport. Slechts een paar weken terug gaf niemand een cent voor het nationale mannenteam. Alles, maar dan ook alles zat tegen. Wonder boven wonder kwam het allemaal redelijk op zijn pootjes terecht. De overwinning op de Esten was daarvan een leuke beloning. Een morele opsteker, zoals gezegd, want meer dan de derde plaats zit er normaal gesproken niet in.



Afbeelding

Een blije coach!
...

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » ma sep 27, 2004 1:36 pm

Vilvoorde-center Michael Kingma speelt rol in Stars Wars III - 04/09/2004



De Belgische competitie heeft er een attractie bij: Michael Kingma wordt de nieuwe center van Vilvoorde. Kingma maakte eerder ophef op een ander terrein omwille van zijn rol in Stars WarsIII, The Revenge of The Sith. Michael Kingma heeft Nederlandse ouders, maar leefde tot voor kort amper een zestal maanden in Nederland.

,,Een kleine beetje", is dan ook zijn antwoord op de vraag of hij onze taal machtig is.

,,Mijn vader verliet met zijn ouders op jonge leeftijd Nederland en trok down under. Toen hij op iets oudere leeftijd zijn geboorteland nog eens bezocht, kwam hij in contact met mijn moeder. Zij keerden op hun beurt terug naar Australië. Ik heb twee broers, Ronald en Maarten, en groeide op zes maanden na op in Sydney."

,,Mijn basketverleden? Ik begon met voetbal, maar omdat ik snel begon te groeien werd ik opgemerkt door een scout en kwam op twaalfjarige leeftijd in contact met de basketsport. Ik speelde eerst bij Manly Warringah Pirates en nadien bij Sydney Kings."

,,Met de Kings werd ik in 2003 kampioen van Australië. Na een jaartje Nieuw-Zeeland werd ik op het internet ontdekt door de Nederlandse bond. Daar ik over een dubbel paspoort (Ned/Aus) beschik, maakte ik begin augustus in Nederland mijn debuut voor Oranje: een speciaal moment."

,,Er was interesse van Groningen, maar uiteindelijk koos ik voor Vilvoorde. Waarom? Simpel, de Belgische competitie staat hoger aangeschreven dan de Nederlandse."

Michael Kingma, die dit weekend met Oranje deelneemt aan het vierlandentornooi van Luik, maakt voor het eerst kennis met België. ,,Ik heb al gesproken met de mensen van Vilvoorde. Na deze campagne (25 september) kom ik definitief naar Vilvoorde."

,,Uiteraard gingen de meeste gesprekken over mijn ervaringen in Star Wars. Om eerlijk te zijn, ik wist niet veel van die films af. Producer George Lucas was in Australië op zoek naar grote mensen. Laat me zeggen dat ik in the right time on the right place was."

,,Het was wel een ongelooflijke ervaring. Ik woonde twee weken op de ranch van Lucas in San Francisco. Ik speel de rol van Generaal Tarfull, een kolossale wookie krijger die soortgenoot Chewbacca te hulp komt."

,,Neen, ik had geen hoofdrol, maar kom toch een tiental minuten in de film voor. Hij verschijnt pas in de loop van 2005, maar ik kan je wel meegeven dat ik niet sterf. Misschien zit er in de toekomst nog wel een rolletje in."

Waarom Wild Man zijn nickname is, is ook duidelijk. ,,Ik sta vooral bekend om het stevige werk onder de borden. Ik ben immers een fysieke speler. Je zal dat wel snel merken."

door Patrick CEULEMANS



Afbeelding
...

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » di sep 28, 2004 12:05 pm

Wie zien jullie als kanshebbers in de NBA dit jaar? Enkele 'kleinere' teams zijn sterker geworden tov vorig jaar.

Houston is sterker geworden door de komst van T-Mac, maar zal Steve Francis weer moeten missen. Maar met Yao Ming zal McGrady een goed duo vormen. Is de Griekse guard Vassilis Spanoulis de opvolger van Francis of gaat Tyronn Lue (of zelfs veteraan Mark Jackson) het spel verdelen? Orlando haalt ondertussen Turkoglu als opvolger van T-Mac.

