Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door columbus » ma okt 04, 2021 9:06 am

Zuidema schreef:En toch, en toch... Nu profiteren weer anderen van al zijn noeste en immense arbeid. Corbrelli wint nooit zonder MvdP's vuile werk volgens mij. Het was al eens eerder de afvraag en ik stel hem opnieuw. Moet die jongen niet sluwer met al zijn enorme krachten gaan omspringen? Bijvoorbeeld niet een hele club in een erg stevig, maar toch te geleidelijk tempo met je meesleuren naar de finale? Maar eerder een of meerdere enorme kapitale jumps plaatsen, zodat je die profiteurs direct serieus kwijt bent?
Nee, ik geloof niet dat er een andere manier is voor hem. Wanneer de groep nog groter is gaat men toch naar van Aert en hem kijken. En vraag me af of ze dan de koplopers hadden teruggepakt. vd Poel wilde de groep kleiner hebben om zo meer kans te maken, denk ik. Maar soms denk ik het zelfde hoor, smijt niet zo met je energie. Aan de andere kant, dit is zijn manier van koersen en waar ik als liefhebber echt van geniet. Die demarrage ook, echt gruwelijk

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Wielrennen

Bericht door Zuidema » ma okt 04, 2021 9:28 am

Nou, die energiesmijterij vind ik nog tot daaraan toe. Hij moet wel, want anders gebeurt er helemaal niks vrees ik. Alleen: doe het dan dynamischer. Toen ze met zijn drieen eindelijk helemaal los waren bijvoorbeeld met 1 of meer jumps. Maar het is natuurlijk makkelijk lullen voor mij vanuit de luie stoel. Waarschijnlijk stond MvdP toen al flink in de reserve na 250 loodzware kilometers.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wielrennen

Bericht door Trab » ma okt 04, 2021 10:28 am

Zuidema schreef:Nou, die energiesmijterij vind ik nog tot daaraan toe. Hij moet wel, want anders gebeurt er helemaal niks vrees ik. Alleen: doe het dan dynamischer. Toen ze met zijn drieen eindelijk helemaal los waren bijvoorbeeld met 1 of meer jumps. Maar het is natuurlijk makkelijk lullen voor mij vanuit de luie stoel. Waarschijnlijk stond MvdP toen al flink in de reserve na 250 loodzware kilometers.
Ik denk dat zijn trainingsachterstand wel meegespeeld heeft. Met een normale voorbereiding had hij iedereen uit zijn wiel gereden op de kasseien vermoed ik. Hij versneld zo hard in de bochten. Dat is niet normaal. Maar dit is idd zijn manier van koersen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » ma okt 04, 2021 11:19 am

Mathieu met juiste basis had ze gisteren denk ik inderdaad afgereden
Je zag hem dit nu al op speciale plekken doen, maar niet de inhoud hebben om daarna nog een stuk vol door te gaan

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » ma okt 04, 2021 11:34 am

Het zou kunnen dat een fittere Mathieu iedereen er af had gereden. Maar misschien had hij juist wel voordeel van een "trainingsachterstand". Het zou ook kunnen dat hij anders net zo fit als Wout van Aert was geweest, want het is me wel een seizoen zo. Het zou ook kunnen dat een niet lek rijdende Moscon het had gehaald, want daarna sloeg een beetje de angst en de twijfel er in. En het zou ook kunnen dat Colbrelli dit in 10 van de 10 gevallen had gewonnen. Je koopt er allemaal niets voor. Je steelt Paris Roubaix sowieso niet en de winnaar is dan ook de terechte winnaar.

Mathieu's stuurwerk en bochtenwerk is van buitenklasse. Ik ken niemand die met zoveel snelheid die kasseien durft aan te vallen. Wat een vertrouwen en daar pakte hij de winst. Op de rechte stroken was hij gewaagd aan de andere twee. Colbrelli is een slimme, sterke renner die beter zijn momenten kiest. Op een gegeven moment leek Mathieu gevlogen en toen bij de volgende shot zat opeens Colbrelli weer in zijn wiel. Het leek een oud shot, was zelfs verwarrend, maar het gaf ook direct de kracht aan van Colbrelli. Vermeersch ging overigens ook 1.5x aan en ook toen counterde Colbrelli ook weer direct. En het sprintje liet niets aan de verbeelding over.

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door columbus » ma okt 04, 2021 11:47 am

Helemaal eens, Peter. Colbrelli was echt de beste in koers gisteren.

Heb echt een prachtige koers gezien. Wat een inspanning leveren die gasten

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » ma okt 04, 2021 5:27 pm

Colbrelli is ook gewoon aan een uitstekend seizoen bezig. Op het EK de enige die Evenepoel kon volgen om het daarna af te maken én op het WK was hij de enige die in eerste instantie met Alaphillipe mee kon op de Smeysberg.

Hij ging mee met Van der Poel. Heeft ook echt wel zijn deel van het werk gedaan en counterde elke keer direct als het moest.

Van der Poel was heel goed. Anders finish je niet als nummer drie. Maar hij had niet die enorme explosie in zijn benen die hij heeft als hij zijn hoogvorm echt te pakken heeft. Verder is het natuurlijk een hele lastige situatie. Je weet tijdens de koers niet hoe de verhoudingen voorin exact liggen. Hij zal de inschatting hebben gemaakt dat hij kon winnen door achter Moscon aan te rijden. Hij had ook kunnen speculeren door de groep daarachter terug te laten keren om zo met die hele groep de achtervolging te doen. Maar je weet niet welke koers je dan krijgt. Misschien kijken ze alsnog naar elkaar en zien ze Moscon nooit meer terug.

Die lekke band van Moscon was een gevalletje karma. Hij is net iets te onpopulair om een mooie koers als deze te kunnen winnen. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » vr okt 08, 2021 10:31 am

Zaterdag de laatste mooie afspraak van het seizoen: il Lombardia! Wat een verschil qua decors. Van Roubaix naar Bergamo in een week.

Roglic versus Quick Step. Dat kon wel eens de confrontatie worden. Want het QS blok is met Alaphillipe, Evenepoel en Almeida ijzersterk. Het parcours is weer eens omgekeerd. Dat is wel jammer want nu zit de passage Madonna del Ghisallo al na zo'n 40km. Ook is het in de ultieme finale wat minder bergop. De passage door de oude stad van Bergamo is dan wel weer subliem.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wielrennen

Bericht door Cruijff » za okt 09, 2021 2:05 am

Harrie Lavreijsen en Jeff Hoogland weer een 1'2-tje bij de EK Baanwielrennen:
Lavreysen kan deze maand ook WK-goud pakken

Later deze maand staan voor de baanwielrenners in Roubaix ook de WK op het programma. Vorig jaar pakte Lavreysen op de WK in Berlijn drie gouden medailles. Dat was ook zijn missie op de Spelen in Tokio, maar op de keirin moest hij genoegen nemen met brons.



Drie keer goud in Roubaix is onmogelijk voor Lavreysen, want de teamsprinters mogen hun wereldtitel daar niet verdedigen. Het probleem is dat Nederland niet voldaan heeft aan de eisen van de internationale wielerunie UCI, waardoor slechts twee Nederlandse sprinters mogen deelnemen in de Noord-Franse stad.
Er zijn drie sprinters nodig om een team te vormen.
Huh?? Wat is er allesbehalve smooth gegaan waardoor Nederland niet met drie teamsprinters naar de wereldkampioenschappen kan?

Peter of Marillion (of Iniesta) weet het antwoord vast wel. :smile-ajax.gif: En in Roubaix een wereldkampioenschap baanwielrennen..? Hoewel er in Roubaix echt zo ongeveer niets is, neem ik aan dat er wel een indoor wielerbaan is? Een WK zal niet op dat stokoude wielerbaantje zijn, toch? Zou overigens wel heel charmant zijn!

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » za okt 09, 2021 9:32 am

Is al achterhaald, als wereldkampioen zijn ze gewoon welkom
Hadden door covid niet de wedstrijden gereden die als kwalificatie gelden

Titel nog steeds misleidend:
https://sportnieuws.nl/wielrennen/neder ... wedstrijd/

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za okt 09, 2021 7:09 pm

Pogacar. In één seizoen Luik, de Tour en il Lombardia. Daar kun je mee thuis komen.

Voor een paar andere favorieten was het seizoen kennelijk een dag te lang. Roglic en Evenepoel van de week nog goed maar vandaag was het dan toch echt op.

