Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Wielrennen

Bericht door Feest » do jul 07, 2011 9:45 pm

Er zijn jaren dat ik de Ronde van Oman mis.

Lijkt me trouwens lastig fietsen, door dat mulle zand.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » do jul 07, 2011 9:47 pm

Nogmaals, de prijzenkast van Gesink is leeg en een Ronde van Lombardije is een verdomd lastige koers. Ik wil wel eens zien of hij die kan winnen. Face it, het is geen winnaar. Maakt ook allemaal niet uit, maar om nou de Ronde van Oman op te gaan voeren. Een Kreuziger wint de Ronde van Zwitserland en Romandië. Dat is dan nog meer waard.

We hebben in ieder geval iemand die weer top-10 kan rijden en dat is al heel wat. Ik heb alleen liever dat we etappes en koersen winnen. Die vrijbuiters van Vacansoleil vind ik een mooi voorbeeld. Dat liever dan alles en iedereen in dienst van Gesink en dan vervolgens met een 5e plek naar huis gaan.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » vr jul 08, 2011 5:31 pm

So long Wiggins.... Zonde, want hij was erg goed in vorm.

Imposant treintje van Cav vandaag.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33917
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Wielrennen

Bericht door Duke » vr jul 08, 2011 7:51 pm

Vergeet Horner niet, was ook goed in vorm. Jammer voor ze.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Wielrennen

Bericht door jabu » vr jul 08, 2011 10:45 pm

Rabo en Gesink waren goed en alert vandaag.

Rembrandt III
Berichten: 2018
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 9:11 am

Re: Wielrennen

Bericht door Rembrandt III » za jul 09, 2011 8:41 am

Peter schreef:Nogmaals, de prijzenkast van Gesink is leeg en een Ronde van Lombardije is een verdomd lastige koers. Ik wil wel eens zien of hij die kan winnen. Face it, het is geen winnaar. Maakt ook allemaal niet uit, maar om nou de Ronde van Oman op te gaan voeren. Een Kreuziger wint de Ronde van Zwitserland en Romandië. Dat is dan nog meer waard.

We hebben in ieder geval iemand die weer top-10 kan rijden en dat is al heel wat. Ik heb alleen liever dat we etappes en koersen winnen. Die vrijbuiters van Vacansoleil vind ik een mooi voorbeeld. Dat liever dan alles en iedereen in dienst van Gesink en dan vervolgens met een 5e plek naar huis gaan.
Kijk ik toch anders tegenaan.

Het is inderdaad pijnlijk om te zien dat Gesink een beetje een brokkenpiloot blijft. Maar daarnaast zie ik toch een renner met uitzonderlijke klasse én winnaarsmentaliteit. Gesink is radicaal met z'n vak bezig, dat kan ik waarderen. Daarvan hebben we er niet zoveel in Nederland.

Je kan het Gesink moeilijk kwalijk nemen dat de ploegleiding van Rabobank besluit dat hij 8 helpers meekrijgt. Sterker nog: het getuigt van zijn instelling dat hij dit durft op te eisen. Het is makkelijker om '1 van de 9 te zijn' dan zoals hij nu doet z'n kop boven het maaiveld uit te steken en het kopmanschap op te eisen.

Daarnaast staat Gesink nu in deze Tour 'gewoon' 10e en bovenaan in het jongerenklassement. Daar kunnen we wel lacherig over doen, maar dat getuigt van weinig historisch besef. De laatste Nederlander die deze trui won was Breukink in 1988. Da's verdomd lang geleden.
Bovendien de laatste 2 winnaars van deze witte trui: Contador & Andy Schleck.
Geen slecht lijstje om in te staan - en weer een prijs voor in de prijzenkast.

