Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » do jul 14, 2005 10:05 am

Daarbij steekt Armstrong geld uit eigen zak in dopingonderzoek :worshippy:

Ook voor de wielrenners geldt dat iedereen onschuldig is totdat het tegendeel bewezen is.
Zoals nu bij Frigo, voor de 2e keer in zijn carriere :nooo:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33950
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do jul 14, 2005 10:23 am

Baseman schreef:Daarbij steekt Armstrong geld uit eigen zak in dopingonderzoek :worshippy:
Ook daar zijn de meningen over verdeeld, over hoe verstandig het is van de UCI om geld aan te nemen voor dopingbestrijding van een persoon over wie ook op dat onderwerp discussie is.

De toewijding die hij heeft is ongeëvenaard, dat ben ik met jullie eens. Er is echter een aantal omstandigheden dat de indruk wekt dat er meer aan de hand is. Ik denk hierbij bijvoorbeeld aan zijn samenwerking met de omstreden Dr. Ferrari.
Ferrari weer in opspraak

Van onze speciale verslaggever

SARRAN - Het net rond de omstreden dokter Michele Ferrari begint zich langzaam te sluiten. De Italiaanse wielrenner Filippo Simeoni verklaarde bij onderzoeksrechter Pierguido Soprani dat hij vanaf 1996 door Ferrari werd behandeld. Vanaf 1992 hield Simeoni, tegenwoordig in dienst van Cantina Tollo, een medisch dagboek bij waarin de namen van de medicamenten, de apotheken en die van Michele Ferrari zijn terug te vinden.

Al bij de amateurs experimenteerde de talentvolle coureur met epo. In 1993 werd hij beroepsrenner bij Carrera, de equipe van Claudio Chiappucci en Enrico Zaina. Drie jaar later ontmoette hij Ferrari voor het eerst.

Uit de verklaring van Simeoni: "Ferrari adviseerde mij dat ik, indien ik een goede Ronde van Italië zou willen rijden, epo en Andriol (spierversterker) zou moeten nemen. Daarmee zou ik sterker worden en sneller recupereren. Hij gaf mij ook allerlei supplementen. De verboden medicijnen kocht ik in Zwitserland. Op 21 oktober 1997 heb ik in een apotheek 10.113.000 lires betaald (ruim 10.000 gulden). Een jaar later, op 11 oktober 1998 moest ik 11.800.000 lires betalen. Over eventuele bijwerkingen heeft Ferrari mij nooit iets verteld."

Wel kreeg Simeoni advies over hoe hij de dopingcontroles te slim af kon zijn. "Ik moest twee producten nemen om mijn bloed te verdunnen. Op de ochtend van de controle was Emagel nodig. 's Avonds, als mijn hematocrietwaarde veel te hoog zou zijn, adviseerde hij Albumine."

Deze plasma-eiwitoplossing wordt toegepast bij plasma- of bloedvolumetekort. Twee jaar geleden besloot Simeoni de samenwerking met Ferrari, alias 'De Mythe' te verbreken. "In vergelijking met andere coureurs vond ik dat hij zijn werk bij mij niet goed deed. Maar ik ben ervan overtuigd dat mijn hoge hematocrietwaardes veroorzaakt zijn door epo en door niets anders."

Voor de Tour kwam de naam van Ferrari opnieuw in de publiciteit. Lance Armstrong maakte bekend ook met hem samen te werken. Indien de wetenschapper een veroordeling aan zijn broek krijgt, zal de geletruidrager de samenwerking opnieuw evalueren. Tot die tijd blijft Ferrari "een eerlijk en betrouwbaar man."
www.telegraaf.nl
Wielerdokter Ferrari veroordeeld 1-10-'04

De omstreden wielerdokter Michele Ferrari is in Bologna veroordeeld tot een voorwaardelijke gevangenisstraf van één jaar wegens "sportieve fraude".

De Italiaan, die heeft samengewerkt met onder anderen Lance Armstrong, kreeg de straf wegens zijn betrokkenheid in een dopingzaak. Ook werd hij veroordeeld omdat hij zich als apotheker schuldig heeft gemaakt aan illegale praktijken.

