Basketball

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9377
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Basketball

Bericht door Dubbel » wo mei 25, 2011 10:52 pm

Nog play-off volgers? Ben zelf afgehaakt, vind er niet zoveel aan dit jaar en dat komt niet alleen doordat LA eruit ligt.

Van het off season front, Mike Brown (ex Cavs) lijkt de Lakers job te krijgen. Mijn eerste keus was het niet geweest. Type tussen-paus?
Mike Brown has agreed in principle to become the Lakers' next head coach, according to an NBA official who was not permitted to speak publicly on the matter.

Brown is expected to sign a contract later Wednesday or Thursday. The deal is worth between $4 million and $4.5 million per season, NBA officials said. Brown's contract is thought to be for three years, with a team option on the fourth season that would give him partial pay if he is not retained.

http://lakersblog.latimes.com/lakersblo ... coach.html

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Basketball

Bericht door jabu » wo mei 25, 2011 11:05 pm

Ja, volg het nog wel. Zal wel finale Miami vs. Dallas worden. OKC redt het niet tegen Dallas met hun two-men-team. Chicago heeft datzelfde probleem tegen Miami. Rose moet alles alleen doen en Boozer brengt na z'n blessure ook niet wat er van hem verwacht wordt. Ze doen mij wat dat betreft denken aan de Cavs van vorig jaar. Alleen ein je geen kampioenschappen. LeBron laat overigens wat mij betreft nog het beste zien hoe goed hij is als je naar de Cavs kijkt. Zijn vertrek is een verschil van 50 gewonnen wedstrijden.
Oscarito schreef:
Jabu schreef:OKC steunt minimaal net zoveel op Westbrook als op Durant.
Vind je? Ik vind Westbrook juist een fake wannabe leader. Veel te zelfzuchtig.
Tijdens de blessure van Durant heeft Westbrook OKC echt bij de hand genomen. Dat heeft hij vervolgens bij zijn terugkomst voortgezet. Westbrook moet alleen eens leren z'n agressie onder controle te houden. Loopt zich te vaak gefrustreerd af te reageren op alles en iedereen.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Basketball

Bericht door jabu » vr mei 27, 2011 10:00 pm

Scottie said.... what?
Scottie Pippen: LeBron could be best

Scottie Pippen had a front-row seat to watch Miami's LeBron James help oust the Chicago Bulls from the playoffs, and the Hall of Famer believes James might supplant Pippen's former running mate Michael Jordan as the greatest player ever.

"Michael Jordan is probably the greatest scorer to play the game," Pippen said Friday on "Mike & Mike In The Morning" on ESPN Radio. "But I may go as far as to say LeBron James may be the greatest player to ever play the game because he is so potent offensively that not only can he score at will but he keeps everybody involved.

"You have to be on your P's and Q's on defense. No guy on the basketball court is a threat to score with LeBron James out there. Not only will LeBron dominate from the offensive end as well, but he's also doing it on the defensive end, which really makes him the complete package. He's able to get in those passing lanes, shoot those gaps and create transition opportunities where he is pretty much unstoppable."

Horace Grant, a close friend of Pippen's who won three titles with Jordan's Bulls, was shocked to hear of Pippen's comments.

"Pip is my man, and we will always be close but I totally disagree," Grant said Friday on "The Waddle & Silvy Show" on ESPN 1000. "LeBron is going to be one of the top players to ever play the game. But Michael Jeffrey Jordan, who we bumped heads with at times, is I think in my era, the best who ever played the game.

"I'm kind of at a loss for words because Michael Jordan ... when you win numerous MVPs and you've taken the team to six championships -- and probably could have been eight if he didn't retire those two years -- and MVPs in the playoffs ... and he made us better.

"Believe me, he made myself, Scottie, B.J. [Armstrong], even Bill Cartwright who I love, he made us better players. He gave us that confidence. But first we had to earn his trust. And once we earned his trust you saw championship after championship."

Pippen took to Twitter to defend himself later Friday.

