F1 en andere autosporten

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23027
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door raymon » za dec 04, 2021 6:24 pm

brigade zuid schreef:Hamilton krijgt voor 2 incidenten geen straf, het zal een keer niet.
Voor die tweede krijgt hij wel straf, alleen geen gridpenalty.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41080
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Marillion » za dec 04, 2021 6:31 pm

De uitleg die men erbij geeft is toch niet zo vreemd?
.....Het moment blijft echter onbestraft voor de regerend wereldkampioen. Zo heeft wedstrijdleider Michael Masi aan de stewards laten weten dat lichtpaneel nummer zes per ongeluk is geactiveerd met de mededeling dubbel geel. Het zou volgens Masi om slechts een seconde zijn gegaan. Doordat overige signalen - bijvoorbeeld op het stuur van Hamilton - volledig ontbraken, levert het moment hem geen gridstraf op. Die gridstraf van vijf plaatsen kreeg Max Verstappen wel in Qatar, al was er volgens de stewards toen wel enig gevaar en zijn de zaken daardoor niet één op één te vergelijken....

Bron: f1racing.nl
Per abuis één paneel actief en (dus?) ook geen signaal in de cockpit . Dat is iets anders dan een volwaardige gele vlag situatie.

Red Bull lijkt de snelheid goed gevonden te hebben. Ben benieuwd of Verstappen pole weet te pakken. Dat zou gezien de berichtgeving vooraf wel een kleine verrassing zijn.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door brigade zuid » za dec 04, 2021 6:35 pm

Hamilton is gewoon een vieze vuile klootzak.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Scherrer » za dec 04, 2021 7:02 pm

GVD
***

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door 999 » za dec 04, 2021 7:04 pm

Had nie gehoeven ..

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Zuidema » za dec 04, 2021 7:04 pm

Jammer.
Success will tear us apart.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41080
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Marillion » za dec 04, 2021 7:06 pm

Damn dat was spannend zeg!

Dat kon aan het einde van het seizoen wel eens een hele dure bocht blijken te zijn voor Verstappen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34432
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Ramona » za dec 04, 2021 7:07 pm

Jammer? WTF! man man man. Zo wil je racen zien, eerlijk is eerlijk. Hopelijk Max nog P3!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door 999 » za dec 04, 2021 7:13 pm

Moeten B en H maar een V-tje doen morgen ..

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41080
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Marillion » za dec 04, 2021 7:16 pm

Ramona schreef:
za dec 04, 2021 7:07 pm
Jammer? WTF! man man man. Zo wil je racen zien, eerlijk is eerlijk. Hopelijk Max nog P3!
Kijk, hier spreekt een echte liefhebber! :biggthumpup.gif:

Was bloedstollend dit. Met al die bochten waar geen enkele marge voor fouten bestaat. Maximaal presteren in een alles of niets scenario.

Het is te hopen dat Verstappen wel vanaf P3 kan starten. Als ze door de schade naar achteren moeten zal het voor hem niet meevallen om er nog iets van te maken. Hij leek 'm in handen te hebben. Toch net even een fractie te gretig op het einde.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34432
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

F1 en andere autosporten

Bericht door Ramona » za dec 04, 2021 7:18 pm

Maar ik ben ook wel über zuur.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Zuidema » za dec 04, 2021 7:20 pm

Ramona schreef:
za dec 04, 2021 7:07 pm
Jammer? WTF! man man man. Zo wil je racen zien, eerlijk is eerlijk. Hopelijk Max nog P3!
Balen dan. Voorlopig nog P3. Maar met 2 Mercs voor je op een circuit, waar inhalen bijzonder lastig lijkt te zijn? Pffff.. Max heeft al vaker bijzondere staaltjes bij de start laten zien. Misschien morgen weer. Hopelijk is zijn bolide in orde.
Success will tear us apart.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41080
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Marillion » za dec 04, 2021 7:25 pm

Ramona schreef:
za dec 04, 2021 7:18 pm
Maar ik ben ook wel über zuur.
Dat snap ik. Maar dat kan naast elkaar bestaan.

Die gasten gaan allebei tot de limiet. Hamilton had ook een foutje maar dat was op een plek waar hij het kon opvangen. Als het erop aankomt zet 'ie dan toch gewoon weer een snelle tijd neer.

Was dit nou een flits van de oude (of moet ik zeggen jonge) Verstappen die soms net even te gretig is? Balans tussen maximaal en te ver is zo klein natuurlijk.

Lijkt me dat hij wel kans heeft vanaf P3. Maar niet als hij achteraan moet starten omdat ze de auto moeten herstellen. Geen idee hoe de regels zijn ook. Maar je wil die twee natuurlijk morgen weer tegen elkaar zien strijden.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34432
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Ramona » za dec 04, 2021 7:49 pm

Nu F2… :)) tenminste, bijna.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Iniesta » za dec 04, 2021 9:04 pm

Marillion schreef:
Ramona schreef:
za dec 04, 2021 7:18 pm
Maar ik ben ook wel über zuur.
Dat snap ik. Maar dat kan naast elkaar bestaan.

Die gasten gaan allebei tot de limiet. Hamilton had ook een foutje maar dat was op een plek waar hij het kon opvangen. Als het erop aankomt zet 'ie dan toch gewoon weer een snelle tijd neer.

Was dit nou een flits van de oude (of moet ik zeggen jonge) Verstappen die soms net even te gretig is? Balans tussen maximaal en te ver is zo klein natuurlijk.

Lijkt me dat hij wel kans heeft vanaf P3. Maar niet als hij achteraan moet starten omdat ze de auto moeten herstellen. Geen idee hoe de regels zijn ook. Maar je wil die twee natuurlijk morgen weer tegen elkaar zien strijden.
Als hij dat niet doet, staat hij sowiezo derde
Tenzij hij nu een straf krijgt door reparatie is zijn startpositie hetzelfde
Die schuiver van Hamilton had heel wat erger kunnen aflopen. Alshij hem daar echt verliest, heb je een echte klapper

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Mano » za dec 04, 2021 9:05 pm

Wordt een safety car race


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41080
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Marillion » za dec 04, 2021 9:19 pm

Iniesta schreef:
za dec 04, 2021 9:04 pm
Marillion schreef:
Ramona schreef:
za dec 04, 2021 7:18 pm
Maar ik ben ook wel über zuur.
Dat snap ik. Maar dat kan naast elkaar bestaan.

Die gasten gaan allebei tot de limiet. Hamilton had ook een foutje maar dat was op een plek waar hij het kon opvangen. Als het erop aankomt zet 'ie dan toch gewoon weer een snelle tijd neer.

Was dit nou een flits van de oude (of moet ik zeggen jonge) Verstappen die soms net even te gretig is? Balans tussen maximaal en te ver is zo klein natuurlijk.

Lijkt me dat hij wel kans heeft vanaf P3. Maar niet als hij achteraan moet starten omdat ze de auto moeten herstellen. Geen idee hoe de regels zijn ook. Maar je wil die twee natuurlijk morgen weer tegen elkaar zien strijden.
Als hij dat niet doet, staat hij sowiezo derde
Tenzij hij nu een straf krijgt door reparatie is zijn startpositie hetzelfde
Die schuiver van Hamilton had heel wat erger kunnen aflopen. Alshij hem daar echt verliest, heb je een echte klapper
Die corrigeerde hij knap. Was anders inderdaad een beste klapper geweest. Zo dicht ligt het bij elkaar.

Als z'n auto goed is dan is er weinig verloren. Niet het hoofd verliezen. Bottas passeren en dan op jacht als hij het tempo kan vinden. Dan moeten we een mooi duel te zien krijgen. Eventueel door safety car situaties bij elkaar gebracht.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33642
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » zo dec 05, 2021 12:11 am

Ok, hij verkloot het dus zelf.

Eigen schuld, dikke bult.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Iniesta » zo dec 05, 2021 12:23 am

Wat een sneue reactie zeg

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33642
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » zo dec 05, 2021 12:39 am

Iniesta schreef:Wat een sneue reactie zeg
Ik ben geloof ik ergens een keer op je lulletje gaan staan. :-)

*aai*
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Iniesta » zo dec 05, 2021 1:12 am

Twee van de grootste talenten in de geschiedenis van hun sport leveren een fantastisch duel op en over de grens, en jouw take out is eigen schuld dikke bult
Gewoon een sneue manier om naar sport te kijken imo

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Iniesta » zo dec 05, 2021 1:27 am

Je kunt je afvragen of deze wijze van kwalificeren verantwoord is op dit circuit
Door die snelle bochten links rechts kunnen de langzaam rijdende auto s niet volledig van de race lijn wegblijven en de snelle aankomende auto kan door die flauwe bochten ook niet zien wat er voor hem zit

Zo reed mazepin bijna op Hamilton, die niet goed was geïnformeerd . Als dat mis zo gaan heb je echt kans dat er 1 gelanceerd wordt met snelheden rond de 250

Volgens mij moeten ze hier gewoon het oude systeem hanteren van elke coureur om de beurten een snelle ronde

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33642
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » zo dec 05, 2021 1:38 am

Iniesta schreef:Twee van de grootste talenten in de geschiedenis van hun sport leveren een fantastisch duel op en over de grens, en jouw take out is eigen schuld dikke bult
Gewoon een sneue manier om naar sport te kijken imo
Allemaal jouw sjagrijn. En het past hoe je als een sneue pipo over het halve forum op al mijn woorden zout gaat gooien om ze vals te framen.

Ik zal je ergens geraakt hebben. :-) :-)

Ik vind het beter dat het zijn eigen schuld is. Beter dan afhankelijk zijn van allerlei vage FIA-regeltjes en straffen. Niemand anders om de schuld te geven.

Om wereldkampioen te worden moet je geen fouten maken, zeker niet in deze fase. En die maakt hij wel. Dan is het: eigen schuld, dikke bult. Ongeacht of het gevecht mooi is of niet.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Iniesta » zo dec 05, 2021 10:07 am

Framing maar liefst, terwijl ik toch echt in ga op jouw eigen taalgebruik.
De uitdrukking eigen schuld dikke bult zit een waardeoordeel in die verder gaat dan enkel de beoordeling dat het iemands eigen schuld is

Als hij z’n hele kwalificatie verpest in Q1 met zo n rondje is het gevalletje eigen schuld dikke bult. Je doet iets stoms (totaal niet nodig om zo scherp te gaan om door te komen), en nu ook maar de consequenties accepteren
Of als hij nu achteraf zeurt dat circuit te onveilig is oid om z’n eigen fout mee te verdedigen

Maar om de pole te kunnen pakken, moet ze de limieten opzoeken waar je uiteraard een risico loopt om er overheen te gaan. Dat is wat dit duel ook zo mooi maakte, de twee beste coureurs die volledig op de limiet gaan voor de pole.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door 999 » zo dec 05, 2021 10:11 am

Gaan we nu weer over een onschuldige uitdrukking kissebissen ..

Plaats reactie