Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » zo sep 27, 2020 2:39 pm

Nog steeds de hoop dat Tom continue aan het sparen is. Zo niet, dan hebben we eenvan de minste wk s voor Nederland

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40878
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo sep 27, 2020 2:44 pm

Iniesta schreef:
zo sep 27, 2020 2:39 pm
Nog steeds de hoop dat Tom continue aan het sparen is. Zo niet, dan hebben we eenvan de minste wk s voor Nederland
Dat doet 'ie op zeker. Is ook zijn enige kans want hij behoort niet tot de sterkste renners. Je ziet 'm voortdurend zo zuinig mogelijk meerijden. Zijn hoop zal zijn dat het gesloten blijft, dat hij kan aanklampen op de klim, en dan in de slotkilometers één aanval plaatsen.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wielrennen

Bericht door Jöhnk » zo sep 27, 2020 2:45 pm

Zit Matthews er nou ook nog bij? Dit is geen klimkoers.

Ducrot zeikt de Belgen af omdat ze op kop rijden... Mag hij straks weer op zijn woorden terugkomen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40878
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo sep 27, 2020 2:54 pm

Matthews is wel heel allround. Al eens 4e in Luik Bastenaken Luik bijvoorbeeld.

Nou, laatste ronde, wel langer dan normaal. Kom maar op met het spektakel nu dan.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33419
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » zo sep 27, 2020 3:09 pm

Marillion schreef:
zo sep 27, 2020 9:33 am
Is wel een beetje teveel Van Aert promotie
Waarvan akte. :ajaxsmiley.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33419
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » zo sep 27, 2020 3:16 pm

Dumoulin nu wel attent voorin, benieuwd wat hij kan bij een versnelling.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33419
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » zo sep 27, 2020 3:22 pm

Niet, Tom moet passen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » zo sep 27, 2020 3:37 pm

Net aan, kwam er nog dichtbij

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40878
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo sep 27, 2020 3:37 pm

Mooie wereldkampioen! :biggthumpup.gif:

Altijd aanvallen en dus ook nu. Niemand kon zijn explosiviteit beantwoorden. Is 'm van harte gegund dit.
Nil volentibus arduum

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » zo sep 27, 2020 3:40 pm

Primoz heeft zn krediet wel verbruikt binnen Jumbo

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40878
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo sep 27, 2020 3:46 pm

Ik denk eerlijk gezegd niet dat hij dit wel even had kunnen toe rijden. Beste was eraf bij hem. Hooguit had hij iets kunnen doen voor de vorm.

Jammer dat Dumoulin net niet meekon. Wel een goede koers gereden denk ik. En toch blijft 't jammer dat Van der Poel er niet was. Ik weet niet of hij goed genoeg was om echt mee te doen maar dit leek me toch wel een finale voor hem eerlijk gezegd. Moet je het dan niet gewoon proberen? Nou ja, hij zal echt wel hebben aangevoeld dat het niet voor goud ging zijn. En als hij straks wel een mooie klassieker kan winnen praten we er niet meer over.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wielrennen

Bericht door Cruijff » zo sep 27, 2020 3:51 pm

Iniesta schreef:
zo sep 27, 2020 3:40 pm
Primoz heeft zn krediet wel verbruikt binnen Jumbo
Heb voor een beetje afwisseling in het commentaar wat heen en weer zitten zappen tussen de Belg en NPO1 en daar hoorde je op een gegeven moment de opmerking "Had Roglic niet even één beurt op kop kunnen doen? Hoeveel heeft Van Aert wel niet voor hem op kop gereden tijdens de Tour?"
Marillion schreef:
zo sep 27, 2020 3:46 pm
Jammer dat Dumoulin net niet meekon. Wel een goede koers gereden denk ik. En toch blijft 't jammer dat Van der Poel er niet was. Ik weet niet of hij goed genoeg was om echt mee te doen maar dit leek me toch wel een finale voor hem eerlijk gezegd. Moet je het dan niet gewoon proberen?
Tja.
Lijkt me toch niet uitgesloten dat Van der Poel zich toch ook in dit groepje net achter Alaphilippe had kunnen handhaven. Dan had je wel meteen een ander spel gehad en een stuk meer samenwerking aangezien Van der Poel niet bang is voor Van Aert zijn sprint en Van Aert het ook wel aandurft tegen hem. Nu was er natuurlijk niemand die ten koste van de eigen kansen Van Aert hem terug naar het wiel van Alaphilippe wilde rijden, voor zover iemand dat überhaupt nog in de benen had.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wielrennen

Bericht door Jöhnk » zo sep 27, 2020 3:54 pm

Het was toch een landenwedstrijd? Echt bizar die Jumbo Visma fanaten die vinden dat Eoglic op kop moest rijden voor Van Aert.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » zo sep 27, 2020 3:57 pm

Denk dat het net te zwaar was voor van der Poel. Dumoulin miste net die laatste punch, sloot bijna aan toen het helemaal lost ging

Roglic niet slim bezig. Ook als hij helemaal kapt zat, had hij op het vlakke nog wel een stuk op kop kunnen pushen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40878
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo sep 27, 2020 3:58 pm

Jöhnk schreef:
zo sep 27, 2020 3:54 pm
Het was toch een landenwedstrijd? Echt bizar die Jumbo Visma fanaten die vinden dat Eoglic op kop moest rijden voor Van Aert.
Inderdaad, in de eerste plaats is hij gewoon voor zichzelf aan het koersen. Roglic wil ook wereldkampioen worden. En als ze samenwerken en terugkomen kan hij eventueel een aanval plaatsen.

Overigens liet Dumoulin het ook een keer aan Van Aert over om een gat dicht te rijden. Hoop voor hem dat ze dat in België nu over het hoofd zien door hun woede op Roglic. Anders heeft Tom het straks ook zitten als 'ie Vlaanderen in komt.
Nil volentibus arduum

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » zo sep 27, 2020 4:00 pm

Jöhnk schreef:Het was toch een landenwedstrijd? Echt bizar die Jumbo Visma fanaten die vinden dat Eoglic op kop moest rijden voor Van Aert.
Roglic had niks meer te winnen, van Aert heeft een groen trui opgegeven voor hem. Heeft niks Jumbo fanaten te maken, dit was het moment om terug te betalen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40878
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo sep 27, 2020 4:01 pm

Iniesta schreef:
zo sep 27, 2020 3:57 pm
Denk dat het net te zwaar was voor van der Poel. Dumoulin miste net die laatste punch, sloot bijna aan toen het helemaal lost ging

Roglic niet slim bezig. Ook als hij helemaal kapt zat, had hij op het vlakke nog wel een stuk op kop kunnen pushen.
Hij had echt in topvorm moeten zijn. Dan had ik het wel eens willen zien. Denk dat zijn niveau in de Tirreno hem een beetje is tegengevallen. Won vanuit een vroege aanval wel een rit maar kon niet met de beste mee bergop. Daarna heeft hij de knoop doorgehakt en is 'ie op hoogtestage gegaan met het oog op de klassiekers.

Is ook wel iets voor te zeggen. Het is een kort seizoen. Dan kun je stellen dat je elke kans moet proberen te pakken maar het risico is dan dat je overal net niet goed genoeg bent. Nu probeert hij te pieken richting de klassiekers die hem optimaal liggen. Geen gek verhaal natuurlijk.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wielrennen

Bericht door Cruijff » zo sep 27, 2020 4:03 pm

Jöhnk schreef:
zo sep 27, 2020 3:54 pm
Het was toch een landenwedstrijd? Echt bizar die Jumbo Visma fanaten die vinden dat Eoglic op kop moest rijden voor Van Aert.
Niets moet en je rijdt inderdaad voor je land
Ik ben in ieder geval geen Jumbo Visma fanaat, zie veel liever een aanvaller na een solo winnen: uiteraard moet Roglic vooral samenwerken met Pogacar en met andere Slovenen..

Maar in de wielersport is een kleine gunst uitdelen of in ruil voor een andere dienst (of zelfs voor een zak geld) een alliantie aangaan een eeuwenoud gebruik.

Nu zat hij met nog 1,2 km te gaan en een al niet meer te overbruggen afstand naar Alaphilippe opeens op kop voor een vrij lange beurt. Meer een beurt voor de vorm, lijkt het dan.
Niemand van die vijf achtervolgers durfde of kon er echt meer een klap op geven, Van Aert zelf valt tactisch ook wel wat te verwijten, want iemand die zo sterk leek mag de koers dan wel wat meer in handen nemen.

Uiteraard is het makkelijk praten van achter het toetsenbord: wij weten niet hoe 258,2 km klimmen, dalen, draaien & keren op de fiets op deze snelheden in je poten voelt :wals.gif:
Laatst gewijzigd door Cruijff op zo sep 27, 2020 4:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wielrennen

Bericht door Cruijff » zo sep 27, 2020 4:08 pm

Iniesta schreef:
zo sep 27, 2020 4:00 pm
Jöhnk schreef:Het was toch een landenwedstrijd? Echt bizar die Jumbo Visma fanaten die vinden dat Eoglic op kop moest rijden voor Van Aert.
Roglic had niks meer te winnen, van Aert heeft een groen trui opgegeven voor hem. Heeft niks Jumbo fanaten te maken, dit was het moment om terug te betalen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ja, dit dus.
Die jongens zullen nog wel wat seizoenen met elkaar door moeten en de toppers in het wielrennen die betalen nog weleens een dienst (terug.)

Logischerwijs kan het natuurlijk ook ook zeer goed dat Roglic gewoonweg nauwelijks een scherpe pijl in zijn benen had, iedereen heeft de afgelopen vier weken natuurlijk wel een jasje uit gedaan en vooral hij.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wielrennen

Bericht door Jöhnk » zo sep 27, 2020 4:09 pm

Iniesta schreef:
zo sep 27, 2020 4:00 pm
Jöhnk schreef:Het was toch een landenwedstrijd? Echt bizar die Jumbo Visma fanaten die vinden dat Eoglic op kop moest rijden voor Van Aert.
Roglic had niks meer te winnen, van Aert heeft een groen trui opgegeven voor hem. Heeft niks Jumbo fanaten te maken, dit was het moment om terug te betalen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Betalen gaat al via Visma.

In de Tour ging die ploeg voor het klassement van Roglic. In andere koersen gaan ze voor Van Aert. Jij haalt een paar dingen door elkaar.

Een Van der Poel in topvorm had hier volgens mij zo kunnen meedoen. Men deed vooraf alsof dit parcours equivalent was aan een bergetappe waarin het peloton drie keer de Mont Ventoux op wordt gestuurd. Dat was het duidelijk niet.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wielrennen

Bericht door Cruijff » zo sep 27, 2020 4:11 pm

Jöhnk schreef:
zo sep 27, 2020 4:09 pm
Een Van der Poel in topvorm had hier volgens mij zo kunnen meedoen. Men deed vooraf alsof dit parcours equivalent was aan een bergetappe waarin het peloton drie keer de Mont Ventoux op wordt gestuurd. Dat was het duidelijk niet.
Denk ik ook wel.
Dit was geen hooggebergte.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40878
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo sep 27, 2020 4:14 pm

Wat Roglic betreft. Ze rijden met elkaar kop over kop achter Alaphilippe aan maar komen gewoon niet dichterbij. Zelfs al had Roglic zich volledig willen leeg rijden voor Van Aert, dan had hij dat gat toch in zijn eentje ook niet dicht kunnen rijden?
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wielrennen

Bericht door Cruijff » zo sep 27, 2020 4:24 pm

Marillion schreef:
zo sep 27, 2020 4:14 pm
Wat Roglic betreft. Ze rijden met elkaar kop over kop achter Alaphilippe aan maar komen gewoon niet dichterbij. Zelfs al had Roglic zich volledig willen leeg rijden voor Van Aert, dan had hij dat gat toch in zijn eentje ook niet dicht kunnen rijden?
We hebben er geen 100% zekerheid over, want ze brachten veelvuldig Alaphilippe in beeld en zeker niet continu het achtervolgende groepje.
Maar Roglic leek daar toch bijna de hele tijd in het 5e en laatste wiel te hangen? Volgens mij draaide hij als enige achtervolger niet mee. Tot aan de laatste paar bochten van het circuit --toen de kaarten al geschud waren--.

Zou kunnen dat hij gewoon bijna niet meer kon of dat ik het net heb gemist als hij wel hard op kop reed, maar hij leek zeker een aantal trappen minder te doen dan Van Aert en Kwiatkowski die duidelijk 't initiatief in het groepje namen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40878
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo sep 27, 2020 4:27 pm

Uiteindelijk is het volgens mij vrij simpel. De sterkste zat vooraan. Zijn aanval was echt indrukwekkend en niemand kon mee. Ook Wout van Aert niet, hoe goed hij ook was.
Nil volentibus arduum

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » zo sep 27, 2020 4:44 pm

Jöhnk schreef:
Iniesta schreef:
zo sep 27, 2020 4:00 pm
Jöhnk schreef:Het was toch een landenwedstrijd? Echt bizar die Jumbo Visma fanaten die vinden dat Eoglic op kop moest rijden voor Van Aert.
Roglic had niks meer te winnen, van Aert heeft een groen trui opgegeven voor hem. Heeft niks Jumbo fanaten te maken, dit was het moment om terug te betalen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Betalen gaat al via Visma.

In de Tour ging die ploeg voor het klassement van Roglic. In andere koersen gaan ze voor Van Aert. Jij haalt een paar dingen door elkaar.

Een Van der Poel in topvorm had hier volgens mij zo kunnen meedoen. Men deed vooraf alsof dit parcours equivalent was aan een bergetappe waarin het peloton drie keer de Mont Ventoux op wordt gestuurd. Dat was het duidelijk niet.
Dit heeft niks met mij te maken.
Het is inderdaad makkelijk lullen vanachter toetsenbord en zonder 240 km in de benen, maar reken maar dat van Aert wel een gunst verwacht als je je drie week lang alles hebt gedaan om Roglic de gele trui te laten winnen.
Dit soort gunsten zijn allemaal erg subtiel. Als pogocar nu ook nog erbij zat, had Roglic uiteraard het Slovenië teamspel moeten spelen. Nu zat hij alleen en had in principe geen kans meer.

Plaats reactie