Denver is met de komst van Kenyon Martin enorm sterk geworden. Met oa Carmelo Anthony en Andre Miller hebben zij een uitgebalanceerd team. Onze landgenoot Elson zal het daar moeilijk krijgen, aangezien Camby en de Braziliaan Nenê er ook nog onder de borden rondlopen.

Miami is met de komst van Shaq weer terug aan de top. Het is vooral jammer dat ze Odom hebben moeten laten gaan, maar ja er komt ook wel wat voor terug. Met oa Dwayne Wade, Eddie Jones (geen teamleider maar een uitstekende speler) en Christian Laettner staat er een sterk team.

Kan Sacremento eindelijk echt meedoen voor het kampioenschap (blijft Webber een jaar blessurevrij?), hoe gaat het met San Antonio, de Lakers (met Divac terug op het oude nest) en kampioen Detroit? Hoe gaat Payton het doen bij Boston?

Hoe gaat nieuwkomer Charlotte het doen met nieuwkomer Okafor? Wat mogen we dit jaat van KG en zijn Timberwolves verwachtten? Zullen Cassell, Szczerbiak, Sprewell en Olowokandi hem genoeg bijstaan?

Wat zal Nash voor Phoenix betekenen? En hoe zal het met Marion gaan?
Zal de Turk “Ibo” Kutluay het redden in Seattle?

Gaan New Orleans en Toronto Vince Catrer en Baron Davis ruilen? Mashburn is het gehele seizoen geblesseerd en speelt dus niet.

En hoe gaat Utah het dit jaar doen met de niet-Amerikanen Arroyo, Kirilenko, Giricek en Okur?

Kortom, beste AT'ers geef jullie deskundige mening!

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » di sep 28, 2004 3:08 pm

Er gaan geruchten dat Jordan en Drexler terugkeren op de vloer! Weet jij, Maartoe, wat hiervan waar is?
...

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » di sep 28, 2004 3:25 pm

Buijtendijk schreef:Er gaan geruchten dat Jordan en Drexler terugkeren op de vloer! Weet jij, Maartoe, wat hiervan waar is?
Jordan is er vrij duidelijk over:
http://sports.espn.go.com/nba/news/story?id=1887593

Drexler is al 42, maar hij schijnt plannen te hebben:
http://msn.foxsports.com/story/3019012

Gebruikersavatar
Buijtendijk
Berichten: 3897
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:58 pm

Bericht door Buijtendijk » di sep 28, 2004 3:32 pm

Jammer! Hij blijft de all-time-basketballkoning.
...

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » di sep 28, 2004 3:41 pm

Zeker, maar Magic was ook wel aardig met een balletje... :headbang:

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » do okt 07, 2004 7:41 am

Weer geen Haarlem Basketballweek

De 21e editie van de Haarlem Basketbalweek (HWB) is afgelast. Dat heeft de organisatie bevestigd. Het bestuur van de HBW kreeg de begroting niet volledig rond en de gemeente wilde niet garant staan voor een eventueel verlies. Het is voor de derde keer in de laatste vier jaar dat er geen HBW wordt gehouden. Ook in 2001 en 2003 ging het traditionele eindejaarstoernooi niet door.
,,We hebben in april de begroting ingediend en de gemeente wist dat we een klein verlies zouden lijden’’, aldus Soeredj Monorath, verantwoordelijk voor de commerciële zaken. ,,Nu vijf maanden later, vlak voordat wij alle gemaakte plannen zouden gaan uitvoeren, zegt de gemeente dat ze niet akkoord gaat, omdat ze geen geld heeft. Dat vind ik ronduit onbeschoft. De organisatie heeft er een heel jaar alles aan gedaan om de basketbalweek opnieuw op te zetten en dan krijg je op het allerlaatste moment zo’n bericht.’’
De Haarlem Basketbalweek zou van 26 tot en met 30 december plaatsvinden. De eerste deelnemer, Eiffel Towers, was al vastgelegd.
http://www.basketballsite.nl/

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » do okt 07, 2004 7:46 am

Pippen won six NBA rings with Jordan

Scottie Pippen played the sidekick to basketball's greatest star, creating a partnership the Chicago Bulls parlayed into an NBA dynasty with six titles in the 1990s.

