Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

columbus
Berichten: 5459
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door columbus » zo jan 30, 2022 11:01 pm

Zeker mooie winnaar. Terecht ook. Maar een spannend parcours was het niet, mis toch de modder Was meer een gravel wedstrijd. Pidcock is wel een klasbak, die gaan we op de weg ook nog veel zien

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33759
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » zo jan 30, 2022 11:01 pm

Marillion schreef:
zo jan 30, 2022 10:57 pm
Pidcock. Mooie kampioen! :biggthumpup.gif:
En knap van Van Der Haar? Zilver. Ken zijn kracht niet. Leek die Belg wel de baas de laatste twee ronden.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

columbus
Berichten: 5459
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door columbus » zo jan 30, 2022 11:09 pm

Zeker knap van vd Haar. Vandaag de best of de rest. Wederom ook totaal slecht gekoerst door de Belgen. Maar een zilveren medaille met een gouden randje

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » ma jan 31, 2022 11:02 am

Meer zat er voor hem niet in. Heeft perfect toegewerkt naar een goede vorm op dit WK.

Ik was vooral blij dat het enorme overtal van de Belgen ze geen titel bracht. Iserbyt is echt wel een goede en taaie crosser maar hij wint alleen als de beste er niet zijn. Met Pidcock is er echt een waardige opvolger van MVDP.

Volgend jaar wel graag weer een echte cross i.p.v. een gravelrace.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33759
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » di feb 15, 2022 9:23 pm

Veldrijder Toon Aerts heeft bij een dopingcontrole buiten de wedstrijden om positief getest op een verboden middel. De 28-jarige Belg heeft naar eigen zeggen geen idee hoe het middel, letrozol metaboliet, in zijn lichaam is gekomen

"Een product waar ik tot gisteren nooit van had gehoord", zegt Aerts in een verklaring. Zijn ploeg Baloise Trek Lions gelooft in zijn onschuld, maar heeft Aerts vanwege een strikt antidopingbeleid voorlopig wel op non-actief gezet.

Aerts, die dit seizoen vier veldritten won, verzekerde zich begin deze maand van de eindzege in het klassement om de X2O Badkamers Trofee. Zijn positieve test dateert van 19 januari, bijna twee weken voor de WK in Fayetteville.

Aerts eindigde op Amerikaanse bodem op de zesde plaats, ruim een minuut achter de Britse winnaar Tom Pidcock. Zijn Nederlandse teamgenoot Lars van der Haar pakte WK-zilver. De tweevoudig winnaar van de wereldbeker pakte in 2019, 2020 en 2021 steeds brons op het WK.

"Iedereen die mij een beetje kent, weet dat ik al mijn hele carrière tegen enige vorm van doping ben", aldus Aerts, die op 19 januari thuis bezoek kreeg van een dopingcontroleur. "Ik zal er dan ook alles aan doen om mijn onschuld aan te tonen en mijn naam te zuiveren."
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wielrennen

Bericht door Cruijff » za feb 19, 2022 12:19 am

Mathieu van der Poel deelt wat trainingsbeelden. Je moet wel de muziek van Dr. Dre & Snoop Dogg kunnen verdragen. :smile-ajax.gif:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220217_95644586

Ondertussen boekt Fabio Jakobsen in februari 2022 direct heel wat resultaten. Al zijn 4e overwinning binnen een maand. :biggthumpup.gif:
Jakobsen sprint in Ronde van de Algarve naar vierde zege deze maand

Fabio Jakobsen heeft vrijdag ook de derde etappe in de Ronde van de Algarve gewonnen. De sprinter boekte zijn tweede zege in Portugal en alweer zijn vierde deze maand.

In een liefst 211 kilometer lange rit naar Faro kwam Jakobsen in de sprint vroeg op kop. De renner van Quick-Step Alpha Vinyl wist de concurrentie achter zich te houden en verwees de Belg Tim Merlier naar de tweede plek. De Fransman Bryan Coquard werd derde.

Begin februari won de 25-jarige Jakobsen al twee etappes in de Ronde van Valencia. Woensdag was hij de beste in de massasprint van de openingsrit in de Ronde van de Algarve.

De leiderstrui blijft in het bezit van David Gaudu, die donderdag de tweede rit won. Er zijn nog twee etappes te gaan en zaterdag lonkt er opnieuw een massasprint voor Jakobsen.

Afbeelding
https://www.nu.nl/wielrennen/6185021/ja ... maand.html

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za feb 19, 2022 12:57 am

Goed om Van der Poel weer te zien rijden. Ik hoop echt dat hij nog iets moois van zijn voorjaar kan maken. De eerste koersen zullen te vroeg komen maar voor Vlaanderen en Roubaix heeft hij nog even.

Jakobsen sprint ondertussen alsof hij nooit is weggeweest. Onvoorstelbaar knap.
Nil volentibus arduum

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » za feb 19, 2022 9:17 am

Volgens z’n pa en ploegleiding is het nog niet echt training maar alleen maar fietsen
Nu zou ik zn inspanningen wellicht half uurtje kunnen volhouden, maar voor hem gelden waarschijnlijk andere normen van training

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za feb 19, 2022 10:12 am

Ja, het zal heel krap worden. Hij is wel iemand die snel goed is maar ten opzichte van anderen mist hij nu wel echt een basis als het om het voorjaar gaat.

Sluit zelfs niet uit dat hij al andere doelen heeft gekozen. Want nu alsnog forceren zou die hele rustperiode om zeep kunnen helpen.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Wielrennen

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo feb 20, 2022 5:10 pm

Mooi begin van het seizoen voor Wout Poels, wint de ronde van Andalusië, en niet met de minste tegenstanders. Vooruitzicht op een succesvol seizoen?

Nicolai
Berichten: 302
Lid geworden op: wo jul 23, 2008 8:17 am

Re: Wielrennen

Bericht door Nicolai » zo feb 20, 2022 5:25 pm

Denk het niet. Heel leuk voor Poels dat hij nog eens een eindklassement heeft kunnen winnen, maar moet vooral in dienst rijden van de kopmannen bij zijn sterke ploeg. Wel leuk dat de Giro op het programma staat voor hem.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » zo feb 20, 2022 6:19 pm

Had ook nooit gewonnen als ze bij Astana voor elkaar hadden gereden haha. Was weer een knap staaltje tactiek daar.
Vooral Bahrain kwam met een gigantisch sterke selectie die kant op. In deze samenstelling zie je ze de rest van het jaar niet meer.

columbus
Berichten: 5459
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door columbus » zo feb 20, 2022 6:42 pm

Nou hè. Astana goes Movistar

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » vr feb 25, 2022 6:31 pm

Zaterdag de Omloop! Eindelijk! :blub.gif:

Benieuwd naar de eerste slag van het seizoen op Vlaamse bodem. Het is meer weer om te koersen dan weer om vanaf de bank te kijken naar de koers maar dat moet dan maar.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wielrennen

Bericht door Cruijff » vr feb 25, 2022 6:47 pm

Marillion schreef:
vr feb 25, 2022 6:31 pm
Benieuwd naar de eerste slag van het seizoen op Vlaamse bodem. Het is meer weer om te koersen dan weer om vanaf de bank te kijken naar de koers maar dat moet dan maar.

Zelfde doen als met de rugby finale, freundliche Freund!
Lekker zelf een rondje op de zondag maken. Als het allemaal heel lekker aanvoelt, zelfs langer doortrappen dan gepland.

En daarna voldaan in de zetel zakken en via uitgesteld kijken eens zien hoe het Vlaamse Voorjaar uit de startblokken schiet.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » vr feb 25, 2022 7:22 pm

Dan wel in de herhaling want de koers is al op zaterdag :)

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » vr feb 25, 2022 7:35 pm

Kuurne nog wel op zondag, je plan kan dus nog steeds doorgaan :)


Wel zo n beetje een kopie van mijn zondag waarschijnlijk. Eindelijk ook weer eens normaal windje en zon dit weekend

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wielrennen

Bericht door Cruijff » vr feb 25, 2022 8:23 pm

:-)

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » vr feb 25, 2022 10:14 pm

Leuk, het begint weer!
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » vr feb 25, 2022 11:54 pm

Zondag kun je nog naar Kuurne-Brussel-Kuurne kijken. Met een gewaagde parcourswijziging want ze hebben daar de bijna heilige Oude Kwaremont uit het parcours gehaald. In de plaats daarvan drie nieuwe heuvels in het Pays des Collines. Ben ik wel benieuwd naar.

Maar eerst de Omloop. Echt heerlijk dat het seizoen weer begint.
Nil volentibus arduum

columbus
Berichten: 5459
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door columbus » za feb 26, 2022 4:12 pm

Masterclass van Van Aert in de Omloop. Benoot is overigens een grote aanwinst voor Jumbo Visma. Heerlijk! Het is weer begonnen!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za feb 26, 2022 4:51 pm

Jammer van dat Milaan San Remo weer. Maar het geluid van José de Cauwer en Renaat Schotte voelde weer als een warm bad. Evenals de vele bekende passages in de koers. Ik mis Michel Wuyts wel.

Van Aert is vroeg op de afspraak. Al was het geloof ik pas zijn eerste koersdag. Hoop voor hem dat hij zijn voorjaar goed weet in te delen.

Volgende week de Strade Bianche. Mogen ze strijden om de erfenis van Mathieu van der Poel.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za feb 26, 2022 5:12 pm

Mijn hemel....Van Vleuten. 39 jaar inmiddels en walst over alles en iedereen heen en maalt de laatste 15 kilometer door met Vollering in haar wiel. Doet tactisch eigenlijk alles fout wat ze fout kan doen tot en met de sprint aan toe. En wint dan ook nog gewoon simpelweg omdat ze zoveel sterker en taaier is.

Als je nu Vollering ben wil je volgens mij het liefst stoppen. Als je nu niet van haar wint wanneer dan wel in dit seizoen? Je zou van minder moedeloos worden.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » za feb 26, 2022 9:14 pm

Deed alleen wel pijn aan de ogen om vVleuten die Bosberg op te zien “stoempen”.

Mooie koers gezien bij zowel de mannen als vrouwen. Gaaf parcours ook zo.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » zo feb 27, 2022 4:53 pm

Mooie overwinning van Jakobsen. Wat is die toch in vorm, blijft mooi om te zien na alles wat hij heeft meegemaakt.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Plaats reactie