Die prijzenkast die sowieso meer dan behoorlijk gevuld is voor een ronderenner. Vergelijk dat voor de gein eens met de overwinningen van Jurgen Vandenbroeck (En denk daarbij VDB2 al 2x zo lang bij de profs rijdt)

Code: Selecteer alles

	9/03/2011		2.WTs	[Ita]  		        1		Tirreno - Adriatico, Stage 1 : Marina di Carrara T.T.T.		10	 
 	20/02/2011		2.1		[Oma]  		1		Tour of Oman		110	 
 	19/02/2011		2.1s		[Oma]  		1		Tour of Oman, Stage 5 : Bander Al Jissah I.T.T.		20	  
 	18/02/2011		2.1s		[Oma]  		1		Tour of Oman, Stage 4 : Al Khoudh - Jabar al Akhdhar (Green Mountain)
 	9/10/2010		1.HC		[Ita]  		       1		Giro dell'Emilia		140	 
 	12/09/2010		1.PT2	[Can]  		1		GP de Montréal		220	 
 	17/06/2010		2.PTs	[Sui]  		1		Tour de Suisse, Stage 6 : Meiringen - La Punt		40	 
 	10/10/2009		1.HC		[Ita]  		        1		Giro dell'Emilia		140
 	20/02/2008		2.HCs	[Usa]  		1		Tour of California, Stage 3 : Modesto - San Jose		25	 
 	2/06/2007		2.1s		[Bel]  		1		Ronde van België / Tour de Belgique, Stage 4 : Herzele - Aywaille		20	
De vergelijking met Mollema en Kruijswijk zoals hier eerder gemaakt vind ik persoonlijk niet fair. Die zitten nog in een fase in een carrière dat alles leuk is en niets moet. Gesink neemt ze de wind uit de zeilen. Laat die jongens eerst maar eens een Tour uitrijden.
Qua fysieke capaciteiten komen ze nog niet aan de enkels van Gesink, die wel heel bijzondere testresultaten kan neerzetten. Rijdt bovendien nog eens heel stijlvol bergop - een echte rasklimmer. (In tegenstelling tot bijv. Mollema, dat ziet er niet uit)

Persoonlijk denk ik dat Gesink onze enige kans is op winst in een grote ronde. Dat zal dan hoogstwaarschijnlijk de Vuelta zijn en niet de Tour gok ik ook.

Maar goed, vanmiddag weer een lastige aankomst voor hem... Zal wel weer een paar seconden verliezen...


Edit: vergeet ik nog te vertellen wat ik eigenlijk wilde zeggen: Toch liever 5e in de Tour De France dan winnen in de Ronde van schubbekutteveen?
Ik bedoel - Gesink kiest het hoogste podium om te presteren en logischerwijs win je dan wat minder als Niko Eekhout die vooral rondjes om Belgische kerktorens rijdt.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » za jul 09, 2011 11:11 am

Liever 5e dan een winst in een rondje van Eekhout? Ja, maar dat is ook de vergelijking naar je hand draaien. Win je liever de Ster van Zwolle of word je vijfde in de Tour de France? Verder is het grote kolder dat hij een meer dan behoorlijk gevulde prijzenkast heeft voor een ronderenner. Leuk dat er dan weer een vergelijk wordt gemaakt met de enige die een lege prijzenkast heeft, maar ga je de vergelijking ook maken met Nibali, Kreuziger of een Martin? Je kan veel van Gesink zeggen, maar winnen doet hij amper. De enige echt aansprekende overwinning was die GP de Montreal en in mindere mate de Giro dell'Emilia. Als ik hem was zou ik vol voor een mooie etappe gaan en maakt het verder niet uit of je nu 6e of 9e wordt. Het gaat me ook eigenlijk niet zozeer om Gesink, maar meer om het team. Ik vind het doodzonde dat de Rabobank een compleet team bouwt om iemand die maximaal voor de vijfde plek gaat. Ik zou het zo leuk vinden als we eindelijk weer eens een keer wat wisten te winnen. Een etappezege dus. Of in ieder geval aanvallend rijden, zoals de Vacansoleil renners dat in die eerste week deden.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Dubbel » za jul 09, 2011 12:07 pm

Peter schreef:Liever 5e dan een winst in een rondje van Eekhout? Ja, maar dat is ook de vergelijking naar je hand draaien. Win je liever de Ster van Zwolle of word je vijfde in de Tour de France? Verder is het grote kolder dat hij een meer dan behoorlijk gevulde prijzenkast heeft voor een ronderenner. Leuk dat er dan weer een vergelijk wordt gemaakt met de enige die een lege prijzenkast heeft, maar ga je de vergelijking ook maken met Nibali, Kreuziger of een Martin? Je kan veel van Gesink zeggen, maar winnen doet hij amper. De enige echt aansprekende overwinning was die GP de Montreal en in mindere mate de Giro dell'Emilia. Als ik hem was zou ik vol voor een mooie etappe gaan en maakt het verder niet uit of je nu 6e of 9e wordt. Het gaat me ook eigenlijk niet zozeer om Gesink, maar meer om het team. Ik vind het doodzonde dat de Rabobank een compleet team bouwt om iemand die maximaal voor de vijfde plek gaat. Ik zou het zo leuk vinden als we eindelijk weer eens een keer wat wisten te winnen. Een etappezege dus. Of in ieder geval aanvallend rijden, zoals de Vacansoleil renners dat in die eerste week deden.
Het Nederlandse wielrennen is ook wel compleet ingestort volgens mij. Geen goede ronde renners, geen klimmers, geen sprinters en geen avonturiers. Vraag me af hoe dat zo is gekomen.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33600
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » za jul 09, 2011 12:12 pm

Peter schreef:Liever 5e dan een winst in een rondje van Eekhout? Ja, maar dat is ook de vergelijking naar je hand draaien. Win je liever de Ster van Zwolle of word je vijfde in de Tour de France? Verder is het grote kolder dat hij een meer dan behoorlijk gevulde prijzenkast heeft voor een ronderenner. Leuk dat er dan weer een vergelijk wordt gemaakt met de enige die een lege prijzenkast heeft, maar ga je de vergelijking ook maken met Nibali, Kreuziger of een Martin? Je kan veel van Gesink zeggen, maar winnen doet hij amper. De enige echt aansprekende overwinning was die GP de Montreal en in mindere mate de Giro dell'Emilia. Als ik hem was zou ik vol voor een mooie etappe gaan en maakt het verder niet uit of je nu 6e of 9e wordt. Het gaat me ook eigenlijk niet zozeer om Gesink, maar meer om het team. Ik vind het doodzonde dat de Rabobank een compleet team bouwt om iemand die maximaal voor de vijfde plek gaat. Ik zou het zo leuk vinden als we eindelijk weer eens een keer wat wisten te winnen. Een etappezege dus. Of in ieder geval aanvallend rijden, zoals de Vacansoleil renners dat in die eerste week deden.
Een vijfde plaats in de Tour al irrelevant vinden. Soms begrijp ik niets van de wereld.

Dat Vacansoleil het leuk doet ben ik wel met je eens.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » za jul 09, 2011 12:22 pm

U snapt niets meer van de wereld? Foi, niet zo naargeestig. Kop op.

Ik zeg niet dat ik het irrelevant vind. Ik zeg alleen dat ik het doodzonde vind dat alles daar voor moet wijken. Zowel voor Gesink als voor de Rabobank. Ik zou het veel leuker vinden als Gesink een keer vol gaat voor de Giro en daar meestrijdt voor de overwinning. Inclusief Mollema, Kruijswijk en dergelijke. Lekker vol d'r op klappen en meestrijden voor de prijzen. Een vijfde plek in de tour is voor mij geen prijs. Knappe prestatie, maar om daar alles voor op te offeren. Doodzonde.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33600
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » za jul 09, 2011 12:59 pm

Peter schreef:U snapt niets meer van de wereld? Foi, niet zo naargeestig. Kop op.

Ik zeg niet dat ik het irrelevant vind. Ik zeg alleen dat ik het doodzonde vind dat alles daar voor moet wijken. Zowel voor Gesink als voor de Rabobank. Ik zou het veel leuker vinden als Gesink een keer vol gaat voor de Giro en daar meestrijdt voor de overwinning. Inclusief Mollema, Kruijswijk en dergelijke. Lekker vol d'r op klappen en meestrijden voor de prijzen. Een vijfde plek in de tour is voor mij geen prijs. Knappe prestatie, maar om daar alles voor op te offeren. Doodzonde.
Probleem is dat een handje wielerfans die Giro-overwinning opvalt, terwijl presteren in de Tour drie weken lang volop de aandacht trekt. Da's voor Rabo ook erg handig. Dat kan met een dagsucces ook, maar helaas heeft Rabo geen geheide sprinter in huis. En je richten op een dagsucces via een ontsnapping (bijvoorbeeld Mollema) is echt een long shot. Ik snap de strategie van Rabo wel. Gesink heeft - ondanks alle malheur - ook nog alle kansen, staat 10de op 20 seconden, draagt de witte trui, alle verwachtingen zijn er nog, dus die 'hype' is nog niet over.

Zakt ie dit weekend door het ijs, omdat hij toch teveel last heeft van zijn blessures, kun je altijd nog van tactiek veranderen en Mollema of zo vrij spel geven. Andersom kan het niet: je ploeg afstemmen op Gesink als hij het onverhoopt goed doet en kans maakt op een top 5 notering (wat ik dus wél een knappe prestatie vind, want het betekent dat je minstens vier zware bergetappes voorin hebt gereden).
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Alexander
Berichten: 8574
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Alexander » za jul 09, 2011 3:31 pm

Gesink moest er net alweer af. Die jongen is helemaal niet goed op dit moment hoor. Heeft geen zin meer om voor hem te gaan rijden als Rabo ploeg.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Dubbel » za jul 09, 2011 3:56 pm

Zit toch alweer even te kijken maar er is nog niet een keer een Nederlander in beeld geweest of ook maar genoemd. Correctie, zojuist een Rabo treintje in beeld, helaas in de achterhoede...

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33600
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » za jul 09, 2011 4:04 pm

Alexander schreef:Gesink moest er net alweer af. Die jongen is helemaal niet goed op dit moment hoor. Heeft geen zin meer om voor hem te gaan rijden als Rabo ploeg.
"Zakt ie dit weekend door het ijs, omdat hij toch teveel last heeft van zijn blessures, kun je altijd nog van tactiek veranderen en Mollema of zo vrij spel geven." :ajaxsmiley.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Alexander
Berichten: 8574
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Alexander » za jul 09, 2011 4:05 pm

Rabobank wordt er weer aan alle kanten afgereden. Gesink kan het niet doen, en de rest durft niet te koersen. Zeer teleurstellende eerste week van 1 van de duurste ploegen van het peleton.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33600
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » za jul 09, 2011 4:26 pm

Alexander schreef:Rabobank wordt er weer aan alle kanten afgereden. Gesink kan het niet doen, en de rest durft niet te koersen. Zeer teleurstellende eerste week van 1 van de duurste ploegen van het peleton.
Nog iets te vroeg gehuild. Morgen weten we meer. Is Gesink dan weer niet goed, dan heeft Rabo nog twee weken om op een alternatieve manier te scoren.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Re: Wielrennen

Bericht door Hoeladans » za jul 09, 2011 4:55 pm

Morgen is geen dag voor de klassementsrenners. Er zal waarschijnlijk een leuk groepje met avonturiers voor de etappe strijden, en daarachter verwacht ik weinig actie. We kunnen in ieder geval al wel zeggen dat Gesink z'n kansen op de top-5 nu zo goed als verkeken zijn.

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Oscarito » za jul 09, 2011 5:02 pm

Gesink is nog geen wereldtop (mist hij de mentaliteit, lees uitgekooktheid voor) maar in vorm en lichamelijk fit doet hij hier gewoon mee voor de top-5. De vraag is alleen of je daarvoor je volledige ploeg voor moet opofferen.
Ik zou die keuze anders maken juist om bovengenoemde reden waarom hij net geen wereldtop is maar ik kan Rabobank in dezen best begrijpen. Later in de Tour mogen de anderen sowieso hun kans gaan, ongeacht de klassering van Gesink (tenzij hij in het geel staat uiteraard).

En Rabobank is de derde best presterende ploeg in het peloton. Kan Alexander nog mooi even een poosje mee janken.
Sinds jaren hebben we daarnaast eindelijk weer eens wat Nederlanders die van voren meedoen in het peloton. De toekomst ziet er rooskleurig uit met Kelderman, Kreder, Kruijswijk, Mollema, Gesink, Boom die eenmaal ervaren tot de beste renners van de wereld in hun categorie kunnen behoren.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wielrennen

Bericht door Jöhnk » za jul 09, 2011 5:21 pm

Hoeladans schreef:Morgen is geen dag voor de klassementsrenners. Er zal waarschijnlijk een leuk groepje met avonturiers voor de etappe strijden, en daarachter verwacht ik weinig actie. We kunnen in ieder geval al wel zeggen dat Gesink z'n kansen op de top-5 nu zo goed als verkeken zijn.
Dat kon je als je eerlijk bent al zeggen na dat NK, waar hij aan alle kanten voorbij gereden werd door B-coureurs.


Rabobank de derde best presterend wielerploeg ter wereld? Dat lijkt me wat overdreven. Sowieso zijn Saxo (Contador), Lotto (Gilbert) en Leopard (Cancellara, Schlecks) beter en daar presteren ze ook naar. Daarnaast schat ik veel van die Angelsaksische ploegen hoger in.

Rembrandt III
Berichten: 2018
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 9:11 am

Re: Wielrennen

Bericht door Rembrandt III » za jul 09, 2011 5:36 pm

Jöhnk schreef:
Hoeladans schreef:Morgen is geen dag voor de klassementsrenners. Er zal waarschijnlijk een leuk groepje met avonturiers voor de etappe strijden, en daarachter verwacht ik weinig actie. We kunnen in ieder geval al wel zeggen dat Gesink z'n kansen op de top-5 nu zo goed als verkeken zijn.
Dat kon je als je eerlijk bent al zeggen na dat NK, waar hij aan alle kanten voorbij gereden werd door B-coureurs.
Ik gok ook dat Gesink verkeerd gepiekt heeft; en dat het weinig met z'n val te maken heeft.

Overigens geeft de meest betrouwbare 'wielren-ranking' Rabobank als beste ploeg van het moment. [7e qua overwinningen]

Rabobank is in de breedte heel sterk. Omega-Pharma Lotto heeft 3 kleppers, maar de nummer 6 van OPL komt niet aan de voeten van de nummer 6 van Rabobank.

Current Team Ranking More...
1. [Ned] Rabobank 10235
2. [Usa] Team Garmin - Cervélo 10074
3. [Usa] HTC - Highroad 9980
4. [Lux] Leopard - Trek 8507
5. [Ned] Vacansoleil - DCM 8349

Team Ranking 2011 More...
1. [Usa] HTC - Highroad 6267
2. [Usa] Team Garmin - Cervélo 5784
3. [Ned] Rabobank 5776
4. [Usa] Team RadioShack 5674
5. [Gbr] Sky Professional Cycling Team 5126

Team Victory Ranking
1. [Usa] HTC - Highroad PRT 39
2. [Usa] Team Garmin - Cervélo PRT 23
3. [Usa] Team RadioShack PRT 22
4. [Fra] Europcar PROF 21
4. [Ita] Lampre - ISD PRT 21
6. [Bel] OmegaPharma - Lotto PRT 20
6. [Ned] Rabobank PRT 20

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Oscarito » za jul 09, 2011 6:35 pm

Jöhnk schreef:
Hoeladans schreef:Morgen is geen dag voor de klassementsrenners. Er zal waarschijnlijk een leuk groepje met avonturiers voor de etappe strijden, en daarachter verwacht ik weinig actie. We kunnen in ieder geval al wel zeggen dat Gesink z'n kansen op de top-5 nu zo goed als verkeken zijn.
Dat kon je als je eerlijk bent al zeggen na dat NK, waar hij aan alle kanten voorbij gereden werd door B-coureurs.


