Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33950
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Wielrennen

Bericht door Duke » za jul 26, 2014 7:11 pm

Probleem was volgens mij vooral dat Mollema er alleen op de rustdag even op heeft gefietst, en verder niet. Lijkt me geen ideale voorbereiding.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » za jul 26, 2014 7:56 pm

Op zo'n fiets komt de afstelling heel precies. Blijkbaar had ten Dam wel de juiste positie gevonden.
Lijkt me dat Mollema's relaxte houding zich in dit geval tegen hem werkte.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door brigade zuid » za jul 26, 2014 8:07 pm

Die 55e plek van Ten Dam is toch ook gewoon slecht.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » za jul 26, 2014 8:17 pm

Ja, alleen lag dat vlgns hem niet aan de fiets.
Hij gaf wel aan duidelijk te balen van z'n tijdrit, m'n eerste deel.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33686
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » za jul 26, 2014 10:19 pm

Zeeman teleurgesteld in Mollema na uitspraken over fiets
Gepubliceerd: 26 juli 2014 18:39 | Laatst gewijzigd: 26 juli 2014 21:05
Ploegleider Merijn Zeeman van Belkin was zaterdag niet blij met de uitspraken van Bauke Mollema na zijn slechte tijdrit in de Tour de France.

Mollema eindigde slechts als 140e in de tijdrit van 54 kilometer op een fiets waar hij nog amper op had gereden voor zaterdag. "Achteraf is het misschien niet de beste keuze geweest", zei de Groninger daarover na de etappe. "Iedereen had denk ik wel gewild dat de fiets er eerder kwam, maar daar doe je verder ook niets meer aan."

"Ik ben heel teleurgesteld in Bauke dat hij dat zegt over die fiets", was Zeeman tegen NU.nl duidelijk in zijn reactie. "Wij komen nu over als een stelletje amateurs en moeten alles gaan uitleggen."

"Daar gaan we hem zeker op aanspreken, dat lijkt me logisch. Niemand had raar opgekeken als hij had gezegd dat zijn mindere tijdrit het gevolg was van drie weken zware koers."

De ploegleider was ook verbaasd, omdat Mollema zelden naar excuses zoekt. "Normaal gesproken is zijn kwaliteit juist dat hij het altijd bij zichzelf zoekt."

Zadel
Zeeman legde uit dat de keuze om op de nieuwe fiets van Bianchi te rijden zorgvuldig is afgewogen ondanks het feit dat de fiets pas tijdens de Tour arriveerde.

"Er wordt niet even zomaar op een nieuwe fiets gereden. Dat is een traject dat al twee jaar loopt. Die fiets is in het voorjaar nog getest en aanmerkelijk sneller. Die fiets is er alleen niet zomaar."

"Uiteindelijk was de keuze aan Laurens en Bauke en ze wilden er allebei per se mee rijden. We hebben nog gezegd: we snappen dat hij net nieuw is en dat jullie op de oude fiets willen rijden."

"Overigens is er ook weinig verschil tussen de fietsen. Het is niet zo dat het ene zadel veel hoger staat of zo, ze zijn identiek. De nieuwe reageert alleen wat anders omdat hij veel sneller is."

Enorme klap
Mollema had volgens Zeeman beter uit kunnen leggen dat zijn ziekte in de eerste week wellicht de oorzaak was van een slechte tijdrit. "Hij is nogal wat tegengekomen en het was gewoon op bij hem. Dan krijg je op een tijdrit van 54 kilometer een enorme klap. Bovendien staat hij nog steeds in de top tien. Dat moeten we niet vergeten."

"Ik vind het jammer dat het nu alleen maar over die fiets gaat. Als dat de eerste reactie is op eigen falen, dan is dat niet wat we van elkaar mogen verwachten."

"Ik denk dat het niet terecht is dat wij nu als amateurs worden gezien en de mensen die hiermee bezig zijn geweest, weten hoe het echt zit. Bauke meent dat hij zo'n opmerking moet maken. Dan mag hij het verder uitleggen."

Begrip
Nico Verhoeven, die achter Mollema reed, nam het op voor de kopman. "Dit is een teleurgestelde renner die niet tevreden is over zijn tijdrit. Hij zegt hier niet mee dat het een slechte fiets was. Dat is zijn gevoel en dat begrijp ik."

"Hij reed gewoon slecht en was op het einde van zijn Latijn. Over de test met de fiets was Bauke nog heel enthousiast. En als we deze fiets niet hadden gebruikt , was het verhaal geweest: waarom gebruik je geen snellere fiets als die beschikbaar is?"