Zondag nog even Parijs-Tours meepakken en dan zullen we het voorlopig met de cross moeten doen.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wielrennen

Bericht door Jöhnk » di okt 12, 2021 6:32 pm

https://nos.nl/artikel/2401369-machtssp ... ed-gelezen

Ze wisten ongeveer hoe het zat. Denk ik. Geloof ik. Min of meer.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » wo okt 13, 2021 9:11 am

Ik snap de afwegingen uit die periode best wel maar ze hadden toen natuurlijk wel helemaal duidelijk moeten krijgen wat de impact van het niet aanwezig zijn was.

Overigens vanuit de UCI ook wel heel erg star hoor. Dit is natuurlijk een middel om die wedstrijden te voorzien van een sterk deelnemersveld. Maar met deze bijzondere omstandigheden hadden ze dit jaar natuurlijk gewoon toestemming moeten geven om deel te nemen aan het WK als je voldoet aan de andere criteria voor plaatsing.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » do okt 14, 2021 1:47 pm

Parcours Tour 2022:

Het parcours van de Tour de France telt volgend jaar twee tijdritten van samen 53 kilometer en liefst zeven aankomsten bergop boven de 1.000 meter hoogte. Dat bleek donderdag bij de onthulling van de route in Parijs.

Bron: nu.nl: Tour de France telt in 2022 twee tijdritten en zeven aankomsten bergop
https://www.nu.nl/wielrennen/6162279/to ... ergop.html
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door brigade zuid » do okt 14, 2021 3:27 pm

Gaaf parcours!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » do okt 14, 2021 8:12 pm

Eerste snelle scan: In de eerste week zie ik Duinkerken - Calais. Kans op waaiers? De dag erna naar Arenberg met 11 kasseistroken. Met een beetje geluk liggen er in Denemarken ook kansen om de boel op de kant te zetten. Kan zomaar een hele interessante eerste week worden.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » do okt 14, 2021 8:13 pm

Het lijkt me niet meteen een 'sprinters'-tour.

Van Aert vs Vd Poel (en Alaphilippe) in de eerste week?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Dubbel » zo nov 07, 2021 3:55 pm

Laatste ronde voor LVDH op EK veldrijden. Spannend hoor! :onfire.gif:

Oke, de laatste ronde was het al wel gedaan met de Belgen maar de inhaalrace van Lars was er eentje om in te lijsten.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wielrennen

Bericht door Jöhnk » zo nov 07, 2021 6:16 pm

Ja, erg knap en tot op het bijna laatst spannend om te volgen.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » zo nov 07, 2021 7:01 pm

V Aert en vd Poel deden niet mee geloof ik?
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » ma nov 08, 2021 8:38 pm

Die gaan ergens in december wel weer een keer een paar crossen rijden. Is overigens ook maar zeer de vraag of ze naar het WK gaan want dat is in de VS en dat past slecht in de voorbereiding richting de voorjaarsklassiekers.

Mooie verrassing was dit in ieder geval ja. Spannende wedstrijd gezien ook. Het is jammer dat de top niet wat internationaler is maar een uurtje cross is toch altijd wel leuk om te zien.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » di nov 09, 2021 10:35 am

Parcours lag hem ook goed. Niet super technisch, veel gras, goed klimmetje en geen balken. Heel erg gaaf inderdaad.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo nov 14, 2021 4:44 pm

Wint vanmiddag in z'n nieuwe EK trui ook de cross van Tabor. Mooie strijd met Iserbyt tot in de laatste ronde. 8 jaar geleden won hij deze al eens. Mooie wederopstanding hoor. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za dec 04, 2021 5:12 pm

Wout van Aert keert terug in de cross en zet gelijk het hele veld op grote achterstand, 1 minuut 40 voorsprong op de nummer twee.

Dat moet toch wel echt heel frustrerend zijn voor de renners die echt het hele seizoen rijden. Komt zo'n gast weer meedoen en rij je gelijk voor de tweede plek. En dan komt later deze maand Van der Poel ook nog meedoen. Ze rijden geloof ik maar een keer of vier tegen elkaar dus of we nog veel spanning gaan zien? Misschien op parcours met hoogtemeters nog wel met Pidcock. Die kwam er vandaag niet aan te pas in de modder.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » za dec 04, 2021 5:18 pm

Hoe staat het met de rug van VdP? Die domme fout in Tokio kan best veel gevolgen hebben.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie