Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Wielrennen

Bericht door Trab » za apr 10, 2021 3:21 pm

Marillion schreef:Finale van de Ronde van het Baskenland op tv. Een prima tijdsbesteding met dit weer.

Morgen nog een keer huilen om Roubaix. Ik zie allemaal weerberichten voorbij komen met regen. Zitten we al jaren naar droge edities van Parijs-Roubaix te kijken. Nu gaat deze koers als één van de weinige niet door en het ligt verdomme nat. :1evil.gif:
Flink koers! McNulty en Pogacar op achterstand in de afdaling..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za apr 10, 2021 3:38 pm

Is gewoon een week lang van de ene naar de andere muur rijden daar. Wel in een prachtige omgeving.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za apr 10, 2021 3:53 pm

McNulty zit in de afdalingen even niet meer zo lekker op z'n fiets. Dan is het nog een eind naar de streep. Harde les voor die jongen.

Is ook echt een technisch lastige omgeving. Continu draaien en keren in afdalingen die vrij steil zijn. En je kunt bijna nooit door de bocht heen kijken. Als het dan eenmaal een keer mis gaat neemt het vertrouwen af. Ga je twijfelen en gaat het dus nog een keer mis. Lijkt een beetje op wat je in Lombardije tegenkomt.

Maar lekkere koers weer hoor! :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door columbus » za apr 10, 2021 4:59 pm

Wat een mooie koers weer zeg. En wat een niveau. Wielrennen is in de top echt zo dicht bij elkaar gekomen

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » za apr 10, 2021 5:06 pm

Schrijf het gevecht Roglic-Pogacar maar vast op voor de Tour de France. :smile-ajax.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za apr 10, 2021 5:23 pm

columbus schreef:
za apr 10, 2021 4:59 pm
Wat een mooie koers weer zeg. En wat een niveau. Wielrennen is in de top echt zo dicht bij elkaar gekomen
Ja, het is het hele seizoen al genieten.

Tegelijkertijd zijn het wel zware tijden voor de liefhebber. Je kan haast niets missen. Het regent overal vroege aanvallen en spannende finales.

Gelukkig hoeven we bij de Ronde van Turkije alleen maar even in de gaten te houden hoe het met Fabio Jakobsen gaat bij zijn rentree. Ben echt benieuwd of het hem goed vergaat. Als ik de geluiden vanuit de ploeg zo hoor hebben ze er wel vertrouwen in.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » za apr 10, 2021 5:36 pm

Marillion schreef:
za apr 10, 2021 5:23 pm
columbus schreef:
za apr 10, 2021 4:59 pm
Wat een mooie koers weer zeg. En wat een niveau. Wielrennen is in de top echt zo dicht bij elkaar gekomen
Ja, het is het hele seizoen al genieten.

Tegelijkertijd zijn het wel zware tijden voor de liefhebber. Je kan haast niets missen. Het regent overal vroege aanvallen en spannende finales.

Gelukkig hoeven we bij de Ronde van Turkije alleen maar even in de gaten te houden hoe het met Fabio Jakobsen gaat bij zijn rentree. Ben echt benieuwd of het hem goed vergaat. Als ik de geluiden vanuit de ploeg zo hoor hebben ze er wel vertrouwen in.
Is Groenewegen ook weer aan het koersen?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za apr 10, 2021 6:19 pm

Nee, die is nog steeds geschorst.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » za apr 10, 2021 7:34 pm

Marillion schreef:
za apr 10, 2021 6:19 pm
Nee, die is nog steeds geschorst.
Gegoogled. Tot 7 mei. Dus nog een maand. Dan koerst Jakobsen dus eerder dan hij weer.
Voorafgaand aan zijn rentree in de Ronde van Turkije, zondag, sprak Fabio Jakobsen (24) ook weer met de pers. Veel is veranderd na zijn dramatische val, maar zijn winnaarsmentaliteit is gebleven. ,,Als ik me goed voel, zal ik mijn hand opsteken en zeggen dat ik wil sprinten.”

Daan Hakkenberg 9 apr. 2021 Laatste update: 09-04-21, 18:30
Door Daan Hakkenberg

Voor alles een eerste keer in het nieuwe wielerleven van Fabio Jakobsen. Dus nog voordat hij zondag start in de eerste etappe van de Ronde van Turkije, staat hij via een videoverbinding een batterij aan internationale journalisten te woord. Op het oog ontspannen, zelfverzekerd en zonder schaamte. Voor de camera lacht hij zelfs zijn gehavende gebit bloot. ,,Ik mis tien tanden. Vijf boven, vijf onder. Tot de zomer loop ik nog zonder, want het bot in mijn kaak moet nog aansterken.’’

In deze drie kwartier is er maar weinig waar Jakobsen niet over praat. Natuurlijk wordt hem gevraagd naar het ongeluk in de Ronde van Polen, begin augustus. Ja, hij heeft de crash terug gezien. ,,Nare beelden, maar daar is iedereen wel over eens.’’

En hoewel vanuit zijn ploeg Deceuninck - Quick Step wordt aangegeven dat er niet naar gevraagd mag worden, geeft Jakobsen en passant aan dat er nog geen contact is geweest met Dylan Groenewegen. Hij vertelt over zijn gesprekken met de sportpsycholoog van de ploeg - ‘soms kort, soms lang’ - en hoe hij sprint finales probeert te visualiseren.

Met veel warmte vertelt Jakobsen over de liefde en steun van en voor zijn familie en vriendin Delore, die hij onlangs ten huwelijk vroeg. ,,Ik was gehandicapt en kon mezelf niet eens wassen. Het creëert een band als de vrouw van wie je houdt op die manier voor je zorgt. Het huwelijk zijn we nu aan het plannen. Dat is iets moois om naast mijn revalidatie naar uit te kijken.’’

Jakobsen en zijn val zijn een begrip geworden, een ijkmoment in de wielersport, dus wordt hem ook gevraagd naar de veiligheid in koers. ,,Mijn val heeft iets in beweging gezet. Nieuwe maatregelen zijn mooi. En ik zag dat er nieuwe hekken zijn, maar ook daar wil je niet in vallen. Veiligheid begint bij de renners, die dragen een grote verantwoordelijkheid. Ik ben gevallen door een fout en moet het vertrouwen weer terug krijgen dat mijn tegenstanders eerlijk rijden.’’

Volle finale

Het meest bevraagd wordt Jakobsen - voormalig Nederlands kampioen, tweevoudig ritwinnaar in de Vuelta en twee keer winnaar van de Scheldeprijs - over sprinten. Durft hij al weer? Kan hij het nog? En gaat hij het in de Ronde van Turkije al doen? Jakobsen wil niks liever. ,,Mijn trainer zegt dat de oude Fabio nog altijd in me zit en we gaan proberen die er weer uit te halen. Op trainingskamp heb ik sprints gedaan en ik ben mijn benen en spieren niet kwijt geraakt. Mijn sprint is nog niet op topniveau, maar ik ben nog steeds sprinter.’’

Grote vraag, ook voor Jakobsen zelf, is hoe hij zal reageren in een wedstrijd. In het bijzonder in volle finale. ,,Ik ben best een beetje nerveus en benieuwd wat de reactie van mijn lichaam en hoofd zal zijn. Het zal gevaarlijk zijn en ik moet het vertrouwen vinden dat ik dat weer kan kan.’’

Jakobsen rijdt in Turkije met ploeggenoot Mark Cavendish, met 30 ritzeges de succesvolste sprinter uit de Tour de France. Zoals altijd wil Quick Step ook in Turkije winnen, maar ondertussen heeft Jakobsen aankomende week een vrijbrief. ,,Als ik voor Cavendish rijd, vind ik het niet erg om een lead out voor hem te zijn. Ik zal alleen zelf sprinten als ik me goed voel en denk dat ik kan winnen. Nu denk ik nog dat het niet het geval zal zijn. Maar als ik me goed voel, zal ik zeggen dat ik wil sprinten. In gedachten heb ik al een paar wedstrijden gewonnen, alleen mijn lichaam moet met me samenwerken.’’ . Bron: AD
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » zo apr 11, 2021 11:41 am

Die Vingegaard rijdt een gigantisch goed begin zo. Wat een klasse.

Prachtige koers inderdaad. Vakkundig sloopwerk van Jumbo. En wat leuk dat in Baskenland er geen Corona is. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » ma apr 12, 2021 6:23 pm

Het is "maar" de Ronde van Turkije maar toch vind ik het wel mooi dat Cavendish na meer dan drie jaar weer eens wint. De meeste renners in zijn positie waren allang gestopt. Hij laat zien een enorme liefhebber te zijn. Mooi ook dat moment na de finish met Jakobsen. Die heeft alweer twee ritten deel mogen uitmaken van het peloton. Dat zal 'm goed doen.

Doen ze ook verstandig om 'm zo rustig en in de luwte te brengen. Niet gelijk overal camera's om hem heen en eerst maar eens zijn terugkeer verwerken. Finale rijden komt er vanzelf weer achteraan als hij het gevoel heeft daar fysiek en mentaal aan toe te zijn.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » ma apr 12, 2021 6:33 pm

Marillion schreef:
ma apr 12, 2021 6:23 pm
Het is "maar" de Ronde van Turkije maar toch vind ik het wel mooi dat Cavendish na meer dan drie jaar weer eens wint. De meeste renners in zijn positie waren allang gestopt. Hij laat zien een enorme liefhebber te zijn. Mooi ook dat moment na de finish met Jakobsen. Die heeft alweer twee ritten deel mogen uitmaken van het peloton. Dat zal 'm goed doen.

Doen ze ook verstandig om 'm zo rustig en in de luwte te brengen. Niet gelijk overal camera's om hem heen en eerst maar eens zijn terugkeer verwerken. Finale rijden komt er vanzelf weer achteraan als hij het gevoel heeft daar fysiek en mentaal aan toe te zijn.
Speelde hij ook een rol in het 'treintje' van Cavendish?

Dat wilde hij toch eerst proberen? Weer in een finale 'in de drukte' zitten?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » ma apr 12, 2021 6:42 pm

Ik heb alleen de sprint gezien. Als ik het goed heb begrepen heeft 'ie alleen in het begin even meegedaan. Zo ergens tussen de 10 en de 5km van de streep.

Gisteren was het nog alleen meerijden in het peloton. Ik denk dat ze dat langzaam opbouwen afhankelijk van zijn gevoel. En hij moet natuurlijk ook gewoon weer snelheid en duurvermogen opdoen in wedstrijdverband.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » ma apr 12, 2021 6:44 pm

Marillion schreef:
ma apr 12, 2021 6:42 pm
Ik heb alleen de sprint gezien. Als ik het goed heb begrepen heeft 'ie alleen in het begin even meegedaan. Zo ergens tussen de 10 en de 5km van de streep.

Gisteren was het nog alleen meerijden in het peloton. Ik denk dat ze dat langzaam opbouwen afhankelijk van zijn gevoel. En hij moet natuurlijk ook gewoon weer snelheid en duurvermogen opdoen in wedstrijdverband.
Ja, het zal opbouwen worden. Maar eerste tekenen lijken positief (heb ook even gegoogled).
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » di apr 13, 2021 5:15 pm

Weer een stap verder. Cavendish pakt zijn tweede overwinning en nu was Jakobsen onderdeel van de lead-out. Als het zo doorgaat sluit ik niet uit dat ze de rollen nog in deze ronde een keertje gaan omdraaien.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wielrennen

Bericht door Trab » wo apr 14, 2021 4:20 pm

Pidcock legt van Aert erop in de sprint van de Brabantse Pijl! Sterk hoor


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » wo apr 14, 2021 4:44 pm

Ja, sterk. Heel sterk gereden. Ook al zo'n leuke renner en weer een mooie koers. Je kunt tegenwoordig niets meer missen.
Nil volentibus arduum

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Frank » do apr 15, 2021 7:30 pm

Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » do apr 15, 2021 7:35 pm

Marillion schreef:
wo apr 14, 2021 4:44 pm
Ja, sterk. Heel sterk gereden. Ook al zo'n leuke renner en weer een mooie koers. Je kunt tegenwoordig niets meer missen.
En drie 'veldrijders' die de wielerwereld op de weg nu (mede) kleuren. Lijkt mij geen toeval.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » vr apr 16, 2021 8:38 am

Haha, heerlijk. Ben benieuwd of ze nog bij het hotel is gekomen. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo apr 18, 2021 4:01 pm

Wat is dat toch met Alaphillipe dit voorjaar? Zakt er alweer doorheen aan het begin van de finale. Doet een inspanning en moet die dan gelijk met rente terugbetalen. Gelijk aan eerdere koersen.

Leuke finale weer!
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo apr 18, 2021 4:20 pm

Denk dat we de VAR nodig hebben bij de AGR. Van Aert en Pidcock. Wie 't weet mag het zeggen. Wedstrijdradio zegt Van Aert, ik neig op basis van het beeld naar Pidcock. Maar dit gaat echt over een milimeter.
Nil volentibus arduum

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door columbus » zo apr 18, 2021 4:22 pm

Ik dacht Pidcock

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » zo apr 18, 2021 4:26 pm

columbus schreef:
zo apr 18, 2021 4:22 pm
Ik dacht Pidcock
Ja, ik ook. Maar blijkbaar Van Aert.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo apr 18, 2021 4:29 pm

Laat ze anders het rondje met z'n tweeën nog een keer rijden. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Plaats reactie