Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » ma mei 23, 2016 9:13 am

Kruiswijk z'n performance is vrij constant met wat ie eerder liet zien, het lijkt nu allemaal op z'n plek te vallen. Is ook een erg transparante renner, deelde vorig jaar volgens mij nog veel data over bloedwaarden en vermogen.
Doordat zowel Valverde en Nibali niet op hun top presteren, blinkt Kruiswijk nu uit. Tov alle andere renners is zijn prestatie niet zo opmerkelijk.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » ma mei 23, 2016 10:07 am

Kruijswijk is juist niet constant met wat 'ie eerder liet zien. Hij is nu messcherp en van topniveau in week 1 en 2. Nog altijd geen zwakke dag gehad.

Hij is nu opeens veel beter dan Amador, veel beter dan Majka, veel beter dan Uran, veel beter dan Pozzovivo. Noem zijn prestatie niet opmerkelijk, maar vorig jaar zat hij nog drie minuten achter Amador. Nu ligt hij (voorlopig) een dikke vijf minuten voor. Die jongen rijdt tot op heden 2x een top-10 notering in een grote ronde en veelal omdat hij vanuit geslagen positie mocht rijden (en zich zo goed terug kon vechten in de derde week). Dat hij nu een straatlengte voor ligt op alle grote jongens en dat afdoen met 'Nibali en Valverde zijn niet in vorm. De prestatie is tov de rest niet opmerkelijk' is mij veel te kort door de bocht. Zijn prestatie is juist heel opmerkelijk. Hij heerst ten opzichte van een ieder en dat had niemand verwacht. Ik heb in de eerste week al gemeld als outsider omdat hij zo opmerkelijk reed. OnKruijswijkiaans scherp.

Die Russen van gisteren vond ik veel opmerkelijker. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » ma mei 23, 2016 10:21 am

Van de Russen verbaast niks me meer :hypocrite.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » ma mei 23, 2016 10:42 am

Peter schreef:Kruijswijk is juist niet constant met wat 'ie eerder liet zien. Hij is nu messcherp en van topniveau in week 1 en 2. Nog altijd geen zwakke dag gehad.

Hij is nu opeens veel beter dan Amador, veel beter dan Majka, veel beter dan Uran, veel beter dan Pozzovivo. Noem zijn prestatie niet opmerkelijk, maar vorig jaar zat hij nog drie minuten achter Amador. Nu ligt hij (voorlopig) een dikke vijf minuten voor. Die jongen rijdt tot op heden 2x een top-10 notering in een grote ronde en veelal omdat hij vanuit geslagen positie mocht rijden (en zich zo goed terug kon vechten in de derde week). Dat hij nu een straatlengte voor ligt op alle grote jongens en dat afdoen met 'Nibali en Valverde zijn niet in vorm. De prestatie is tov de rest niet opmerkelijk' is mij veel te kort door de bocht. Zijn prestatie is juist heel opmerkelijk. Hij heerst ten opzichte van een ieder en dat had niemand verwacht. Ik heb in de eerste week al gemeld als outsider omdat hij zo opmerkelijk reed. OnKruijswijkiaans scherp.

Die Russen van gisteren vond ik veel opmerkelijker. :smallgrin.gif:
Vorig jaar reed ie net zo sterk, alleen had ie in de eerste week onnodig veel tijdverlies geleden. De jongens die je nu opnoemt, laten geen van allen hun topniveau zien.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » ma mei 23, 2016 10:56 am

Iniesta schreef:
Peter schreef:Kruijswijk is juist niet constant met wat 'ie eerder liet zien. Hij is nu messcherp en van topniveau in week 1 en 2. Nog altijd geen zwakke dag gehad.

Hij is nu opeens veel beter dan Amador, veel beter dan Majka, veel beter dan Uran, veel beter dan Pozzovivo. Noem zijn prestatie niet opmerkelijk, maar vorig jaar zat hij nog drie minuten achter Amador. Nu ligt hij (voorlopig) een dikke vijf minuten voor. Die jongen rijdt tot op heden 2x een top-10 notering in een grote ronde en veelal omdat hij vanuit geslagen positie mocht rijden (en zich zo goed terug kon vechten in de derde week). Dat hij nu een straatlengte voor ligt op alle grote jongens en dat afdoen met 'Nibali en Valverde zijn niet in vorm. De prestatie is tov de rest niet opmerkelijk' is mij veel te kort door de bocht. Zijn prestatie is juist heel opmerkelijk. Hij heerst ten opzichte van een ieder en dat had niemand verwacht. Ik heb in de eerste week al gemeld als outsider omdat hij zo opmerkelijk reed. OnKruijswijkiaans scherp.

