F1 en andere autosporten

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » zo jul 31, 2022 8:50 pm

LucaS schreef:
zo jul 31, 2022 8:33 pm
Er is geen enkele reden om aan te nemen dat Max 2e deel opeens veel slechter gaat presteren. Het enige zou zijn als ferrari en mercedes opeens enorme stappen met de auto maken en RB niet. Maar dat lijkt me niet heel erg waarschijnlijk
Het is wel vrij bizar om te bedenken dat hij na drie races 46 punten achter stond en nu na dertien races 80 voor. Heeft dus 126 punten meer punten gescoord dan Leclerc in de tien races na zijn dramatische start.
Maar die DNF's kunnen ook zo weer terug komen en dan wordt het ineens weer close.

Nog negen races te gaan. We zitten op 60% van het kampioenschap. Met Merceds nu ook in de mix (voor GP-wins, niet meer voor het kampioenschap lijkt mij).
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13747
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Jinne » ma aug 01, 2022 9:26 am

Max is net als vorig seizoen super solide als hij de race uitrijdt. Toen was het op één race na, waar de auto minder was, plek 1 of 2 bij een finish. Dit seizoen bijna hetzelfde. Alleen bij Monaco dan plek 3. Leclerc heeft al meerdere malen naast het podium gestaan en dan gaat het hard qua achterstand. Voor Frankrijk en Hongarije liep ie nog wat in, maar nu is de achterstand verdubbeld.

De beer is nog niet geschoten, maar het is een fijne voorsprong voor de zomerpauze. Voor plek 2 t/m 6 zit iedereen ook nog dicht bij elkaar. Dus dat wordt nog een interessante strijd. Vooral dan intern bij Ferrari en Mercedes.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » do aug 11, 2022 8:07 pm

Raikkonen bereidt zich met test voor op NASCAR Cup-debuut

Kimi Raikkonen heeft zijn eerste rondjes gemaakt in de NASCAR Next Gen-auto van Trackhouse Racing. Dit deed de Fin op de Virginia International Raceway. Volgend weekend maakt de oud-Formule 1-coureur zijn debuut in de Cup Series op Watkins Glen.

Kimi Raikkonen rijdt 21 augustus voor Trackhouse Racing op Watkins Glen. De Fin stapt in een Chevrolet Camaro ZL1, samen met Daniel Suarez en Ross Chastain. Het is zijn eerste deelname aan een race in de autosport sinds zijn afscheid van de Formule 1 aan het einde van vorig seizoen. Na twintig jaren in de koningsklasse zette Raikkonen er eind 2021 een punt achter. Helemaal nieuw is de NASCAR niet voor de F1-kampioen van 2007. Tijdens zijn F1-sabbatical nam hij al deel aan een Xfinity Series-race op het een-na-hoogste niveau. Daarnaast kwam hij eenmalig voor Kyle Busch Motorsports in actie in de Truck Series. In 2011 testte hij ook een Dodge voor Robby Gordon Motorsports, maar die test eindigde voortijdig toen hij van de baan schoot en de neus vernielde op het natte gras.

Eerder deze week zat Raikkonen in de simulator van Team Chevrolet en nam hij data door met teamgenoot Suarez. Zijn deelname aan Trackhouse Racing maakt deel uit van het initiatief Project91. Trackhouse Racing wil het bereik van NASCAR vergroten door de #91-auto vrij te houden voor internationale coureurs. Het trio dat namens Trackhouse meedoet op Watkins Glen komt uit drie verschillende landen.

