Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do jul 07, 2005 9:27 pm

Zaterdag het Zwarte Woud, 4 van de derde en 1 van de tweede categorie om er een beetje in te komen. Zondag wordt het al wat serieuzer met een paar van de derde categorie en 1 van de tweede en eerste categorie. Maandag een rustdag en dinsdag begint het serieuze werk als ze naar Courchevel gaan.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » do jul 07, 2005 11:00 pm

Zou Boogerd dit jaar een etappe kunnen winnen? ik meen me te herinneren dat hij en Armstrong geen vriendjes zijn en dat hij alle pogingen van Boogerd persoonlijk teniet zal doen.

Rembrandt III
Berichten: 2018
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 9:11 am

Bericht door Rembrandt III » vr jul 08, 2005 2:20 am

Armstrong heeft wel wat beters te doen dan zich met Boogie bezig houden, deze Tour. In de klassiekers geldt jouw stelling misschien, maar dat is voor Lance dan ook slechts een opwarmertje voor het échte werk. Of Boogerd een rit wint: dat hangt volledig van hem zelf af. Ik denk het echter niet.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr jul 08, 2005 4:21 am

brigade zuid schreef:Ben jij een beetje op de hoogte hoe het staat met de talenten van de RABO? Hoe verhouden Weening, Eltink, Posthumus en Dekker zich tot elkaar, vooral als je kijkt wie de beste ronderenner is, heb jij daar enig idee van?
Als je puur naar eindklassering kijkt, heeft Eltink het van de vier het beste gedaan in een grote ronde. Hij kon bergop meer dan behoorlijk mee in de laatste Giro, en heeft een tijdrit die met de nodige aandacht heel degelijk kan worden.

Dekker en Posthuma hebben in respectievelijk de Giro en de Vuelta laten zien top-10 te kunnen rijden in de tijdrit, wat ik persoonlijk knap vind voor jongens die nog maar net prof zijn. Bergop heeft Dekker op dit moment een (kleine) voorsprong op Posthuma. Dekker zal echter nooit meer worden dan een tempo/krachtklimmer zoals Ullrich. Hij is namelijk niet van nature gebouwd voor de bergen en zal zich de kunst van het klimmen moeten aanmeten.

Weening tenslotte is een talentvol klimmer. Dat liet hij onder meer zien in de ronde van Duitsland vorig jaar en meer recentelijk LBL. Zijn tijdrit baart mij wel zorgen, ik heb hem nog nooit een verdienstelijke i.t.t. zien afleveren. Ik hoop dat hij straks als het omhoog gaat enigzins meekan. Zou leuk zijn voor alle Nederlandse volgers.

btw. Een van de grootste Rabo-talenten is de Fin Jukka Vastaranta, die kan álles: sprinten, tijdrijden, klimmen. Ja, dat wordt een grote.

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Bericht door Chris » vr jul 08, 2005 10:44 am

Jöhnk schreef:
brigade zuid schreef:Ben jij een beetje op de hoogte hoe het staat met de talenten van de RABO? Hoe verhouden Weening, Eltink, Posthumus en Dekker zich tot elkaar, vooral als je kijkt wie de beste ronderenner is, heb jij daar enig idee van?
Als je puur naar eindklassering kijkt, heeft Eltink het van de vier het beste gedaan in een grote ronde. Hij kon bergop meer dan behoorlijk mee in de laatste Giro, en heeft een tijdrit die met de nodige aandacht heel degelijk kan worden.

Dekker en Posthuma hebben in respectievelijk de Giro en de Vuelta laten zien top-10 te kunnen rijden in de tijdrit, wat ik persoonlijk knap vind voor jongens die nog maar net prof zijn. Bergop heeft Dekker op dit moment een (kleine) voorsprong op Posthuma. Dekker zal echter nooit meer worden dan een tempo/krachtklimmer zoals Ullrich. Hij is namelijk niet van nature gebouwd voor de bergen en zal zich de kunst van het klimmen moeten aanmeten.

Weening tenslotte is een talentvol klimmer. Dat liet hij onder meer zien in de ronde van Duitsland vorig jaar en meer recentelijk LBL. Zijn tijdrit baart mij wel zorgen, ik heb hem nog nooit een verdienstelijke i.t.t. zien afleveren. Ik hoop dat hij straks als het omhoog gaat enigzins meekan. Zou leuk zijn voor alle Nederlandse volgers.

btw. Een van de grootste Rabo-talenten is de Fin Jukka Vastaranta, die kan álles: sprinten, tijdrijden, klimmen. Ja, dat wordt een grote.
:cheer: Hier valt niks aan af te dingen, je hebt helemaal gelijk Jöhnk!
En idd Vastaranta kan idd alles. Een echte topper in spé.
Chris a.k.a Giiser

Alexander
Berichten: 8574
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » za jul 09, 2005 3:17 pm

Weening nu voorop. Hij doet het voorlopig geweldig en maakt een fantastische indruk!

Alexander
Berichten: 8574
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » za jul 09, 2005 3:23 pm

KOM OP WEENING!

Alexander
Berichten: 8574
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » za jul 09, 2005 3:35 pm

Godverdomme, hij heeft net de bergtrui niet kunnen pakken. Echt 5 meter voor het einde van de klim werd hij bijgehaald door Kloden.

Alexander
Berichten: 8574
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » za jul 09, 2005 3:46 pm

Sprint waarschijnlijk tussen Kloden en Weening. Waanzinnig spannend! KOM OP WEENING KOM OP!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34430
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » za jul 09, 2005 3:48 pm

Oei..zeg 't maar...

Alexander
Berichten: 8574
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » za jul 09, 2005 3:50 pm

WEEEEEEEEEEEEEEEEEEENING!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34430
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » za jul 09, 2005 3:53 pm

Pff..hij bleef wel errug lang in dat achterwiel hangen...maar heeel netjes... :worshippy:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » za jul 09, 2005 4:31 pm

Tja, dat zij Maarten Ducrot ook al maar je moet maar kunnen. Je kon bij de laatste aflossingen al zien dat het beste er af was. Dit was denk ik dan ook het enige wat hij kon doen. Een lange sprint had Weening niet gewonnen.

Het is in ieder geval goed om te zien dat de Rabobank ploeg de eerste week zo goed heeft gepresteerd. Naast de etappezege van Weening zijn er diverse renners in de aanval geweest en na Dekker en Kroon is Rasmussen de derde renner die de bolletjes trui mag dragen. Van Rasmussen verwacht ik dat hij een serieuze poging moet kunnen wagen om het bergklassement ook te winnen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za jul 09, 2005 6:04 pm

Echt een prachtige etappe, ik schakelde bij de start even in om even een uurtje te gaan kijken ofzo, maar ik heb het helemaal afgekeken. Echt een groots talent die Weening en een mooie uitstraling.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za jul 09, 2005 7:11 pm

Peter schreef: gezegd nog een hogere pet op dan van Dekker. Er is zoals jij al stelt genoeg talent hier in Nederland. Opvolgers van Dekker en Boogerd zijn er genoeg!
En nog geen 2 maanden later is het zover. :worshippy:

Rembrandt III
Berichten: 2018
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 9:11 am

Bericht door Rembrandt III » za jul 09, 2005 7:17 pm

Marillion schreef:Het is in ieder geval goed om te zien dat de Rabobank ploeg de eerste week zo goed heeft gepresteerd. Naast de etappezege van Weening zijn er diverse renners in de aanval geweest en na Dekker en Kroon is Rasmussen de derde renner die de bolletjes trui mag dragen. Van Rasmussen verwacht ik dat hij een serieuze poging moet kunnen wagen om het bergklassement ook te winnen.

Rabo doet eindelijk waar ze goed in is - aanvallen! - en wordt daarvoor nu beloond. Leuk om te zien.

