Wielrennen
Moderator: mods
Re: Wielrennen
Roglic heeft echt nog geen zin om het roze aan te vallen. Zal het wel best vinden zo op 2 seconden achterstand zonder alle plichtplegingen en de druk van de leiderstrui. Denk ook wel dat het slim is.
Gelukkig wel een leuke finale om de dagzege. Want het blijft allemaal wel erg mager wat betreft kijkspel tot nu toe.
Gelukkig wel een leuke finale om de dagzege. Want het blijft allemaal wel erg mager wat betreft kijkspel tot nu toe.
Nil volentibus arduum
Wat een bully die Pinot. Nee, hij wou niet overnemen, heel vervelend, maar Pinot ging te ver.
Vooral ook dom. Het kost hem denk ik uiteindelijk de ritzege omdat hij zich van de wijs liet brengen.
Nil volentibus arduum
Wéér de hele dag regen.
Ik heb echt medelijden met de renners deze Giro.
Ik heb echt medelijden met de renners deze Giro.
Nil volentibus arduum
Waarom gaat deze ronde nog steeds door?

Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat dit volgens mij (tot nu toe) de minst leuke/interessante grote ronde is die ik in tijden gezien heb.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Gelukkig is het nog wel een paar keer heel aardig in de strijd om de dagzege. Maar verder is het inderdaad teleurstellend. Deels door de zware omstandigheden en deels door de uitvallers onder de kanshebbers. Met Evenepoel en Hart nog in de strijd zouden Roglic en Thomas nu anders moeten koersen.
Dinsdag een mooie aankomst op Monte Bondone. Vrijdag een knaller van een rit naar Tre Cime di Lavaredo en zaterdag een idioot lastige klimtijdrit. De slotweek zal nog wel iets geven.
Dinsdag een mooie aankomst op Monte Bondone. Vrijdag een knaller van een rit naar Tre Cime di Lavaredo en zaterdag een idioot lastige klimtijdrit. De slotweek zal nog wel iets geven.
Nil volentibus arduum
Eindelijk wat strijd tussen de overgebleven klassementsrenners. 1e tik uitgedeeld door Almeida en Thomas. Roglic beperkt wel de schade.
Ik vroeg me al af wanneer Thomas ging aanvallen want Roglic zag er niet goed uit. En Monte Bondone is toch wel een Thomas klim. Meer dan de steile aankomsten die nog komen.
Ik vroeg me al af wanneer Thomas ging aanvallen want Roglic zag er niet goed uit. En Monte Bondone is toch wel een Thomas klim. Meer dan de steile aankomsten die nog komen.
Nil volentibus arduum
Wat een finale was dit! Drie weken lang weinig echte spanning rondom de roze trui maar nu pakt Roglic in de klimtijdrit geweldig uit. Dat zal 'm deugt doen na dat trauma in de Tour.
Ook nog een stop moeten maken omdat z'n ketting eraf liep en nu heeft 'ie veertien seconden over. Eerste roze trui die hij draagt zal op de slotdag zijn. Is niet vaak eerder gebeurd denk ik zo.
Zuur voor Thomas. Dit was normaal gezien wel zijn laatste kans om nog een keer een grote ronde te winnen. En hij is een sympathieke gast maar daar koop je niets voor.
Ook nog een stop moeten maken omdat z'n ketting eraf liep en nu heeft 'ie veertien seconden over. Eerste roze trui die hij draagt zal op de slotdag zijn. Is niet vaak eerder gebeurd denk ik zo.
Zuur voor Thomas. Dit was normaal gezien wel zijn laatste kans om nog een keer een grote ronde te winnen. En hij is een sympathieke gast maar daar koop je niets voor.
Nil volentibus arduum
Mooiste sport die er is
Wat een ontknoping
Wat een ontknoping
Prachtige Britse reactie ook van Thomas na afloop. Mooie kerel is dat toch. Zo verlies je waardig.
Toen Roglic van z'n fiets moest leek het wel klaar. Maar dat heeft hem toch ook nog een extra adrenaline shot gegeven. En voor Thomas was de tijdrit net te lang. Al was 'ie gewoon de op één na snelste.
Toen Roglic van z'n fiets moest leek het wel klaar. Maar dat heeft hem toch ook nog een extra adrenaline shot gegeven. En voor Thomas was de tijdrit net te lang. Al was 'ie gewoon de op één na snelste.
Nil volentibus arduum
Ben ik heel zuur als ik zeg dat dit secondenspel een logisch gevolg is van het apathische koersen deze Giro?
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Het uitvallen van Evenepoel en Hart heeft echt veel invloed gehad op het koersverloop. Met Evenepoel had je denk ik de allersterkste rijder maar hij had wel een wat mindere ploeg. Dat had normaal gezien een scenario opgeleverd waarbij met name Ineos een mooi tactisch spel had kunnen spelen met Thomas, Hart, Arensman, Sivakov en De Plus. Evenepoel en Roglic waren dan misschien wel tegelijkertijd concurrent en bondgenoot.
De valpartijen en met name het weer hebben ook veel invloed gehad. Twee weken lang echt zo'n beetje elke dag zeiknat. Dat is echt zwaar en daar worden renners niet beter van. We zagen het in de finales van de week. Er zat kennelijk niet veel meer in. Kijk ook naar de enorme hoeveelheid uitvallers.
De verdeling van lastige ritten sprak me dit jaar ook niet aan. Hoop dat de organisatie daarvan leert want de charme van de Giro was de laatste jaren juist dat het drie weken lang spannend was. Al ligt dat deels ook aan de renners. Op de Gran Sasso maakten ze in de eerste week gewoon geen koers, ook door de wind.
Vandaag was in ieder geval wel geweldig.
De valpartijen en met name het weer hebben ook veel invloed gehad. Twee weken lang echt zo'n beetje elke dag zeiknat. Dat is echt zwaar en daar worden renners niet beter van. We zagen het in de finales van de week. Er zat kennelijk niet veel meer in. Kijk ook naar de enorme hoeveelheid uitvallers.
De verdeling van lastige ritten sprak me dit jaar ook niet aan. Hoop dat de organisatie daarvan leert want de charme van de Giro was de laatste jaren juist dat het drie weken lang spannend was. Al ligt dat deels ook aan de renners. Op de Gran Sasso maakten ze in de eerste week gewoon geen koers, ook door de wind.
Vandaag was in ieder geval wel geweldig.
Nil volentibus arduum
Thomas helpt vandaag nog even een handje mee om Cavendish aan de zege in de laatste rit te helpen. Wat een vent.
Opvallend wat betreft de sprints. Niet één sprinter wint meer dan 1 rit.

