Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9098
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Wielrennen

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo aug 06, 2023 11:01 pm

zeux schreef:Van Aert bij VRT:
Wout van Aert erkent dat "sterkste won", maar is kritisch voor UCI: "Geen oortjes? Slaat nergens op"

Weer zilver voor Wout van Aert. Dat zorgde voor ontgoocheling, maar stond geen eerlijke analyse in de weg: "Meer zat er niet in", klonk het bij onze landgenoot, die zich wel kritisch toonde voor de UCI. "Je staat daar midden in een veld en weet van niks. Het slaat nergens op dat in de belangrijkste koers geen communicatie mogelijk is."

Op het podium moest Wout van Aert zich toch een beetje forceren om een glimlach tevoorschijn te halen toen hij (opnieuw) een zilveren medaille om de nek kreeg.

In de mixed-zone was de ontgoocheling bij onze landgenoot nog steeds wat voelbaar: "Ik sta hier niet te springen van geluk", klonk het eerlijk bij Van Aert.

"Maar ik ben wel gewoon tevreden met zilver. Mathieu was de sterkste. Ik zat op zijn wiel bij die aanval en kon hem 10 seconden volgen, dan kraakte ik. Ik had het gevoel dat ook de andere jongens snel beseften dat de tweede plek het hoogst haalbare was."
Je staat daar midden in een veld en hoopt dat de mensen iets komen zeggen.
Wout van Aert
Nochtans reed Van Aert een ijzersterke koers - de vicekampioen was in Glasgow steeds op de voorposten terug te vinden.

"Een juiste positie was de sleutel tot succes. Dat hebben we als ploeg supergoed gedaan - we zaten altijd vooraan. Daar moet ik de jongens ook voor bedanken. Ik heb niet het gevoel dat we steken hebben laten vallen, er was gewoon iemand beter."
Dat Mathieu van der Poel zijn wereldtitel (letterlijk) nog bijna zag wegvallen, heeft Van Aert trouwens nooit geweten.

"Uiteraard niet, want blijkbaar is het voor de UCI nog altijd belangrijk dat we zonder oortjes rijden", aldus een scherpe Van Aert. "Dat is niet van deze tijd, het slaat nergens op. Ik kan daar niet kritisch genoeg over zijn."

"Er was bijvoorbeeld ook dat protest in het begin. Dan weet je dus niks, hé. Je staat daar midden in een veld en hoopt dat de mensen iets komen zeggen. Het slaat nergens op dat er in één koers geen communicatie is."

"We zijn professionele mensen die het gewend zijn om met radio's te koersen. Het is gewoon dom dat we dat in de belangrijkste wedstrijd niet mogen."
Want mèt oortjes had hij wel gewonnen?

Volgens mij lag Mathieu na zijn val nog steeds iets van 25 seconden voor. En aan het eind ruim 1,5 minuut... Met val.
Als je weet dat de koploper is gevallen en je binnen een minuut zit, ga je met drie man wel harder samenwerken om hem in te halen lijkt me. Is een psychologisch dingetje.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33642
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » zo aug 06, 2023 11:45 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
zo aug 06, 2023 11:01 pm

Als je weet dat de koploper is gevallen en je binnen een minuut zit, ga je met drie man wel harder samenwerken om hem in te halen lijkt me. Is een psychologisch dingetje.
Denk jij dat die drie nog dichterbij hadden kunnen komen als ze hadden geweten dat hij was gevallen (maar binnen 15 seconden of zo alweer onderweg was)? Alsof ze daarvoor niet echt hun best hadden gedaan. VdP liep alleen maar uit voor die val. En daarna nog meer. Ze waren geslagen. Stond geen maat op. Begreep dat Pogacar half aan het infuus moest na afloop. Die was volkomen leeg.

Het zal vast even wat energie hebben gegeven zo'n mededeling, maar ze hadden hem nooit bijgehaald. En het na een paar kilometer weer op moeten geven.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9098
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Wielrennen

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma aug 07, 2023 7:13 am

De psychologie werkt twee kanten op; niet alleen zal het nieuw elan geven bij de achtervolgers, VDP krijgt dan in zijn oortje te horen dat ze dichterbij komen, terwijl hij al allerlei negatieve gevoelens over de val zelf heeft. Dat kan ook iets doen met zijn gemoedstoestand die weerslag heeft op zijn prestaties.