Die Russen van gisteren vond ik veel opmerkelijker. :smallgrin.gif:
Vorig jaar reed ie net zo sterk, alleen had ie in de eerste week onnodig veel tijdverlies geleden. De jongens die je nu opnoemt, laten geen van allen hun topniveau zien.
Nu kinkt het of Kruiswijk enigszins de kampioen van de armoede is. Hij is scherp en goed, maar de rest is vooral niet in vorm.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » ma mei 23, 2016 11:20 am

Wat een geschiedvervalsing vindt er nu plaats, zeg. Kruijswijk is veel en veel beter dan vorig jaar. Dit jaar zou hij nooit lossen op de Passo del Termine en 8 minuten verliezen. Of 1.20 toegeven op Abetone. Noem het allemaal onnodig, maar Kruijswijk kon vorig jaar gewoon niet mee in die eerste week. Om dan nu te zeggen dat hij net zo goed als toen....

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » ma mei 23, 2016 12:10 pm

Ik denk inderdaad dat hij nog net wat beter is dan vorig jaar. Maar dat grote verlies in de eerste week gaf toen wel een beetje een scheef beeld. Hij zat toen net achter een breuk in het peloton. Astana besloot op dat moment vol door te trekken om een aantal concurrenten pijn te doen en hij zat zo in geslagen positie. Het is niet zo dat hij er toen helemaal doorheen is gezakt en later herstelde.

Wat hij daarvan heeft geleerd is dat hij dit jaar veel attenter aan het rijden is. Maar je zag toen in de bergen al dat hij met de beste mee ging. Bijvoorbeeld op de Mortirolo waar hij het tempo van de favorieten bepaalde.

Hij net iets beter, de concurrentie net iets minder. Dan krijg je dit. Maar wat het ook is. Het is geweldig en ik geniet er ontzettend van. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » ma mei 23, 2016 12:17 pm

Het kan natuurlijk niet zo zijn dat al zijn concurrenten niet in vorm zijn. Hij is absoluut beter dan ooit. Nibali viel gisteren wel tegen. Kruijswijk rijdt een tijd die eigenlijk bij Nibali past.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Wielrennen

Bericht door Iniesta » ma mei 23, 2016 12:18 pm

Tot een bepaalde hoogte is dit waar (kampioen van de armoede). Ik geloof niet dat Kruiswijk het niveau van de absolute top (in topvorm) heeft (Froome, Contador, quintana Valverde Nibali).

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » ma mei 23, 2016 12:40 pm

Dat is zeker nog een ander paar mouwen. Maar voor nu ook niet zo interessant wat mij betreft. Hij kan de Giro winnen. Wielergeschiedenis schrijven. En wat mij betreft is hij zelf overtuigend genoeg om het dan een volwaardige overwinning te noemen.

Maar goed, we moeten nog wel even die laatste week door. Wie weet wat er nog gebeurd.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » ma mei 23, 2016 1:11 pm

Precies. Een deelnemersveld met Nibali, Valverde, Landa, Chaves en Majka achter je houden is gewoon pure klasse. Kun je roepen dat ze allemaal uit vorm zijn, maar zo werkt het niet. Een Ronde winnen is voor heel weinigen weggelegd en dat doe je alleen als je zelf in gigantisch goede vorm steekt.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » ma mei 23, 2016 1:30 pm

Iniesta schreef:Tot een bepaalde hoogte is dit waar (kampioen van de armoede). Ik geloof niet dat Kruiswijk het niveau van de absolute top (in topvorm) heeft (Froome, Contador, quintana Valverde Nibali).
Kampioen van de armoede, was Verstappen dat laatst niet toen de twee snelste auto's elkaar al in de eerste ronde van de baan reden? :smallgrin.gif: Zonder dollen, de Tour zal hij wrs nooit winnen, maar de Giro dus wel als het goed is en dat is een prestatie van formaat.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

DelToro
Berichten: 1276
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: Wielrennen

Bericht door DelToro » ma mei 23, 2016 1:37 pm

Daarnaast zijn de concurrenten ook helemaal niet uit vorm. Chavez is erg sterk en bezig aan zijn beste GT tot nu toe. Zakarin heeft het zelf een beetje verkloot in de 2e tijdrit, maar heeft weer een enorme stap gemaakt t.o.v. vorig jaar. Majka doet eigenlijk precies wat je van hem mag verwachten, al had ik 'm wel ietsje sterker bergop verwacht. Valverde heeft het altijd moeilijk in het echte hooggebergte en dat bewijst 'ie deze Giro weer, maar al met al is het gewoon een normale prestatie van hem. Alleen Nibali is een vraagteken. Hij reed best een aardige Giro tot de laatste twee etappes. Tot slot heeft Kruijswijk alleen echt de mazzel dat Landa op heeft moeten geven, want met name na die sterke tijdrit was hij voor mij de topfavoriet.

Al deze renners hebben bovendien de Giro benaderd als het grote doel van het jaar (voor sommigen samen met Rio). Valverde heeft halverwege het voorjaar zelfs zijn hele voorbereiding omgegooid, omdat hij het ervan overtuigd was dat hij de Giro kon winnen en daar dan ook in topvorm aan de start wilde verschijnen. Mocht Kruijswijk deze Giro winnen, dan pakt hij een zeer grote prijs in een tamelijk sterk deelnemersveld. Dat is toch een fantastische prestatie.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7918
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Wielrennen

Bericht door elliquido » ma mei 23, 2016 2:07 pm

Zo typisch .. een nederlander gaat wellicht de Giro winnen en plots ligt dat allemaal aan het falen van de anderen. Alsof in het wielrennen er niet een enorme concurentie is. Mocht Kruiswijk dit winnen (hij is er nog lang niet, Turijn is nog ver, de Giro win je in bed ...) dan is dat een fenomenale prestatie. Buitencategorie.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » ma mei 23, 2016 2:55 pm

Mijn opmerkingen moet echt niet gezien worden als het relativeren van de prestatie van Kruiswijk. Integendeel, de mooiste prestatie die ik ooit gezien heb van een Nederlander mocht hij de Giro winnen! (Volg het vanaf 1991).
Ik probeer meer te relativeren dat het niet zo uitzonderlijk (=verdacht) is dat Kruiswijk dit nu presteert. Gezien zijn ontwikkeling en het feit dat de absolute top niet op topvorm presteert in deze giro, vind ik het niet vreemd ( wel famtastisch) dat Kruiswijk zo presteert.
Zijn ritwinst in 2011 in Zwitserland is bijvoorbeeld zie ik ook nog altijd als een van de grootste prestaties die ik gezien heb van een Nederlander. Natuurlijk was Boogerd z'n bergetappe meer aansprekend, maar Kryiswijk reed daar bergop iedereen los, terwijl er wel volop achtervolgt werd. Kruiswijk z'n ontwikkeling is wat gestagneerd door een liesoperatie, maar in principe lost hij nu de belofte in van wat hij in die jaren al liet zien.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door brigade zuid » ma mei 23, 2016 3:52 pm

Peter schreef: Die Russen van gisteren vond ik veel opmerkelijker. :smallgrin.gif:
Beetje vaag idd, nummer 1 en 4 van Gazprom.

Ik heb overigens bij Kruiswijk momenteel nog helemaal niet dat euforische gevoel zoals ik dat vorig jaar wel bij Dumoulin had in de Vuelta. Ik kan eigenlijk niet goed duiden waarom dat zo is, misschien dat dat in de loop van de week nog komt.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » ma mei 23, 2016 4:03 pm

Het is sowieso nog even afwachten. Het collectief Astana is namelijk bijzonder sterk. Nu reed Fuglsang een ietwat matige tijdrit, maar je hebt met Scarponi en Fuglsang toch wel twee meesterknechten. Als je dan nu de achterstand van Valverde ziet, dan weet je ook dat Movistar en Astana de krachten wel eens kunnen gaan bundelen. En dan wordt het dus gewoon erg, erg lastig. Je moet voorkomen dat je in een situatie als Dumoulin terecht komt. Al is Battaglin wel een lekkere knecht om erbij te hebben, hoor. Goeie aankoop.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » ma mei 23, 2016 4:19 pm

En Roglic kan bergop ook wel even mee. Verder hebben ze met Tjallingii, Keizer en Van Emden ook nog wat bruikbare krachten in huis al gaan die natuurlijk in het hooggebergte het verschil niet meer maken.

