Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » di jun 08, 2021 7:01 pm

Jawel, hij start ook in de Tour.

Ik denk met het idee om in de eerste week te proberen om een rit te winnen en eventueel geel te pakken. Identiek aan wat hij nu in Zwitserland heeft gedaan. Volgens mij doet 'ie er goed aan om niet uit te rijden maar daarna op tijd naar Tokyo te gaan zodat hij goed kan acclimatiseren. Kans is groot dat het daar warm is. Dat gegeven alleen al, plus een andere tijdzone, maakt dat op tijd arriveren belangrijk is als hij daar voor goud wil gaan.
Nil volentibus arduum

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » di jun 08, 2021 9:34 pm

Die openingsetappes in de tour zijn echt op zijn lijf geschreven.
Zal alleen moeten wennen aan de extreme hectiek van Tour etappes
Hopelijk direct succes, en dan na een week naar Japan

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33278
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » di jun 08, 2021 10:17 pm

Iniesta schreef:
di jun 08, 2021 9:34 pm
Die openingsetappes in de tour zijn echt op zijn lijf geschreven.
Zal alleen moeten wennen aan de extreme hectiek van Tour etappes
Hopelijk direct succes, en dan na een week naar Japan
Hmmm, waard om op te nemen in een poeltje? :ajaxsmiley.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wielrennen

Bericht door Trab » wo jun 09, 2021 9:00 am

Zeux schreef:
Iniesta schreef:
di jun 08, 2021 9:34 pm
Die openingsetappes in de tour zijn echt op zijn lijf geschreven.
Zal alleen moeten wennen aan de extreme hectiek van Tour etappes
Hopelijk direct succes, en dan na een week naar Japan
Hmmm, waard om op te nemen in een poeltje? :ajaxsmiley.gif:
Vde poeltje hoort in je poeltje Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » wo jun 09, 2021 10:48 am

De kans dat hij in de eerste week gaat scoren lijkt me inderdaad zeer groot. Daar staat tegenover dat ik denk dat hij na die eerste week uit koers zal stappen.

Hij kan dan strijden voor 1 of 2 ritten en heeft een kans op geel. Dan heeft hij zich vermaakt en heeft de sponsor publiciteit gehad. Moest hij de hele Tour rijden en er een doel van maken dan wint hij altijd groen. Maar dat zie ik dus echt niet gebeuren omdat Tokyo voor hem belangrijker is.

Overigens staat 'ie echt bijzonder scherp. Moet je die finish foto eens bekijken. :biggthumpup.gif:

Afbeelding
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wielrennen

Bericht door Trab » wo jun 09, 2021 12:33 pm

Marillion schreef:De kans dat hij in de eerste week gaat scoren lijkt me inderdaad zeer groot. Daar staat tegenover dat ik denk dat hij na die eerste week uit koers zal stappen.

Hij kan dan strijden voor 1 of 2 ritten en heeft een kans op geel. Dan heeft hij zich vermaakt en heeft de sponsor publiciteit gehad. Moest hij de hele Tour rijden en er een doel van maken dan wint hij altijd groen. Maar dat zie ik dus echt niet gebeuren omdat Tokyo voor hem belangrijker is.

Overigens staat 'ie echt bijzonder scherp. Moet je die finish foto eens bekijken. :biggthumpup.gif:

Afbeelding
Ik denk dat hij na 2 weken uitstapt. Na 1 week zou wel heel snel zijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » wo jun 09, 2021 12:41 pm

Iets langer misschien wel inderdaad. Hangt ook af van de vraag wat er in de Tour nog te doen is. Ik heb het parcours niet zo in mijn hoofd.

Maar op tijd naar Tokyo lijkt me erg belangrijk. De kans is groot dat het daar erg warm is en daar heeft Van der Poel wel eens moeite mee. Zeker als het een snelle overgang is. Het helpt dan als je er op tijd bent. Als Pidcock zo goed is als laatst kan hij niet nonchalant worden als hij een kans wil maken om goud te pakken.
Nil volentibus arduum

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » wo jun 09, 2021 1:55 pm

Tweede week eindigt op zondag 11 juli
Dan heb je nog twee weken tot de mountainbike wedstrijd

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » wo jun 09, 2021 3:26 pm

Je zou inderdaad zeggen dat twee weken wel genoeg moet zijn. Daarnaast speelt natuurlijk ook nog de vraag of hij wat wint met die extra week koers of dat het hem wat kost.

Ik weet ook niet in hoeverre het is toegestaan om op het OS parcours te trainen. Neem aan dat dit niet of hooguit zeer beperkt mogelijk is. De mogelijkheid om goed op de mtb te kunnen trainen zal ook een rol spelen bij de vraag waar hij wil zijn.

Van der Poel volgers kunnen Zwitserland vandaag wel overslaan. De kopgroep heeft de zegen gekregen.
Nil volentibus arduum

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » wo jun 09, 2021 6:02 pm

Wel belangrijk wat je eerder zei om voldoende te kunnen acclimatiseren
Daar verkeken velen zich in Rio noga op.
Naast impact van tijdverschil moet je ook gewoon wennen aan ander type klimaat

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » do jun 10, 2021 1:00 pm

Kopgroepje in ronde van Zwitserland met 40 sec
Leider van der Poel is maar meegegaan in de ontsnapping :)
Heerlijk hoe hij lak heeft aan alle normale routines en daarmee de koers voor iedereen beïnvloedt

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Wielrennen

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do jun 10, 2021 9:04 pm

Ik vraag me wel eens af of zijn manier van koersen niet maakt dat ie op zijn dertigste is opgebrand.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » do jun 10, 2021 9:36 pm

Denk dat het wel meevalt
Vandaag werd hij teruggepakt voor de grote beklimming en heeft het toen direct laten lopen
Denk dat hij hiermee minder reserves hoeven aantasten dan zo lang mogelijk mee proberen te gaan bergop
Zo n ronde als deze doet hij een paar keer een grote inspanning. Staat niet in vergelijk met dr totale inspanning de klassementsrijders moeten leveren

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door brigade zuid » vr jun 11, 2021 1:09 pm

Van der Poel kan Van de Beek vervangen bij Oranje én in Tokio meedoen aan het schoonspringen

Lange tijd dacht columnist Thijs Zonneveld dat de combinatie wegwielrennen-mtb’en-veldrijden te veel zou zijn voor Mathieu van der Poel. ‘Maar zo langzamerhand begin ik te vermoeden dat het andersom is: het is te weinig. Hij kan nog veel meer.’

Nee hoor, zei Mathieu van der Poel. Hij ging geen gekke dingen meer doen. Hij beloofde dat hij zich zou gedragen. Een beetje meebollen in het peloton en op tijd lossen. En vooral geen rare aanvallen van veel te ver. Een uur later zat hij in de vroege vlucht.

Circus VDP is deze week neergestreken in Zwitserland. Hij schudt er goocheltrucs uit zijn mouw waar het publiek en zijn concurrenten alleen maar met open mond naar kunnen staren. Op maandag blies hij per ongeluk een paar arme klimmertjes uit zijn wiel, op dinsdag degradeerde hij een stel sprinters tot derderangsbanketstaven. Niemand weet wat hij vandaag doet. Hij is in staat om te starten in de Ronde van Zwitserland en aan het eind van de dag de rit te winnen in de Ronde van België. Of de halve finale in op Roland Garros.

Dit wordt de zomer van Mathieu van der Poel. Als hij alles wint wat los en vast zit - en ook als het allemaal mislukt. Hij is hét verhaal, hij staat in het oog van de orkaan. Zonder ongelukken en rariteiten is hij straks de hoofdattractie van de eerste helft van de Tour. Alle ogen zijn op hem gericht in de eerste rit en de tweede rit - daarna is het wachten op de dagen waarop hij zijn goocheldoos weer open trekt. Vervolgens is hij ook nog een van de topfavorieten in de mountainbikewedstrijd op de Spelen én op het WK op de weg in Leuven. En in alle wedstrijden die hij ervoor en erna rijdt waarschijnlijk ook.

Hij combineert verschillende disciplines en fietsen zo makkelijk en zo achteloos dat het belachelijk wordt. Bekijk voor de grap eens even het filmpje dat hij plaatste van zijn downhillafdaling in Les Arcs. Waar de meeste stuurkunstenaars al blij zijn als ze er in één stuk beneden komen, stort VDP er springend, vliegend en wheeliënd naar beneden.

Lange tijd dacht ik dat het te veel voor hem zou zijn, die combinatie wegwielrennen-mtb’en-veldrijden. Maar zo langzamerhand begin ik te vermoeden dat het andersom is: het is te weinig. Hij kan nog veel meer. Er past nog makkelijk een BMX-project tussen. Of een wereldrecordpoging op de steeplechase - met een crossfiets op zijn rug. Op de Spelen passen er ook nog best een paar sportjes bij, zodra hij klaar is met mountainbiken. Er is vast nog wel een zitje over in de Holland Acht, de 3x3-basketballers kunnen nog wel iemand gebruiken die uit alle hoeken raak schiet en ik zie hem ook als medaillekanshebber bij het skateboarden, taekwondo en het schoonspringen van de driemeterplank.

Na zondag, als de Ronde van Zwitserland is afgelopen, zijn de schijnwerpers heel even voor de voetballers. Alhoewel. Was er na het afhaken van Donny van der Beek geen plekje vrij bij het Nederlands elftal? Heeft iemand het nummer van Frank de Boer voor me?

Ik weet nog wel iemand.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za jun 12, 2021 12:15 pm

Vanmiddag klimtijdrit in de Ronde van Zwitserland. Mooie graadmeter voor Dumoulin. Dit ligt 'm beter dan die vlakke openingstijdrit waar hij de zestiende plaats pakte. Ben benieuwd of we een prestatie gaan zien die als aanknopingspunt zou kunnen gelden richting Tokyo.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za jun 12, 2021 3:32 pm

Daar kan 'ie zeker mee vooruit. Voorlopig de 2e tijd net iets trager dan Mähder maar sneller dan Dennis en Kung. Zal veel vertrouwen geven. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » ma jun 14, 2021 7:01 pm

Voor de liefhebber. De Worldcup MTB XC in Leogang van afgelopen zondag: https://www.redbull.com/int-en/live/xco ... -world-cup
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » do jun 24, 2021 10:03 pm

Alpecin-Fenix komt bij de presentatie van de Tour de France met een mooi eerbetoon aan de opa van Matthieu van der Poel: Raymond Poulidor.

Afbeelding

Als ik het goed begrijp is het alleen voor bij de presentatie en gaan ze er niet in fietsen. Zal ook wel niet mogen schat ik zo in.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33278
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » do jun 24, 2021 10:06 pm

Jammer, wel mooi shirt.

Jumbo met blauwe band. Leenfietsen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za jun 26, 2021 7:49 am

Van der Poel en co straks in de eerste etappe misschien toch in die Poulidor eerbetoon shirts.

Ben echt heel benieuwd naar de rit van straks. Het is de eerste rit van de Tour dus iedereen wil weer op de eerste rij zitten en er zijn er genoeg die kans denken te maken. Voordeel is dat ik niet denk dat iedereen enkel naar Van der Poel zal kijken al zullen de favorieten hem echt wel viseren. Hopelijk weer een mooie strijd tussen Van der Poel, Van Aert, Alaphillipe en renners als Colbrelli of toch weer eens Sagan. Vuurwerk graag!
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za jun 26, 2021 3:16 pm

Gelijk een massale valpartij omdat er één of andere idioot langs de kant staat met een bord en niet oplet. Halve peloton tegen het asfalt. Alles voor de foto!
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wielrennen

Bericht door Jöhnk » za jun 26, 2021 3:21 pm

Wat een kut-trut zeg.

Cancellara zou nu de boel lamleggen als er een Schleck gevallen was en doorkachelen als de concurrentie gevallen was.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Wielrennen

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za jun 26, 2021 3:37 pm

Het scheelt dat ie al een tijdje niet meer fietst.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Frank » za jun 26, 2021 3:44 pm

Wat zouden ze nu met zo'n idioot doen?

Oppakken en een nachtje in de cel lijkt me wel een goed idee....
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za jun 26, 2021 4:03 pm

Ai! Nog een massale valpartij. Deze keer doen ze het zelf. Wat een slagveld joh.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie