F1 en andere autosporten

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: F1

Bericht door 999 » zo okt 01, 2017 9:43 am

Weten dat je zo goed kan rijden, maar dat je materiaal je steeds in de steek laat.Iets frustrerender is er niet volgens mij.Fijn voor Verstappen en voor Nederland ...

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41128
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: F1

Bericht door Marillion » zo okt 01, 2017 9:55 am

Die Vettel schrijft na zo'n mooie inhaalrace dus in de uitrij ronde nog even een Ferrari af. Als ik het goed begrijp kost 'm dat weer plaatsen op de grid bij de volgende race. Zo raak je wel uit beeld in de titelstrijd.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Re: F1

Bericht door SylvievdVaart » zo okt 01, 2017 9:57 am

De gifbeker is eindelijk leeg. Gaaf!
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: F1

Bericht door Monkey Tonk » zo okt 01, 2017 10:02 am

:headbang.gif:

Lionel
Berichten: 47597
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: F1

Bericht door Lionel » zo okt 01, 2017 10:07 am

Wat een baas!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33693
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1

Bericht door zeux » zo okt 01, 2017 11:23 am

Geinig commentaar van een poster op motorsport.com:
Daniil Kvyat is Max Verstappens 'reverse luck charm'. Kvyat gets demoted from Red Bull to Toro Rosso, Spain last year - Verstappen wins his first race with Red Bull....
Kvyat dropped from Toro Rosso - Max Wins again!
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34436
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1

Bericht door Ramona » zo okt 01, 2017 11:52 am

Superrr! Nu ligt het ongetwijfeld enkel aan zijn goede auto, toch? :confused.gif:

Nog niks gezien, om 17.00 uur maar eens loeren. :headbang.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33693
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1

Bericht door zeux » zo okt 01, 2017 12:08 pm

Ramona schreef:Superrr! Nu ligt het ongetwijfeld enkel aan zijn goede auto, toch? :confused.gif:
Eindelijk een wedstrijd waarin je het volle potentieel van Max kon zien.

Eén hele kleine kanttekening: het wegvallen van Raikkonen gaf hem wel de mogelijkheid om 'vrij' naar Hamilton toe te rijden. Anders had hij die ook nog voor zich gehad, normaal gesproken. Wel briljant natuurlijk hoe hij Bottas achter zich hield in die eerste bochten. Twee prachtige cruciale acties brachten hem daarmee aan kop: het afhouden van Bottas en het inhalen van Hamilton. 'On Merit' dus.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9109
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: F1

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo okt 01, 2017 12:11 pm

Ik had niet het idee dat Hamilton nou als een waanzinnig zijn positie aan het verdedigen was toen hij werd ingehaald, maar alle credits voor MV!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33693
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1

Bericht door zeux » zo okt 01, 2017 12:15 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik had niet het idee dat Hamilton nou als een waanzinnig zijn positie aan het verdedigen was toen hij werd ingehaald, maar alle credits voor MV!
Zeker niet. Maar daar anticipeerde Verstappen ook op. Dat was slim racen. In die eerste rondes moest het gebeuren. Wat dat betreft was het een 'gutsy' move die ook fout had kunnen gaan als Hamilton wél agressief had verdedigd. En dan was iedereen weer over Max heen gevallen.

Zelfde eigenlijk met die manoeuvres met Bottas. Als dat Vettel was geweest, vraag ik me af of ze heel die bochten waren doorgekomen...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: F1

Bericht door brigade zuid » zo okt 01, 2017 12:25 pm

Gewoon de rest van het seizoen vol risico blijven rijden, volgende week Japan schijnt ook een goed circuit voor Red Bull te zijn.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41128
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: F1

Bericht door Marillion » zo okt 01, 2017 12:35 pm

Dit was in ieder geval een geweldig weekend voor zijn status. Sneller dan zijn teamgenoot. De beide Mercedes coureurs verslagen in een duel waarbij hij ook direct en agressief het initiatief nam. En foutloos uitgereden naar een overwinning. Nu de auto heel blijft en goed genoeg is op het circuit laat hij meteen zien wat zijn potentieel is. Hij heeft wel eens een grote mond maar maakt het nu ook gelijk waar. Dan ben je dus een topper.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34436
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1

Bericht door Ramona » zo okt 01, 2017 12:43 pm

Wie had geen grote mond op zijn toen nog 19 jaar...?
Ik vind hem super volwassen en tuurlijk is hij lerende. Dat doet hij volgens mij ook uitstekend. :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33957
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: F1

Bericht door Duke » zo okt 01, 2017 12:56 pm

Het toont maar aan wat Max kan als hij een goede auto heeft. Na de eerste bocht geen moment meer in problemen geweest. De move van Palmer was nog het gevaarlijkst. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: F1

Bericht door Monkey Tonk » di okt 03, 2017 7:29 am

http://www.planetf1.com/news/ferrari-me ... erstappen/
Ferrari, Mercedes in ‘£20m-a-year battle’ for Verstappen
Date published: October 3 2017

Ferrari and Mercedes have stepped up their interest in Max Verstappen following his Malaysian Grand Prix victory, according to the London Evening Standard.

The Dutchman has endured a difficult season with seven DNFs so far this campaign, but he marked his 20th birthday weekend with a dominant victory in Sepang.

This has reportedly led to Ferrari and Mercedes to ‘harden up their interest’ in Verstappen and are prepared to make him ‘one of the richest drivers in the sport’s history’ by offering him a £20million-a-year contract.

Verstappen’s current Red Bull deal runs out at the end of the 2018 season, the same time as Valtteri Bottas’ contract with Mercedes expires and Kimi Raikkonen’s agreement with Ferrari ends.

Lewis Hamilton is also out of contract in 2019 but is fully expected to sign a new deal with the Silver Arrows soon.

It is believed that Mercedes would hold the edge in negotiations given that Max’s father, Jos, is a close friend of Mercedes boss Toto Wolff.

Red Bull’s Christian Horner has also conceded that his team need to convince Verstappen that he does not need to move in order fulfil his title ambitions.

“We have some things to prove to Max that we are still the best team for him,” Horner told Standard Sport. “We gave him his big break and he took it by winning his first race with us and now he has this brilliant win.”

Verstappen is reportedly earning £5million-a-year with his current Red Bull deal.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: F1

Bericht door InnerHarbour » di okt 03, 2017 7:32 am

Waar is de tijd gebleven dat je als Nederlandse coureur miljoenen mee moest brengen om een stoeltje te bemachtigen. :biggrin.gif:
YNWA

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: F1

Bericht door Mano » di okt 03, 2017 8:03 am

InnerHarbour schreef:Waar is de tijd gebleven dat je als Nederlandse coureur miljoenen mee moest brengen om een stoeltje te bemachtigen. :biggrin.gif:
Als jij morgen wilt rijden, geldt dat nog steeds. :hypocrite.gif:
Liefst ook als je de A4 opdraait, maar dat is misschien wat over the top :smile-ajax.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel
Berichten: 47597
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: F1

Bericht door Lionel » di okt 03, 2017 9:10 am

Marillion schreef:Dit was in ieder geval een geweldig weekend voor zijn status. Sneller dan zijn teamgenoot. De beide Mercedes coureurs verslagen in een duel waarbij hij ook direct en agressief het initiatief nam. En foutloos uitgereden naar een overwinning. Nu de auto heel blijft en goed genoeg is op het circuit laat hij meteen zien wat zijn potentieel is. Hij heeft wel eens een grote mond maar maakt het nu ook gelijk waar. Dan ben je dus een topper.
:biggthumpup.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: F1

Bericht door Monkey Tonk » di okt 03, 2017 10:32 am

Verstappen heeft Ricciardo nu wel zo'n beetje achter zich gereden, -in de kwalificaties vooral, want de pech achtervolgde hem in de races- , dus blijf Hamilton over. Dat zijn de twee coureurs die er met kop en schouders bovenuit steken. Hamilton heeft veel meer ervaring en daar kan Verstappen nog van leren, maar qua inhalen en verdedigen is hij nu al de meerdere. Dit is al de tweede keer dat Hamilton het gevecht met Max bewust niet aanging. De eerste keer zat hij achter Verstappen, en zei hij over de radio dat hij niet wist hoe hij erlangs moest. In een veel snellere Merc! De twee RB coureurs zijn allebei beter dan de twee Ferrari coureurs , en Ricciardo was/is een prima concurrent om zich mee te meten.

Wat maakt hem zo goed dat teams nu al met 20 miljoen per jaar gaan zwaaien? Max maakt altijd van de eerste kans gebruik om in te halen, en die actie lukt bijna altijd. Andere coureurs loeren rondenlang op het perfecte gaatje, en als dat er eindelijk is zijn de banden niet goed genoeg meer. Zo gauw Max voorligt bij het inhalen pakt hij meteen zijn recht op de lijn en krijgt de andere coureur problemen met op de baan te blijven. Daarnaast heb je de inbreng van de coureur bij het afstellen van de auto. Max weet, zoals Niki Lauda in diens hoogtijdagen, wat ervoor nodig is om een auto perfect af te stellen. Ricciardo had het daarover, en zei dat hij volgende week in Japan ook met die, door Verstappen gevonden, afstelling gaat rijden. Enne .. dan is er natuurlijk ook nog de regen... Ik hoop dat we een paar jaar Hamilton tegen Verstappen te zien krijgen, want dat zou het leukst zijn, en daarna wordt het een Verstappen-tijdperk.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: F1

Bericht door Mano » di okt 03, 2017 11:06 am

laten we even wachten tot hij echt boven Ricciardo staat qua punten voordat we Verstappen als beter verklaren.

Iedereen ziet dat hij vreselijk veel talent heeft maar dit jaar veel materiaal-pech.
uiteindelijk gaat het wel om de punten die daadwerkelijk haalt en niet die je had kunnen/moeten halen.
had ricciardo ook problemen en ging hij beter met zijn auto om :confused.gif: ook dat is racen.. maximale haalbare opzoeken ipv maximale

ik verklaar hem pas beter als hij ook in punten leidt.
waarschijnlijk volgend seizoen :hypocrite.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: F1

Bericht door Monkey Tonk » di okt 03, 2017 12:56 pm

Er waren teveel uitvalbeurten om de punten als afspiegeling van talent te zien. Ik ga af op wat ik op de baan zie. En niet alleen de scherpe duels die hij bijna altijd wint. De grote equalizer is de regen en daarin reed hij bijna het hele veld voorbij (inclusief Ricciardo) also ze stilstonden. Dat kunnen alleen de allerbesten. Het is een vorm van totale vernedering om anderen zo zoek te rijden. Verder is het nu geloof ik 10-1 in de laatste 11 kwalificaties. Als je met tafelvoetbal of tafeltennis iemand met 10-1 inmaakt, dan weet die ander natuurlijk ook wel hoe laat het is.

Het zit in de kleine details bij de interviews. Ricciardo grapte dat hij Max 'half a tenth' had gegeven voor zijn verjaardag. Half a tenth. Dat is voor hun een meet-eenheid. Het was een Ricciardo-grapje met de bekende brede grijns. Maar de interviewer kwam er later op terug en had het toen over 'a tenth', waarop Ricciardo onmiddelijk reageerde met 'half a tenth!', in zijn trots gekrenkt, om zich meteen te realizeren dat dit voor het tv-kijkend publiek geen zak uitmaakt; dus voegde hij toe: "ok, let's call it a tenth". Nee, het zit Ricciardo niet lekker.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23027
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: F1

Bericht door raymon » di okt 03, 2017 1:03 pm

De Ferrari's waren overigens ook heel erg sterk tijdens de kwalificatie. Ik weet niet of hij die ook naar huis had gereden.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: F1

Bericht door brigade zuid » di okt 03, 2017 1:04 pm

Ben het op zich met je eens hoor Monkey Tonk maar voor mijn gevoel moet ie nog wel ff een seizoen rijden waarin hij wel heel veel punten scoort en niet steeds uitvalbeurten heeft (ook al is het zijn schuld niet) om echt alle twijfel weg te nemen.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: F1

Bericht door Mano » di okt 03, 2017 3:26 pm

wederom MT, iedereen ziet en voelt, deze jongen kan/gaat ver komen maar tot nu toe uitte het zich niet in punten.
Dus ja talentvol en waarschijnlijk beter dan zijn teammaat maar niet in de harde cijfers. Over 5 jaar roept iedereen: Ricciardo was beter, kijk maar naar de punten.

Als hij deze discussie naar bed wilt brengen, zal hij volgend seizoen gewoon in punten en in kwalificatie-posities beter moeten presteren dan zijn teamgenoot. Dan is hij gegroeid van talent naar vedette.

tot nu toe is hij het mega talent dat in potentie beter is dan zijn teammaat.


beetje de Dolberg discussie. Topper in spe en het wordt tijd dat het 'in spe' komt te vervallen.
al heb ik er meer vertrouwen in dat Max de top haalt dan Kasper
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel
Berichten: 47597
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: F1

Bericht door Lionel » wo okt 04, 2017 10:21 am

Haha Max vergelijken met Dolberg. Dolberg is een prutser vergeleken met Max.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie