F1 en andere autosporten

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » zo sep 26, 2021 1:18 pm

Ja, het was ook een beetje jolig bedoeld, maar ergens zie je ze er voor aan.

Enfin, Bottas zijn gehele race opgeofferd om Max twee ronden achter zich te houden. Ik neem aan dat hij de rest van het seizoen als een toerist rond gaat rijden.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Monkey Tonk » zo sep 26, 2021 2:37 pm

Tweede. Niet slecht.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » zo sep 26, 2021 2:39 pm

Mazzel met die regen, anders was het 7e geweest
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » zo sep 26, 2021 2:39 pm

Uiteindelijk minimale impact van straffen. Gelukkig. Dat Hamilton in Rusland wint had ook onder ‘normale’ omstandigheden kunnen gebeuren. Nu wel hopen dat de motor het de resterende races hpudt...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » zo sep 26, 2021 2:40 pm

Frank schreef:Mazzel met die regen, anders was het 7e geweest
God zag toe. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door WP_Legend » zo sep 26, 2021 2:43 pm

Ik moet dat straks nog ff bekijken maar hoe ging Verstappen van 6e naar 3e?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Marillion » zo sep 26, 2021 2:44 pm

Nummer 100 voor Hamilton zie ik. Mooie mijlpaal voor hem.

En Verstappen dus met minimale schade door deze GP gekomen. Ze gaan zo zoetjes aan zij aan zij richting de finish van het seizoen. Als één van beide een keer een misser heeft kon dat wel eens de beslissing geven.
Nil volentibus arduum

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » zo sep 26, 2021 2:49 pm

WP_Legend schreef:
zo sep 26, 2021 2:43 pm
Ik moet dat straks nog ff bekijken maar hoe ging Verstappen van 6e naar 3e?
Door de regen, juiste tijd voor de pitstip naar intermediates en anderen op een minder goed tijdstip
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Iniesta » zo sep 26, 2021 2:50 pm

WP_Legend schreef:Ik moet dat straks nog ff bekijken maar hoe ging Verstappen van 6e naar 3e?
Zat precies goed qua timing naar intermediates, terwijl een aantal erop gokten dat ze door konden rijden

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Iniesta » zo sep 26, 2021 2:50 pm

2 de trouwens

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Zuidema » zo sep 26, 2021 3:51 pm

Maar wel op 53 seconden, zie ik. How come? Max:
,,Ik ging eerder in de race redelijk vroeg naar mediums en dat werd lastiger naar het einde toe", gaat Verstappen, met een miniem verschil nu weer nummer 2 in de WK-stand achter racewinnaar Lewis Hamilton, verder bij de camera van Ziggo Sport. ,,Je probeert op hard lang door te gaan, maar die hield het niet lang vol. Daarna ging ik dus te vroeg naar de mediums en kon ik niet pushen. In de rechte bochten stuurde hij niet meer in, daar verlies je veel tijd mee.”

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Monkey Tonk » zo sep 26, 2021 4:24 pm

Hij was genaderd tot op een seconde of drie van Hamilton, en ging vlak na Hamilton de pit in, maar toen hij eruit kwam zat hij achter drie anderen. In zo'n treintje hebben ze allemaal DRS. Daardoor viel er een groot gat.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » zo sep 26, 2021 7:57 pm

Officieel: VeeKay ook volgend jaar met Ed Carpenter Racing in IndyCar
Door: Ronald Vording, Journalist
26 sep. 2021 17:05

Rinus van Kalmthout zal ook volgend jaar voor Ed Carpenter Racing uitkomen de IndyCar Series. Voorafgaand aan de seizoensfinale in Long Beach heeft die formatie bekendgemaakt dat de Nederlander voor het derde opeenvolgende seizoen aan boord blijft. Van Kalmthout hoopt volgend jaar een nieuwe stap te kunnen zetten en structureel mee te strijden met de titelkandidaten.

De aankondiging op zondag geeft VeeKay de zekerheid dat hij ook volgend jaar te bewonderen zal zijn in de IndyCar Series, al komt dat nieuws over 2022 niet als een grote verrassing. Zo was het op voorhand al de intentie van beide partijen om door te gaan en het contract voor 2021 een vervolg te geven. Ed Carpenter Racing schonk de geboren Hoofddorper in 2020 de kans zijn debuut te maken op het hoogste niveau, hetgeen hij meteen bekroonde met de rookie-titel, zijn eerste pole-position en een podiumnotering. Dit seizoen wist hij daar een overwinning en een stekje op de eerste startrij voor de Indy 500 aan toe te voegen.

"Ik ben erg blij om te vertellen dat ik ook volgend jaar voor Ed Carpenter Racing rijd", laat VeeKay voorafgaand aan de seizoensfinale weten. "Gedurende de eerste seizoenshelft hebben wij veel progressie geboekt. Ik won mijn eerste race op een road course, we stonden op het podium op een stratencircuit en ik vertrok voor de Indy 500 vanaf de voorste startrij. In elke discipline hebben we onszelf kunnen bewijzen. De tweede seizoenshelft verliep qua resultaten minder voortvarend vanwege ongelukkige strategische keuzes en soms gewoon pech. Mijn doel is om het team maximaal te motiveren om tijdens de winter samen de aandachtspunten onder handen te nemen, zodat we het hele seizoen 2022 constant kunnen presteren.”

De volgende stap zetten met ECR

Dat laatste is namelijk de stip aan de horizon voor aankomend seizoen. Waar er in 2020 en 2021 vooral hoogtepunten te noteren vielen, wil VeeKay volgend jaar structureel om de prijzen vechten in zijn #21 bolide. "Onze doelen zijn duidelijk: we willen volgend jaar strijden met de kampioenschapskandidaten, nog vaker op het podium staan en races winnen. Al zijn we niet het grootste team, er zit wel veel potentie in ons totaalpakket. De interne sfeer bij ECR draagt bij aan onze motivatie – het voelt als een vriendenclub die voor elkaar door het vuur gaat, met als inzet het scoren van de best denkbare resultaten."

Daarnaast blijft VeeKay met deze stap nog een jaar trouw aan de formatie die hem na het IndyLights-seizoen van 2019 de kans gaf om te promoveren. "Ed Carpenter is de persoon geweest die mij de mogelijkheid gaf om voor de eerste keer in een IndyCar-bolide te rijden. Hij speelt zodoende een grote rol in mijn loopbaan. Tony George, Stuart Reed en het complete team van Ed Carpenter Racing – iedereen die zijn of haar aandeel heeft – ben ik dankbaar." Het geeft Van Kalmthout voldoende vertrouwen dat de volgende stap - oftewel meedoen in de titelstrijd - te zetten is met zijn huidige team. Die missie zal beginnen in het laatste weekend van februari, als in St. Petersburg de ouverture van het IndyCar-seizoen 2022 op het programma staat.
Betwijfel of de doelstellingen gaan lukken bij Ed Carpenter, maar goed.

Op basis van eerste helft van het seizoen had ik gehoopt dat hij een stap naar een beter team kon zetten, maar gezien de veel mindere tweede helft misschien nog wel goed om nog een jaar te blijven.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door 999 » ma sep 27, 2021 9:33 am

Max pakt eerste cadeau al uit
Bijna jarige Verstappen beperkt schade in Sotsji: ’Maar je moet die kans wel benutten’
SOTSJI Max Verstappen wordt vaak getypeerd als een winnaar. Iemand die geen genoegen neemt met een tweede plek. Toch is de Nederlander, hoewel hij de leiding in de WK-stand is kwijtgeraakt aan Lewis Hamilton, de morele winnaar na de Grand Prix van Rusland. Al voelt het voor hemzelf niet als een vervroegd verjaardagscadeau.

Want dat wil Verstappen desgevraagd wel even kwijt, vlak voordat hij zondag richting het vliegtuig vertrekt. Natuurlijk heeft de regenval hem geholpen in Sotsji. Na een inhaalrace vanaf de twintigste plek lijkt er niet meer in te zitten dan de zevende plek. Totdat de weergoden in de laatste ronden een handje helpen. Maar dat cadeautje moet je dan als coureur nog wel uitpakken.

En dat heeft Verstappen – donderdag viert hij zijn 24e verjaardag – met verve gedaan. „Uiteindelijk moet je de juiste beslissing nemen”, doelt hij in de Russische paddock op de keuze om na de 48e ronde de droogweerbanden in te ruilen voor de intermediates, gezien de toenemende neerslag. „Heel veel coureurs en teams hebben dat niet gedaan, of te laat. Wij hebben het juist geoptimaliseerd. Het is natuurlijk prima dat het zo uitpakt, maar je moet de kansen die je krijgt wel benutten.”

Zeker in een titelstrijd waarin de krachtsverschillen minimaal zijn. Dan is er geen ruimte voor een olympische gedachte in Sotsji, de plek van de voor Nederland zo succesvolle Winterspelen van 2014.

Verstappens achterstand op Hamilton in de WK-stand bedraagt slechts twee punten. Geen slechte score na zijn motorwissel in Sotsji, waardoor Verstappen zondag vanaf de laatste plek heeft moeten beginnen. Van 20 naar 2, dat is niet niks. „Normaal gesproken was ik ook niet hoger geëindigd als we gewoon vooraan waren gestart”, is Verstappen realistisch. „Mercedes was hier toch sneller dan wij. We zijn onder lastige omstandigheden kalm gebleven en daarvoor beloond.”

Want als het weer plots zo omslaat, draait alles om de informatie-uitwisseling tussen team en coureur. De input van Verstappen is in zo’n situatie van doorslaggevend belang. Hij zit in de auto en voelt in dit geval letterlijk nattigheid. Zijn team kan de situatie aan de pitmuur op zo’n moment minder goed beoordelen.

„Ze bleven me vragen of het beter was om naar binnen te komen. De ronde ervoor dacht ik dat we door moesten blijven gaan op de slicks, omdat ik betrekkelijk weinig tijd verloor. En het asfalt was op veel gedeelten nog droog. Maar de ronde erna kon ik soms niet eens mijn radio-button indrukken op het stuur, omdat ik te druk bezig was om de auto op de baan te houden. Toen werd het echt lastig en besloten we dat het noodzakelijk was om een pitstop te maken. Dat was de juiste beslissing.”

De leidende, en vervolgens lijdende, Lando Norris betaalt de prijs door achteraf te lang door te blijven rijden op het gladde rubber. Hamilton – een dag eerder nog blunderend tijdens de kwalificatie – gaat een ronde na Verstappen wél naar binnen en pakt de zege, voor Verstappen en Carlos Sainz. Maar Hamilton zal zich een hoedje zijn geschrokken dat de Limburger alsnog als tweede eindigde. Verstappen beperkt daarmee de schade vakkundig.

„Het gaf een erg goed gevoel toen ik over de finish kwam”, stelt de Nederlander. Vanaf de twintigste plek is hij daarvoor onder nog droge omstandigheden gestaag en koel naar voren gekomen. Verstappen wisselt zijn harde banden relatief vroeg voor het medium-rubber, maar komt later opnieuw vast te zitten in een van de vele treintjes in Sotsji. Op verse banden passeert ook Fernando Alonso hem nog eens vijftien ronden voor het einde, waardoor een zevende plek het eindresultaat lijkt.

In dat geval zou de voorsprong van Hamilton, bij diens winst, nu veertien punten bedragen. Het zijn er uiteindelijk slechts twee, dankzij de regen en de daaropvolgende beslissingen van Verstappen en zijn team. Mooi zijn ook de discussies daarvoor al, als zijn race-engineer Gianpiero Lambiase de coureur aanmoedigt (bijvoorbeeld na zijn inhaalactie in ronde 6 bij Hamiltons teamgenoot Valtteri Bottas) en later uitlegt waarom voor deze tactiek is gekozen.