Ik verwacht van Astana en Movistar inderdaad nog wel iets uit de trukendoos. Als je niet de beste bent kun je altijd nog kijken of je wel de slimste bent. Kijken of ze die brave Hollander nog in het pak kunnen steken. Alleen hebben ze één probleem. Bergop rijden ze met deze verhoudingen niet van hem weg.

Ik denk dat ze gaan proberen om een aantal mannen vooruit te sturen. Dan Nibali/Valverde laten aanvallen in een afdaling, gaatje slaan ten opzicht van Kruijswijk en aansluiten bij de vooruitgestuurde renners en dan proberen om het verschil zo te maken. In de afdaling is het dan volle bak risico nemen en hopen dat je hem laat panikeren. Geen eenvoudig scenario maar je moet wat als een ander beter is.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » ma mei 23, 2016 4:26 pm

Precies. Of ze brengen een groot offer door Amador of Fuglsang op de Col Agnel vroeg te laten demarreren. Dan zal het vroeg ontploffen en zullen ze hopen dat hij dus ook vroeg alleen komt te zitten. En dan in de afdaling een gaatje slaan en aansluiten bij de eerder genoemde mannen.

En zaterdag wordt het nog interessanter. Dan kun je veel tactische spelletjes bedenken.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » ma mei 23, 2016 4:34 pm

Als het teveel ontploft komt de rest ook alleen te zitten en is het tijdelijk kopman tegen kopman, waar momenteel Kruiswijk de sterkste van is.
Ben eerlijk gezegd niet zo bang voor een samenwerking Movistar/Astana, maar je weet het nooit hoeveel cash Vino op zak heeft

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » ma mei 23, 2016 4:47 pm

De vraag is ook wanneer ze iets gaan proberen. Als ze het te snel proberen en het mocht onverhoopt lukken dan heeft Kruijswijk nog meerdere etappes om het weer om te draaien. Mislukt het dan heeft het zoveel energie gekost dat het daarna al helemaal niet meer lukt. Ik verwacht daarom voorlopig nog geen kamikaze acties.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » ma mei 23, 2016 5:54 pm

Kruijswijk heeft natuurlijk ook zelf nog de mogelijkheid om aan te vallen. Moet hij ook zeker doen als hij goed is. Misschien in de finale van de rit van dinsdag. Maar je kan ook vóór zo'n potentieel gevaarlijke afdaling aanvallen. Dan kan de hele Astana of Movistar ploeg vooruit rijden maar als hij eerder boven is dan zijn concurrenten is er niets aan de hand.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door brigade zuid » ma mei 23, 2016 7:00 pm

Peter schreef:Het is sowieso nog even afwachten.
Ik bedoelde meer dat Dumoulin vorig jaar in de Vuelta me veel meer bezighield, ik was veel meer gespannen toen of hij het ging halen, volgens mij was het hele land toen ook in euforie. Ik heb het idee dat het nu allemaal wat minder leeft, terwijl Kruiswijk er nu beter voorstaat dan Dumoulin vorig jaar en de Giro is ook nog eens groter dan de Vuelta.
Wellicht spreekt de renner Dumoulin meer aan dan Kruiswijk.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » ma mei 23, 2016 7:08 pm

Dumoulin spreekt idd meer aan denk ik. Maar wat er toen gebeurde was totaal niet voorzien. Kruijswijk is minder onverwacht. Zal er ook wel iets mee te maken hebben.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » ma mei 23, 2016 9:15 pm

Vrijdag (geloof ik) een klim van 68 kilometer. Is er in de Tour ooit een klim van zo'n lengte geweest?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie