Basketball

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » di nov 01, 2005 6:52 pm

Dubbel schreef:Ik zal de Lakers en de pathetische Clippers volgen. Iemand anders die ook een favoriete ploeg heeft in de NBA?
Was vroeger Boston, laatste jaren Sacremento en vorig jaar Phoenix. Bij mij heeft het meestal met de basketbalstijl te maken en de spelers die er onder contract staan. Spelers wisselen vaak van club en er is minder sprake van topclubs dan in bijvoorbeeld het voetbal. Dit heeft te maken met de salary cap en de draft. Hierdoor heeft ieder team de kans om weer op te bouwen. Sommige teams slagen daar zelden in, zoals bijvoorbeeld de door jou genoemde Clippers, andere teams krijgen het voor elkaar zich lang in de top te bevinden, zoals bijvoorbeeld stadsgenoot de Lakers.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo nov 02, 2005 4:21 am

Ik ben Detroit-fan! :cheer:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do nov 03, 2005 3:13 pm

Ik vind het wel leuk als Chicago het goed doet. Die club ben ik altijd een beetje blijven volgen na de Michael Jordan periode.

Maar zo interessant vind ik de NBA op dit moment niet. Er zijn weinig echte sterspelers maar wel heel veel spelers met een veel te grote mond. Daarbij begint het ook pas interessant te worden als de play-offs in de buurt komen. Voorlopig hoef ik nog even niets te zien.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » do nov 03, 2005 7:20 pm

Marillion schreef:Er zijn weinig echte sterspelers maar wel heel veel spelers met een veel te grote mond. Daarbij begint het ook pas interessant te worden als de play-offs in de buurt komen. Voorlopig hoef ik nog even niets te zien.
Kobe Bryant kan wel wat, al is het geen Michael Jordan.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do nov 03, 2005 9:54 pm

Lebron James is een hele goede speler. Jason Kidd en Vince Carter van de Nets vind ik ook goed. Detroit is m'n team maar hebben niet echt sierlijke spelers. Billups vind ik echter wel een topper. Als team zijn ze erg sterk. Vooral verdedigend. Ik had gehoopt dat er versterkingen zouden komen in de vorm van puntenscorers, maar helaas. :sad:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo nov 06, 2005 6:48 am

The Pistons zijn tot nu toe 3-0. Het gaat aardig. Ik ben vooral blij dat ze tegen zowel de Sixers als de Raptors de 100 punten zijn gepasseerd. Ook werd (nipt met 82-81) van de Celtics gewonnen in Boston.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma nov 07, 2005 9:26 am

Detroit is van origine altijd een defensief en hardwerkend team geweest. Daarom zeker niet mijn favoriet. (Sorry Thomas :aai: ) Misschien heeft het vertrek van coach Larry Brown en de komst van coach Flip Saunders daar wel wat verandering in gebracht.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma nov 07, 2005 2:32 pm

Ik weet het, Maartoe. Het is een vechtersteam. Vandaar dat ik ook blij ben dat ze tot nu toe redelijk veel scoren.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » ma nov 07, 2005 7:12 pm

De Clippers maken hun beste seizoensstart ooit door! Ook de Lakers doen het aardig. The west is the best. Kom maar op met die obscure clubjes van jullie. :D

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma nov 07, 2005 11:03 pm

Dubbel schreef:De Clippers maken hun beste seizoensstart ooit door! Ook de Lakers doen het aardig. The west is the best. Kom maar op met die obscure clubjes van jullie. :D
The West is idd the best......al zal de kampioen zeker niet uit LA komen. ;)

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » do nov 10, 2005 8:12 pm

Maartoe schreef:The West is idd the best......al zal de kampioen zeker niet uit LA komen. ;)
Tssss, jij wacht zeker tot halverwege de play-offs met het kiezen van een favoriet. ;)

LA Clippers 4-1
LA Lakers 3-2
Golden State 3-2
Phoenix 2-2
Sacramento 1-4

Voorlopig is het Cali boven in de Pacific div. :cheer:

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr nov 11, 2005 2:34 pm

Wel leuk dat de Clippers, Lakers en Warriors zo'n goede start hebben. Toch zijn de Clippers en Warriors traditiegetrouw de lelijke eendjes van het Westen.

Het Westen heeft al tijden de sterkste teams met de Spurs, de Lakers, de Kings, de Supersonics, de Rockets, de Jazz, de Timberwolves en de Traiblazers. Dit jaar verwacht ik veel van de Nuggets en hopelijk ook van de Suns. Kortom, het Westen heeft heel veel competatieve teams.

In het Oosten zal het denk ik voornamelijk gaan tussen de Heat, Pacers en Pistons.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » vr nov 11, 2005 7:50 pm

Bij de Lakers draait wel erg veel om Bryant vind ik. Stel dat er iemand op z'n enkel stapt dan zie ik ze niet veel meer winnen. De Clippers is een beetje als Heracles dat de eerste 3 wedstrijden van het jaar wint. Wachten dus totdat ze weer wegzakken. De rest van de teams volg ik via het scorebord van de krant totdat ze toevallig een keer op KCAL te zien zijn.

Minnesota vind ik goed, sowieso sterker dan Denver. Voor wat het waard is hoor, ik ben niet bepaald een kenner. Liever kijk ik naar de LA Galaxy.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr nov 11, 2005 9:16 pm

De Lakers draaien inderdaad erg om Kobe Bryant. Hij is een zeer goede speler, alleen erg egoistisch. Kobe krijgt hulp van Lamar Odom en tegenwoordig ook van Smush Parker .

Minnesota is inderdaad ook goed. Correctie: Kevin Garnett is extreem goed. Hij moest het jaren lang alleen doen, dus vorig jaar dachten ze dat hij wel wat backup van Latrell Sprewell en Sam Cassell kon gebruiken. Dat bleek helemaal niet te lopen. Daarom hebben ze deze twee maar weer gedag gezwaait en moet Garnett het met vooral Wally Szczerbiak doen.

Denver Nuggets is een heel talentvol team. Met Carmelo Anthony en Kenyon Martin hebben ze twee absolute supersterren in huis. Ook ex-Knicks speler Marcus Camby is een nuttige kracht. Onze landgenoot Francisco Elson speelt hier overigens ook.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za nov 12, 2005 12:46 am

Hamilton, Billups Keep Pistons Unbeaten
Box Score | Suns Home | Pistons Home

PHOENIX, Nov. 10 (Ticker) -- Richard Hamilton and Chauncey Billups again helped the Detroit Pistons put plenty of points on the board while keeping a zero in the loss column.

Hamilton scored 12 of his 18 points in the fourth quarter before Billups connected on a 3-pointer that sealed the Pistons' 111-104 triumph over the struggling Phoenix Suns.

NBA TV highlights from
Pistons-Suns: Play
Billups scored 27 points for Detroit (5-0), the lone remaining unbeaten team. One of the major reasons for the Pistons' best start since 1988 is the offense of new coach Flip Saunders that has the defensive-minded Pistons among the top scoring teams in the NBA.
"We just got to take it one game at a time," said Rasheed Wallace, who scored 16 points, including a pair of 3-pointers in the final 6 1/2 minutes. "Were not thinking about going undefeated for a season or nothing like that. One game at a time, thats all you can do. We only play one game at time."

Things did not look good for the two-time defending Eastern Conference Champions, who trailed 100-94 with 4:56 remaining. Detroit responded by scoring 17 of the game's final 21 points, with Hamilton leading the charge.

"The defense turned up, no question, offensively we turned things up," Saunders said. "We just ran sets down the stretch, executed our sets and got shots we wanted. It was at both ends, so that is why this has been a championship team."

"Its frustrating when you build a lead and you can't hold onto it and make mistakes down the stretch," Suns center Kurt Thomas said. "We just got to correct those mistakes and stay together as a team."

Hamilton, who started the push with a 3-pointer with 4:32 left, came off screens to connect on back-to-back jumpers that gave the Pistons a 106-104 lead with 59 seconds remaining.

"Its one of those things where you just try to figure out how a guy is trying to guard you," Hamilton said. "What they were doing was really collapsing on me. (Rasheed Wallace) told me, 'Rip, you come off, your open from the beginning, just shoot it.' Sometimes it takes a minute to figure out how a guys guarding you."