„Het was ook gewoon lastig. Aan het begin moest ik uitkijken, want je wil natuurlijk geen schade rijden”, legt Verstappen uit. „Het was bij tijd en wijle moeilijk om te volgen en dus in te halen. De banden hadden last van graining (scheurend rubber, red.), waardoor ik minder grip had. Maar voor de rest was het allemaal prima, hoor…”

Wat heet. Nog zeven wedstrijden te gaan in dit zinderende Formule 1-seizoen. En de Grand Prix van Rusland heeft één ding nog maar eens bewezen. Onder lastige omstandigheden maken niet de tactische en mentale spelletjes, maar het vernuft en instinct van de beste coureurs het verschil.
De T.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

F1 en andere autosporten

Bericht door Iniesta » ma sep 27, 2021 7:44 pm

Leuke laatste ronde van Max voordat je de intermediates er onder zette
Houdt z’n auto alsnog onder controle en gaat zo Ricciardo en Sainz nog even voorbij die dat niet voor elkaar kregen
Dit soort momenten zie je het pure talent van Max tov veel sterke collega s

https://www.gpblog.com/en/videos/95113/ ... oVoi7y6-sk

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » ma okt 04, 2021 5:40 pm

Mocht iemand eens een keer de enorme snelheden van NASCAR auto's op een superspeedway willen zien (vermoed dat ze wel weer camerabeelden vanaf de rand van de baan hebben), om 19:00 uur de uitgestelde race op Talladega.

Te zien op Ziggo racing, als de regen tenminste niet weer (net al gisteren) e.e.a. verpest.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » vr okt 08, 2021 9:20 pm

@Ramona:

Ik heb begrepen dat Loris Hezemans morgen weer meedoet in de Xfinity race op de Roval in Charlotte (zaterdag avond 21:00 uur).
Blijkbaar komt er dan ook nieuws over zijn mogelijke deelname aan Cup races volgend seizoen.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Ramona » za okt 09, 2021 4:57 am

Ah, Thnx! :biggthumpup.gif:
Dat is wel een reden om de Xfinity race te beloeren straks... (als ik nog niet omgekiept ben tenminste) :blush.gif:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Ramona » za okt 09, 2021 4:59 am

Ah, thnx, Frank! :biggthumpup.gif:
Dat is wel een reden om de Xfinity race te beloeren straks... (als ik nog niet omgekiept ben tenminste) :blush.gif:

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » za okt 09, 2021 8:24 pm

Mocht je de race niet zien, hier alvast de aankondiging zoals die op Nascar.com en in de NASCAR app staat:
European flavor: Team Hezeberg launches part-time Cup Series effort for 2022

By Zack Albert NASCAR.com October 9, 2021 at 1:07 PM

CONCORD, N.C. — The NASCAR Cup Series will add some European flair for select Cup Series events next season with the formation of Team Hezeberg for 2022.

The organization took the wraps off the Next Gen No. 27 Ford — dressed in orange to reflect the team founders’ roots in The Netherlands — on Saturday morning at Charlotte Motor Speedway. The part-time effort is a joint venture among former sports-car driver Toine Hezemans, Dutch businessman Ernst Berg and Reaume Brothers Racing, which will manage operations from its Mooresville, North Carolina shop.

NASCAR Whelen Euro Series champion and points leader Loris Hezemans will serve as the primary driver, focused on entering the six road-course events on the 2022 schedule. The 24-year-old Dutchman is set to compete in his fourth career Xfinity Series race in Saturday’s Drive for the Cure 250 (3 p.m. ET, NBC/NBC Sports App, PRN, SiriusXM NASCAR Radio) at the Charlotte Roval.

Hezemans said he caught his first glimpse of a Next Gen prototype during a stateside trip to celebrate his 2019 Euro Series championship at the NASCAR Awards ceremonies. Seeing the new Cup Series model in person and noting similarities to his current ride in Europe planted a seed, Hezemans said.

“We got interested in seeing what would be possible,” Hezemans said. “It’s incredible to now finally be here, yesterday finally seeing the car for the first time. I don’t even have words to describe it — a very exciting moment.”

The new team is set to participate in an organizational test Monday and Tuesday on the 2.28-mile Charlotte layout, with Hezemans splitting time with racing veteran Jacques Villeneuve in the two-day session. Villeneuve, the 1995 Indianapolis 500 winner, has spent parts of the last two seasons in the Whelen Euro Series and has made four Cup Series starts — the most recent one coming in 2013.

Hezeberg representatives left the door open for adding additional events to the team’s racing schedule, with the possibility that Villeneuve could also share driving duties next year.

Team owner Josh Reaume said Saturday that his group will house the Hezeberg operation alongside his current two-team effort in the NASCAR Camping World Truck Series. He said his Reaume Brothers Racing group has not settled on its 2022 plans in Camping World Trucks, but was bullish about the new partnership.

“Everybody that’s found out that we are dabbling in Cup, they’re like, ‘Get ready, it’s a lot of work,’ ” Reaume said. “It’s a big schedule. Obviously, we’re starting small and we’re growing. I think that’s dynamic at the moment. There’s a lot of factors for us at Reaume Brothers Racing that are still up in the air. We haven’t signed anybody for next year for our trucks, but definitely there’s a big investment here. This is a great opportunity for us to grow and to learn and expand our business.”

It’s also an opportunity for NASCAR’s top division to find new talent, broadening its reach into the sanctioning body’s international circuits. The Whelen Euro Series — along with the Canadian-based Pinty’s Series and the NASCAR Peak Mexico Series — may not be thought of as a traditional development tour for NASCAR’s three national series. Chad Seigler — NASCAR vice president of international business — said he hopes that Saturday’s announcement is a step toward changing that perception.

“I think this obviously, this has definitely made people open their eyes, and it’s going to make our partners in Canada and our partners in Mexico start to look and say there’s a path,” said Seigler, NASCAR vice president of international business. “The big thing for us is really showing a path for the drivers. As I mention, we talk about the Daniel Suarez path (from the Mexico Series to Cup) a lot, but for a driver to be able to compete in the Euro Series and say there’s path for me to get to the U.S., I think that’s the big focus for us right now.”
Bij mijn weten de eerste Nederlander ooit in de NASCAR Cup Serie....
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Marillion » zo okt 10, 2021 10:52 am

Lastige race voor Verstappen vandaag? Hij zou eigenlijk moeten profiteren van zijn betere startpositie maar Mercedes lijkt sneller te zijn.

Dat kan dus interessant worden als Hamilton in zijn spiegel ziet verschijnen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » zo okt 10, 2021 10:54 am

Marillion schreef:Lastige race voor Verstappen vandaag? Hij zou eigenlijk moeten profiteren van zijn betere startpositie maar Mercedes lijkt sneller te zijn.

Dat kan dus interessant worden als Hamilton in zijn spiegel ziet verschijnen.
De start wordt belangrijk. Komt hij Bottas niet voorbij, dan wordt het lastig en heeft hij inderdaad kans dat ergens halverwege Hamilton op zijn staart zit.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22997
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door raymon » zo okt 10, 2021 11:04 am

De vraag is ook of de extra downforce van Mercedes problemen gaan geven op de banden slijtage. Sowieso moet Hamilton zich naar voren werken wat extra slijtage op zijn banden geeft. Een goede start voor Verstappen is wel cruciaal. Zijn kant van de start is blijkbaar erg vuil dus lastiger om weg te komen. Dat was vorig jaar (ik de regen weliswaar) ook een groot probleem.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door columbus » zo okt 10, 2021 11:06 am

Waarom moest Verstappen achteraan beginnen vorige keer en Hamilton 10 plekken terug? Ze hebben toch allebei in iets vervangen? Of is het per onderdeel anders?

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » zo okt 10, 2021 11:11 am

Volgens mij ging het bij Verstappen over een compleet nieuwe motor, bij Hamilton over onderdelen
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Plaats reactie