"De les is duidelijk. We moeten een tijdritfiets gewoon in het voorjaar hebben om er ver voor de Tour mee te kunnen rijden."
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33950
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Wielrennen

Bericht door Duke » za jul 26, 2014 10:36 pm

Dat laatste lijkt me duidelijk. :excited.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wielrennen

Bericht door Cruijff » zo jul 27, 2014 5:27 pm

Dat was een indrukwekkende jump van Marianne Vos op de Champs-Élysées. Scheelde maar weinig, Kirsten Wild die net tweede werd sloeg van woede hard op haat stuur. Zal de organisatie van La Course erg blij mee zijn, want die wilden natuurlijk een grote naam (de allergrootste naam!) als winnares.

Ook bij de dames trouwens een paar stevige valpartijen.


Ai en nu gaat Péraud onderuit op de Champs-Élysées en rijdt de nummer 2 van het klassement op achterstand. Patron Nibali wil dat onder meer Langeveld rustig aan doet zodat de onfortuinlijke Fransman weer voorin kan terugkeren.
Op het oog is het nog behoorlijk lastig om weer terug te keren......

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41116
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo jul 27, 2014 6:00 pm

Op volle snelheid is dat zelfs bijna niet te doen. In ieder geval niet zonder steun van auto's en motoren. Je kan rijden wat je wil maar tegen een op hol geslagen peloton is niet veel te beginnen. Is het peloton even genadig dan red je het wel met wat ploegmaten.

Ji Cheng inmiddels op een ronde. Moet hij straks wel even de tijdslimiet in de gaten houden. Zou slordig zijn om in het laatste ritje buiten tijd te eindigen.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door brigade zuid » zo jul 27, 2014 6:03 pm

Moet hij straks dat laatste rondje nog wel rijden? Of mag hij gelijk stoppen met de rest?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41116
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo jul 27, 2014 6:15 pm

Ik neem aan dat hij moet uitrijden als hij in het klassement wil.

Gave sprint. Het ging er stevig aan toe in de laatste kilometers en mooie beelden van Kittel en Kristoff. Kittel wint maar het is niet meer die overmacht van het begin van de ronde.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wielrennen

Bericht door Cruijff » zo jul 27, 2014 9:22 pm

Kristoff heeft zich deze Tour natuurlijk dubbel en dwars bewezen. Twee uitermate fraaie ritzeges en ook vandaag zat hij er behoorlijk dichtbij. Heeft een zeer indrukwekkende topsnelheid én kan zware ritten dus prima overleven.

Het blijft toch een vermakelijke sport met uitzendingen van 6 uur achtereen die de commentatoren menen helemaal te moeten volpraten. Dijkstra en Ducrot die met anderhalf miljoen kijkers live op Nederland 1 delen dat ze vanavond in Parijs naar de hoeren gaan. :excited.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Wielrennen

Bericht door InnerHarbour » ma jul 28, 2014 7:45 am

Goh is de Tour afgelopen, wat jammerrrrrrrrrrrrr. :smile-ajax.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41116
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » ma jul 28, 2014 4:04 pm

Op naar de najaarsklassiekers en de Vuelta!

In Spanje zal een sterk deelnemersveld aan de start staan. Er zijn er genoeg die op zoek zijn naar revanche voor mislukte campagnes eerder dit seizoen. Kan leuk worden want er ligt daar vaak een prachtig parcours klaar.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma jul 28, 2014 8:49 pm

Welke kopman zou Belkin eigenlijk naar de Vuelta afvaardigen? Kelderman of Gesink? Of geen van beiden?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41116
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » ma jul 28, 2014 9:16 pm

Allebei, en Ten Dam gaat ook.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door brigade zuid » di jul 29, 2014 12:47 pm

Wat trouwens ook een liederlijk groot talent schijnt te zijn is die Matthieu van der Poel, zoon van Adri van der Poel. Volgens mij is ie pas 19 maar er schijnt een toekomstig Tour winnaar in te zitten. Moet zeggen dat ik vader en zoon voortreffelijk over vond komen bij Mart Smeets en een dag eerder op de belg bij Vive le velo. Wat ik jammer vind is dat ie wel heel rustig gebracht gaat worden, blijkbaar gaat ie sowiezo eerst nog 4 jaar in het veld rijden.

Misschien kan Marrilion wat meer over zijn talenten vertellen?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41116
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » di jul 29, 2014 8:05 pm

Ja, Mathieu van der Poel kon inderdaad weleens een grote renner gaan worden. Aan zijn genen zal het niet liggen want naast vader Adrie is ook opa Poulidor daarvan leverancier. Ik ken wat mensen die de afgelopen jaren met hem hebben gewerkt en die zijn stuk voor stuk onder de indruk.

Het enige probleem is dat hij zich voorlopig vooral concentreert op veldrijden. Het is gelukkig zo dat hij ook de weg actief is. En veldrijden is iets waar eigenlijk iedere prof baat bij zou hebben (controle over je fiets). Maar hij moet er niet te lang in blijven hangen. Het is toch meer op explosiviteit gericht en wat minder op duur.