"They made tough shots at the end," Suns forward Shawn Marion said. "We had hands in their faces and you have to give them credit. They hit some tough shots, but at the same time I think we had a couple of miscues, where we had a turnover here, a missed shot there."

Phoenix failed to get off a shot on its next possession and Billups - who had not scored since midway through the third quarter - drilled a shot from behind the arc that gave Detroit a 109-104 advantage with 16 seconds to go.

"I could see that (Hamilton) was feeling it and getting hot," Billups said. "(We) called his plays and then I hit the big shot at the end. It was a great game; it was fun."

Owners of a league-best 62-20 mark last season, the Suns (2-3) are winless in three home games this season. In each loss, they gave away a sizable fourth-quarter advantage.

"We're just not finishing games off," Phoenix coach Mike D'Antoni said. "We have to learn how to play together. It's a little from last year. We don't have Amare (Stoudemire) and we have to figure out different ways to finish and have certain guys finish."

Leandro Barbosa scored 21 points off the bench for the Suns, who had seven players score in double figures. However, they were outscored 37-22 in the final period.

"That's three of them here that we have let slip through our fingers at home and we got to find a way to pull these out at the end of the game," Marion said. "When we get leads we have to close games out, especially in the fourth quarter."
NBA.com

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » za nov 12, 2005 10:11 am

Dat is goed nieuws Thomas! De Pistons als leuk en aanvallend team met nog resultaten ook. :xyxthumbs:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za nov 12, 2005 2:38 pm

Ja, ik ben er ook erg blij mee.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za nov 12, 2005 6:34 pm

My Pistons are 6-0. Gewonnen van de Blazers.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma nov 14, 2005 7:56 pm

Netjes hoor. Deze keer een iets minder hoge score (84-81).

Het Groningen van Ton Boot doet het dit jaar ronduit beroerd. Nadat ze al in de EuroCup werden uitgeschakeld, hebben ze ook bij Den Helder voor de beker verloren. In de competitie wil het ook nog niet lukken.

1 Amsterdam 7 6 1 0.857
2 Zwolle 6 5 1 0.833
3 Den Bosch 6 5 1 0.833
4 Rotterdam 6 4 2 0.667
5 Nijmegen 7 4 3 0.571
6 Almere 6 3 3 0.500
7 Groningen 8 3 5 0.375
8 Bergen op Zoom 6 2 4 0.333
9 Den Helder 7 2 5 0.286
10 Weert 6 1 5 0.167
11 Leeuwarden 7 1 6 0.143

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma nov 14, 2005 8:16 pm

Twee goede vrienden van me zijn voor Miami. Die gaan stukken minder: 4-3. Maar Shaq is geblesseerd en de Eddie en Damen Jones zijn weg. Dus het zal nog even zoeken worden.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma nov 14, 2005 8:46 pm

Miami komt er echt wel. Nog even zoeken naar de nieuwe verhoudingen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di nov 15, 2005 1:36 am

Oh daar ben ik ook van overtuigd. Maar als je zo zwaar leunt op Wade en Shaq is dat imo niet best. Shaq heeft veel last van z'n enkel en toen Wade vorig seizoen geblesseerd was in de play-offs leverde dat ook problemen op.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo nov 16, 2005 6:05 pm

Daarom hebben ze ook Antoine Walker, Jason Williams/Gary Payton aangetrokken. Bovendien hebben ze in Mourning (vooral verdedigend) een zeer verdienstelijke backup van Shaq. Alleen heeft Mourning weer het probleem dat je bij hem ook nooit weet hoe lang het duurt. Ze moeten juist eerder oppassen dat ze niet te veel sterren hebben. Wade houdt er van om schoten te nemen (en terecht) daarom is het apart dat ze nog twee van die triggerhappy spelers in de persoon van Walker en Williams hebben aangetrokken.

Pistons overigens weer gewonnen. Ditmaal met 115-100 tegen de Celtics.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo nov 16, 2005 6:32 pm

B-B-B-Billups!

Rachid was the man met 14 redounds en 20 punten.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » do nov 17, 2005 5:49 pm

Staat een leuk stukje over Yao Min in de Sportweek van deze week. Gaat niet echt over Basketball maar meer over z'n achtergrond.

Plaats reactie