Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13834
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » ma jul 04, 2005 4:24 pm

Heeft Dekkertje toch nog een mooi truitje aan zijn ontsnapping overgehouden, al had ie natuurlijk liever de etappezege gehad.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma jul 04, 2005 4:29 pm

Slim en goed gereden van het peloton, Dekker nooit te ver laten wegrijden en op drie kilometer van de streep de boel terugpakken. :xyxthumbs: Mooi afgemaakt ook van Boonen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » ma jul 04, 2005 5:17 pm

Ik had liever gezien dat wat RABO-collega's van Dekker een beetje de achtervolging verstoord hadden, hij zou evengoed wel bijgehaald worden denk ik, maar ik zag alleen maar rabo's achterin het peleton.
Dekker heeft vandaag wel een jasje uitgedaan, zal wel nadelig zijn voor de ploegentijdrit van morgen.

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Bericht door Chris » ma jul 04, 2005 5:26 pm

Het is nog in het begin van tour, ik denk dat Dekker nog wel die inhoud heeft om nog éénmaal vol te gaan. Volgens mij heeft deze ontsnapping een nihil effect op ploegentijdrit morgen.
Dat storen heeft nooit zoveel, vindt ik, je haalt het ritme voor een paar tellen uit het peleton. Maar daarna gaan ze net zo snel weer door. Dat had Dekker vandaag echt niet aan de ritzege geholpen.
Chris a.k.a Giiser

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » di jul 05, 2005 4:23 pm

De redenen van zijn ontsnapping:
Erik Dekker wint niet etappe, maar wel bolletjestrui

Rabobank heeft echte gangmaker
Door Léon de Kort

Erik Dekker de gangmaker. Maar ook de ware team-speler, en dat in een individuele sport als wielrennen. Die Dekker ging gistermiddag tussen La Châtaigneraie en Tours weer eens ongelooflijk tekeer.

Wat hij wilde - de ritzege - lukte niet, maar de bergtrui die na een vlucht van 183 kilometer zijn deel werd beschouwde hij als een leuke troostprijs. ,,Zeker in een wedstrijd als de Tour.''

Toch was dat gewin (2400 euro en in elk geval twee dagen te bewonderen in het bolletjestricot) gistermiddag van ondergeschikt belang. Meer dan ooit in de door hem tien eerder gereden Tours lag er een andere bedoeling aan de energieverslindende vlucht ten grondslag. De ervaren Drent gaf zijn krachten voor de ploeg.

,,Om het team in de goede sfeer te brengen. Lekker in de wedstrijd zitten, daar draait het om. Niet, zodra de finale van een etappe in zicht komt, achterin wegkruipen. Want dan weet je zeker dat er niets moois gebeurt'', sprak Dekker, nadat de cameraploegen de eerste vluchtige quotes hadden geregistreerd en waren verdwenen.

Er zat ook wel enige onderhuidse woede die hem tot de daad had gebracht. Al sinds de Dauphiné bespeurt Dekker bij de volgers van de koersende Rabo's een steeds negatiever wordende tendens in de vaderlandse media.

De reden laat zich raden: puur beoordeeld op de prestaties van de achterliggende maanden scoort Nederlands enige ProTour-deelnemer zeer bedenkelijk, hetgeen geregeld zwart op wit in de geschreven pers is benadrukt. ,,Dat veroorzaakt een slechte sfeer om de ploeg die ik me aantrek'', zo omschreef hij de vele blijken van afkeuring die hij her en der opving of las.

,,En ik doe dat meer dan de jongere mannen in ons team. Zo'n Weening of Posthuma hebben er weinig last van. Denk ik. Maar het was zó negatief allemaal. Zaterdag, na de tijdrit stonden er vier van ons tussen de laatste 15 in het klassement. Bij drie van die vier vind ik dat niet zo raar: zij zijn geen liefhebbers van en niet bedreven in tijdrijden. Wat hoor je naderhand? 'Ben je niet bang dat deze Ronde van Frankrijk weer net zo zal verlopen als die van 2004?' Nee dus.''