"For all of you that don't know, I played the game you keep watching and cheering," Pippen tweeted.

Later he tweeted: "Don't get me wrong, MJ was and is the greatest. But LeBron could by all means get to his level someday. "

The Heat closed out the Bulls with an 83-80 victory in Game 5 on Thursday, setting up an NBA Finals matchup with the Dallas Mavericks. A championship in his second career trip to the Finals could help solidify his legacy, but James already has put to rest one knock on his game, in Pippen's view.

"I'm seeing a great player, and a player that we've all admired for the last [seven] years of his career, but this [eighth] year here, he has really brought the complete package," Pippen said. "I've never seen a player that can dominate a game the way LeBron James can. He don't always have to score. He makes plays for other guys. But when the game is on the line and you need a shot to be made, he's going to make that play. He's shown that throughout this series that he can make big shots.

"I think there has always been a knock on him that he don't make the big shots down the stretch. Well, I think they can put that behind him now. He's a shotmaker. And right now he's a man on a mission."

Pippen, who won six NBA titles alongside Jordan in the 1990s, said the Bulls exceeded their talent level to reach the Eastern Conference finals against the Heat.

"They have to keep their head up and realize they had a great season," said Pippen, who attends most Bulls games in his role as team ambassador. "I think you have to take something positive from this season. I think this team really laid their hearts out on the line and played great basketball all season long, but I think we all know that (the Bulls) were overachieving to some degree.

"I think we realized we really didn't have the personnel to go all the way through the playoffs and be considered the NBA champions. This Miami Heat team was established to be able to really run through every team in the league, and they have been able to do that thus far."
espn

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Basketball

Bericht door jabu » zo mei 29, 2011 5:12 pm

Wat een grappig einde van de basketballcompetitie in Nederland. Nu na de derde verlenging van de zevende en beslissende wedstrijd tussen Leiden en Groningen wint Leiden eindelijk. Netjes!

Gefeliciteerd, M!

Lionel
Berichten: 47618
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Basketball

Bericht door Lionel » do jun 02, 2011 2:33 pm

James! Wat een beest zeg in de 1e finale..
IK GELOOF!!!!!!

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9377
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Basketball

Bericht door Dubbel » vr jun 03, 2011 5:53 am

SHAQ, einde van een tijdperk...

http://www.youtube.com/watch?v=KTIajaDW ... F1380B873F

http://www.youtube.com/watch?v=sUE_0LRxtpU&feature=fvst

Ik kan me nauwelijks meer voorstellen dat hij ooit Laker is geweest maar ik neem aan dat de tandem met Kobe wel spektakel op de vloer bracht. Toch wonnen ze samen nooit iets zonder de Z master. Vreemd eigenlijk. Een geruststelling, Shaq zal Kobe nu nooit meer inhalen.

Er is een mooi stukje van hem toen hij tijdens een Lakers huldiging een Cyrus (uit the Warriors) imitatie weg gaf. Kon ik ff niet terugvinden maar hij deed het blijkbaar ook een beetje tijdens het 04 All Star weekend.

http://www.youtube.com/watch?v=UMRvl4Glyz4

Typisch:

http://www.youtube.com/watch?v=XKhP3PnB_xM

Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Basketball

Bericht door Justin » vr jun 03, 2011 9:37 am

Shaq is een legende. Misschien wel een paar jaar te lang doorgegaan, maar ach.

Dallas heeft de series trouwens weer recht getrokken: 1-1. Miami liet het liggen in de laatste 5 minuten. Tot nu toe een hele mooie match-up, vind ik. Aan elkaar gewaagd.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Basketball

Bericht door jabu » vr jun 03, 2011 11:05 pm

Justin schreef:Shaq is een legende. Misschien wel een paar jaar te lang doorgegaan, maar ach.
Gotta love the guy: http://www.youtube.com/watch?v=pSWeeJbq ... ata_player

Fantastische en enorm dominante center. Onstopbaar in z'n hoogtijdagen: http://www.youtube.com/watch?v=ewBnHq04 ... ata_player

Z'n speech bij de aankondiging dat hij stopt: http://www.youtube.com/watch?v=U1jbL2WVLgU&sns=em
Justin schreef:Dallas heeft de series trouwens weer recht getrokken: 1-1.
Dirk liet Bosh in het schoolbusje plaatsnemen.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9377
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Basketball

Bericht door Dubbel » vr jun 03, 2011 11:26 pm

In de krant van vandaag staan ze nog maar eens stil bij het grote minpunt van hem, de vrije worp, hetgeen leidde tot het hack-a-shaq verdedigen.
Shaquille O'Neal would have wound up fourth on the NBA's all-time scoring list — ahead of Wilt Chamberlain — if he'd shot free throws like Dirk Nowitzki. …

Of course, he didn't come close. …

"If I was able to have the game I have and shoot 80% from the line," O'Neal once noted, "I'd probably be an arrogant person rather than a humble one. Everything happens for a reason." …

He shot 53%, missing 5,317 free throws. …

Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Basketball

Bericht door Justin » za jun 04, 2011 2:13 am

Dubbel schreef:In de krant van vandaag staan ze nog maar eens stil bij het grote minpunt van hem, de vrije worp, hetgeen leidde tot het hack-a-shaq verdedigen.
Shaquille O'Neal would have wound up fourth on the NBA's all-time scoring list — ahead of Wilt Chamberlain — if he'd shot free throws like Dirk Nowitzki. …

Of course, he didn't come close. …

"If I was able to have the game I have and shoot 80% from the line," O'Neal once noted, "I'd probably be an arrogant person rather than a humble one. Everything happens for a reason." …

He shot 53%, missing 5,317 free throws. …
Bizar eigenlijk, want ik ben, als basketballer zijnde, er van overtuigd dat je dergelijke free throws gewoon kan trainen. Percentage, hoe weinig talent ook, zou dan wel hoger zijn dan 53 procent.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Basketball

Bericht door jabu » za jun 04, 2011 6:56 am

Doe theorie gaat alleen nier meer op als je 2.16 lang bent en 150 kg weegt en zulke grote handen hebt dat de bal zo groot als een sinaasappel voor je is. Shaq heeft er heel veel op getraind, maar hij moest het meer van kracht hebben dan finesse.

Lionel
Berichten: 47618
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Basketball

Bericht door Lionel » di jun 07, 2011 11:49 am

2-1 voor Miami.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Basketball

Bericht door jabu » di jun 07, 2011 12:03 pm

Yep. Nu ging de gamewinner van Dirk er niet in.

Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Basketball

Bericht door Justin » di jun 07, 2011 4:48 pm

Vind het tot nu toe een enerverende series. Durf ook niet echt een winnaar aan te wijzen.

NBA.com heeft trouwens schitterende mini-movies gemaakt van elke game uit de finals. Dat is genieten geblazen.

Lionel
Berichten: 47618
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Basketball

Bericht door Lionel » di jun 07, 2011 4:55 pm

Ik ga voor Miami! Die moeten het normaal gesproken winnen. Als ze niet zo arrogant/dom waren geweest stonden ze nu al 3-0 voor.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Basketball

Bericht door Monkey Tonk » di jun 07, 2011 7:31 pm

Jabu schreef:Yep. Nu ging de gamewinner van Dirk er niet in.
Gelijkmaker deze keer. Maar inderdaad is dat het maffe van basketbal. Een bal die er net niet ingaat en de pers heeft het twee dagen nergens anders over dan waarom Miami geweldig is en er bij Dallas niet veel van klopt.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Basketball

Bericht door jabu » wo jun 08, 2011 4:50 am

En 86-83 voor Miami. Gaan er weer pas in het vierde kwart overheen. Heerlijk spannende series nu op 2-2.

Bijzondere rol voor Terry weer vanaf de bank van Dallas.

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: Basketball

Bericht door Oscarito » wo jun 08, 2011 8:08 am

En dan speelde Captain Dirk ook nog eens met 40 graden koorts! :biggthumpup.gif:
Lebron was weer nergens in het vierde kwart...

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Basketball

Bericht door jabu » vr jun 10, 2011 7:12 am

En 3-2 voor Dallas.

Die defense van Dallas is echt goed. Ze houden het inside geheel dicht en killen dan zelf gewoon ales van buiten of van de vrije worplijn. Ze driven bijna niet, heel soms gaat Dirk backdoor naar het bord als hij gefront wordt.

Dirk is overigens wel ongelofelijk goed. In het vierde kwart weet je dat 9 van de 10 ballen naar hem gaan, Chandler gaat verdedigen en Kidd en Terry geen fouten maken. Kidd ook op het laatst een heel belangrijk drietje en 2 op 2 vrije worpen in crunch time. Terry ook weer belangrijk in het vierde kwart met twee assists, een drietje en jumper in de laatste minuten. Die gasten maken zo ongeveer elk schot en zijn zo sterk met vrije worpen. De missers van Dirk vanaf de vrije worplijn in deze playoffs zijn op de vingers van een hand te tellen. Deze game schoot hij ook weer 9 op 18 en weer 10 op 10 van de vrije worp. Hack-a-Dirk gaat dus niet werken. Haslem kan verdedigen wat hij wil.

Vanwege de strakke defense van Dallas komen Wade, Bosh en James alleen maar tot jumpers. Drives hebben ze alleen uit turnovers en breaks. LeBron krijgt overigens steeds dubbel defense en kwam gister wel weer tot een triple double. Hij kan alleen forceren of Wade of Bosh zoeken. Gezien het feit dat Wade deze series hot is, is dat vaak de optie. Afgelopen game was hij overigens niet bijzonder hot. LeBron is echt meer een spelverdeler geworden. Wade en LeBron zijn in mijn ogen ook veel gelijkwaardiger dan bv. Jordan en Pippen dat waren. Daarom is er ook meer afwisseling. De laatste minuten kreeg LeBron overigens een twijfelachtige charge binnen de no charge zone tegen. Daarna miste hij volgens mij nog wel twee schoten.

Nu twee keer naar Miami.

Lionel
Berichten: 47618
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Basketball

Bericht door Lionel » zo jun 12, 2011 4:13 pm

Als Miami de eerste wedstrijd wint, is de laatste wedstrijd dan ook in Miami?
IK GELOOF!!!!!!

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Basketball

Bericht door Frank » zo jun 12, 2011 6:58 pm

Ja, Miami heeft het 'thuisvoordeel' en speelt dus de laatste twee wedstrijden thuis.

1) Miami thuis
2) Miami thuis
3) Dallas thuis
4) Dallas thuis
5) Dallas thuis
6) Miami thuis
7) Miami thuis
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Basketball

Bericht door jabu » zo jun 12, 2011 8:28 pm

Zeker bij de finals schiet het niet echt op om iedere wedstrijd op en neer van oost naar west en weer terug te vliegen.

Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Basketball

Bericht door Justin » zo jun 12, 2011 8:46 pm

Wie zet vannacht de wekker?

Ik zit er om 02.00 vannacht klaar voor. Met Pinksteren moet dat wel kunnen, vind ik.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Basketball

Bericht door jabu » zo jun 12, 2011 8:57 pm

Ik ook. Ga alleen met vrienden naar een sportsbar.

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: Basketball

Bericht door Oscarito » zo jun 12, 2011 9:09 pm

Ik neem het op en zal rond 06:00 uur opstaan om meteen de wedstrijd te gaan bekijken. Met een beetje geluk heb ik dan geen uitslagen meegenomen van ofwel internet/teletekst of smsjes.

Het liefst kijk ik het gewoon maar ik moet om half negen alweer het huis uit en mijn slaaptekort begint inmiddels al legendarische vormen aan te nemen dus dat lijkt me ook niet al te verstandig.

Veel plezier iedereen! :biggthumpup.gif:

Plaats reactie