Elfstedentocht 2012

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Elfstedentocht 2012

Bericht door Marillion » za feb 11, 2012 10:04 am

Frank schreef:
Marillion schreef:Overigens heb ik even zitten kijken hoe je jezelf kunt inschrijven voor de tocht. Want als fanatiek sporter is dit wel iets dat ik graag een keer zou doen. Maar dat valt nog niet mee. Je moet lid worden van de vereniging maar voordat je mee mag dingen naar een startbewijs heb je 'schaatsvaardigheidsverklaring' nodig die is ondertekend door twee huidige leden. Dus ik moet eerst leren schaatsen, dan twee leden zo gek zien te krijgen om dat te bevestigen, dan moet je de loting afwachten en tenslotte moet er dan in het jaar dat je mee mag doen ook nog daadwerkelijk een tocht zijn. Pfff...dat is nog een hele klus.
Volgens mij kun je hem beter een keertje op de fiets doen.
Nee, het gaat me echt om de schaatstocht. De kou, afstand en kwaliteit van het ijs maken dat tot een zware onderneming en de sfeer op zo'n dag moet uniek zijn. Op de fiets zie ik er niet zo'n uitdaging in. De afstand is geen probleem en alles wat het zwaar maakt is dan eigenlijk afwezig.

Maar goed, eerst maar eens een keer fatsoenlijk leren schaatsen... :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9372
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Elfstedentocht 2012

Bericht door Monkey Tonk » za feb 11, 2012 10:46 am

Jammer. Misschien de meest aansprekende Nederlandse traditie. Ook omdat er door de generaties heen niks aan verandert. Op een andere schaats na blijft dit precies hetzelfde evenement. Ik heb er twee meegemaakt. Al zeg ik het zelf. S'morgens heel vroeg op. Buiten ijskoud en pikdonker. Mentaal al weken op voorbereid. Warme koffie. Spieren goed los. En hup de knop om. De hele dag voor de tv.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Elfstedentocht 2012

Bericht door Thijs » za feb 11, 2012 3:45 pm

:biggrin.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Elfstedentocht 2012

Bericht door mattie » za feb 11, 2012 6:46 pm

Westlandse toerentocht trok volgens nu.nl meer dan 70.000 deelnemers

Zet je toch aan het denken... Het vriest in Friesland harder dan in het Westland.

Dat sneeuw had eerder weggehaald moeten worden.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Elfstedentocht 2012

Bericht door Iniesta » za feb 11, 2012 9:07 pm

Die route is ook 200km?

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Elfstedentocht 2012

Bericht door Frank » zo feb 12, 2012 9:35 am

"De Westlandse schaatstoertocht is toegankelijk voor iedereen. Deelnemers kunnen zelf een afstand kiezen, variërend van twintig tot tachtig kilometer. De route voert langs de vijf start- en stempelplaatsen De Lier, Maasland, Schipluiden, Vlaardingen en Wateringen. "
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Elfstedentocht 2012

Bericht door Thijs » vr jan 18, 2013 9:52 am

Omdat iedereen het natuurlijk hartstikke leuk vind dat we met z'n allen weer een hype gaan cre"eren (ik haat dit toetsenbord), kick ik even dit topic omhoog.

GIETTT IT OAANNNNN?!?!??

Er ligt maarliefst 2 cm ijs op sommige plekken, dus de koorts kan beginnen!

In Ankeveen giet it nog effe niet oan, zo te zien:
IJsmeester zakt live op radio door het ijs
Hij wilde even kijken of hij naar de overkant kon. Luisteraars van Radio 1 konden vrijdagochtend live horen hoe ijsmeester Pos van de Ankeveense IJsclub door het ijs zakte en tot zijn middel in het water stond.

Vlak voor de koude duik van zijn ijsmeester zei voorzitter Van Bennekom van de Noord-Hollandse ijsclub nog dat ''dit niet iets is wat mensen op eigen houtje moeten proberen''.

''Dit had ik toch niet verwacht. Dit is dat sneeuwijs, dat is zo onbetrouwbaar'', aldus de onfortuinlijke ijsmeester tegen Radio 1. Nadat hij het zelfgemaakte wak had gerepareerd en droge kleren had aangetrokken, liet hij weten erg geschrokken te zijn. ''Mijn ijsmeestersdiploma zal bij dezen wel verlopen zijn.''
:biggrin.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Elfstedentocht 2012

Bericht door Marillion » vr jan 18, 2013 10:04 am

Goed he? Ik hoorde het vanmorgen live gebeuren. Die Radio 1 verslaggever schrok wel even. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13424
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Elfstedentocht 2012

Bericht door Arthur » vr jan 18, 2013 11:08 am

Je kunt het hier nog even naluisteren.

Plaats reactie