,,Trouwens, zo erbarmelijk was het toen niet. Ik herinner me dat ik een hele dag vooruit heb gereden met Marichal. Dat Kroon pech kreeg op een ongelukkig moment. Het probleem van die Tour was de situatie-Voeckler en zijn gele trui. Daar hadden we wel mee te maken. Wij, de renners, moeten er zelf voor zorgen dat we in een positieve spiraal geraken. We móeten iets doen. Niet proberen een rit te winnen, nee, we móeten winnen. Ik zie het ook wel een beetje als mijn plicht, al klinkt dat misschien wat raar.''

En dus meldde hij zich al vroeg in de etappe op weg naar Tours, de stad aan de Loire waar hij in oktober 2004 een utopisch kunstje flikte. Ter herinnering: na de gehele dag met een kleine vluchtersgroep het koersverloop van de klassieker Parijs - Tours te hebben bepaald, schoot Dekker ruim een half jaar terug in de slotfase als enige van de oorspronkelijke leiders over.

De nieuwe schifting die kort daarop ontstond overleefde hij wederom en op wilskracht slaagde Dekker er vervolgens in nog voor het peloton te finishen dat kilometers lang zijn bloed had kunnen ruiken.

Met de 'getelefoneerde vlucht' waaraan hij zich gisteren waagde, hoopt de Drent dat de vonk nu overspringt op de rest. ,,Het had inderdaad wel iets van die poging van vorig seizoen, al zijn er best behoorlijke verschillen. Dat was in oktober, toen had je een peloton dat qua samenstelling en motivatie anders in elkaar stak, en het was een klassieker van één dag. Wat vandaag aardig overeen kwam, waren de benen. Bijna net zo goed.''

Die konden het echter niet bolwerken tegen de verzamelde belangen van pakweg vijf ploegen met een spurttroefkaart opnieuw Zabriskie in het geel aan de avonddis mocht begroeten. ,,Je komt vrij snel tot de conclusie dat de kans van slagen heel erg klein is. Een groep van drie volstaat niet, zeker niet wanneer je onderweg ziet dat de maximale voorsprong iets meer dan vijf minuten is geweest. Ik vond het al een mirakel dat we het tot twee kilometer van de streep volhielden.''

Dekker, dankzij twee gewonnen spurtjes heuvel op de nieuwe bergkoning én beloond met de prijs voor de strijdlustigste discipel van het peloton. Mooie souvenirs. Maar die krijgen voor hem nóg meer waarde, als de boodschap die hij al zwetend en zwoegend bracht, ook anderen inspireert.

• Marc Wauters rijdt nog een jaar voor Rabobank. Eind 2006 beëindigt de Belg zijn loopbaan. Hij heeft er dan 17 seizoenen als beroepsrenner opzitten, waarvan negen in dienst van Rabobank.
www.ad.nl

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jul 05, 2005 10:02 pm

Dit jaar weer geen spanning. :sad:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33956
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo jul 06, 2005 7:57 am

Kostbare stuurfout kost ritzege
Door Léon de Kort

Een onverklaarbare crash van David Zabriskie kostte CSC gisteren de overwinning in de ploegentijdrit.

Bovendien verspeelde de Amerikaan zijn gele trui aan Lance Armstrong, die daar nog niet echt op uit was.

Na zijn tweede opeenvolgende dag als leider in de Tour de France vroeg iemand Dave Zabriskie wanneer hij dacht zijn gele trui kwijt te raken. De Amerikaan van CSC had verlegen gelachen en het enige juiste antwoord gegeven. ,,Kun jij 't me vertellen? Ik zou willen dat ik het wist. Dan zou ik me er wel tegen wapenen.''

Maar er viel toch echt niets te beginnen tegen wat hem gistermiddag overkwam in de volle finale van de ploegentijdrit tussen Tours en Blois. Er was een bocht naar rechts, twee die naar links draaiden en opnieuw één naar rechts. De straat liep af, de snelheid was dus enorm. En plotseling verloor Zabriskie, in zesde positie rijdend, de macht over zijn stuur.

Met 60 kilometer per uur schoof hij het volgende moment over het ruwe asfalt richting dranghekken. Zijn gele tricot scheurde en kleurde over de linkerflank zwart. De huid werd van de armen, het linkerbeen en de linkerheup geraspt als een worteltje in een keukenmachine. Weg trui. Weg overwinning. Met amper nog een minuut te fietsen. Of: hoe een held weer gewoon een schlemiel werd door een seconde niet op te letten.