Raikkonen kreeg dit jaar ook andere mogelijkheden om zijn rentree te maken, maar hij wilde genoeg tijd hebben om zich voor te bereiden op de Cup-race in Watkins Glen. "Ik had meer opties voor dit jaar, maar het kwam allemaal wat te snel", aldus Raikkonen. "Het leek mij beter om te wachten op deze race. Op die manier kon ik me zo goed mogelijk voorbereiden en was het werk in ieder geval 100 procent goed gedaan. Wat de uitkomst gaat zijn, weet niemand. We proberen ons in ieder geval de beste kansen te geven. Wat daarna komt? Dat weet ik nog niet. Niemand weet dat. Ik probeer een sterke race te rijden en ervan te genieten. Dan zien we daarna wel wat de toekomst brengt. Ik heb geen andere plannen. Dit is wat ik op dit moment heb, vanuit daar gaan we verder."
Gaat goed met al die oud F1 coureurs in Nascar.

Eerder al Villeneuve voor Hezeberg op Datona, Kvyat ook voor Hezeberg op IMS en nu weer Raikkonen (weliswaar voor een ander team) op Watkins Glen....

En voor op Zandvoort:
Volkslied tijdens Dutch GP 2022 gezongen door Floor Jansen

De organisatie van de Grand Prix van Nederland heeft bekendgemaakt welke artiest kort voor de start van de 2022-editie het volkslied mag zingen: Floor Jansen.

Kort voor de start van de Formule 1-race op Circuit Zandvoort brengt Jansen het Wilhelmus ten gehore. Zij wordt muzikaal ondersteund door het Orkest Koninklijke Luchtmacht. Jansen is nationaal en internationaal bekend als frontvrouw van de symfonische metalband Nightwish.

Floor Jansen kijkt ernaar uit en zegt het volgende: "Ik ben enorm vereerd dat ik ons volkslied mag voordragen tijdens dit wereldwijde evenement. Formule 1 heb ik nooit op de voet gevolgd, al heb ik veel respect voor de gedrevenheid en focus van iedereen, en die van Max in het bijzonder. Ik hoop dat het volkslied voordragen de coureurs en fans net zoveel energie zal gaan geven als mij."

Sportief directeur Jan Lammers kijkt uit naar de start: “Na het succes van vorig jaar, willen we ook dit jaar een evenement zijn voor jong en oud en nationaal en internationaal publiek. Floor past heel goed in dat concept. Ze spreekt, met haar geweldige stem, wereldwijd een hele grote doelgroep aan van nieuwe en bestaande fans en is als geen ander in staat om het Wilhelmus vol trots aan de wereld te laten horen. Naast een indrukwekkend raceprogramma met de F1, F2, F3 en de Porsche Mobile 1 Supercup is muziek een belangrijk onderdeel van ons programma.”

In 2021 werd het volkslied gezongen door Davina Michelle.
Bron: nl.motorsport.com
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10269
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door WP_Legend » vr aug 12, 2022 3:49 pm

Ik vind Floor Jansen altijd zo ongelooflijk down to earth. Als ik tot swerelds beste vocalisten zou behoren vraag ik me af of ik ook zo bescheiden zou zijn...

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34397
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Ramona » vr aug 12, 2022 4:25 pm

WP_Legend schreef:
vr aug 12, 2022 3:49 pm
Ik vind Floor Jansen altijd zo ongelooflijk down to earth. Als ik tot swerelds beste vocalisten zou behoren vraag ik me af of ik ook zo bescheiden zou zijn...
Terzijde, maar ik snap dat nooit? Niemand vind ik meer dan een ander; bescheidenheid siert de mens. Floor vind ik dan ook een pracht mens.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34397
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Ramona » zo aug 14, 2022 8:07 pm

NASCAR tijd; althans, na al het 'gedoe' altijd. :eusa_silenced.gif:

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » zo aug 14, 2022 8:14 pm

Kijken of we voor het eerst sinds de invoering van het huidige playoff formaat 16 winnaars gaan krijgen.

Truex en Blaney moeten eigenlijk wel winnen.

Ik blijf die benaderbaarheid van die mannen vlak voor een race mooi vinden.

Larson nog handtekeningen uitdelen vlak voor het in de auto te klimmen, Truex die nog even een interview geeft terwijl ze aan het opwarmen zijn.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34397
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Ramona » zo aug 14, 2022 8:28 pm

Dat is waar…
Ik krijg alleen altijd giga jeuk van dat gedoe omtrent volkslied.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34397
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Ramona » zo aug 14, 2022 8:34 pm

Daar is ze weer…

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » zo aug 14, 2022 8:37 pm

Irritant gedoe die 'international updates'.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » zo aug 14, 2022 9:12 pm

Ik kijk maandagavond de samenvatting wel, moet morgen weer vroeg op
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34397
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Ramona » zo aug 14, 2022 9:23 pm

Ik niet; heb eindelijk vrij. :))

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34397
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Ramona » za aug 20, 2022 8:40 pm

IndyCar om 00:00 uur… ; mocht ik niet omgekiept zijn.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » zo aug 21, 2022 9:37 am

Niet (af)gekeken, neem ik aan? :smallgrin.gif:

Ik niet in ieder geval, niet eens aan begonnen. Zou uberhaupt afgehaakt zijn bij een regenpauze van 2 uur en een kwartier.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34397
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Ramona » zo aug 21, 2022 10:06 am

Uhhh...Nee. :blush.gif: :smallgrin.gif:

VeeKay viel snel uit met allerlei motorische problemen.
Bij de regenstop was ik al omgekiept.


De race in Illinios werd, na tweeënhalf uur oponthoud vanwege regen, gewonnen door Josef Newgarden. Tweede werd rookie David Malukas, gevolgd door Scot McLaughlin. Door zijn zege staat Newgarden nog drie punten achter kampioenschapsleider Will Power. Het belooft een spannend slot van het seizoen te worden, met nog twee races te gaan. De volgende race is op 4 september in Portland.

FF snel geknipt en geplakt van racingnews365.nl; nu Moto 3 namelijk, dat kei spannend is.
Have fun! :headbang.gif:

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13747
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Jinne » vr aug 26, 2022 9:07 pm

Zonde dat Ricciardo zo is weg gezakt. Nu dus eerder weg bij Mclaren. Vraag me af of ie dan nog in F1 blijft.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34397
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Ramona » za aug 27, 2022 4:39 pm

Max gaat winnen morgen; start als 15e.
Was ook vandaag klasse apart!

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » za aug 27, 2022 4:59 pm

Mochten er nog mensen zijn die het niet weten, race is op het open net te zien op Canvas.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » za aug 27, 2022 5:01 pm

Ramona schreef:Max gaat winnen morgen; start als 15e.
Was ook vandaag klasse apart! Afbeelding
Zo. Hele weekend al zes/zeventienden sneller.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40876
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Marillion » za aug 27, 2022 5:02 pm

Ah leuk. Bedankt voor de tip. Zou misschien leuk kunnen worden met zowel Verstappen als Leclerc die van achteruit moeten komen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34397
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Ramona » za aug 27, 2022 6:04 pm

Frank schreef:
za aug 27, 2022 4:59 pm
Mochten er nog mensen zijn die het niet weten, race is op het open net te zien op Canvas.
1.30 uur vannacht; ga je kijken? Zondag uitslaapdag bij de velen..., dus... :headbang.gif: :)

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » za aug 27, 2022 7:00 pm

Zal er een beetje vanaf hangen of het uberhaupt op dat tijdstip gaat beginnen.

Schijnt takkeweer te zijn in de buurt van Daytona, zou zo maar een uur of 1,5 uur later kunnen zijn dat ze beginnen.

Geloof dat de Xfinity race vanochtend pas rond 7:30 Nederlandse tijd klaar was :smallgrin.gif:

En uitslapen? Dat doe ik decennia niet meer. Ben altijd rond 7:00 uur wakker
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34397
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Ramona » zo aug 28, 2022 12:56 am

NIET grappig! :1evil.gif:

:smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7896
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door elliquido » zo aug 28, 2022 1:06 am

Nee inderdaad
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34397
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Ramona » zo aug 28, 2022 1:14 am

16.00 uur start.

Hebben we nog iets tegoed. :smallgrin.gif:

Plaats reactie