Rabobank de derde best presterend wielerploeg ter wereld? Dat lijkt me wat overdreven. Sowieso zijn Saxo (Contador), Lotto (Gilbert) en Leopard (Cancellara, Schlecks) beter en daar presteren ze ook naar. Daarnaast schat ik veel van die Angelsaksische ploegen hoger in.
Op het NK waren er al voortekenen te zien dat hij niet in topvorm zat inderdaad maar het kan een incident geweest zijn. Daar ga je het hele plan niet door veranderen. In de Dauphine was ie bijvoorbeeld de beste klimmer na Joaquim Rodriguez in de zware bergritten.

Als je de ranglijsten nakijkt zul je het toch echt zien dat het klopt. Maar de meeste mensen kijken alleen naar de Tour dus dan krijg je al snel een vertekend beeld. Saxo een sterk team? Absoluut niet, ze hebben alleen Contador en daar vlak achter Nuyens maar verder? Omega Pharma heeft alleen Gilbert, Greipel en Van den Broeck die ik overigens beduidend lager inschat dan Gesink. Wat als Rabobank dit jaar met een fitte Breschel, Martens, Freire en Gesink kon starten in de grote koersen? Een fitte Freire zou in deze Tour samen met Gilbert de favoriet zijn om het groen binnen te halen.
Ik ben allesbehalve een fan van Rabobank maar het is een van de betere ploegen in het peloton, probleem is alleen dat ze in de begeleiding zo vaak falen en de verkeerde keuzes maken. Als ze dat niet zouden doen waren ze de beste ploeg m.i.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wielrennen

Bericht door Jöhnk » za jul 09, 2011 11:21 pm

Saxo heeft misschien een wat minder brede ploeg, maar ze hebben wel de Giro en de RVV gewonnen, en het gaat uiteindelijk om het winnen van hoofdprijzen. Daarom heb ik Menchov altijd wat onderschat gevonden. Die heeft de Rabobank toch drie grote rondes bezorgd.

Het probleem nu is duidelijk dat de speerpunten (nog?) geen toppers zijn.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » zo jul 10, 2011 11:39 am

Als je een team bouwt om een man dan moet je je ook laten zien in de koers. Contador doet dat uiteraard. Rabobank niet.

Gesink valt voor mij nu door de mand. Zijn opmerking van gisteren is zo onprofessioneel. Ongelooflijk, zeg. Je bouwt een heel team om die vent heen en dan roept hij dat het op dit niveau weinig zin heeft.
Verder roept hier iemand dat Gesink verkeerd heeft gepiekt? Wanneer heeft hij gepiekt dan dit jaar?

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33600
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » zo jul 10, 2011 12:32 pm

Peter schreef:Als je een team bouwt om een man dan moet je je ook laten zien in de koers. Contador doet dat uiteraard. Rabobank niet.

Gesink valt voor mij nu door de mand. Zijn opmerking van gisteren is zo onprofessioneel. Ongelooflijk, zeg. Je bouwt een heel team om die vent heen en dan roept hij dat het op dit niveau weinig zin heeft.
Verder roept hier iemand dat Gesink verkeerd heeft gepiekt? Wanneer heeft hij gepiekt dan dit jaar?
Huh? Als dat zo is, dan is dat toch gewoon zo. Je kunt dat ook als eerlijk zien. En hoe sneller hij eerlijk is, hoe sneller Rabo kan omschakelen naar een ander strijdplan.
Wie heeft Rabo nu niet bij zich, omdat de ploeg in dienst van Gesink rijdt, die anders wél waardevol had kunnen zijn?

Vandaag zal veel leren. Als Gesink weer niet mee kan, dan is het gewoon einde verhaal. Kun je overigens ook het klassement laten voor wat het is en proberen later in de koers - in de Alpen of zo -, als hij misschien beter hersteld is, voor een dagzege te gaan. Dan schakel je Gesink terug van potentiële klassementsrenner naar één van de rijders die een etappe kan winnen, wat je dan per dag bekijkt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » zo jul 10, 2011 12:37 pm

Wout Poels is afgestapt.

Mooi kopgroepje. :biggthumpup.gif:

Plaats reactie