Al met al denk ik dat het met De Val veel voordeliger is geweest dat er geen oortjes waren. Los daarvan was de koers ook vele malen leuker trouwens. Dit was episch.

Zat op het ene scherm Ajax te kijken en het andere wielrennen; maar het wielrennen kreeg wel even meer aandacht die laatste 20 km.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41080
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » ma aug 07, 2023 8:25 am

Mooie woorden na afloop van Pogacar. Over hoe zwaar de race was en hoe sterk ook de aanval van MvdP. Daarmee geeft 'ie de titel nog wat extra glans al was dat eigenlijk al niet meer nodig. Die jongen weet ook hoe hij een wedstrijd moet verliezen. Bleek ook al tweemaal in de Tour. :biggthumpup.gif:

Goh, die val. Met een beetje pech is het gewoon wel klaar. Ligt zijn ketting er volledig af, heeft hij schade aan zijn derailleur. Dat hij nog snel een voet wist uit te steken om de val wat te breken heeft misschien wel het verschil gemaakt. Het onderwerp oortjes laat ik verder graag aan de Vlamingen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33642
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » ma aug 07, 2023 9:16 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
ma aug 07, 2023 7:13 am
De psychologie werkt twee kanten op; niet alleen zal het nieuw elan geven bij de achtervolgers, VDP krijgt dan in zijn oortje te horen dat ze dichterbij komen, terwijl hij al allerlei negatieve gevoelens over de val zelf heeft. Dat kan ook iets doen met zijn gemoedstoestand die weerslag heeft op zijn prestaties.
Denk je echt dat Vd Poel dan zou gaan denken 'oh jee, ze komen er aan' na zijn val 'laat ik het maar opgeven'?
Van der Poel een beetje gevolgd hebbend de afgelopen jaren, zou ik eerder denken dat hij er méér moraal van zou hebben gekregen.

Geef mij maar de reactie van Pogacar:
Tadej Pogacar moest zondag extreem diep gaan voor zijn bronzen WK-medaille op de weg. Dat was tijdens én zelfs ver na afloop nog duidelijk zichtbaar. De Sloveense alleskunner trok wit weg en had langer dan normaal nodig om bij te komen.
"Het duurde mij twee rondjes te lang. En als ik nog een derde rondje moest fietsen, had je me naar het ziekenhuis kunnen brengen", zei Pogacar vlak voor de podiumceremonie tegen Mathieu van der Poel en Wout van Aert.

Ondanks dat hij "alleen maar in bed had willen liggen" moest Pogacar na 271 loodzware kilometers als winnaar van het brons nog verschillende plichtplegingen afgaan. Vooral in de mediaruimte was zichtbaar dat hij het zwaar had.
Pogacar deed veel van zijn interviews vanwege duizeligheid zittend en werd na de podiumceremonie zelfs onderzocht door een dokter. Pas ruim een uur na de finish voelde hij zich weer iets beter, vertelde hij op de persconferentie.
"Of ik genoten heb? Nee, absoluut niet", zei hij voor de camera van Eurosport. "Dit was een van de zwaarste koersen die ik ooit heb gereden. Vanaf 70 kilometer tot de meet werd het echt een uitputtingsslag."

'Mathieu was van een compleet ander niveau'
De 24-jarige Pogacar gold op voorhand als een van de favorieten voor de regenboogtrui, maar kan heel goed leven met het brons. Hij moest het goud aan een imponerende Van der Poel laten. Het zilver ging naar Van Aert.
"Natuurlijk had ik hier willen winnen, maar Mathieu was van een compleet ander niveau vandaag", zei Pogacar. "Hij verdient deze overwinning. Ik probeerde nog voor zilver te gaan, maar ik ga niet klagen met brons. Ik ben heel blij."
Pogacar heeft een paar dagen om bij te komen van de slopende wegwedstrijd in Schotland. Vrijdag treedt de tweevoudig winnaar van de Tour de France aan in de tijdrit. Op dat onderdeel werd hij vorig jaar nog zesde.
Geen mitsen en maren. Geen gescherm met 'geen oortjes' om te proberen iets van de glans van de prestatie van Van der Poel af te halen. Want hadden ze oortjes gehad, ja dannnn...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9098
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Wielrennen

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma aug 07, 2023 9:39 am

Ik denk dat het zeker invloed zal hebben gehad; als de achtervolgers harder fietsen door de kennis van de val en jezelf voorzichtiger moet gaan rijden in bochten (en dat deed hij ook) en er daardoor een vervelender situatie zou zijn ontstaan dan nu.