Ferrari zou in het verleden verboden stimulerende middelen hebben geleverd aan renners als Ivan Gotti en Claudio Chiappucci. Hij gaat tegen de straf in beroep. Bij het verlaten van de rechtszaal in Bologna was Ferrari kort van stof. "Ik ben verrast over deze uitspraak, omdat ik weet dat ik onschuldig ben in deze affaire."

De Italiaanse renner Filippo Simeoni, die Ferrari openlijk had beschuldigd van dopingpraktijken, reageerde opgelucht op de uitspraak. "Een tragedie voor hem, maar ik heb wel gelijk gekregen. Rechtvaardigheid bestaat nog in deze wereld."

Simeoni werd door Armstrong veelvuldig uitgemaakt voor leugenaar en die vete kreeg in de Tour een vervolg. Armstrong stond het toen niet toe dat zijn rivaal in een kopgroep plaatsnam.
www.nos.nl

En om nog even terug te komen op Hincapie en Rasmussen: Rasmussen is een echte klimmer, die vorig jaar al hoog in het Bergklassement is geëindigd. Hincapie is een sprinter, die momenteel 23e in het algemeen klassement staat, op ruim 12 minuten! Ben je niet met me eens dat Hincapie een (voor hem) verbazingwekkende prestatie levert?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47992
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do jul 14, 2005 10:42 am

En dat het hele seizoen. Hincapie stond er in de klassiekers ook al.

Lance kent al 7 jaar lang geen mindere dag. Gisteren stond er op de belgische TT een stukje van een voormalig boezemvriend die ook de gang van zaken rondom Lance niet vertrouwde. Hij heeft zelf allerlei dingen meegemaakt, maar het blijft natuurlijk zijn woord tegen dat van Lance. Feit blijft dat ik Duke toch enigszins gelijk moet geven. Ik vind het frappant dat renners, zodra ze bij Lance rijden, op het toppunt van hun carrière zitten. Heras is bijvoorbeeld nu geen schim meer van de man die voor Lance reed. Landis maakt het tot dusverre ook niet waar en het verhaal Hamilton is bekend. Ik heb twijfels, maar zolang die niet worden gestoeld met feiten/positieve tests is hij clean natuurlijk.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jul 14, 2005 10:50 am

Peter, denk je echt dat drie weken de Tour rijden in het tempo dat gebruikelijk is geworden de laatste jaren mogelijk is zonder adequate 'medische begeleiding' ? Ik denk dat alle renners gebruiken, alleen heeft Armstrong het het beste geregeld. Net als Indurain destijds, ook zo'n bionische man.

Amerikaanse sporters hebben een streepje voor, in hun land zijn ze het verst met allerlei middelen. Vervolgens mogen wij horen dat ze zoveel winnen vanwege hun typisch Amerikaanse winnaarsmentaliteit. :drecul2:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47992
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do jul 14, 2005 10:59 am

Iedereen heeft die 'medische begeleiding' allicht, maar zoals jij al stelt ligt Armstrong daar wat in voor. Dat hij al jaren niet 1 zwakkere dag heeft gekend, is natuurlijk erg merkwaardig. Misschien is het geen parallel, maar ik wil toch de voorbeelden van Marion Jones en Montgomery erbij halen. Atleten die behoorden tot de absolute wereldtop, maar die nu door allerlei dopingperikelen (nieuwe dopingtests en het gebruik van tot voor kort niet ontdekte doping) niets meer presteren.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do jul 14, 2005 11:06 am

Armstrong heeft ook de beste winnersmentaliteit van het hele peleton. In de winter als Herr Ullrich met zn dikke pens geen zin heeft om te trainen rijdt Armstrong in wedstrijdtempo de bergen op die hij een half jaar later in de Tour de France moet beklimmen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jul 14, 2005 11:10 am

Ullrich is een drama, maar ik zou niet durven zeggen dat andere renners een slechtere mentaliteit hebben dan Armstrong. Hij doet er alles voor, maar daar is hij heus niet de enige in. Zoveel Sneijdertjes en Van der Vaartjes rijden er niet mee in het peloton. Wielrennen is geen sport voor mietjes.