Even dreigde zelfs opgave voor de jonge Amerikaan toen hij naar ziekenhuis moest om röntgenfoto's te laten maken van zijn gekwetste knie en elleboog. Maar na overleg met de artsen kreeg Zabriskie toestemming om vandaag weer van start te gaan.

Naar de ware toedracht van de valpartij blijft het gissen. Feit is wel dat de hardrijder uit Utah bepaald geen reputatie geniet als stuurvaste piloot. ,,Zijn techniek laat veel te wensen over'', erkende CSC-manager Bjarne Riis eerder deze week. ,,Dave heeft al veel bijgeleerd, maar er valt nog veel te verbeteren. We werken eraan.''

Tot hij een discipline als fietsen in een gesloten formatie onder de knie heeft, zal er nog het nodige leergeld moeten worden betaald. De rekening die Zabriskie en zijn team gisteren werd gepresenteerd, is er alvast een met de nodige nullen achter de komma. Het geel in de ploeg staat garant voor de nodige pecunia en publiciteit.

Die harde realiteit drong al direct door tot de compleet gedemoraliseerde renner die de eerste uren niet in staat bleek zijn visie op de dramatische apotheose te geven. Terwijl Riis buiten voor de deur van de veel te kleine camper in het Frans, Duits, Engels, Italiaans en Deens tekst en uitleg verschafte, huilde Zabriskie binnen tranen met tuiten. Pijn, frustratie en schaamte vochten om voorrang, nadat hem duidelijk werd dat de aarzeling bij zijn teammaten funest was geweest.

,,We hoorden via het oortelefoontje dat Dave onderuit was gegaan'', vertelde Bobby Julich, een van de ervaren pionnen in de stal van Riis. ,,Die mededeling zaaide wat twijfels, ofschoon we in de voorbereiding hadden doorgesproken wat we moesten doen in zo'n crisissituatie. Als Dave iets zou overkomen, zouden we hem moeten achterlaten. De winst was belangrijker, hield Bjarne ons voor.

,,Weet je, dit is het lot. Dit is wielrennen. De gele trui bezorgt extra druk, dat weet iedereen. Zolang je niet onder de finishboog door bent, ligt het gevaar op de loer. Dave voelt zich verantwoordelijk voor ons verlies, maar ik heb hem gezegd dat we trots zijn op wat hij in deze Ronde van Frankrijk al heeft betekend voor het team. Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat dit aanvoelt als een klap onder de gordel.''

Daar kon Lance Armstrong zich iets bij voorstellen. Werd hij zaterdag nog afgetroefd door Zabriskie in een solorace op tijd (of liet hij zich bewust aftroeven?), door de val van zijn landgenoot was er nu geen ontkomen aan. Armstrong veinsde blijdschap om het verworven leiderschap, maar vond het waarschijnlijk alleen leuk voor hoofdsponsor Discovery Channel.

Of het shirt de komende dagen zijn eigendom blijft, moest zijn rechterhand/teambegeleider Johan Bruyneel maar onthullen. ,,We zijn hier om de Tour proberen te winnen via de best denkbare strategie. Ik moet er nog eens goed over nadenken wat ons staat te doen'', aldus de Belg.

,,Ik heb wel geconstateerd'', zo nam Armstrong het woord weer over, ,,dat Tom Boonen hier de snelste en meest ambitieuze sprinter is. Wanneer ik aan hem denk - en ik ken hem, omdat hij in onze ploeg heeft gezeten - zie ik Boonen 's avonds in bed tegen zichzelf zeggen: 'Ik wil in deze Tour zes of zeven ritten winnen'. Dat zou ons prima uitkomen'', zei de nummer één.

In andere bewoordingen: gedeelde arbeid kan lonend zijn voor meer partijen. Het zou wonderlijk zijn, als Quick-Step die hint de komende dagen negeert.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Alexander
Berichten: 8586
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » wo jul 06, 2005 4:13 pm

Overwinning vandaag voor R. MC Ewen, voor Boonen en Hushovd...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jul 07, 2005 10:02 am

Vandaag wordt geen massasprint verwacht. Ben benieuwd.

Hoe doen ze dat toch, die renners, zonder WC?

Meteen massaal uit de broek

Comportement incorrect, luidt het reglement. Onwelvoeglijk gedrag. Drie renners kregen maandag een straf van 50 Zwitserse franc aan hun broek omdat ze voor het oog van het publiek hadden geplast.