Let op: ik zeg niet dat hij ingehaald zou worden, ik zeg dat de situatie zonder oortjes hem met de val beter uitkwam dan als er wel met oortjes en dus volledige kennis van zaken zou zijn gekoerst. Dan had er denk ik een andere dynamiek ontstaan.

Verder is dit allemaal gelul in de marge natuurlijk; zijn prestatie was historisch en de hele wedstrijd eigenlijk ook. Dit is er eentje die tot blijvende herinnering zal zorgen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41080
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » ma aug 07, 2023 10:01 am

Natuurlijk had het wel enig verschil gemaakt. Maar als je kijkt naar de verhoudingen en de marge was het zeker niet allesbepalend geweest. Daar komt nog bij, de achtervolgers hadden ook te maken met die natte omstandigheden. Als zij meer risico zouden nemen zou de kans op een val voor hun ook toenemen. Zeker omdat ze er doorheen zaten. Daar ga je doorgaans niet beter van sturen als je een maximale inspanning doet.

Overigens krijgt het verhaal ook wel een beetje bovengemiddeld veel aandacht. Op andere plekken heeft Van Aert meer uitgebreid gereageerd op de prestatie van MvdP. Het zal een beetje de frustratie zijn geweest dat hij heel goed was maar toch weer geklopt door Van der Poel. Nog een zilveren medaille. Daar heeft 'ie er al een paar van zeg maar.

Pogacar was echt groots in zijn reactie. Maximaal lof voor zijn tegenstander en eerlijk over de grenzen waar hij tegenaan is gereden. Heb ook genoten hoe hij aan het doorbijten was en zich nog naar brons heeft gevochten. :biggthumpup.gif:

En Evenepoel dus ook groots. Ook hij kwam zijn limieten tegen. Heeft toen toch nog geprobeerd om de koers hard te maken en wat te forceren. Ook nog om zijn landgenoot te helpen. En bolt op 10 minuten binnen omdat je als uittredende kampioen niet gewoon een materiaalbox in stuurt. Die jongen krijgt nogal eens kritiek op zijn houding maar ik ben fan.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33642
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » ma aug 07, 2023 10:02 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
ma aug 07, 2023 9:39 am
Let op: ik zeg niet dat hij ingehaald zou worden, ik zeg dat de situatie zonder oortjes hem met de val beter uitkwam dan als er wel met oortjes en dus volledige kennis van zaken zou zijn gekoerst. Dan had er denk ik een andere dynamiek ontstaan.
Dat impliceert toch dat er 'met oortjes' mogelijk een ander resultaat zou zijn geweest?

Wat mij denk ik stoort is dat Van Aert blijkbaar iets van de glans af wil halen. 'Prachtige overwinning, maar hij had wel mazzel dat er geen oortjes waren', of zoiets. Dan dus liever Pogacar. Die erkende dat Van der Poel in deze wedstrijd een forse maat te groot was.

Met oortjes, zonder oortjes, ik zag een soevereine Van der Poel die volstrekt ongenaakbaar was. Een prachtige sportprestatie.

Zo zag de internationale pers het ook overigens.
Buitenlandse media zijn lyrisch over Mathieu van der Poel na zijn WK-titel bij de wegrit in Glasgow. Met name de wijze waarop de 28-jarige Nederlander zondag na zijn val gedecideerd doorreed maakte indruk.

De Franse sportkrant L'Équipe omschrijft de prestatie van Van der Poel als "titanisch". "Op imponerende wijze soleerde hij naar de zege. Op het bochtige en heuvelachtige circuit voelde hij zich als een vis in het water. Was die valpartij een ramp? Welnee. De Nederlander bleef rustig en bood zijn achtervolgers geen hoop."

"Van der Poel was magisch. Koersen, vallen, winnen. Een fenomeen dat de geschiedenis herschrijft", schrijft het Italiaanse La Gazzetta dello Sport. "Deze titel is een revanche op de dramatische gebeurtenissen van vorig jaar in het Australische Wollongong. Toen had Van der Poel de nacht vóór de race op het politiebureau doorgebracht na een aanvaring met kinderen in het hotel."