Maar wat hij nu al laat zien op de weg is indrukwekkend. Komt als eerstejaars al gewoon met de beste mee in de Ardennen en heeft ook al overwinningen gepakt. Het feit dat hij de overstap van de ene naar de andere categorie zo makkelijk maakt is een goed teken. Ik ben heel benieuwd hoe hij zich de komende jaren gaat ontwikkelen. Hij volgt niet het standaard pad maar kiest heel bewust voor een andere route. Alleen al het feit dat je die keuze zelf maakt is iets wat me wel aanspreekt. Dat ventje weet echt wat hij wil.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wielrennen

Bericht door Cruijff » wo jul 30, 2014 1:21 am

Marillion schreef:Mathieu van der Poel .............................. Ik ken wat mensen die de afgelopen jaren met hem hebben gewerkt en die zijn stuk voor stuk onder de indruk.

Het enige probleem is dat hij zich voorlopig vooral concentreert op veldrijden. Het is gelukkig zo dat hij ook de weg actief is. En veldrijden is iets waar eigenlijk iedere prof baat bij zou hebben (controle over je fiets). Maar hij moet er niet te lang in blijven hangen. Het is toch meer op explosiviteit gericht en wat minder op duur.
Ja zo'n veldrit duurt doorgaans toch circa een uur? Dat is weliswaar erg explosief, maar toch wel héél veel korter dan alle grote ritten op de weg die ertoe doen.

Toch lijkt gas geven op dergelijk terrein me inderdaad uitermate leerzaam. Ik als huis tuin en keukenfietser duik ook zo vaak als ik kan onverharde weggetjes op en probeer zo vaak mogelijk gas te geven op rare heuveltjes en ander oneffen terrein. Dit in combinatie met vlak langs trams en al het andere verkeer dat je middenin de stad tegenkomt sjezen heeft ervoor gezorgd dat ik in vrijwel alle situaties een stuk bekwamer kan sturen dan de meeste andere weggebruikers.

Marianne Vos heeft via het veldrijden ook een behoorlijk stevige basis gelegd en blijft dat niet voor niets elke winter doen om de boog scherp te houden. Uiteraard is Thijs Zonneveld zijn voorstel om Vos toe te voegen aan het mannenpeloton en zo de wielersport spannender te maken absolute bullshit. Dat meiske blijft een uur of 2 in het wiel van die kerels hangen en eindigt vervolgens gewoon op flinke achterstand van zelfs een renner als die Giant Shimano Chinees Li Cheng.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41116
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » wo jul 30, 2014 9:37 am

Ja, veldrijden is een uur volle bak. Het geeft twee voordelen. Je leert je fiets goed te beheersen en het is kwa inspanning te vergelijken met een finale in een volle koers. Het is grofweg een uur op je limiet rijden onder lastige omstandigheden. Uitstekend om ook als wegrenner te blijven doen. Zolang je maar niet vergeet om voldoende uren te maken voor het duurvermogen.

Sowieso kun je veel leren van de verschillende onderdelen van de sport. Mountainbiken, veldrijden en baanwielrennen. Het bevat allemaal onderdelen die je een betere wegrenner maken.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Wielrennen

Bericht door InnerHarbour » wo jul 30, 2014 10:19 am

Veldrijden, idioter kan het niet, heb je een fiets ga je ermee op je nek lopen. :hypocrite.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo jul 30, 2014 1:54 pm

Niet idioter dan zoveel mogelijk met een eivormige bal in je handen rondrennen en het dat American FOOTball noemen.. :hypocrite.gif:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door brigade zuid » wo jul 30, 2014 2:02 pm

Maar het moet dus wel heel raar lopen willen we de komende tien jaar niet een keer de Tour winnen, hetzij met Kelderman, hetzij met van der Poel.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Wielrennen

Bericht door InnerHarbour » wo jul 30, 2014 2:36 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Niet idioter dan zoveel mogelijk met een eivormige bal in je handen rondrennen en het dat American FOOTball noemen.. :hypocrite.gif:
Inderdaad, ik heb dat al diversen malen aan Amerikaanse vrienden voorgelegd en niemand kan het uitleggen waarom die sport FOOTball heet. :smile-ajax.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13834
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Wielrennen

Bericht door Jinne » wo jul 30, 2014 3:02 pm

brigade zuid schreef:Maar het moet dus wel heel raar lopen willen we de komende tien jaar niet een keer de Tour winnen, hetzij met Kelderman, hetzij met van der Poel.
Niet te hard van stapel lopen. Lijkt me overigens wel een bijzondere ervaring mocht het ooit nog gebeuren. Bij de winst van Joop was ik pas net gebeuren.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door brigade zuid » wo jul 30, 2014 3:53 pm

Hoe gaaf zou het zijn een Nederlander in de gele trui de Alp dhuez op.

Plaats reactie