Alexander
Berichten: 8574
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » za jul 09, 2005 7:56 pm

Misschien breekt dit de ban en kunnen renners als Rasmussen, Dekker, Boogerd en Mechov nu ook rustig op zoek gaan naar nog een zege!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za jul 09, 2005 7:59 pm

Ik ben ook benieuwd of Weening het in zich heeft om dit jaar al voor de witte trui te gaan en misschien zo rond de 20/30ste plaats weet te eindigen in het eindklassement.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za jul 09, 2005 8:02 pm

Witte trui redt hij helaas nooit. Zo goed is hij (nog) niet.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7367
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » za jul 09, 2005 8:30 pm

brigade zuid schreef:Echt een prachtige etappe, ik schakelde bij de start even in om even een uurtje te gaan kijken ofzo, maar ik heb het helemaal afgekeken. Echt een groots talent die Weening en een mooie uitstraling.
Yep. Het was een pracht etappe. Met dank aan Vino. Wat een geweldenaar. Hij laat toch de boel weer exploderen waardoor Armstrong geisoleerd zat. Wat hebben we dat gemist vorig jaar. Ben blij dat er renners als Vino rond rijden. Belooft net als 2 jaar geleden een spannende Tour te worden.
Ik baal alleen dat ik Kloden niet meegenomen heb in mijn tourploeg. Dat gaat mij een hoop punten kosten.
Wat Weening betreft: ik geloof niet dat het een grote ronderenner gaat worden. Daarvoor is hij een te zwakke tijdrijder. Maar een goede klimmer zal het zeker worden. Hulde voor Weening!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za jul 09, 2005 11:03 pm

De ploeg van Armstrong had inderdaad een slechte dag en een rijder als Vino mag ik ook graag zien, gewoon lekker knallen, zouden wat meer toppers moeten doen.

Die Herbert Dijkstra had het er vandaag over dat Weening ook talent had voor tijdrijden, laten we het hopen iig.

Rembrandt III
Berichten: 2018
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 9:11 am

Bericht door Rembrandt III » za jul 09, 2005 11:33 pm

Trabdolmo schreef:
brigade zuid schreef:Echt een prachtige etappe, ik schakelde bij de start even in om even een uurtje te gaan kijken ofzo, maar ik heb het helemaal afgekeken. Echt een groots talent die Weening en een mooie uitstraling.
Yep. Het was een pracht etappe. Met dank aan Vino. Wat een geweldenaar. Hij laat toch de boel weer exploderen waardoor Armstrong geisoleerd zat. Wat hebben we dat gemist vorig jaar. Ben blij dat er renners als Vino rond rijden. Belooft net als 2 jaar geleden een spannende Tour te worden.

Tsja... maar even afwachten wat Vino in het echte hooggebergte doet. Vandaag was per slot van rekening zijn favoriete ondergrond bij uitstek. Echte steile onregelmatige klimmen zijn nog even wat anders. Ik vrees dat Vino minstens 1 hele slechte dag kent. Ullrich zal wat dat betreft constanter presteren, en Kloden ook; maar dan in de subtop.

Hoe dan ook; de mentaliteit (aanvalslust) van Vinokourov is te prijzen!

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » zo jul 10, 2005 12:02 pm

brigade zuid schreef:De ploeg van Armstrong had inderdaad een slechte dag en een rijder als Vino mag ik ook graag zien, gewoon lekker knallen, zouden wat meer toppers moeten doen.

Die Herbert Dijkstra had het er vandaag over dat Weening ook talent had voor tijdrijden, laten we het hopen iig.
Juist geen talent voor tijdrijden denk ik. Hij kan wel goed klimmen, dat heeft hij laten zien, maar omdat hjij geen tijdrit heeft, zal hij een eindklassement nooit winnen.

Alexander
Berichten: 8574
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » zo jul 10, 2005 1:33 pm

Tijdrijden is nou precies een disipline die is aan te leren, in tegenstelling tot bijvoorbeeld klimmen. Eigenlijk zou Weening een tijdje bij CSC moeten rijden, want daar leert de ploegleider ze binnen de kortste tijd tijdritten winnen. Denk bijvoorbeeld maar eens aan Basso.

Rasmussen ligt nu overigens ruim 8, bijna 9, minuten voor op het peleton. Het is niet uitgesloten dat hij de etappe gaat winnen, al is het nog een gigantisch stuk rijden.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo jul 10, 2005 3:31 pm

Sterk staaltje van Rasmussen. Leuke etappe weer. Logischerwijze vielen de grote mannen niet aan. Het was gewoonweg te ver na de laatste klim.

Plaats reactie