Pippen's career came to an end Tuesday as he announced his retirement following 17 years in he league. He made the announcement standing in front of the six championship trophies he helped the Bulls win.

"As I stand here and as I look back, I don't think Michael [Jordan] had any championship trophies without me," Pippen said of a basketball relationship was mutually beneficial.

Jordan already was a star when Pippen arrived in 1987. Four seasons later, they brought the Bulls their first title.

"It was a taste for us we had never had before," Pippen said, looking back on the five-game victory over the Lakers.

There were two "three-peat" championships interrupted by Jordan's unsuccessful foray into baseball and a 72-10 regular season that may never be surpassed.

"He was playing with the best of all time," Bulls coach Scott Skiles said. "I don't know, maybe Michael wouldn't have gotten them without Scottie, either. You could make a case for that, for sure."

Pippen, 39, chosen one of the NBA's 50 greatest players in 1996 for the league's 50th anniversary, was known for his all-around play -- especially his long-armed defense at 6-foot-7 against some of the league's best scorers. The seven-time All-Star directed the Bulls' famed triangle offense with his ballhandling skills.

"Michael was here seven years before they started winning championships," said former Bull Bill Wennington.

"What was the problem? He needed someone who agreed that you needed to go up the court and work your backside off to get it done. And Scottie was that guy who came in and said, 'Yeah I will do that and you know what? If I'm the second man, that's OK.' "

After 11 years with the Bulls, Pippen left after the 1999 lockout and played one year in Houston and four more in Portland.

Looking for some leadership, the Bulls brought Pippen back last season to work with their young team. But he had knee surgery in December and played in only 23 games as the Bulls went 23-59.

It was the first time in his career Pippen missed the playoffs. Only Kareem Abdul-Jabbar with 237 has played in more postseason games than Pippen (208).

Pippen finished his career with a 16.1 scoring average to go with 6.4 rebounds and 5.2 assists. He said one of his biggest thrills was being a member of the first "Dream Team" that won the gold medal at the 1992 Barcelona Olympic.

Pippen said his various injuries have left him unable to play a full season. Still, the Bulls will pay him the $5 million remaining on his two-year contract this season, general manager and former teammate John Paxson said.

"After 17 years, I got all the basketball out of me I possibly could," Pippen said.

And unlike Jordan, who made two comebacks after retiring, Pippen promised he's finished.

"There won't be any return for me," he added.

While Pippen was being heralded Tuesday as a consummate teammate, there was one selfish episode during Jordan's one full season away from the game that will always be remembered.

Unhappy when a final shot was called for Toni Kukoc instead of him, Pippen sat out the final 1.8 seconds of Game 3 of the 1994 Eastern Conference semifinals. Kukoc made the shot to win the game but the Bulls lost the series.

And the 1997-98 season had barely started when Pippen, recovering from foot surgery and unhappy with his contract, demanded a trade. He eventually returned, but his bitterness with then-general manager Jerry Krause festered.

Krause, who acquired Pippen's rights in a draft day deal for Olden Polynice in 1987 that turned out to be one of the team's best-ever transactions, has his own banner hanging from the rafters at the United Center.

Next season, the Bulls plan to retire Pippen's No. 33.

Pippen plans to stick around Chicago and be a volunteer coach of sorts, working with some of the Bulls' younger players during training camp.

"I've done all I could as a player," Pippen said on how he would be remembered. "I kind of leave that up the fans and individuals to judge me on how I was as a player and a person."
http://sports.espn.go.com/

Plaats reactie