Opvallend wat betreft de sprints. Niet één sprinter wint meer dan 1 rit.
Nil volentibus arduum
Maar die Milan wel steeds vooraan. Had die niet op mijn radar.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Hij komt uit het baanwielrennen. Onder meer onderdeel van het team dat goud won op de achtervolging op de OS. Milan had er meer kunnen winnen als hij beter zou hebben gepositioneerd, en daar wat hulp bij had gehad van zijn team. Nu kwam hij vaak van veel te ver om te winnen terwijl hij wel de snelste sprint had. Is eigenlijk meer een hardrijder dan sprinter.
Thomas echt een voorbeeld voor veel sporters over hoe je waardig kunt verliezen. Wat een gentleman. En een echte Brit ook want hij gaat nu eerst bier drinken voor 'ie nieuwe plannen maakt.
En Derrick Gee was een mooie ontdekking. Al zat 't hem niet echt mee. Vier keer tweede in een rit. Tweede in het puntenklassement. Tweede in het bergklassement. Tweede in het tussensprint klassement. Tweede in het vluchtersklassement. Ik heb 't nog niet gezien maar neem aan dat ze hem wel de prijs voor de strijdlust hebben gegeven.
Thomas echt een voorbeeld voor veel sporters over hoe je waardig kunt verliezen. Wat een gentleman. En een echte Brit ook want hij gaat nu eerst bier drinken voor 'ie nieuwe plannen maakt.

En Derrick Gee was een mooie ontdekking. Al zat 't hem niet echt mee. Vier keer tweede in een rit. Tweede in het puntenklassement. Tweede in het bergklassement. Tweede in het tussensprint klassement. Tweede in het vluchtersklassement. Ik heb 't nog niet gezien maar neem aan dat ze hem wel de prijs voor de strijdlust hebben gegeven.
Nil volentibus arduum
Zeker! Wil ook wel Healy noemen, trekt de lijn van een goed voorjaar gewoon door. Fietst aanvallend en gaat all in
En Nico Denz niet te vergeten 
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wielrennen
Agree! Die reed ook een zeer sterke Giro. Oké, nog 1 dan
Filippo Zana liet zich ook zeer positief zien
Sowieso weer een handvol talentvolle rittenkapers

Sowieso weer een handvol talentvolle rittenkapers