Peter, ik maak me daar geen illusies over. Topsporters (niet alleen wielrenners) staan stijf van de doping. Zoals bijvoorbeeld honderd meter lopers eruit zien, dat is toch niet normaal meer?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47992
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do jul 14, 2005 11:16 am

Lance is niet de enige die in de winter aan het trainen is. Hij is een perfectionist, maar iedere renner bereid zich al voor in December. De media doet het voorkomen alsof Lance hier de enige in is.

Als Lance trouwens zo'n enorme winnersmentaliteit heeft, zou hij het eens moeten proberen in wat meer koersen. Hij heeft dit jaar nog niets gewonnen zegt hij zelf. Vind ik ook niet zo gek als je bijna nergens aan de start komt. Neem een voorbeeld aan het lijstje van Vino. Ik moet zeggen dat ik daar stukken meer bewondering voor heb. Jammer dat hij vorig seizoen het halve seizoen moest missen door een ernstige val in de Ronde van Zwitserland. Verder mist de 2e plek en de overwinning van gisteren in het schema.
1998: 3e in 4e etappe deel a Vuelta Ciclista a Murcia, Morron de Totona (ESP)
1998: 2e in Eindklassement Vuelta Ciclista a Murcia (ESP)
1998: 2e in GP de Lillers "Bruno Comini" (FRA)
1998: 1e in 4e etappe Circuit des Mines (FRA)
1998: 1e in Eindklassement Circuit des Mines (FRA)
1998: 1e in Eindklassement Quatre jours de Dunkerque (FRA)
1998: 1e in 2e etappe Tour de l'Oise (FRA)
1998: 1e in Eindklassement Tour de l'Oise (FRA)
1998: 2e in 6e etappe Tour de la Région Wallonne, Houffalize (BEL)
1998: 1e in 6e etappe Tour de Pologne, Zakopane (POL)
1999: 2e in 6e etappe Tour Méditerranéen, Béziers (FRA)
1999: 1e in 5e etappe deel b Vuelta Ciclista a la Communidad Valenciana (ESP)
1999: 1e in Eindklassement Vuelta Ciclista a la Communidad Valenciana (ESP)
1999: 1e in 2e etappe GP du Midi-Libre, Castelnaudary (FRA)
1999: 1e in 6e etappe GP du Midi-Libre, Mende (FRA)
1999: 3e in Proloog Criterium du Dauphiné Libéré, Autun (FRA)
1999: 1e in 2e etappe Criterium du Dauphiné Libéré, Privas (FRA)
1999: 2e in 3e etappe Criterium du Dauphiné Libéré, Mont Ventoux (FRA)
1999: 1e in Eindklassement Criterium du Dauphiné Libéré (FRA)
1999: 1e in 3e etappe Tour du Limousin, Guiret (FRA)
2000: 1e in 18e etappe Vuelta a España, Ciudad Rodrigo (ESP)
2000: 2e in Olympische Spelen, Wegrit, Elite, Sydney
2001: 2e in Bavikhove (BEL)
2001: 1e in ?e etappe Tour de Suisse, Wildhaus (SUI)
2001: 2e in 2e etappe Paris - Nice, St Etienne (FRA)
2001: 1e in 6e etappe Deutschland Tour, Heppenheim (GER)
2001: 1e in Eindklassement Deutschland Tour (GER)
2001: 1e in Montpon (FRA)
2002: 3e in Aix-en-Provence, criterium (FRA)
2002: 2e in Tour du Haut-Var (FRA)
2002: 1e in 4e etappe Paris - Nice, Toulon-Mont-Faron (FRA)
2002: 1e in Eindklassement Paris - Nice (FRA)
2002: 2e in 3e etappe Ronde van België, Bilzen (BEL)
2002: 1e in 3e etappe Tour de Suisse, Samnaun (SUI)
2003: 2e in Bavikhove (BEL)
2003: 2e in Gouden Pijl Emmen (NED)
2003: 2e in Marcoles (FRA)
2003: 3e in Eindklassement Tour de France (FRA)
2003: 2e in 2e etappe Paris - Nice, Saint Etienne (FRA)
2003: 1e in 5e etappe Paris - Nice, Toulon (Mont Faron) (FRA)
2003: 1e in Eindklassement Paris - Nice (FRA)
2003: 1e in Amstel Gold Race, Valkenburg (NED)
2003: 3e in 6e etappe Deutschland Tour, Bretten (GER)
2003: 3e in Eindklassement Deutschland Tour (GER)
2003: 1e in 1e etappe Tour de Suisse, Le Locle (SUI)
2003: 3e in 3e etappe Tour de Suisse, Saas Fee (SUI)
2003: 2e in 5e etappe Tour de Suisse, La Punt (SUI)
2003: 1e in Eindklassement Tour de Suisse (SUI)
2003: 1e in 9e etappe Tour de France, Gap (FRA)
2003: 3e in Boxmeer (NED)
2003: 2e in Acht van Chaam (NED)
2003: 1e in City Night Rhede (GER)
2003: 3e in Karlsruher Versicherungs GP (GER)
2003: 1e in Draai van de Kaai (NED)
2003: 1e in Castillon-la-Bataille (FRA)
2003: 2e in Lusignan-Petit (FRA)
2003: 1e in Gala Tour de France, Luxembourg (LUX)
2003: 1e in Kivilev Memorial-Almaty (KAZ)
2004: 1e in 5e etappe Paris - Nice, Rasteau (FRA)
2004: 1e in 7e etappe Paris - Nice, Cannes (FRA)
2004: 1e in 8e etappe Paris - Nice, Nice (FRA)
2004: 3e in Luik - Bastenaken - Luik (BEL)
2004: 3e in 4e etappe Tour de la Région Wallonne, Bruxelles (BEL)
2004: 1e in 2e etappe Regio Tour International, Müllheim (GER)
2004: 1e in 3e etappe Regio Tour International, Guebwiller (GER)
2004: 1e in Eindklassement Regio Tour International (GER)
2004: 3e in WK Tijdrijden, Elite, Bardolino
2005: 1e in Luik - Bastenaken - Luik, Ans (BEL)
2005: 3e in 4e etappe Bayern Rundfahrt, Kulmbach (GER)
2005: 2e in Eindklassement Bayern Rundfahrt (GER)
2005: 1e in 4e etappe Criterium du Dauphiné Libéré, Le Mont Ventoux (FRA)
2005: 1e in NK op de weg, Elite, Kazachstan, Almaty (KAZ)
2005: 3e in 1e etappe Tour de France, Noirmoutier-en-l'Ile (FRA)
:worshippy:

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » do jul 14, 2005 11:20 am

Armstrong heeft wel degelijk een slechte dag gekend, al is dat de eerste en tot nu toe enige keer geweest...ik weet niet meer wanneer (dacht een jaar of 3 geleden), maar toen kreeg Armstrong last van hongerklop.

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » do jul 14, 2005 11:22 am

Peter schreef:En dat het hele seizoen. Hincapie stond er in de klassiekers ook al.
Hincapie is gewoon een goede wielrenner. Duke doet hem denigrerend af als slechts een sprinter om daarmee zijn bedenkingen over Hincapie's tijdelijke sleurwerk in de beklimmingen kracht bij te zetten. Onzin natuurlijk want Hincapie is gewoon een complete renner. Net geen wereldtopper, maar wel daar vlak onder, een hoge subtopper.
Peter schreef: Lance kent al 7 jaar lang geen mindere dag. Gisteren stond er op de belgische TT een stukje van een voormalig boezemvriend die ook de gang van zaken rondom Lance niet vertrouwde. Hij heeft zelf allerlei dingen meegemaakt, maar het blijft natuurlijk zijn woord tegen dat van Lance.
Dat bedoel ik. Geen harde bewijzen. Verder kent Armstrong natuurlijk ook mindere dagen. Maar de verschillen tussen zijn sterke en mindere dagen zijn veel minder groot dan bij zijn tegenstanders.
Dat heeft met klasse te maken en daarnaast met via een uitgekiende voorbereiding in de juiste periode pieken. Zijn hele jaar is volledig gefocust op die 3 weken tour.
Armstrong kan zich veel meer focussen dan anderen. Denk ook dat hij onvoorstelbaar diep kan gaan, nog meer dan anderen, waardoor hij op mindere dagen toch geen of weinig averij oploopt. Misschien omdat hij zo ongelooflijk heeft leren lijden tijdens zijn ziekte.
Bovendien heeft hij inmiddels een dusdanig mentaal overwicht opgebouwd t.o.v. zijn tegenstanders dat ze hem op die mindere dagen waarschijnlijk niet aan durven te vallen.
Peter schreef: Feit blijft dat ik Duke toch enigszins gelijk moet geven. Ik vind het frappant dat renners, zodra ze bij Lance rijden, op het toppunt van hun carrière zitten. Heras is bijvoorbeeld nu geen schim meer van de man die voor Lance reed.
Heras won vorig jaar nog 'gewoon' wederom de ronde van Spanje. Bij Liberty Seguros. In de tour is hij op het moment supreme altijd wat tekort gekomen ook toen hij daar knechtte voor Armstrong. De tour is veel harder dan welke koers dan ook. Dat zie je b.v. ook aan Gilberto Simoni. In de Giro een topper, in de tour, ondanks zijn grote mond vooraf, nergens.
Peter schreef: Landis maakt het tot dusverre ook niet waar...
Het kopmanschap dragen is heel wat anders dan een knechtenrol vervullen.
Allereerst is de druk vele malen groter en bovendien moet je er iedere dag staan. Als knecht kun je het regelmatig laten lopen.
Landis is een prima coureur en doet het nu niet eens zo slecht maar is nu eenmaal net geen wereldtopper. Daar is op zich helemaal niks verdachts of raar aan.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do jul 14, 2005 11:43 am