Maar je kunt toch niet van onze fietsende vrienden verlangen dat ze het ophouden tot het einde van hun werkdag?

Ben je goed en wel vertrokken om eens een flink stuk te rijden en begint de eerste belhamel op de achterbank te zaniken dat hij naar de wc moet. Irritant, maar het zij de snotneus vergeven.

Gek toch dat in het peloton van volwassen mannen zich eenzelfde ritueel voordoet. ,,Vraag eens aan de renners wat dat toch is'', zegt jurylid Miriam van Es 's morgens aan de start. Hoe dat precies zit met mannen snapt ze niet. ,,Maar als de wedstrijd net op gang is, dan lijkt het soms wel alsof er iemand op een fluitje blaast en gaan ze met hele groepen tegelijk plassen.''

Dat willen de heren renners wel even uitleggen. ,,Bij de start staan allemaal mensen, dus daar doe je het niet'', zegt Gerben Löwik.

Nog niet echt een verklaring, want in hun bus kunnen ze heus wel terecht. Karsten Kroon zegt het mooi: ,,Als je vertrekt moet je goed gehydrateerd zijn.'' Ofwel: je moet zo veel mogelijk hebben gedronken. ,,En als je lichaam dan even in beweging is geweest, begint het allemaal te komen'', verklaart Michael Boogerd.

Massaal gaan ze in de eerste tien kilometer na de start uit de broek. Het levert die koddige taferelen op van renners die, keurig op een rij, onhandig aan hun wielerkleding staan te sjorren om hun plas te kunnen plegen. Bij de minste of geringste aandrang doen ze het graag in het begin van de koers. Dan is er nog gelegenheid om even te stoppen.

Maar in de Tour de France moet je het zelfs een paar kilometer na de start niet eventjes op je Jan-boeren-fluitjes doen. Want in de Tour proberen ze er zelfs in de eerste kilometers al tussenuit te knijpen.

En als jij dan daar in de berm gelukzalig je blaas staat te legen kan het vervolgens nog wel eens een heel lastige klus worden om weer bij je collega's te komen. ,,Als het hard gaat kun je je niet permitteren om te stoppen'', zegt Löwik.

Twee, drie keer plassen per etappe is geen uitzondering. ,,Hangt ook wel van het weer af. En hoe de koers is'', aldus Kroon. ,,Als er hard wordt gereden of het is warm weer, dan zweet je meer. En hoef je dus minder.''

,,Soms moet ik wel vier keer per etappe'', zegt Michael Boogerd.

Komt er snit in de koers dan moet het dus maar rijdend gebeuren. En dat geeft weer andere problemen. Het Nederlandse jurylid Miriam van Es: ,,Als er publiek staat, en vooral als er kinderen bij zijn, dan doe je dat toch niet. Dan wacht maar tot je langs een rustiger plek komt.''

En dan nog knijpen jurylid Van Es en haar collega's een oogje dicht. Want officieel mag er helemaal niet publiekelijk worden geplast. ,,Als we het helemaal niet bestraffen loopt het zo de spuigaten uit'', aldus Van Es. ,,We hebben allemaal toch ook een ethische taak? Daar is iedereen het over eens.''

Makkelijk praten van het enig vrouwelijke jurylid in de Tour. Maar dan ben je net begonnen op een plek waar geen publiek staat en duikt er publiek op. Afknijpen kan niet meer. Waar in de Tour staat een stevige plas lang geen publiek?

Komt de nood heel erg aan de man en is alle energie nodig voor het trappen, dan willen renners het ook wel eens gewoon laten lopen. ,,Nog nooit gedaan'', zegt keurige Gerben Löwik. Karsten Kroon evenmin. ,,Maar ik heb het wel eens meegemaakt dat iemand voor mij het deed. Dat is geen pleziertje.''

Maar het kan nog erger, mevrouw Van Es. Niet vaak. Maar toch gebeurt het wel eens dat een renner er eigenlijk eens rustig bij zou moeten gaan zitten. ,,Eerlijk waar'', zegt Michael Boogerd. ,,In de 12 jaar dat ik prof ben heb ik nog nooit onderweg hoeven poepen. Wel is me dat als junior overkomen. Tijdens het WK voor junioren in 1990 in Moskou. Ik had diarree. Toen moest ik wel afstappen.''

Vreemd dat die stoelgang op een werkdag van een wielrenner ontbreekt? ,,Nee'', zegt Léon van Bon. ,,Ik heb me dat wel eens door een bioloog laten uitleggen. Maar tijdens zo'n inspanning hoef je niet.''

Oh nee? ,,Vraag maar eens aan Erik Dekker'', lacht Michael Boogerd. Dat doen we maar niet. Arme Erik. Van hem is bekend dat de spanningen op zijn darmen werken. Met alle desastreuze gevolgen vandien.

Over vieze broeken zegt het reglement niets.
www.ad.nl
Het stinkt aan alle kanten!

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » do jul 07, 2005 10:21 am

Vier klimmetjes van de vierde categorie, waarvan een op 30 km. van de finish. De kans op een ontsnapping die volhoudt wordt hierdoor iets groter, maar de kans op een massa sprint blijft toch ook groot aanwezig.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do jul 07, 2005 10:29 am

Klopt niet helemaal wat je zegt- dat laatste klimmetje ligt op ongeveer 15 km van de finish. Verder is de etappe van vandaag, de gecategoriseerde klimmetjes buiten beschouwing latend, sowieso iets glooiender dan wat we tot nu toe gehad hebben. Een ander punt is in hoeverre de sprintersploegen verzadigd zijn. En is de ploeg van Lance Arstrong bereid de gele trui te verdedigen?

Ik hoop i.i.g. op Dekker, die bolletjestrui staat hem goed. :eusa_pray:

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » do jul 07, 2005 10:36 am

Dan heeft de Sportweek mij voorgelogen, daar heb ik dat pas ingelezen. ;)

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Bericht door Chris » do jul 07, 2005 10:36 am

Ik denk wel dat Dekker het gaat proberen, hij wil zijn bolletjestrui wel behouden. Dit glooiende parcours is wel ideaal voor ontsnappingen natuurlijk, geen ellelange rechte stukken meer maar gewoon lekker glooiend misschien dat er ook wat meer spanning in de tour komt. Armstrong (Bruyneel) zal niet ten alle tijde de trui willen verdedigen, kost hun ploeg teveel energie.
Ik hoop eigenlijk deze etappe iig Kroon en Löwik te zien, dit hun terrein. En ze hebben zich nog niet laten zien deze Tour.
Chris a.k.a Giiser

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do jul 07, 2005 11:03 am

Speciaal voor Arwin, en alle andere trouwe Sportweek-lezers. ;)

Afbeelding

Alexander
Berichten: 8586
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » do jul 07, 2005 3:58 pm

Kroon nu in de bolletjestrui, maar waarom reed hij niet gewoon door?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do jul 07, 2005 4:01 pm

Omdat hij niet zo goed is als Maarten Ducrot denkt.

Alexander
Berichten: 8586
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » do jul 07, 2005 4:06 pm

Ik keek Belgie, op de NOS kijk ik al niet eens meer dat is niet om aan te horen. Maar zelfs op Sporza vonden ze Kroon, samen met die Franze gozer, de sterkte van de kopgroep.

Was wel echt een massale valpartij, zag er link uit.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48000
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do jul 07, 2005 4:34 pm

Ben benieuwd wat de tourdirectie nu gaat doen. Als ze iedereen dezelfde tijd als Förster gaan geven, moet Vino dezelfde tijd krijgen als Bernucci. Simpel als wat.

Kroon is overigens gewoon een lafbek. Ging hem puur om de bolletjestrui en was geenszins van plan om met Auge naar boven te helpen. Liever beiden gepakt door het peleton, dan strijdend om de bolletjestrui en wellicht een etappezege.

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Bericht door Chris » do jul 07, 2005 4:47 pm

Vindt het wel logisch wat hij deed, hij zat op een kleine 15 kilometer van de streep met een minuut voorsprong, en daarachter komen de sprintersploegen samen. Nee dan had ik ook voor de bergtrui gekozen ipv een kleine mogelijkheid op de winst. Dan kun je wel voor de winst gaan maar als je dan na de streep met niks staat, dan wordt je moraal ook alleen maar minder.
Dit is ook goed voor de ploeg, de trui blijft in de ploeg, ze zaten weer mee in de beslissende ontsnapping. Dus het moraal blijft goed
Chris a.k.a Giiser