De Britse krant The Guardian zag in Van der Poel de ultieme winnaar van een zware race. "Hij overleefde een klimaatprotest, een harde val en een kapotte wielerschoen. Na de buiteling breidde hij zijn voorsprong op Wout van Aert, Tadej Pogacar en Mads Pedersen zelfs uit. Het was een slopende race. Het zegt genoeg dat maar 51 van de 193 renners de finish haalden."

'Zelfs een schuiver stopte de alleskunner niet af'
Het Deense Ekstra Bladet zag dat Pedersen net als Van Aert en Pogacar tekortkwam in een "WK-drama". "Van der Poel liet geen spaan heel van zijn concurrenten. Toen hij zijn aanval inzette, bestonden er al geen twijfels meer."

"Vliegende Van der Poel overklast iedereen", schrijft Het Nieuwsblad. "Vuurwerk, de ene knal na de andere, uren aan één stuk. Dat bracht het WK in Glasgow. Uiteindelijk bleven de sterksten over en kroonde Van der Poel zich tot de nieuwe wereldkampioen. En straks rijdt hij ook nog het WK mountainbike."

Ook Sporza komt superlatieven tekort. "Op zijn 28e heeft Van der Poel zijn al indrukwekkende erelijst gespekt met de regenboogtrui na een waanzinnig WK. Op een parcours dat op zijn lijf geschreven was, plaatste Van der Poel na een ongeziene afvalrace zijn verwoestende versnelling op 22 kilometer van de finish. Zelfs een late schuiver stopte de alleskunner niet af."
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopii
Berichten: 18924
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Wielrennen

Bericht door Yopii » ma aug 07, 2023 10:59 am

Hij heeft wel een vet Vlaams accent, hè? :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11933
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » ma aug 07, 2023 11:20 am

Mag v Aert ook een beetje gefrustreerd zijn? Dat is toch volledig begrijpelijk. Niet iedereen kan zo hoffelijk zijn als een Pogacar, en dat hoeft wat mij betreft ook helemaal niet. Dat hoort juist bij een tweestrijd zoals die twee dat al jarenlang met elkaar hebben.

Maar echt petje af voor Vd Poel. Staat er toch maar weer op het moment dat het moet. En werkelijk waar helemaal niets aan gestolen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

wimpey
Berichten: 52002
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Wielrennen

Bericht door wimpey » ma aug 07, 2023 5:18 pm

Alexander schreef:
zo aug 06, 2023 9:20 pm
Wat een wielrenner. Prachtig, laatste 2 uur koers gezien en dit was van begin tot eind meer dan genieten. Wat een klasbak is die jongen.
Absoluut. Deze man is toch by far dé NL sportman van dit millennium? Wat Verstappen presteert is ongelooflijk, maar als ie crasht, houdt het op. MvdP staat dan gewoon weer op en vergroot de voorsprong op z'n achtervolgers. Hij doet het in 3 takken van sport, hij heeft bijna iedere eendaagse Classico al gewonnen. En hij is pas 28. Als ie zo taai is als z'n pa, dan kan ie nog 7 jaar op topniveau presteren. Hij is uniek. En hij komt ook nog eens heel goed over.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41080
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » ma aug 07, 2023 5:36 pm

Sandro schreef:
ma aug 07, 2023 11:20 am
Mag v Aert ook een beetje gefrustreerd zijn? Dat is toch volledig begrijpelijk. Niet iedereen kan zo hoffelijk zijn als een Pogacar, en dat hoeft wat mij betreft ook helemaal niet. Dat hoort juist bij een tweestrijd zoals die twee dat al jarenlang met elkaar hebben.

Maar echt petje af voor Vd Poel. Staat er toch maar weer op het moment dat het moet. En werkelijk waar helemaal niets aan gestolen.
Ja, zeker wel. Het was niet zo handig maar we moeten het ook niet groter maken dan het is. Frustratie na zo'n enorm zware koers waar je dan nét misgrijpt. Van Aert weet ook dat dit misschien wel zijn beste kans ooit op een titel was. Je krijgt niet ieder jaar een parcours waarop je een absolute top favoriet bent. Hij is natuurlijk wel zeer breed inzetbaar maar dit was ook voor hem gemaakt.