Hoewel ik je sympathie voor Armstrong niet deel, ben ik het helemaal met je eens, Jim.

Ik kan me ook niet vinden in de verdachtmakingen aan het adres van Hincapie. Je zou je ook kunnen afvragen hoe het kan het dat een renner als Ullrich zo goed klimt, die is immers van hetzelfde postuur. Hincapie is gewoon een prachtatleet... Misschien kan hij zelfs nog beter dan hij nu laat zien.

Wat mij ook verwondert, is dat de heren commentatoren bij de NOS zich zo verbazen over de klimprestaties van Hincapie. Vorig jaar (en het jaar daarvoor) was Hincapie ook al zeer sterk, terwijl Ducrot en Dijkstra het doen voorkomen alsof hij 'opeens' mee kan op de cols.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47992
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do jul 14, 2005 11:44 am

Jim schreef: Hincapie is gewoon een goede wielrenner. Duke doet hem denigrerend af als slechts een sprinter om daarmee zijn bedenkingen over Hincapie's tijdelijke sleurwerk in de beklimmingen kracht bij te zetten. Onzin natuurlijk want Hincapie is gewoon een complete renner. Net geen wereldtopper, maar wel daar vlak onder, een hoge subtopper.


Ik heb een ontzettend hoge pet op van Hincapie. Een alleskunner. Kopman in het voorseizoen en meesterknecht in de tour. Hincapie is al jaren geen sprinter meer.
Jim schreef: Dat bedoel ik. Geen harde bewijzen. Verder kent Armstrong natuurlijk ook mindere dagen. Maar de verschillen tussen zijn sterke en mindere dagen zijn veel minder groot dan bij zijn tegenstanders.
Dat heeft met klasse te maken en daarnaast met via een uitgekiende voorbereiding in de juiste periode pieken. Zijn hele jaar is volledig gefocust op die 3 weken tour.
Armstrong kan zich veel meer focussen dan anderen. Denk ook dat hij onvoorstelbaar diep kan gaan, nog meer dan anderen, waardoor hij op mindere dagen toch geen of weinig averij oploopt. Misschien omdat hij zo ongelooflijk heeft leren lijden tijdens zijn ziekte.
Bovendien heeft hij inmiddels een dusdanig mentaal overwicht opgebouwd t.o.v. zijn tegenstanders dat ze hem op die mindere dagen waarschijnlijk niet aan durven te vallen.
Dat niet aan durven vallen vind ik het grootste probleem van de ronderenners. Ullrich, Basso en consorten zijn grootse rijders, maar voor een aanval op de leiderstrui hoef je niet bang te zijn. Ik vraag me ieder jaar weer af waarom er geen spervuur van aanvallen volgt. Ik weet dat het tempo dusdanig hoog ligt dat je bijna niet kan demarreren, maar je moet ook zorgen dat het treintje al voor het bereiken van de berg het snot voor de ogen is gereden. En dus niet zoals C.A. een treintje opstarten, waar je dan al je manschappen aan verliest. Had totaal geen nut, ook omdat Hushovd moest lossen terwijl zijn eigen team op de kop zat te beuken.
Dat hij focust op 3 weken tour vind ik echt heel jammer. Het is blijkbaar echt de enige koers die voor hem telt, maar wat zou het een genot zijn als hij gewoon klassiekers zou gaan winnen plus eventueel een Giro.

Jim schreef: Heras won vorig jaar nog 'gewoon' wederom de ronde van Spanje. Bij Liberty Seguros. In de tour is hij op het moment supreme altijd wat tekort gekomen ook toen hij daar knechtte voor Armstrong. De tour is veel harder dan welke koers dan ook. Dat zie je b.v. ook aan Gilberto Simoni. In de Giro een topper, in de tour, ondanks zijn grote mond vooraf, nergens.
Don't touch my Simoni. ;)
Simoni kan niet focussen. Hij wil sowieso de Giro winnen en daarna dus nog starten in de Tour. In een tour waar je geen renner de Giro hebt zien rijden. Simoni krijgt het dan, door het hogere tempo, gelijk al zwaar en heeft dan diverse slechte dagen.
Wat betreft Heras heb je gelijk. Ik heb net zijn stats even opgezocht en ik kan me altijd herinneren dat hij samen met Lance en Rumsas bijvoorbeeld over de meet kwam. Selectief geheugen blijkbaar, want hij had ook evenveel slechte dagen. In Tour heeft hij alleen bij Kelme een 5e plek gepakt, en voor de rest was het vrijwel armoetroef. Zowel bij Lance als bij Liberty Seguros.
Jim schreef: Het kopmanschap dragen is heel wat anders dan een knechtenrol vervullen.
Allereerst is de druk vele malen groter en bovendien moet je er iedere dag staan. Als knecht kun je het regelmatig laten lopen.
Landis is een prima coureur en doet het nu niet eens zo slecht maar is nu eenmaal net geen wereldtopper. Daar is op zich helemaal niks verdachts of raar aan.
Ben totaal geen fan van Landis. Vind het gewoonweg niet zo'n sympathieke vent, maar dat terzijde. Landis was vorig jaar geweldig als beukmachine in de bergen. De druk is allicht veel groter als kopman, maar waar Landis als knecht telkens sleurend kopwerk moest verrichten is dat natuurlijk nu niet zo. Wat mij betreft valt hij me tegen, mede doordat hij nu 'alleen maar' hoeft te volgen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do jul 14, 2005 11:54 am

Kijk, iedereen heeft de Landis van de laatste tourweek van 2004 in het geheugen. Drie weken top zijn is echter veel straffere koffie dan wat hij vorig jaar voor elkaar kreeg. Bovendien denk ik dat zijn motor bergop beperkt is, daar gaat hij een dezer dagen de rekening voor gepresenteerd krijgen.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33950
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do jul 14, 2005 12:02 pm

Ik doe absoluut niet denigrerend over Hincapie, Jim.

Misschien doe ik hem te kort door hem als sprinter aan te duiden, maar zo bedoel ik het zeker niet. Hij is alleen niet de man die ik verwacht in de bergetappes en het algemeen klassement van de Tour. Het gaat me dan ook niet om Hincapie, maar eerder om het patroon, zoals al door Peter is aangegeven. Maar goed, we zullen het er wel niet over eens worden. :D
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do jul 14, 2005 12:04 pm

joey schreef:Ullrich is een drama, maar ik zou niet durven zeggen dat andere renners een slechtere mentaliteit hebben dan Armstrong. Hij doet er alles voor, maar daar is hij heus niet de enige in. Zoveel Sneijdertjes en Van der Vaartjes rijden er niet mee in het peloton. Wielrennen is geen sport voor mietjes.
Tja, dopingtests zijn blijkbaar gemakkelijk te omzeilen. Als je ziet dat renners voornamelijk gepakt worden o.b.v. (huis)zoekingen (Lotz, Frigo, VDB, Museeuw) en nauwelijks o.b.v. controles, dan zet mij dat aan het denken.

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » do jul 14, 2005 12:34 pm

Jöhnk schreef:Hoewel ik je sympathie voor Armstrong niet deel, ben ik het helemaal met je eens, Jim.
Mijn sympathie voor Armstrong geldt op de eerste plaats zijn sportieve prestaties. Als mens vermoed ik wel dat hij kei en keihard is, maar dat weet ik niet precies, dus daarover kan en wil ik verder niet oordelen. Maar voor zijn sportieve prestaties heb ik een enorme bewondering. Ik vind het buitengewoon interessant en intrigerend hoe iemand zo lang zo geweldig goed kan presteren. Het begint magische vormen aan te nemen, iets buitenaards.
Je vraagt je al jaren af wanneer Armstrong nou eindelijk eens door het ijs zal zakken en zijn meester zal vinden. Dat dat alsmaar niet gebeurt vind ik erg boeiend. Want het is tot op heden alle groten in de wielersport overkomen.
Merckx, Hinault, Indurain hebben op een bepaald moment allemaal hun waterloo gevonden. Zij reden allemaal een tour te veel.
Kennelijk in tegenstelling tot een behoorlijk aantal anderen vind ik het juist mooi dat er nu voor het eerst iemand lijkt te zijn die tot en met het einde ongeslagen (i.i.g. in de allergrootste wielerwedstrijd) blijft en daardoor als een soort mythe de geschiedenis in zal gaan.
Jöhnk schreef: Wat mij ook verwondert, is dat de heren commentatoren bij de NOS zich zo verbazen over de klimprestaties van Hincapie. Vorig jaar (en het jaar daarvoor) was Hincapie ook al zeer sterk, terwijl Ducrot en Dijkstra het doen voorkomen alsof hij 'opeens' mee kan op de cols.
Ducrot doet het op zich best leuk maar zijn antipathie voor Armstrong (en zijn ploeg) is soms ietwat irritant.
Zo was hij als een kind zo blij toen Valverde de sprint van Armstrong won en waren de superlatieven aan het adres van zijn favoriet Ullrich niet te tellen toen die vorig jaar in allang geslagen positie in het algemeen klassement voor 1 keertje in de aanval ging.
Terwijl lof aan het adres van Armstrong van Ducrot maar mondjesmaat te horen is.
Ach, het zal datgene zijn wat voor velen geldt, meer sympathie voor de underdog, de verliezer, de nummer twee. Dat gold vroeger b.v. ook voor Poulidor.
Wat dat betreft is het tegenstrijdige van een en ander gelegen in het gegeven dat het voor de populariteit van Armstrong bij de grote massa beter zou zijn als hij een keer echt verslagen wordt. Pas dan gaat men je echt waarderen. Merckx werd vroeger ook als een veelvraat gezien waaraan velen een hekel hadden. Pas toen hij begon te verliezen werd hij ineens veel populairder. Kenenlijk werkt het nu eenmaal zo.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do jul 14, 2005 12:45 pm

Ik merk inderdaad dat de grootte van het 'anti-kamp' evenredig toeneemt met het aantal Tourzeges van Armstrong. Dat schijnt er, zoals je zegt, bij te horen... In 2000 vond iedereen het nog prachtig dat die 'dekselse Amerikaan' de grote Ullrich versloeg. Laatstgenoemde was toendertijd immers de te kloppen man, al merkte je na de eerste bergetappes dat de stemming wat omsloeg. Sindsdien is het enkel bergafwaards gegaan met de populairiteit van Armstrong.

Ikzelf ben geen Armsrtong-hater (of iets derelijks), maar Ullrich-sympathisant/fan. Sinds jaar en dag, zonder dat ik kan verklaren waarom.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jul 14, 2005 12:52 pm

Jöhnk schreef:Ikzelf ben geen Armsrtong-hater (of iets derelijks), maar Ullrich-sympathisant/fan. Sinds jaar en dag, zonder dat ik kan verklaren waarom.
Heb ik ook, en dat terwijl Ullrich een flapdrol eerste klas is. Ik begrijp er zelf niets van. :blush:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41116
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do jul 14, 2005 1:10 pm

Mischien omdat der Jan zo mooi 'kapot' kan gaan? Wat kan die een gezicht opzetten als hij het zwaar heeft. Daardoor komt Ullrich denk ik wat menselijker over.