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do jul 07, 2005 4:55 pm

Chris schreef:Vindt het wel logisch wat hij deed, hij zat op een kleine 15 kilometer van de streep met een minuut voorsprong, en daarachter komen de sprintersploegen samen.
Na die klim ook nog? De kans was groot dat de knechten van de sprintersploegen (die niet meer bepaald fris leken) zouden wegvallen. Ik durf te stellen dat Kroon de etappe zou hebben gewonnen wanneer hij mee was met Mengin.
Nee dan had ik ook voor de bergtrui gekozen ipv een kleine mogelijkheid op de winst. Dan kun je wel voor de winst gaan maar als je dan na de streep met niks staat, dan wordt je moraal ook alleen maar minder.
Ik vind het maar lafjes, die Augé zat helemaal stuk.
Dit is ook goed voor de ploeg, de trui blijft in de ploeg, ze zaten weer mee in de beslissende ontsnapping. Dus het moraal blijft goed
En Pieter Weening eindigde mooi vooraan, volgens mij gaan we in de Vogezen nog horen van deze jongen. :cheer:

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Bericht door Chris » do jul 07, 2005 5:09 pm

Jöhnk schreef:
Chris schreef:Vindt het wel logisch wat hij deed, hij zat op een kleine 15 kilometer van de streep met een minuut voorsprong, en daarachter komen de sprintersploegen samen.
Na die klim ook nog? De kans was groot dat de knechten van de sprintersploegen (die niet meer bepaald fris leken) zouden wegvallen. Ik durf te stellen dat Kroon de etappe zou hebben gewonnen wanneer hij mee was met Mengin.
Die waren idd niet fris meer maar ze waren met meer en ze bewaren nog renners voor het eind (Mercks, Van Bond, Zanini) die nog wel fris zijn. En de kopgroep was ook allang niet meer fris die waren nog minder dan het peleton. Je zegt het zelf al, Augé was ook al niet al te fris meer. En als je dan van je zelf weet oké ben niet fit meer, heb een op hol geslagen peleton achter me aan en ik wil die bolletjestrui dan doen we het op deze manier.
Jöhnk schreef:
Chris schreef:Nee dan had ik ook voor de bergtrui gekozen ipv een kleine mogelijkheid op de winst. Dan kun je wel voor de winst gaan maar als je dan na de streep met niks staat, dan wordt je moraal ook alleen maar minder.
Ik vind het maar lafjes, die Augé zat helemaal stuk.
Tactisch kun je het ook noemen. Als je weet dat je niet sterk genoeg bent, dan moet je het tactisch oplossen.

Jöhnk schreef:
Chris schreef:Dit is ook goed voor de ploeg, de trui blijft in de ploeg, ze zaten weer mee in de beslissende ontsnapping. Dus het moraal blijft goed
En Pieter Weening eindigde mooi vooraan, volgens mij gaan we in de Vogezen nog horen van deze jongen. :cheer:
Idd en Boogerd zat ook goed voorin, die zag ik een paar keer voorbij flitsen met zijn witte tanden. Volgens Dijkstra, wat een onbenul trouwens, zou hij zaterdag de aanval kiezen. Lijkt me leuk want dan krijgen nog veel vuurwerk te zien als ziet weg te komen met een paar renners.
Chris a.k.a Giiser

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do jul 07, 2005 7:23 pm

Jöhnk schreef: En Pieter Weening eindigde mooi vooraan, volgens mij gaan we in de Vogezen nog horen van deze jongen. :cheer:
Volgens kenners gaat hij in 2008 de tour winnen. :eusa_pray:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do jul 07, 2005 7:51 pm

Nou ja, kenners, volgens ene Bert Wagendorp, redacteur van wielertijdschrift 'De Muur'. 'De Muur' verschijnt 4 keer per jaar, een aanrader.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do jul 07, 2005 9:02 pm

Ben jij een beetje op de hoogte hoe het staat met de talenten van de RABO? Hoe verhouden Weening, Eltink, Posthumus en Dekker zich tot elkaar, vooral als je kijkt wie de beste ronderenner is, heb jij daar enig idee van?

DiegoArmandoMaradona
Berichten: 1723
Lid geworden op: di mei 10, 2005 12:29 pm

Bericht door DiegoArmandoMaradona » do jul 07, 2005 9:21 pm

Wanneer beginnen de bergen?

-5. Dat wordt om een uur of 9 op staan voor de verandering :)

Plaats reactie