Van der Poel is voor mij inderdaad de beste Nederlandse sporter sinds tijden. Hij kan een extreem hoog niveau halen in een mondiale sport. Heeft echt een winnaarsmentaliteit. En is ook nog eens multifunctioneel met zijn inzetbaarheid op de weg, het veld en op de mtb. En dan niet om leuk mee te doen maar op drie disciplines absolute wereldtop. :biggthumpup.gif:

Ik zag dat er op dit WK ook een onderdeel cycle ball is. Dat kan 'ie vast ook. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33642
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » ma aug 07, 2023 6:54 pm

Dat baanwielrennen is ook wel grappig. Afvalkoers is een leuk spelletje. Hardrijden èn schaken tegelijkertijd. Büchli twee keer val en waarschijnlijk daardoor nèt te kort voor Top 3.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33642
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » ma aug 07, 2023 6:56 pm

Zo Lavreysen voor zijn zoveelste wereldtitel?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7372
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wielrennen

Bericht door Trab » ma aug 07, 2023 6:59 pm

zeux schreef:Zo Lavreysen voor zijn zoveelste wereldtitel?
Ja ben benieuwd. Buchli was jammer.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

columbus
Berichten: 5418
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door columbus » ma aug 07, 2023 7:17 pm

zeux schreef:Dat baanwielrennen is ook wel grappig. Afvalkoers is een leuk spelletje. Hardrijden èn schaken tegelijkertijd. Büchli twee keer val en waarschijnlijk daardoor nèt te kort voor Top 3.
Ben je wel eens naar de 6-daagse in Rotterdam geweest. Heb daar de eerste keer mijn ogen uitgekeken naar de immense snelheid waarmee er over de baan wordt geracet

Lavreysen is echt een fenomeen. Al zo lang de allerbeste is niet normaal

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33642
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » ma aug 07, 2023 7:24 pm

columbus schreef:
ma aug 07, 2023 7:17 pm
zeux schreef:Dat baanwielrennen is ook wel grappig. Afvalkoers is een leuk spelletje. Hardrijden èn schaken tegelijkertijd. Büchli twee keer val en waarschijnlijk daardoor nèt te kort voor Top 3.
Ben je wel eens naar de 6-daagse in Rotterdam geweest. Heb daar de eerste keer mijn ogen uitgekeken naar de immense snelheid waarmee er over de baan wordt geracet

Lavreysen is echt een fenomeen. Al zo lang de allerbeste is niet normaal
Nee, nooit geweest. En dat is eigenlijk wel een keer een leuk idee.

Wat een power.

Was het niet een paar jaar geleden dat Hoogland van zijn fiets getild moest worden, omdat hij er zelf niet mer af kon komen?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41080
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » ma aug 07, 2023 8:33 pm

Is zeker de moeite. Dan krijg je pas indruk van hoe snel het gaat.

Ik heb dit een paar jaar zelf gedaan. Het gevoel van snelheid is echt enorm. Hele intensieve sport waar je zowel fysiek als mentaal bezig bent. Continu op alles anticiperen.

De sprint als spel is wel mooi maar de atleten zijn mij eerlijk gezegd wat teveel doorgeslagen. Zijn bijna geen fietsers meer zo enorm gespierd. Mijn favoriete onderdeel was altijd de achtervolging. Een puur duel op snelheid, uithoudingsvermogen maar toch ook tactiek.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33642
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » ma aug 07, 2023 8:41 pm

Marillion schreef:
ma aug 07, 2023 8:33 pm
Is zeker de moeite. Dan krijg je pas indruk van hoe snel het gaat.

Ik heb dit een paar jaar zelf gedaan. Het gevoel van snelheid is echt enorm. Hele intensieve sport waar je zowel fysiek als mentaal bezig bent. Continu op alles anticiperen.

De sprint als spel is wel mooi maar de atleten zijn mij eerlijk gezegd wat teveel doorgeslagen. Zijn bijna geen fietsers meer zo enorm gespierd. Mijn favoriete onderdeel was altijd de achtervolging. Een puur duel op snelheid, uithoudingsvermogen maar toch ook tactiek.
Fietsende Jerommekes.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

columbus
Berichten: 5418
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door columbus » ma aug 07, 2023 8:50 pm

En dat is 5

De tandjes, wat knap

columbus
Berichten: 5418
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door columbus » ma aug 07, 2023 8:51 pm

zeux schreef:
columbus schreef:
ma aug 07, 2023 7:17 pm
zeux schreef:Dat baanwielrennen is ook wel grappig. Afvalkoers is een leuk spelletje. Hardrijden èn schaken tegelijkertijd. Büchli twee keer val en waarschijnlijk daardoor nèt te kort voor Top 3.
Ben je wel eens naar de 6-daagse in Rotterdam geweest. Heb daar de eerste keer mijn ogen uitgekeken naar de immense snelheid waarmee er over de baan wordt geracet

Lavreysen is echt een fenomeen. Al zo lang de allerbeste is niet normaal
Nee, nooit geweest. En dat is eigenlijk wel een keer een leuk idee.

Wat een power.

Was het niet een paar jaar geleden dat Hoogland van zijn fiets getild moest worden, omdat hij er zelf niet mer af kon komen?
Is echt gaaf om te doen. Je ziet en voelt de snelheid, hoe steil de baan is etc. Heel gaaf om een keer te doen

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23230
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wielrennen

Bericht door Cruijff » ma aug 07, 2023 9:18 pm

Ajax Rules schreef:
do aug 03, 2023 9:25 pm
Gaat Mattie het dan eindelijk doen dit jaar? Ik ben al redelijk hyped voor zondag hoor!
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
do aug 03, 2023 9:39 pm
Ik denk steeds dat je het over onze AT poster Mattie hebt.
Haha.
Tja, NIE-MAND, écht niemand van zijn intimi in de wielerwereld noemt hem mattie.
Als men Mathieu bij zijn koosnaampje noemt dan spreken ze altijd over matJE

columbus schreef:
do aug 03, 2023 10:36 pm
Ajax Rules schreef:Gaat Mattie het dan eindelijk doen dit jaar? Ik ben al redelijk hyped voor zondag hoor!
Het kan maar geloof daar niet zo 1-2-3 in. Het Belgische blok is enorm sterk, een Pogacar die een beest is op die kleine felle klimmetjes.
:biggthumpup.gif: Dank je wel voor je pessimisme!! :biggthumpup.gif: :biggthumpup.gif: :ajaxsmiley.gif:

columbus
Berichten: 5418
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Wielrennen

Bericht door columbus » ma aug 07, 2023 9:34 pm

Hahaha! Zo zie je maar. Enige voorspelling met dit deelnemersveld is kansloos. Ik had echt gedacht dat het Belgische blok (nog) beter voor de dag zou komen. De Denen waren heel sterk en Pogacar reed ook weer voor aan. En had niet gedacht dat vd Poel zo goed zou zijn, zeker niet na de antibiotica kuur uit de Tour.

Maar een hele diepe buiging voor Mathieu! Al had ik het net zo knap gevonden als 1 van de andere 4 de titel had gepakt. Waar ik normaal wat later in kan schakelen en/of tegelijkertijd wat aan anders aan het doen ben heb ik echt de hele middag naar een eendagskoers gekeken van het aller aller hoogste niveau. Ik schakelde in op het moment van de staking, daarna gekluisterd aan de buis. Dat vd Poel het op deze manier afmaakt maakt het heel speciaal. Zo mooi

Jasper Stuyven heeft zijn statistieken gedeeld, gruwelijk gewoon

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41080
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » ma aug 07, 2023 10:01 pm

En Van der Poel heeft het eigenlijk gewoon alleen gedaan. Van Baarle zat er nog een tijd bij maar die heeft alleen maar achterin de groep meegereden. Wat ook slim was denk ik. Nou vooruit, die mensen waar hij even het toilet mocht gebruiken tijdens de onderbreking hebben op een bepaalde manier wel geholpen. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Nicolai
Berichten: 300
Lid geworden op: wo jul 23, 2008 8:17 am

Re: Wielrennen

Bericht door Nicolai » di aug 08, 2023 10:24 am

Marillion schreef:
ma aug 07, 2023 10:01 pm
En Van der Poel heeft het eigenlijk gewoon alleen gedaan. Van Baarle zat er nog een tijd bij maar die heeft alleen maar achterin de groep meegereden. Wat ook slim was denk ik. Nou vooruit, die mensen waar hij even het toilet mocht gebruiken tijdens de onderbreking hebben op een bepaalde manier wel geholpen. :smallgrin.gif:
Niet mee eens. Na de herstart zat Van der Poel weer eens achterin in het peloton te slapen en brak het. Daarna heeft de Nederlandse ploeg het gat naar het peloton dicht moeten rijden. In de finale wel een goede race gereden door zijn koers af te stemmen op Van Aert en Pedersen.

Plaats reactie