Ik heb ook wel een zwak voor Jan maar ik ben toch vooral Armstrong supporter.

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » do jul 14, 2005 1:31 pm

Kan geen supporter zijn van iemand die intrinsiek zoveel kwaliteiten heeft als Ullrich maar daar vervolgens zo weinig mee doet.
Sluit me wat dat betreft aan bij de kritiek van Eddy Merckx en Rudi Altig waarvan de laatste stelt dat Ullrich de wielersport veel te weinig teruggeeft voor de 250.000 euro die hij per maand opstrijkt.
Ullrich houdt volgens mij ook niet genoeg van zijn vak, is een pure broodfietser, of is dat i.i.g. steeds meer geworden.
Iemand die een en ander verder in het negatieve beinvloedt is Rudy Pevenage, de persoonlijke begeleider van Ullrich. Die paladijn praat hem al jarenlang voortdurend naar de mond in plaats van datgene te doen waar Ullrich veel meer baat bij zou hebben, hem aanpakken en achter zijn vodden zitten.

Gebruikersavatar
San Marco
Berichten: 1830
Lid geworden op: vr apr 30, 2004 5:56 pm

Bericht door San Marco » do jul 14, 2005 5:04 pm

Peter schreef:Iedereen heeft die 'medische begeleiding' allicht, maar zoals jij al stelt ligt Armstrong daar wat in voor. Dat hij al jaren niet 1 zwakkere dag heeft gekend, is natuurlijk erg merkwaardig.
Dat is niet waar, 2 jaar geleden had ie een zwakke dag en in 2000 ook toen Pantani aanviel, toen raakte hij in paniek en kreeg een hongerklop op de laatste col.
Was die etappe dat Heras [nog bij Kelme toen] en Virenque wegsprongen, Heras reed in de laatste bocht in de hekken en Virenque won dus makkelijk.
Maar goed, veel zijn het er niet geweest.
Als je je goed voorbereid en niet valt hoef je geen slechte dag te hebben natuurlijk.

DiegoArmandoMaradona
Berichten: 1723
Lid geworden op: di mei 10, 2005 12:29 pm

Bericht door DiegoArmandoMaradona » do jul 14, 2005 5:22 pm

Neem een voorbeeld aan het lijstje van Vino.
Want die is wereldkampioen geworden naast 6 tourzeges en 100 etappes?

Alexander
Berichten: 8586
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » do jul 14, 2005 5:44 pm

Was maar een matige etappe vandaag. Zaten geen Rabo-renners in de kopgroep van 13, er had absoluut iemand bij moeten zitten. Misschien vinden ze al dat ze er zijn?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47992
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do jul 14, 2005 6:08 pm

DiegoArmandoMaradona schreef:
Neem een voorbeeld aan het lijstje van Vino.
Want die is wereldkampioen geworden naast 6 tourzeges en 100 etappes?
100 etappes? Wat bedoel je daarmee?

6/7x de Tour winnen is een geweldige prestatie, maar voor de rest is het toch bitter weinig. San Sebastian en wereldkampioen heeft hij kunnen toeschrijven en een overwinning in de DLibere, maar voor de rest dus helemaal niets. Voor mij (en volgens mij is het daar een ieder wel over eens) is Lance de grootste Tour-renner, maar bij lange na niet de grootste wielrenner allertijden. Daarvoor is zijn prijzenkast voor mij te leeg.

DiegoArmandoMaradona
Berichten: 1723
Lid geworden op: di mei 10, 2005 12:29 pm

Bericht door DiegoArmandoMaradona » do jul 14, 2005 6:40 pm

Wat bedoel je daarmee?
Dat hij 100 touretappes gewonnen heeft of zouden het er pas 58 zijn?

Geef mij maar in welke grote rondes of klassiekers Vino allemaal gewonnen heeft? Want een etappe winnen in de ronde van Valencia is leuk maar echt boeiend is het ook niet bepaald

Plaats reactie